Gara??e podziemne i LPG

Data: 2011-02-25 19:02:24
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Gara??e podziemne i LPG
Jak to jest z samochodami z LPG i parkowaniem ich w garażach podziemnych?

Można, nie można, można warunkowo, tu tak a tu nie?

Planuje zakupić jedno jeździdło które jest bardzo popularne właśnie z LPG (i to by mi nawet pasowało), ale czy zgodnie z prawem zaparkuję go w podziemiach?
Chodzi o blok mieszkalny (nie, regulaminu obecnie nie ma - dlatego pytam jak to ogólnie wygląda u Was).

Pozdrowienia,

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-02-25 20:00:05
Autor: Jacek
Gara??e podziemne i LPG
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ik8qrb$c0e$1news.onet.pl...
Jak to jest z samochodami z LPG i parkowaniem ich w garażach podziemnych?

Można, nie można, można warunkowo, tu tak a tu nie?

prawo mówi, ze nie można.
markety czasem znakują dodatkowo, że lpg nie można wjechać w podziemia.
jako że na bramkach nikt nie sprawdza dowodów aut, większość jeździ jak chce.

Jacek

Data: 2011-02-25 21:15:26
Autor: Tadeusz
Gara??e podziemne i LPG

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości...

prawo mówi, ze nie można.

zapodasz paragraf?

Data: 2011-02-25 21:53:58
Autor: Bassteq
Gara??e podziemne i LPG
Tadeusz wrote:

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości...

prawo mówi, ze nie można.

zapodasz paragraf?
Paragraf swojÄ… drogÄ…... przejżyjmy fakty jak jest blok z windÄ… do garażu, zakÅ‚adajÄ…c wnÄ™kÄ™ pod kabinÄ… windy w garażu jako najniższy punkt w pÅ‚aszczyźnie podÅ‚ogi poziomu, powinien tam inżynier konstruktor zaprojektować jakiÅ› wentylacyjny wyciÄ…g mechaniczny (wiatrak + rura w komin) Ja o straszny be obywatel mam punto z gazem i mi cieknie se trzymam w garażu to mam papier na to i w razie bum mogÄ… mnie pociÄ…gać o współudziaÅ‚ w explozji a co powie na to mój sÄ…siad co ma gazowy piecyk w piwnicy i se grzeje jak siedzÄ… z kolesiem przy imadle szlifujÄ…c coÅ›tam ?...  Pan Kierownik budowy zadbaÅ‚ o takie rzeczy wystarczajÄ…co a IMO te brednie o zakazie parkowania LPG w masowych garażach to sciema żeby byÅ‚o bardziej po naszemu (polsku) Straszyć ludzi i może siÄ™ uda coÅ› wyÅ‚udzić

Podpisał/umarł/pogrzebion...

Data: 2011-02-25 22:16:23
Autor: A.K.
Gara??e podziemne i LPG
Dnia Fri, 25 Feb 2011 21:53:58 +0100, Bassteq napisa³(a):

brednie o zakazie parkowania LPG w masowych gara¿ach to sciema ¿eby by³o bardziej po naszemu (polsku) Straszyæ ludzi i mo¿e siê uda co¶ wy³udziæ

Eurotunelem o ile pamiêtam nie mo¿na.
Tunelami pod Alpami te¿ nie wszystkimi mo¿na.

¯adne z w/w nie znajduj± siê w PL.

A.K. - Ruda ¦l±ska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

Data: 2011-02-26 20:04:13
Autor: Tadeusz
Gara??e podziemne i LPG

Użytkownik "Bassteq" <> napisał w wiadomości ...
Tadeusz wrote:

Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości...

prawo mówi, ze nie można.

zapodasz paragraf?

Paragraf swojÄ… drogÄ…...

wiesz: albo jest paragraf albo pleciesz trzy po trzy...

Data: 2011-02-25 21:21:45
Autor: Scyzoryk
Gara?e podziemne i LPG
prawo mówi, ze nie mo¿na.

które?

to s± w wiêkszo¶ci przepisy lokalnej spó³dzielni / zarz±dcy nieruchomo¶ci. o ile siê orientujê to je¿eli nie ma wyra¼nej informacji ¿e nie mo¿na to wolno parkowaæ.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-02-25 21:31:50
Autor: Pan Piskorz
Gara???e podziemne i LPG
W dniu 2011-02-25 21:21, Scyzoryk pisze:
to s� w wi�kszo�ci przepisy lokalnej sp�dzielni / zarz�dcy nieruchomo�ci. o
ile si� orientuj� to je�eli nie ma wyra�nej informacji �e nie mo�na to wolno
parkowa�.

W Katowicach, w SCC, mimo wyraźnego znaku i tak parkują.
Od częściej niż co drugiego śmierdzi gazem.
P.

Data: 2011-02-25 21:50:39
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Gara???e podziemne i LPG
W Katowicach, w SCC, mimo wyraźnego znaku i tak parkują.
Od częściej niż co drugiego śmierdzi gazem.

Ech, bo taka mentalność. Przecież to musi być jakaś masakra, żęby z samochodu śmierdziało gazem :/

Jak ja ostatnio byłem na przeglądzie to diagnosta śmiał się, że w ogóle nie da się wykryć że mam LPG ;-) Ale jeśli ktoś potrafi jeździć z olejem kapiącym z silnika to może mu się i LPG ulatnia...
Szkoda bo coraz więcej samochodów jest Bi-Fuel i to fabrycznie i... no i kicha.

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-02-25 21:36:43
Autor: A.K.
Gara?e podziemne i LPG
Dnia Fri, 25 Feb 2011 20:00:05 +0100, Jacek napisa³(a):

prawo mówi, ze nie mo¿na.

Prawo mówi ¿e nie mo¿na je¶li w³a¶ciciel parkingu czy gara¿u powiesi
tabliczkê informuj±c± ¿e nie ¿yczy sobie aut z LPG.
Prawdopodobnie taki parking nie ma zainstalowanego systemu wentylacji z
czujkami gazu LPG. Je¶li co¶ siê stanie a stra¿ wyda opiniê ¿e to z powodu LPG to
niefrasobliwy w³a¶ciciel samochodu mo¿e mieæ powody do zmartwienia.

Data: 2011-02-25 22:49:01
Autor: jerry
Gara??e podziemne i LPG
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości news:ik8u7q$qon$1inews.gazeta.pl...
Jak to jest z samochodami z LPG i parkowaniem ich w garażach podziemnych?
Można, nie można, można warunkowo, tu tak a tu nie?
prawo mówi, ze nie można.

.... przechowywać zbiorników z LPG w budynkach, poniżej poziomu gruntu,
o ile nie ma prawidłowej wentylacji.
Na takie pojęcie łapią się też auta wyposażone w zbiornik lpg i na razie żaden przepis z tego pojęcia ich nie wyłącza.

Data: 2011-02-25 22:42:29
Autor: ąćęłńóśźż
Gara??e podziemne i LPG
Paragraf?
Poza tym w każdym garażu wentylacja jest.

-- -- -

przechowywać zbiorników z LPG w budynkach, poniżej poziomu gruntu, o ile nie ma prawidłowej wentylacji.

Data: 2011-02-25 23:57:45
Autor: A.K.
Gara?e podziemne i LPG
Dnia Fri, 25 Feb 2011 22:42:29 +0100, ±æê³ñ󶼿 napisa³(a):

Paragraf?
Poza tym w ka¿dym gara¿u wentylacja jest.

LPG jest ciê¿sze od powietrza.

Data: 2011-02-26 06:40:12
Autor: jerry
Gara??e podziemne i LPG
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości news:ik9b3d$t83$1news.net.icm.edu.pl...
Paragraf?
tan sam, który zabrania montażu przydomowych zbiorników LPG w podziemiach budynków

Data: 2011-02-26 09:38:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
Gara??e podziemne i LPG

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:ik9b3d$t83$1news.net.icm.edu.pl...
Paragraf?
Poza tym w każdym garażu wentylacja jest.

Bardzo prosze:
http://www.money.pl/d/akty_prawne/pdf/DU/2002/75/DU20020750690.pdf

a dokładnie

Dz.U.2002r Nr 75 poz. 690 $157 pkt.8
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

8. Instalacje gazowe zasilane gazem o gęstości
większej od gęstości powietrza nie mogą być stosowane
w pomieszczeniach, których poziom podłogi znajduje
się poniżej otaczającego terenu oraz w których
znajdują się studzienki lub kanały instalacyjne i rewizyjne
poniżej podłogi.

żadna wentylacja nie pomoże....

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-01 08:44:53
Autor: ±æê³ñ󶼿
Gara?e podziemne i LPG
Ogólnopolskiego przepisu zakazuj±cego takiego parkowania nie ma.

Mog± byæ konkretne regulaminy w konkretnych nieruchomo¶ciach.
I s³usznie, bo ka¿da nieruchomo¶æ jest inaczej wentylowana itp.

-- -- -

Jak to jest z samochodami z LPG i parkowaniem ich w garazach podziemnych?

Data: 2011-02-26 09:27:05
Autor: Adam Szewczak
Gara??e podziemne i LPG

[...]

    A czy to samo ma sie do CNG, wie ktos ?

PZDr
Adam

Data: 2011-02-26 21:49:29
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Gara??e podziemne i LPG
Hmm, wiem że to inne prawo, miejsce i infrastruktura, ale jak poradzili sobie z tym przewoźnicy na promach?
Nie ma zakazów, dzwoniłem i pytałem się. Wymuszona wentylacja?

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-02-26 22:05:41
Autor: J.F.
Gara?e podziemne i LPG
On Sat, 26 Feb 2011 21:49:29 +0100,  Adam 'Adak' Kêpiñski wrote:
Hmm, wiem ¿e to inne prawo, miejsce i infrastruktura, ale jak poradzili sobie z tym przewo¼nicy na promach?
Nie ma zakazów, dzwoni³em i pyta³em siê. Wymuszona wentylacja?

Przepisow nie bylo i do pierwszego wypadku nie ma potrzeby zeby byla ?
:-)

J.

Data: 2011-02-26 23:13:25
Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Gara?e podziemne i LPG
Przepisow nie bylo i do pierwszego wypadku nie ma potrzeby zeby byla ?
:-)

A w podziemnym gara¿u by³o jakie¶ bum?

--
Adam 'Adak' Kêpiñski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, mo¿e byæ tylko mniejsze z³o"

Data: 2011-02-26 23:41:57
Autor: Kuba \(aka cita\)
Gara??e podziemne i LPG

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ikbp0j$e39$1news.onet.pl...
Hmm, wiem że to inne prawo, miejsce i infrastruktura, ale jak poradzili sobie z tym przewoźnicy na promach?
Nie ma zakazów, dzwoniłem i pytałem się. Wymuszona wentylacja?

jak już podawałem wyżej:

[]
Dz.U.2002r Nr 75 poz. 690 $157 pkt.8
RozporzÄ…dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie
[...]

[/]

Nie widzialem promu płynącego poniżej tafli wody ;-)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-27 00:23:28
Autor: Krzysiek Kielczewski
Gara??e podziemne i LPG
On 2011-02-26, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

Nie widzialem promu p³yn±cego poni¿ej tafli wody ;-)

Widzia³e¶ kiedy¶ prom ca³y powy¿ej tafli wody?

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-02-27 11:03:42
Autor: Sklavin
Gara??e podziemne i LPG

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ikbvjn$32f$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Tu wyraźnie mowa o instalacjach w budynkach (czyt. będących wyposażeniem budynku). Nawet będąc mega złośliwym urzędasem nie sposób samochodu potraktować jako instalacje budynku.
Planowałem kiedyś kupno "małolitrażowego" amerykańca więc czytałem sporo artykułów na ten temat, gdzie wypowiadali sie różnorakiej maści spece (m.in. Straż Pożarna) i konkluzja jest taka, że prawa jako takie nie zabrania natomiast zarządca budynku może sobie ustalać regulacje dowolnie i tak czasami się dzieje, choć to zupełnie martwy przepis.

Data: 2011-02-27 11:54:59
Autor: Kuba \(aka cita\)
Gara??e podziemne i LPG

Użytkownik "Sklavin" <sklawin.w@_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ikd7hv$1ps$1inews.gazeta.pl...

[...]

ale nie chodzi o samochód, a o miejsce, gdzie ten samochód stoi.
Instalacja gazowa zamontowana w samochodzie jest zaparkowana w budynku na poziomie niższym niż poziom grunu. Teraz chyba nie powinieneś mieć wątpliwości o co chodzi.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-27 12:16:06
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Gara??e podziemne i LPG
[...]

W ten sposób to ja mógłbym powiedzieć, że zawsze będę odpalał na benzynie a przed wjazdem do garażu z trasy też przełączę na benzynę i ani metra po garażu nie przejadę na LPG.
Wniosek: instalacja LPG nie będzie stosowana w ogóle na terenie garażu.
Tylko że to żonglerka słowna a nie prawo czy przepis.

Ja ze swojej strony jutro zadzwonię i dowiem się szczegółów jeśli chodzi o interesujący mnie parking podziemny, ale jeśli ktoś ma ciekawe doświadczenia z tym związane - chętnie posłucham.

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-02-27 13:02:31
Autor: PaPi
Gara??e podziemne i LPG
W ten sposób to ja mógłbym powiedzieć, że zawsze będę odpalał na
benzynie a przed wjazdem do garażu z trasy też przełączę na benzynę i
ani metra po garażu nie przejadę na LPG.

Przeciez w cytowanym przepisie chodzilo o instalacje z gazem. Instalacja jest rowniez zbiornik. Nic nie pomoze odpalanie badz nie.

Data: 2011-02-28 14:27:16
Autor: Jakub Witkowski
Gara??e podziemne i LPG
W dniu 2011-02-27 13:02, PaPi pisze:
[...]

Ale w przepisie stoi tylko, że "Instalacje gazowe [...] nie mogą być stosowane
w pomieszczeniach [...]" itd. Czy instalacja której nie uruchamiasz w garażu
jest w nim "stosowana", czy nie? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-02-28 14:31:49
Autor: J.F.
Gara?e podziemne i LPG
On Mon, 28 Feb 2011 14:27:16 +0100,  Jakub Witkowski wrote:
Ale w przepisie stoi tylko, ¿e "Instalacje gazowe [...] nie mog± byæ stosowane
w pomieszczeniach [...]" itd. Czy instalacja której nie uruchamiasz w gara¿u
jest w nim "stosowana", czy nie? ;)

Ale przed wjazdem musisz przelaczyc na benzyne :-)

J.

Data: 2011-02-28 17:33:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
Gara??e podziemne i LPG

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:ikg7rk$ss7$1news2.ipartners.pl...
[...]

IMO nie jest napisane "używać".
Wg mnie słowo stosować nie zamyka zakazu dla kompletnych i sprawnych instalacji gazowych, nawet nieużywanych.
Jeśli postawisz w piwnicy zbiornik LPG (taki od centralnego ogrzewania) i będzie on napełniony gazem - to nawet jesli nie będziesz pobierał z niego gazu to wg mnie ten zbiornik jest tam zastosowany.
Jesli teraz postawisz go nie na fundamencie, a na kołach to niczego to wg mnie nie zmieni. Jesli teraz zmniejszych ten zbiornik do rozmiarów 50 litrów i wsadzisz do bagażnika to nadal niczego to nie zmienia.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-28 18:29:37
Autor: gacek
Gara??e podziemne i LPG
On 2011-02-28 17:33, Kuba (aka cita) wrote:

[...]

"Rozporządzenie [...] w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie"

Jak wjedziesz samochodem do takiego budynku to (być może) przestaje on spełniać warunki techniczne. Ale to nie jest (z tego artykułu) ani przestępstwo, ani wykroczenie. Zresztą sami o tym piszą:

"§ 2. 1. Przepisy rozporządzenia stosuje się przy projektowaniu i budowie, w tym także odbudowie, rozbudowie, nadbudowie, przebudowie oraz przy zmianie sposobu użytkowania budynków oraz budowli nadziemnych i podziemnych spełniających funkcje użytkowe budynków, a także do związanych z nimi urządzeń budowlanych, z zastrzeżeniem § 207 ust. 2."

Widzisz coś o stosowaniu ich w trakcie użytkowania?

Prędzej trop ze sprowadzaniem zagrożenia wybuchem, ale to raczej dłuższa droga (i trzeba udowodnić).

gacek

Data: 2011-02-27 12:24:33
Autor: gacek
Gara??e podziemne i LPG
On 2011-02-27 11:54, Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Wskaż proszę jakieś przepisy mówiące o sankcjach za zaparkowanie w takim garażu. To o czym piszesz dotyczy projektowania budynku (w nim ladnie napiszemy ze parking bez LPG).

gacek

Data: 2011-02-27 12:30:18
Autor: J.F.
Gara?e podziemne i LPG
On 2011-02-27 11:54, Kuba (aka cita) wrote:
ale nie chodzi o samochód, a o miejsce, gdzie ten samochód stoi.
Instalacja gazowa zamontowana w samochodzie jest zaparkowana w budynku
na poziomie ni¿szym ni¿ poziom grunu. Teraz chyba nie powiniene¶ mieæ
w±tpliwo¶ci o co chodzi.

Wska¿ proszê jakie¶ przepisy mówi±ce o sankcjach za zaparkowanie w takim gara¿u. To o czym piszesz dotyczy projektowania budynku (w nim ladnie napiszemy ze parking bez LPG).

O, jest winny to paragraf sie znajdzie. Spowodowanie ryzyka zagrozenia
katastrofa, to chyba z kilka lat. Musialbys bys raczej wykazac ze "stosowac" nie oznacza "wjezdzac
samochodem" .. no i dyskretnie usunac stosowny znak zakazu.

Po czym sasiedzi ci samochod spala, jak sie dowiedza ze w razie
wybuchu odszkodowania nie dostana.

J.

Data: 2011-02-27 13:19:31
Autor: gacek
Gara?e podziemne i LPG
On 2011-02-27 11:54, Kuba (aka cita) wrote:
[...]

I taka interpretacja bardziej do mnie mówi. Aczkolwiek jaki¶ prawomocny wyrok by³by jeszcze bardziej przekonuj±cy.

Musialbys bys raczej wykazac ze "stosowac" nie oznacza "wjezdzac
samochodem" .. no i dyskretnie usunac stosowny znak zakazu.

No ok, ale w tej chwili jest mnóstwo parkingów podziemnych bez zakazu ze strony w³a¶ciciela (czy te¿ mo¿e - bez znaku zakazu wjazdu). Problem polega na tym, ¿e przy skali upowszechnienia LPG w Polsce gdyby parkowanie faktycznie by³o takie niebezpieczne to co chwila co¶ by wybucha³o, a rz±d by przy poparciu spo³ecznym wpisa³ zakaz do pord.
A tak? Po co wkurzaæ elektorat...

Po czym sasiedzi ci samochod spala, jak sie dowiedza ze w razie
wybuchu odszkodowania nie dostana.

mhm. i pewnie w tej hali spal±?

Owszem, mo¿e siê zda¿yæ, ¿e zupe³nie nie ma z czego ¶ci±gn±æ, ale dlaczego niby nie mieliby dostaæ?

gacek

Data: 2011-02-27 13:59:02
Autor: J.F.
Gara?e podziemne i LPG
On Sun, 27 Feb 2011 13:19:31 +0100,  gacek wrote:
On 2011-02-27 12:30, J.F. wrote:
[...]

No ale wiesz - jest zakaz to jest podstawa do ukarania, nie ma zakazu
to nie ma :-)

Po czym sasiedzi ci samochod spala, jak sie dowiedza ze w razie
wybuchu odszkodowania nie dostana.
mhm. i pewnie w tej hali spal±?

Zadzwonia po straz a jak uslysza ze nadjezdza to podpala :-)
No dobra, moze tylko opony przetna, az sie oduczysz parkowac w
miejscach niedozwolonych :-)

Owszem, mo¿e siê zda¿yæ, ¿e zupe³nie nie ma z czego ¶ci±gn±æ, ale dlaczego niby nie mieliby dostaæ?

Bo nastapilo razace zaniedbanie ze strony wlascicieli.
O zagrozeniu zycia juz nie wspominajac.

J.

Data: 2011-02-27 14:13:10
Autor: Andrzej Lawa
Gara?e podziemne i LPG
W dniu 25.02.2011 19:02, Adam 'Adak' Kêpiñski pisze:

Planuje zakupiæ jedno je¼dzid³o które jest bardzo popularne w³a¶nie z
LPG (i to by mi nawet pasowa³o), ale czy zgodnie z prawem zaparkujê go w
podziemiach?
Chodzi o blok mieszkalny (nie, regulaminu obecnie nie ma - dlatego pytam
jak to ogólnie wygl±da u Was).

Zarz±dca budynku musi przy wje¼dzie do takiego gara¿u umie¶ciæ
informacjê, czy gara¿ jest dopuszczony czy te¿ nie jest dopuszczony do
parkowania pojazdów zasilanych LPG (gara¿ podziemny nie mo¿e nie
zawieraæ ¿adnej informacji na ten temat - musy byæ wyra¼ne dopuszczenie
lub wyra¼ny zakaz).

Patrz: rozporz±dzenie w sprawie ochrony p-po¿ budynków.

Data: 2011-02-27 22:32:44
Autor: BQB
Gara?e podziemne i LPG
W dniu 2011-02-27 14:13, Andrzej Lawa pisze:
[...]

A nie jest tak, co nie zabronione to dozwolone?

Data: 2011-02-27 23:35:28
Autor: Andrzej Lawa
Gara?e podziemne i LPG
W dniu 27.02.2011 22:32, BQB pisze:
[...]

Przepis zabrania braku oznaczenia - czego nie rozumiesz?

Data: 2011-02-28 20:13:04
Autor: BQB
Gara?e podziemne i LPG
W dniu 2011-02-27 23:35, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Czyli kierownik niewinny, bo znaku nie ma. A kierownik ma siê do znaków stosowaæ.

Data: 2011-02-28 19:54:48
Autor: e^x/dx
Gara?e podziemne i LPG
Chyba nie do koñca tak.

ROZPORZ¡DZENIE
MINISTRA GOSPODARKI
z dnia 6 wrze¶nia 1999 r.
w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy przy magazynowaniu, nape³nianiu i
rozprowadzaniu gazów p³ynnych.
(Dz. U. z dnia 17 wrze¶nia 1999 r.)
§ 12. ust.4 Zabrania siê magazynowania butli z gazem p³ynnym w:
1) pomieszczeniach znajduj±cych siê poni¿ej poziomu gruntu
2) pomieszczeniach, w których znajduj± siê studzienki, otwory kanalizacyjne
lub inne nie wentylowane zag³êbienia,
3) pomieszczeniach do przechowywania produktów ¿ywno¶ciowych,
4) sk³adach materia³ów wybuchowych, ³atwo palnych lub ¿r±cych,
5) kot³owniach, hydroforniach i wêz³ach cieplnych,
6) gara¿ach i pomieszczeniach, w których znajduj± siê pojazdy silnikowe. Przecie¿ to jest logiczne i nie rozumiem w czym problem.
Wszystko, co jest ³atwopalne i przechowywane w butlach z czynnikiem
skroplonym lub skompresowanym potrafi np. wysadziæ budynek w powietrze.
Zwyk³y baniak z paliwem nawet jak wybuchnie, to energia takiego
zdarzenia jest du¿o mniejsza i nie tak desktrukcyjna. Poza tym je¿eli
pali siê p³ynne paliwo, to stra¿acy mog± siê wykazaæ. Je¿eli bêd± wiedzieæ,
¿e na takim parkingu s± butle gazowe, nikt nie wyda personalnie polecenia,
¿eby wys³aæ tam dru¿ynê. Bed± siê przygl±daæ z boku a¿ siê wszystko samo
wypali. To wszystko jest dla ogólnego bezpieczeñstwa i wynika z praktycznych
przes³anek. Z¿ymanie siê na te zakazy to trochê brak wyobra¼ni.
I np. wyobra¿am sobie tak± sytuacjê: gdyby mimo zakazu kto¶ zaparkowa³
w podziemiu, wybuch³by obojêtnie z jakiego powodu po¿ar i spowodowa³
wybuch jakiej¶ du¿ej butli w samochodzie, w rezultacie którego naruszona
zosta³aby konstrukcja budynku tak, ¿e nie mo¿na by³o by w nim mieszkaæ.
Nie chcia³bym byæ wtedy na miejscu w³a¶ciciela takiego auta. Podejrzewam,
¿e roszczenia finansowe wobec niego by³y by astronomiczne.

Pozdrwiam,
e^x/dx --

Data: 2011-02-28 20:07:49
Autor: e^x/dx
Gara?e podziemne i LPG
Sorki za ortografiê. Dopiero teraz po przeczytaniu zauwa¿y³em :-).
Chyba ju¿ zmêczony jestem, bo potraktowa³em z buta te partyku³y.

Aha, jedno pytanie. Które kraje w Europie maj± nakaz widocznego oznaczania
pojazdów zasilanych gazem?

Pozdrawiam,
e^x/dx

Data: 2011-03-01 08:09:46
Autor: kml
Gara?e podziemne i LPG

U¿ytkownik " e^x/dx" <dummywst@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ikgval$j3f$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak poza tematem to wydaje mi siê, ¿e PL ten zakaz jest wyjatkowo s³uszny bo z przeciêtnego samochduz z LPG po prostu ¶mierdzi gazem :/ Tak, wiem ¿e to jest krzywdz±ce ugoólnienie ale takie jest moje odczucie. Znajomi maj± lpg i jest ok, ale przeciêtny gazowiec to jest koszmar jakis ;/

kml

Data: 2011-03-01 20:20:40
Autor: BQB
Gara?e podziemne i LPG
W dniu 2011-03-01 08:09, kml pisze:

[...]

Na jakich samochodach i w jakiej ilo¶ci prowadzi³e¶ badania statystyczne?

Data: 2011-03-01 20:50:03
Autor: kml
Gara?e podziemne i LPG

U¿ytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci

Na jakich samochodach i w jakiej ilo¶ci prowadzi³e¶ badania statystyczne?

Zaparkowanych i by³o ich ca³e mnóstwo.

kml

Data: 2011-03-01 23:13:39
Autor: Tomek Kańka
Gara??e podziemne i LPG
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a)

Użytkownik " e^x/dx" <dummywst@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
Aha, jedno pytanie. Które kraje w Europie mają nakaz widocznego oznaczania
pojazdów zasilanych gazem?

Tak poza tematem to wydaje mi się, że PL ten zakaz jest wyjatkowo słuszny bo z przeciętnego samochduz z LPG po prostu śmierdzi gazem :/

Po co je chcesz dodatkowo oznaczać, skoro śmierdzą, więc wiadomo że LPG?

--
Tomek

Data: 2011-03-01 23:31:32
Autor: masti
Gara?e podziemne i LPG
Dnia pięknego Tue, 01 Mar 2011 23:13:39 +0000 osobnik zwany Tomek Kańka
wystukał:

fajna kategoria ustawowa: śmierdzące :)

--
mst <at> gazeta <.> pl