Garmin Oregon 450 i mapy gór, mapa topograficzna

Data: 2010-05-20 14:27:23
Autor: Maciej
Garmin Oregon 450 i mapy gór, mapa topograficzna
Kupiłem okazjonalnie urządzenie Garmin Oregon 450. Urządzenie nowe, ładnie
wszystko działa na mapie dołączonej w komplecie, ale mam problem z
zainstalowaniem mapy topograficznej Polski - GP Mapa Topo 2009. Po wrzuceniu
na kartę sprzęt rozpoznaje mapę, można ją wybrać, włączyć, ale na ekranie mamy
białą plamę. Myślałem, że może mam uszkodzony plik, ale ściągnąłem sobie pliki
alternatywne :) i jest to samo. Czy ktoś miał taki problem, czy te mapy trzeba
specjalnie jakoś uruchamiać itp, etc..

Data: 2010-05-21 09:15:35
Autor: Olin
Dnia Thu, 20 May 2010 14:27:23 +0000 (UTC), Maciej napisał(a):

[...]

Mogę tylko powiedzieć, że "u mnie działa".
Dla formalności dodam, że może trzeba jeszcze wyłączyć tę mapę całego
świata, co to ją dołączają z odbiornikiem, bo może ona się uaktywnia
domyślnie, gdy są włączone obie.

Możesz zassać i zainstalować mapy Topo_PL_100:
http://gpsmaniak.com/new/download-garmin-kod.htm
Przynajmniej bedziesz wiedział, czy problem leży w urządzeniu, czy w mapie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Najlepiej ze wszystkich mają lekarze; ich sukcesy biegają po świecie, zaś
niepowodzenia zakopuje się w ziemi."
 Jacques Tati

Data: 2010-05-21 12:13:35
Autor: Damian Gałka
Garmin Oregon 450 i mapy gór, mapa topograficzna
Witam

Kupiłem okazjonalnie urządzenie Garmin Oregon 450. Urządzenie nowe, ładnie
wszystko działa na mapie dołączonej w komplecie, ale mam problem z
zainstalowaniem mapy topograficznej Polski - GP Mapa Topo 2009.

Czy ta dołączona mapa w komplecie to właśnie wspomniana dalej GPMapa Topo 2009?
Czy znaduje się już ona w pamięci urządzenia, czy może dołączona jest na płytce?
Jeśli to ta, komercyjna mapa to musisz przed wysłaniem jej do odbiornika odblokować ją kodem dla tego konkretnego odbiornika GPS. Kod dostajesz przy zakupie lub rejestracji w http://www.gpmapatopo.pl .

[...]

Jeszcze zwróć uwagę czy znajdujesz się (odbiornik wskazuje pozycję) w miejscu obejmowanym przez wgraną mapę.

Damian Gałka
http://nawigacja.edu.pl
http://galka.mountlab.net/www/topografia

Data: 2010-05-21 08:49:46
Autor: Slawomir Gorniak
Garmin Oregon 450 i mapy gór, mapa topograficzna
Dnia Thu, 20 May 2010 14:27:23 +0000 (UTC), Maciej napisał(a):
> Kupiłem okazjonalnie urządzenie Garmin Oregon 450. Urządzenie nowe, ładnie

Okazjonalnie = rzadko, czasami. "Okazyjnie", to jest to slowo :)

On 21 Maj, 13:13, Damian Gałka <dga...@interia.pl> wrote:
Jeśli to ta, komercyjna mapa to musisz przed wysłaniem jej do odbiornika
odblokować ją kodem dla tego konkretnego odbiornika GPS. Kod dostajesz przy
zakupie lub rejestracji whttp://www.gpmapatopo.pl.

Przy uzyciu nieodblokowanej mapy Oregon krzyczy o tym wyraznie przy
wlaczaniu i kaze potwierdzic ten fakt. Jesli potwierdzasz i masz plame
- to jest odpowiedz. BTW - sprawdz czy "basemap" jest na "on", kiedys
zaobserwowalem dziwne zachowanie przy wylaczonej..

Jeszcze zwróć uwagę czy znajdujesz się (odbiornik wskazuje pozycję) w
miejscu obejmowanym przez wgraną mapę.

To dobra uwaga..

S.

Garmin Oregon 450 i mapy gór, mapa topograficzna