Garaż w spadku, sprzedaż - podatek

Data: 2013-10-07 12:23:36
Autor: Jacek
Garaż w spadku, sprzedaż - podatek
Dostałem w spadku wolnostojący garaż wraz z działką pod nim i ułamkiem wspólnej drogi dojazdowej.
Chciałbym to sprzedać, ale podobno przed upływem 5 lat zapłacę podatek 10% ?). Prawda to w przypadku spadku?
Druga sprawa to wartość nieruchomości. Ze względu na nieciekawą lokalizację i dość kiepski stan budynku (stare miasto, dzielnica "Bronx") nie dostanę takiej ceny, jak za podobny garaż gdzie indziej.
  Czy US zakwestionuje cenÄ™ z umowy?
Jacek

Data: 2013-10-07 07:45:48
Autor: witek
Jacek wrote:
Dostałem w spadku wolnostojący garaż wraz z działką pod nim i ułamkiem
wspólnej drogi dojazdowej.
Chciałbym to sprzedać, ale podobno przed upływem 5 lat zapłacę podatek
10% ?).

A nie 19% minus ewentualnie jakies koszty?

Prawda to w przypadku spadku?

no jakos tak.

Nie musi, ale może.

Data: 2013-10-08 12:54:37
Autor: Michał Jankowski
W dniu 07.10.2013 14:45, witek pisze:
Jacek wrote:
[...]

No chyba raczej. Ale można przeznaczyć pieniądze na 'cele mieszkaniowe', wtedy się podatku nie zapłaci.

   MJ

Garaż w spadku, sprzedaż - podatek