Garbage collection

Data: 2012-11-13 10:58:59
Autor: Jacek Maciejewski
Garbage collection
Cześć
Czy ktoś się orientuje czy dysk SSD A-DATA S596 TURBO 64 GB ma garbage
collection? Na stronach A-data nic nie znalazłem :)

Data: 2012-11-13 11:43:20
Autor: Tomasz Jasiński
Garbage collection
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 13 Nov 2012 10:58:59 +0100  doszła do mnie wiadomość  <dj4qe0ldi6g1.m9ds0j34nzs8.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
Cześć
Czy ktoś się orientuje czy dysk SSD A-DATA S596 TURBO 64 GB ma garbage
collection? Na stronach A-data nic nie znalazłem :)

Garbage collector dokonuje "recyklingu" zwolnionych bloków, czyli
przygotowuje je(zerując) do kolejnego zapisu, każdy dysk SSD musi mieć
wbudowane procedury GC. --
"To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
Stanisław Lem - Altruizyna.

Data: 2012-11-13 14:27:45
Autor: Jacek Maciejewski
Garbage collection
Dnia Tue, 13 Nov 2012 11:43:20 +0100, Tomasz Jasiński napisał(a):

[...]

Czyli można powiedzieć że każdy SSD ma GB ale nie każdy (zwłaszcza starsze
typy) wspiera TRIM?
--
Jacek

Data: 2012-11-13 14:44:17
Autor: Tomasz Jasiński
Garbage collection
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 13 Nov 2012 14:27:45 +0100  doszła do mnie wiadomość <9ah1ojb1itrq$.64keyo74g7qw$.dlg@40tude.net>
[...]

Tak właśnie jest.
Dysk nie wspierający TRIM mają nieco utrudnione zadanie przy
zwalnianiu stron/bloków w pamięci flash, jest to dość dobrze opisaane
w internecie, np:

http://thessdreview.com/daily-news/latest-buzz/garbage-collection-and-trim-in-ssds-explained-an-ssd-primer/

Data: 2012-11-13 16:00:24
Autor: Jacek Maciejewski
Garbage collection
Dnia Tue, 13 Nov 2012 14:44:17 +0100, Tomasz Jasiński napisał(a):

http://thessdreview.com/daily-news/latest-buzz/garbage-collection-and-trim-in-ssds-explained-an-ssd-primer/

Dzięki za wyjaśnienia.
--
Jacek