Gaprted na VirtualBOx - problem z uruchomieniem

Data: 2009-10-20 11:34:25
Autor: universis
Gaprted na VirtualBOx - problem z uruchomieniem
Mam problem z uruchomieniem programu Gparted  w  wersji 0.3.4-11 liveCD /iso/
Sprzęt to laptop IBM T30, system to XP_SP3. Mam VirtualBOx i Virtual PC - ten drugi nie obsługuje USB w czym dzieło więc odpada. Pozostaje VirtualBox -ten jednak podczas uruchamiania przystaje na komunikacie kernela  :
  Freeing unused kernel memory : 384k freed i tak sobie można czekać w nieskończoność. Próbowałem różnych opcji startowych dawanych przez start obrazu iso tej płytki - ale wszystkie próby kończyły się w/w komunikatem. Proszę o pomoc w temacie, może jakiś inny program wystartuje tą opartą na linuxie płytkę i obsłuży USB ?

Data: 2009-10-20 13:07:56
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Gaprted na VirtualBOx - problem z uruchomieniem
On Tue, 20 Oct 2009 11:34:25 +0200, "universis"
<universis@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Po pierwsze: NTG.
Po drugie: Po co chcesz uruchamiać program do partycjonowania dysków
pod wirtualką? Do obrazów dysków masz tam całkiem niezłe narzędzie od
Suna. Jeśli chcesz coś rzeźbić z partycjami na dysku podłączonmym via
USB to po co Ci wirtulaka? Niw lepiwj odpalić GParted z LiveCD czy
LiveUSB?

Zdrówko

Data: 2009-10-20 17:39:34
Autor: Tomaszek
Gaprted na VirtualBOx - problem z uruchomieniem
Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Po pierwsze: NTG.

Tu zgoda, ale jak już sie zaczęło...

[...]

Takie numery udają się pod VMWare. Ale VMWare z jakiegoś powodu nie jest darmowy;)
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-10-20 19:50:21
Autor: ToMasz
Tomaszek pisze:
Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

nie jest? ja mam wersje 2.0 darmową chyba...

ToMasz

Data: 2009-11-02 17:16:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 20 Oct 2009, ToMasz wrote:

Tomaszek pisze:
Takie numery udają się pod VMWare. Ale VMWare z jakiegoś powodu nie jest
darmowy;)
nie jest? ja mam wersje 2.0 darmową chyba...

  A nie jest to "klient" (jak oni to nazywają - workstation?) który
pozwala tylko korzystać z gotowych konfiguracji, ale nie pozwala
ich tworzyć/modyfikować?
  Bo tego owszem, jakaś wersja była za darmo (nie pamiętam czy
z ograniczeniami "tylko niekomercyjne" czy nie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-03 11:41:32
Autor: Dominik & Co
Gotfryd Smolik news napisał(a):

 A nie jest to "klient" (jak oni to nazywają - workstation?) który
pozwala tylko korzystać z gotowych konfiguracji, ale nie pozwala
ich tworzyć/modyfikować?

Vmware Player. Są edytory konfiguracji do tego,
także webowe (np. http://www.easyvmx.com/).

Jest też darmowe Vmware Server.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-10-21 14:47:25
Autor: universis
[...]

Tak troche NTG - ale nie wiem gdzie napisac - bo Gparted to linux a VirtyalBox to pod win_xp pracuje. Chodzi mi o uratowanie fotografii na karcie micro SD - nie widac jej - tj. czasami widac jako karta : 20000 GB !  a ma tylko 8 GB  no i rzadko kiedy ja widac - nawet nie wiem od czego to zalezy.

Data: 2009-10-21 15:40:53
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Gaprted na VirtualBOx - problem z uruchomieniem
On Wed, 21 Oct 2009 14:47:25 +0200, "universis"
[...]

Tym bardziej nie rozumiem po co ci do tego VirtualBox (wirtualizacja
systemów operacyjnych) czy tez GParted (narzędzie do manipulowania
partycjami dysków twardych). Ty chcesz odzyskac dane z uszkodzonej
(sprzętowo lub programowo) karty pamięci. Do tego uzywa sie narzędzi
do odzyskiwania danych a nie programów do partycjonowania czy
wirtualizacji komputera. Nie mówiąc już o kombinacji tychże.

Zdrówko

Data: 2009-10-22 11:16:15
Autor: universis
[...]

Ok nie wszystko napisalem. To sie dzieje na laptopie który ma niesprawny CDROM. POzostala mi symulacja programów dyskowych i innych opierajac sie na obrazach iso ich plytek. OK - jakim programem mam sie posluzyc - karte widac jako dysk wymienny w `Moj komputer` ale nic na niej nie ma - sformatowac sie nie daje.

Data: 2009-10-22 13:17:32
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Gaprted na VirtualBOx - problem z uruchomieniem
On Thu, 22 Oct 2009 11:16:15 +0200, "universis"
[...]

Toatalniebezsensowne - specjalizowane narzędzia odwołujące sie zwykle
do poziomu sprzętu nie będą tak działać bo zwykle emulowany komputer
nei ma pełnego dostępu do sprzętu. Proste i bez kombinowania:
1. Inny komputer
2. Wystartowanei obrazu z systemem i narzędziami z pendrive-a USB

Jakie programy stosować zapytaj na grupie software-owej. Ale może to
być np. RscueCD: http://www.sysresccd.org/Main_Page Sposób instalacji
i wykonania bootowalnego klucza masz tu:
http://www.sysresccd.org/Sysresccd-manual-en_How_to_install_SystemRescueCd_on_an_USB-stick
Jeśłi to za trudne możesz posłużcyć się do spreparowania takiego
klucza tym programem: http://unetbootin.sourceforge.net/

A najlepiej to zlecić próbę odzysku komuś kto ma o tym pojęcie.

Zdrówko

Data: 2009-10-23 14:16:57
Autor: Dominik & Co
universis napisał(a):

iso ich plytek. OK - jakim programem mam sie posluzyc - karte widac jako dysk wymienny w `Moj komputer` ale nic na niej nie ma - sformatowac sie nie daje.

Ale co ma uszkodzony CD do karty pamięci?

Program: photorec.

FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

--
Dominik (& kąpany)

Gaprted na VirtualBOx - problem z uruchomieniem