Garmin

Data: 2016-01-04 20:32:59
Autor: 2late
Garmin
Przymierzam sie powoli do Garmina i poki co wydaje mi sie ze powinienem wybrac jeden z dwoch.
Garmin Edge 810 lub Garmin Edge 1000.
Ma ktos praktyczne doswiadczenia? Warto wybrac wiekszy ekran kosztem czasu pracy baterii?
Interesuje mnie prosta wersja, bez dodatkow, pulsometry mam juz 2 a czujnik kadencji jeden.
Wszelkie inne uwagi beda mile widziane ;)

Data: 2016-01-05 09:01:46
Autor: twistedme
Garmin
W dniu 2016-01-04 o 21:32, 2late pisze:
[...]

Pozdrawiam
Ja mam MIO 305 jest 3" i jak by był mniejszy, to by był do "D" mówiąc szczerze, bo jak podzielę sobie ekran tak, że mam wszystkie przydatne informacje, to muszę się przyglądać, żeby w czasie jazdy odczytać, a żeby odczytać godzinę, to już w ogóle bardzo ciężko w praktyce:

http://pokazywarka.pl/klj93a/

Generalnie jestem zadowolony, bo spełnia swoją rolę, nic się nie wiesza, trasę przelicza bardzo szybko, w lesie się nie gubi, aczkolwiek mam kilka uwag.

Najbardziej brakuje mi komunikatów głosowych - żeby mówiło np. za 50m skręć w prawo, a jak by się dało żeby można było podłączyć słuchawki bezprzewodowo i jednocześnie słuchać muzyki to byłaby bajka.

Nie wiem, kto projektuje te urządzenia, ale kształt obudowy (zagłębienia, jakieś rowki, wklęśnięcia) może i ładnie wyglądają ale nie sprzyjają w utrzymaniu urządzenia w czystości. Jak w trasie błoto zabrudzi ekran i wytrzesz brudną rękawiczką to piach dostaje się w zagłębienie między obudową a ekranem:

http://pokazywarka.pl/0tdrlf/

Okrągły przycisk ma jak dla mnie za małe "ugięcie". Nie czuć, że się go wciska. Nie mówię już o tym, że grafika niemalże jak "ruska" gierka o wilku łapiącym jajka z przełomu lat 80/90:) Te cyfry naprawdę mogły by być wyraźniejsze. Mapa to mapa, może być.

Nie korzystałem z tych wszystkich bajerów typu: treningi, zaskocz mnie itd. itp. Ogólnie do obsługi trzeba przywyknąć, bo np. ustawienie własnego ekranu, to jakaś masakra, do dziś nie wiem jak to zrobić, a to że ustawiłem, to jakiś cud Brakuje jakiejś aplikacji do komputera, żeby sobie podłączyć i wszystko ustawić.

CycloAgent niby jest ok, ale jakiÅ› też taki toporny. DziaÅ‚a to tak, że podÅ‚Ä…czasz nawigacjÄ™ i najpierw sprawdza jakieÅ› aktualizacje, a potem przesyÅ‚a historiÄ™, ale bardzo czÄ™sto jest komunikat, że wszystkie dane zostaÅ‚y przesÅ‚ane, a to nieprawda, czasami dopiero za kilka  minut "zaÅ‚apie" i zaczyna przesyÅ‚ać. Sama historia też nie w tym programie, a normalnie w internecie na mioshare. Ogólnie jakoÅ› dziwnie. Najbardziej brakuje przycisku wÅ‚aÅ›nie do wymuszenia przesyÅ‚ania i, jak pisaÅ‚em, ustawienia urzÄ…dzenia - coÅ› jak w tych efektach gitarowych od Line6. Trasy siÄ™ ukÅ‚ada dość Å‚atwo.

Nie wydaję wyroków, bo nie mam porównania do garmina, A Mio wybrałem dlatego, że czytałem na forach, że ludzie mają problemy z garminami (wiesza się mapa, często się gubi i długo przelicza) i ogólna konkluzja, że garmin osiadł na laurach i teraz mio/magellan jest lepsze. Nie wiem co bym wybrał jakbym miał kupować drugi raz...

Data: 2016-01-05 21:41:30
Autor: 2late
Garmin
On 01/05/2016 08:01 AM, twistedme wrote:
[...]

No to te Graminy maja 2.6 i 3.0 cala - odpowiednio.

Generalnie jestem zadowolony, bo spełnia swoją rolę, nic się nie wiesza,
trasÄ™ przelicza bardzo szybko, w lesie siÄ™ nie gubi, aczkolwiek mam kilka
uwag.

Potrzebuje tylko do miasta.

Najbardziej brakuje mi komunikatów głosowych - żeby mówiło np. za 50m skręć
w prawo, a jak by się dało żeby można było podłączyć słuchawki
bezprzewodowo i jednocześnie słuchać muzyki to byłaby bajka.

To jest dokladnie to co chcialbym miec. I w pewnym sensie kiedys mialem, tak jakby. Tzn. za czasow windows mobile 6 mialem smartfona z zainstalowanym tom -tom'em i trzymalem go w tylnej kieszeni lub plecaku. I tylko sluchalem go przez sluchawki bezprzewodowe, przerywalo na chwile muzyke i podpowiadalo ze 'za osiemdziesiat metrow na rondzie, trzeci zjazd', itp...

[...]
obudowÄ… a ekranem:

[...]

No wlasnie mapa mnie najbardziej interesuje. Google maps byloby idealne ale akurat widzialem w sklepie ta mape i nie najlepiej to wyglada. Lubie miec taki poglad na mape z raczej z mniejszym zoomem. Poza tym nawet na stronie sklepu ktos pisze ze lepsze sa darmowe mapy z 'open costam' niz te od Garmina.

[...]

No to w sumie zabawki na raz i tyle bym sie tym nacieszyl.

CycloAgent niby jest ok, ale jakiś też taki toporny. Działa to tak, że
podłączasz nawigację i najpierw sprawdza jakieś aktualizacje, a potem
przesyła historię, ale bardzo często jest komunikat, że wszystkie dane
zostaÅ‚y przesÅ‚ane, a to nieprawda, czasami dopiero za kilka  minut
"załapie" i zaczyna przesyłać. Sama historia też nie w tym programie, a
normalnie w internecie na mioshare. Ogólnie jakoś dziwnie. Najbardziej
brakuje przycisku właśnie do wymuszenia przesyłania i, jak pisałem,
ustawienia urzÄ…dzenia - coÅ› jak w tych efektach gitarowych od Line6. Trasy
się układa dość łatwo.

[...]

Najbardziej to by mi pasowal moj smartfon ale wiadomo ze to niestabilne, nie wodoodporne, itd.
Nie ma presji wiec sie porozgladam.
Garmin to marka, a ze sie nie znam, to probuje uwierzyc, tak to chyba dziala. ;)

Dzieki za podpowiedzi.

Data: 2016-01-05 23:23:55
Autor: twistedme
Garmin
W dniu 2016-01-05 o 22:41, 2late pisze:

[...]

W przypadku Mio jest tak, że trasę ustalasz w internecie na podkładzie z openstreet (http://www.openstreetmap.org) lub opentopo. W urządzeniu jest coś podobnego do openstreet - OSM lub Tele Atlas, ale np. mojego domu nie mogę wpisać po adresie, bo twierdzi, że nie ma takiej ulicy, mogę podać punkt na mapie, ale wtedy twierdzi, że to nr 5 a nie 15... Ale jak mówiłem, obsługa jest dość specyficzna i może w dużych miastach jest dokładniej.

Nie wiem jak w przypadku miasta, ale mój las na tych mapach wygląda tak:

http://pokazywarka.pl/huqegi/

gdzie na google maps widać brązową plamę bez żadnych dróg. Tutaj naprawdę byłem zdziwiony jak praktycznie każda dróżka jest dokładnie odwzorowana. Każda, którą da się jechać jest zaznaczona. Jak ustalasz trasę, to jest od razu wykres wysokości i można też automatycznie podać tylko 2 punkty i wybrać:

- jazda rekreacyjna
- jazda wysiłkowa
- najkrótsza

i wtedy ustala wg różnic wysokości, to jest akurat fajny bajer.

A te garminy mówią?

Data: 2016-01-05 23:52:54
Autor: 2late
Garmin
On 01/05/2016 10:23 PM, twistedme wrote:

[...]

openstreet (http://www.openstreetmap.org) lub opentopo. W urzÄ…dzeniu jest
coÅ› podobnego do openstreet - OSM lub Tele Atlas, ale np. mojego domu nie
[...]

Sprawdzilem. Mapy o ktorych wspominalem to openstreetmap.

Nie wiem jak w przypadku miasta, ale mój las na tych mapach wygląda tak:

http://pokazywarka.pl/huqegi/

No to faktycznie porzadnie to wyglada. A to nie jest tak ze te mapy spolecznosc uaktualnia? Stad taka dokladnosc.

[...]

Nie mowia - tak mi gosc w sklepie powiedzial. PiszczÄ… ;) Chyba jak trzeba skrecic czy cos w tym rodzaju. Widzialem / slyszalem na Youtube.
Wlasnie poczytalem i chyba chcialbym do tego Garmina 1000 (bo tu sie nie ma co pakowac w starocie) z City Navigator NT.

Data: 2016-01-06 06:39:23
Autor: JDX
Garmin
On 2016-01-06 00:52, 2late wrote:
On 01/05/2016 10:23 PM, twistedme wrote:
[...]
http://pokazywarka.pl/huqegi/

No to faktycznie porzadnie to wyglada. A to nie jest tak ze te mapy
spolecznosc uaktualnia? Stad taka dokladnosc.
Tak właśnie jest. I sugeruję, aby każdy dołożył swoją cegiełkę "malując"
jakiś kawałek "swojej" okolicy. Właśnie takie rzeczy jak leśne drogi i
ścieżki czy też małe zbiorniki i cieki wodne które dla osoby nieznającej
danej okolicy trudno jest odczytać ze zdjęć lotniczych lub satelitarnych
(albo jest to wręcz niemożliwe). Jest zresztą polecane, aby osoby
początkujące zaczynały "malować" właśnie w takich miejscach jak lasy,
gdzie potencjalne błędy przez nie popełnione nie wyrządzą istotnych szkód.

Data: 2016-01-06 08:27:57
Autor: twistedme
Garmin
W dniu 2016-01-06 o 00:52, 2late pisze:
On 01/05/2016 10:23 PM, twistedme wrote:

A te garminy mówią?

Nie mowia - tak mi gosc w sklepie powiedzial. PiszczÄ… ;)

Moja też tylko pika - można ustawić: przy komunikatach nawigacji i/lub przekroczeniu stref tętna. I tak nie słyszę, bo z reguły słucham sobie muzyki.

Swoją drogą to skandal, że urządzenia kosztujące tyle siana nie mają tak prostej i przydatnej funkcji... Z czego to wynika?

Ten Garmin ma bardziej czytelny interfejs od Mio, cyfry są zdecydowanie większe/grubsze i mają większy kontrast.

Garmin 1000 trzeba porównywać do Mio 505, ale nie czuję jakoś braku tych dodatkowych funkcji, których brakuje w mojej 305 (głównie łączność z telefonem i wifi z komputerem). Czujnika mocy też raczej nie dokupię.

A to jednak drugie tyle... Za swoją dałem 990zł (czujniki prędkości/kadencji i tętna w komplecie), a ten Garmin 1750zł i Mio 505 1990zł. Garmin bez czujników...

Na pierwszy rzut oka mio ma tą zaletę, że jak upadnie to nie porysuje ekranu, bo jest w tym zagłębieniu. Fakt, błoto wchodzi, ciężko, bo ciężko, ale można je usunąć, a rysy już gorzej :) Garmin jest płaski i wygląda bardziej jak smartfon. Na plus dla Garmina o wiele czytelniejszy ekran i możliwość podłączenia pilota, którym można np. zmieniać strony.

Tu chyba wszystko napisane:

http://www.bikeforums.net/electronics-lighting-gadgets/952618-garmin-edge-1000-v-magellan-cyclo-505-a.html

Data: 2016-01-06 08:45:15
Autor: 2late
Garmin
On 01/06/2016 07:27 AM, twistedme wrote:

[...]

Ten Garmin ma bardziej czytelny interfejs od Mio, cyfry sÄ… zdecydowanie
większe/grubsze i mają większy kontrast.

Widzialem porownanie Garmina i Mio i ktos sie nabijal, ze garmin jest dla zaawansowanych matematykow lub fetyszystyow cyfr. ;) Podobno jest okolo 10 mozliwosci mierzenia pulsu na raz.

Garmin 1000 trzeba porównywać do Mio 505, ale nie czuję jakoś braku tych
dodatkowych funkcji, których brakuje w mojej 305 (głównie łączność z
telefonem i wifi z komputerem). Czujnika mocy też raczej nie dokupię.

Porownanie powyzej bylo: Garmin 1000 Mio 550

[...]

Garmin ma chyba to odporne szklo jak w smartfonach. Widzilem tez silikonowe pokrowce.

Tu chyba wszystko napisane:

http://www.bikeforums.net/electronics-lighting-gadgets/952618-garmin-edge-1000-v-magellan-cyclo-505-a.html

Poczytam po pracy. Dzieki

Data: 2016-01-07 02:17:44
Autor: rmikke
Garmin
W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 23:23:57 UTC+1 u¿ytkownik twistedme napisa³:
> [...]

> miec taki poglad na mape z raczej z mniejszym zoomem. Poza tym nawet na
> stronie sklepu ktos pisze ze lepsze sa darmowe mapy z 'open costam' niz

W przypadku Mio jest tak, ¿e trasê ustalasz w internecie na podk³adzie z openstreet (http://www.openstreetmap.org) lub opentopo. W urz±dzeniu jest co¶ podobnego do openstreet - OSM lub Tele Atlas, ale np. mojego domu nie mogê wpisaæ po adresie, bo twierdzi, ¿e nie ma takiej ulicy, mogê podaæ punkt na mapie, ale wtedy twierdzi, ¿e to nr 5 a nie 15.... Ale jak mówi³em, obs³uga jest do¶æ specyficzna i mo¿e w du¿ych miastach jest dok³adniej.

Jak to jest OpenStreetMap, to nic nie stoi na przeszkodzie, ¿eby¶
doda³ swój dom. Jako punkt adresowy, albo jako obrys budynku.
Wskazówki na pocz±tkek znajdziesz tu:
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=5632

Data: 2016-01-07 11:35:54
Autor: JDX
Garmin
W sumie mia³em o to spytaæ wcze¶niej - czy rmikke z forum OSM i Ty to ta
sama osoba?

Data: 2016-01-07 02:45:07
Autor: rmikke
Garmin
W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 11:36:12 UTC+1 u¿ytkownik JDX napisa³:
W sumie mia³em o to spytaæ wcze¶niej - czy rmikke z forum OSM i Ty to ta
sama osoba?

Jam Ci jest. W ogóle rmikke to wszêdzie ta sama osoba, za wyj±tkiem DeviantArt.

Data: 2016-01-07 13:00:02
Autor: twistedme
Garmin
W dniu 2016-01-07 o 11:17, rmikke pisze:
[...]

Byæ mo¿e nie wyrazi³em siê precyzyjnie...

Na openstreetmap mój dom jak najbardziej jest, ale w Mio (w nawigacji) jest jaka¶ inna ichnia mapa - mogê wybraæ osm lub tele atlas.

Trasê mo¿na ustaliæ dwojako - poprzez stronê internetow± mioshare i tam w³a¶nie jest podk³ad z openstreet lub opentopo, potem eksport do urz±dzenia.

Natomiast kiedy wezmê nawigacjê do rêki bez pod³±czania próbujê wpisaæ mój adres, ¿eby mnie tam zaprowadzi³, to wg niego nie ma w tej miejscowo¶ci takiej ulicy w ogóle. To w takim razie wybieram ustalenie adresu wg. punktu na mapie. Klikam punkt na mapie i magicznym sposobem ulica siê znajduje, ale klikaj±c tam gdzie powinien byæ mój dom twierdzi, ¿e to nr 15...

Data: 2016-01-06 00:20:13
Autor: Jacek G.
Garmin
W dniu 2016-01-05 22:41, 2late napisał(a)::
Najbardziej to by mi pasowal moj smartfon ale wiadomo ze to niestabilne,
nie wodoodporne, itd.
Nie mam Garmina, a z elektronicznymi nawigacjami też mam dość małe doświadczenie, ale jak na razie trochę wykorzystuję właśnie smartfona. Do nawigacji samochodowo-miejskiej (również rowerowej) korzystam z aplikacji MapFactor Navigator (ma opcję "rower"), a w terenie z OruxMaps, który ma tę zaletę, że można korzystać off line zarówno z wektorowych OpenStreets Maps, jak i z map rastrowych np. typowo turystycznych map firmy Compass. Jeśli chodzi o zasilanie, to na dłuższych wycieczkach przydaje się powerbank. Niestabilności nie zauważyłem, wodoodporność, to kwestia uchwytu z wodoodpornym pokrowcem - przetestowane również w terenie, w górach na wertepach - trzyma się. Sprawdź, może akurat takie rozwiązanie byłoby dla Ciebie wystarczające.
Garmin to spora inwestycja.
--
Jacek G.

-- -

Data: 2016-01-06 00:03:36
Autor: 2late
Garmin
On 01/05/2016 11:20 PM, Jacek G. wrote:

[...]

Mozesz wrzucic linka i / lub zdjecie twojego uchwytu?

wertepach - trzyma się. Sprawdź, może akurat takie rozwiązanie byłoby dla
Ciebie wystarczajÄ…ce.

Juz probowalem. Mam taki uchwyt http://www.amazon.co.uk/MINOURA-Smart-Phone-Holder-28-35MM/dp/B00497A686  i mam leki ze mi ten telefon wypadnie.

Garmin to spora inwestycja.

Ten moj smartfon tez sporo warty.
Jezdze szosowka i czuje ze wibracje sa totalne, zawsze nabite powietrza na maksa.

Data: 2016-01-06 06:49:48
Autor: JDX
Garmin
On 2016-01-06 01:03, 2late wrote:
[...]
Juz probowalem. Mam taki uchwyt
http://www.amazon.co.uk/MINOURA-Smart-Phone-Holder-28-35MM/dp/B00497A686  i
mam leki ze mi ten telefon wypadnie.
Z takiego za 16zł na Allegro to wypadnie na pewno (sprawdzone), ale ten
za 16 funciaków wygląda całkiem solidnie - zarówno mocowanie do
kierownicy jak i wygięte ramiona trzymające smarkfona.

Data: 2016-01-06 22:58:01
Autor: Jacek G.
Garmin
W dniu 2016-01-06 01:03, 2late napisał(a)::
Mozesz wrzucic linka i / lub zdjecie twojego uchwytu?
Chyba nie dokładnie ten, ale bardzo podobny - kupiony w jakimś markecie:
http://tinyurl.com/hymd952
Trzeba zwrócić uwagę na rozmiar.

--
Jacek G.

-- -

Data: 2016-01-07 02:08:58
Autor: rmikke
Garmin
W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 22:42:57 UTC+1 u¿ytkownik 2late napisa³:

[...]

Próbowa³em tak u¿ywaæ Yanosika, ale w ruchu miejskim g* s³ysza³em...

[...]

OpenStreetMap, mo¿na sci±gn±æ wersjê na Garmina z http://osmapa.pl

U¿ywam, chwalê sobie.

Data: 2016-01-07 22:11:05
Autor: 2late
Garmin
On 01/07/2016 10:08 AM, rmikke wrote:

[...]

Próbowałem tak używać Yanosika, ale w ruchu miejskim g* słyszałem...

Pewnie zalezy od sluchawek.
Teraz mam w telefonie z androidem nawigacje google maps ale ta gada po nazwach ulic, a przeciez nie bede sie rozgladal po tabliczkach.

[...]

OpenStreetMap, można sciągnąć wersję na Garmina z http://osmapa.pl

Używam, chwalę sobie.

Jak juz kupie hardware to na pewno sprawdze.

Data: 2016-01-07 22:34:21
Autor: masti
Garmin
2late wrote:

[...]

gotowe mapy OSM w formacie garmina
http://garmin.openstreetmap.nl/

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2016-01-08 00:23:17
Autor: rmikke
Garmin
W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 23:37:03 UTC+1 u¿ytkownik masti napisa³:
2late wrote:

> [...]
>
> Jak juz kupie hardware to na pewno sprawdze.

S± bardzo fajne, pod warunkiem wszak¿e, ¿e Garmin akurat radzi sobie z polskimi literkami. Nowsze sobie radz± ponoæ.

Garmin