Garmin eTrex - mocowanie sprowadzę

Data: 2010-02-14 10:24:49
Autor: MadMan
Garmin eTrex - mocowanie sprowadzę
Witam,

jako że mocowanie eTrexa które używałem w brzydki sposób się uszkodziło
(i przypuszczam że kolejne też tak będą) sprowadzam prawdopodobnie z USA
dla siebie mocowanie takowe: http://cgi.ebay.com/Garmin-Color-Etrex-Legend-Vista-C-Cx-HC-HCx-Rail-Mount_W0QQitemZ120310205779QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item1c030c0d53
(http://infobot.pl/r/1E7h)
Są chętni? Zakup pewnie dzisiaj wieczorem. Koszt - jeśli mi nie doliczą
VATu to jakieś 50 zł + wysyłka, jeśli doliczą to 60. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-14 11:00:31
Autor: solar
MadMan pisze:

[...]

Takie nie pasuje?
http://www.gps.paragraf.pl/?mode=showprod&id=326&kat=57

Do Visty HCx w każdym razie pasuje idealnie...

"Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."
                                     dr House

Data: 2010-02-14 11:06:06
Autor: MadMan
Dnia Sun, 14 Feb 2010 11:00:31 +0100, solar napisał(a):

Takie nie pasuje?
http://www.gps.paragraf.pl/?mode=showprod&id=326&kat=57

Do Visty HCx w każdym razie pasuje idealnie...

Pasuje, ale jest drożej niż jakbym z USA sprowadził. Dlatemu też
sprowadzam. Właśnie do Visty HCx kupuję. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-14 11:26:07
Autor: solar
MadMan pisze:

Pasuje, ale jest drożej niż jakbym z USA sprowadził. Dlatemu też
sprowadzam. Właśnie do Visty HCx kupuję.

Jak? Taniej? Sam piszesz, że 50-60 + wysyłka. A tu masz za 49 + wysyłka (w PL). To jak taniej?

"Gdyby trójkąty stworzyły sobie boga, ten miałby na pewno 3 boki."
                                              Monteskiusz

Data: 2010-02-14 11:44:53
Autor: MadMan
Dnia Sun, 14 Feb 2010 11:26:07 +0100, solar napisał(a):

Jak? Taniej? Sam piszesz, że 50-60 + wysyłka. A tu masz za 49 + wysyłka (w PL). To jak taniej?

Tu piszę koszt dla grupowiczów jaki jest. Można oczywiście coś urwać. Cena 1 sztuki z doliczeniem VATu to dla mnie będzie ok. 58 zł. Bez VATu
50. Liczę razem z przesyłką. Sklep który podałeś za wysyłkę chce 23 zł :) Ja bym chciał 5-6 zł :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-14 11:58:39
Autor: solar
MadMan pisze:
[...]

Dobra, żeby mieć ostatnie słowo :)
23 netto to faktycznie dużo, ale ja bym zadzwonił i pogadał, coby wysłali pocztą, może nawet listem w bąbelkach za 5 zł.
Nawet jakby było 11 za paczkę PP, to nie chciałoby mi się ściągać z US dla 10 zł... :)

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               św. Tomasz z Akwinu

Data: 2010-02-14 12:12:28
Autor: MadMan
Dnia Sun, 14 Feb 2010 11:58:39 +0100, solar napisał(a):

23 netto to faktycznie dużo, ale ja bym zadzwonił i pogadał, coby wysłali pocztą, może nawet listem w bąbelkach za 5 zł.

No w sumie dobry pomysł. Ale w tzw. międzyczasie znalazłem sklep
sp.com.pl w którym to mocowanie jest za 28 zł :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-14 15:18:08
Autor: solar
MadMan pisze:

No w sumie dobry pomysł. Ale w tzw. międzyczasie znalazłem sklep
sp.com.pl w którym to mocowanie jest za 28 zł :)

Coś za duża różnica. Żadnego zdjęcia, opisu...
Może to sama obejma na kierownicę? Bez klipsa?

"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie."
              Richard Dawkins

Data: 2010-02-14 16:42:38
Autor: MadMan
Dnia Sun, 14 Feb 2010 15:18:08 +0100, solar napisał(a):

Może to sama obejma na kierownicę? Bez klipsa?

To by mnie też urządzało, bo to obejma się wzięła i zepsuła :) Klips jest dobry. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-14 17:39:46
Autor: chary
On Sun, 14 Feb 2010 10:24:49 +0100, MadMan wrote:

[...]

Czesc,

Nie wiem na którym konkretnie elemencie Ci zależy, jesli na tej obejmie na
kierownice, to moge Ci tanio odsprzedac (mam gdzies chyba nawet 2 sztuki,
uzywalem przy 2 rowerach). Tego elementu przykrecanego do urzadzenia nie
posiadam (ulamal sie kiedys, co zaowocowalo zgubieniem gpsa, stad mam
niepotrzebne obejmy na kierownice ;). Jak cos to daj znac. Mozliwy odbior w
Katowicach lub Gliwicach.

Dla jasnosci- zdjecia tego elemetu, ktory posiadam.
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/Uchwyt?authkey=Gv1sRgCKD06NiL7p_kzAE#5345044325415941650

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2010-01-14 20:22:07
Autor: MadMan
Dnia Sun, 14 Feb 2010 17:39:46 +0100, chary napisał(a):

Nie wiem na którym konkretnie elemencie Ci zależy, jesli na tej obejmie na
kierownice, to moge Ci tanio odsprzedac (mam gdzies chyba nawet 2 sztuki,
uzywalem przy 2 rowerach)

Idzie na priv. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-16 09:09:43
Autor: Rafał VFR
Garmin eTrex - mocowanie sprowadzę
Słuchajcie bo ja przymierzam do zakupu HCx`a.Czy te zamienne mocowania nie są gorsze ?
Przy cenie urządzenia szkoda oszczędzić naście złotych - utrada sprzętu to niezły ból !
Teraz pytanie - czy Tobie ułamał się oryginał czy jakiś zamiennik ?
Ja po prawdzie pożyczam cały czas Garmina i zawsze myśle co będzie jak spojrzę kiedyś na kierownicę a jego nie będzie ?
Ale jak na razie odpukać trzyma się - czy nie jest to zasługa orygonału, który po prostu jest lepszy od zamiennika ?

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2010-02-16 09:32:09
Autor: MadMan
Dnia Tue, 16 Feb 2010 09:09:43 +0100, Rafał VFR napisał(a):

Teraz pytanie - czy Tobie ułamał się oryginał czy jakiś zamiennik ?

Oryginał, ale od eTrexa Legend (i ogólnie modeli bez karty), tzn. wersja
z dołączoną klapką od baterii. Może inny rozmiar to jest?

Uszkodzenie wygląda tak: http://picasaweb.google.com/damian.karwot/Stery?authkey=Gv1sRgCMjUppSzlKrTGA#5438756122497093042
Mimo ww. uszkodzenia odbiornik jakoś się trzyma na górnej części szyny. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-16 00:46:31
Autor: swir
Garmin eTrex - mocowanie sprowadzę
MadManie! Widać że wyrwało ci z obejmy troszkę mięcha... też mi się
tak stało jak leciałem przez kierę :D Nie rozumiem tylko po co
kombinować i ściągać ze stanów? Musisz zabulić w dolarach po
niekorzystnym kursie (taka polityka banków), kwota mała ale zawsze.
Potem czekasz XXX dni aż to doleci do UE, potem Urząd Celny w
Warszawie. Przy takiej kwocie nie clą, nawet Vatu nie dowalą bo to
drobnica i nikt się tam nie bawi w clenie każdej pierdoły. Ale swoje
poleży i poczekasz sobie. I po co? Żeby przyoszczędzić 10 zeta?

www.apex24.pl oryginalna obejma w cenie dystrybutora 49 zeta, nie wiem
gdzie mieszkasz ale salon mają w trójmiescie. koszt wysyłki 12 zeta.
Po 3 dniach masz nowy uchwyt z polską gwarancją.

75 zeta kosztuje kompletny uchwyt, z klapą na baterie do etrexów.

Data: 2010-02-16 10:09:40
Autor: MadMan
Dnia Tue, 16 Feb 2010 00:46:31 -0800 (PST), swir napisał(a):

www.apex24.pl oryginalna obejma w cenie dystrybutora 49 zeta, nie wiem
gdzie mieszkasz ale salon mają w trójmiescie. koszt wysyłki 12 zeta.
Po 3 dniach masz nowy uchwyt z polską gwarancją.

Hm, a jest na to gwarancja? Bo uchwyt ten co się zepsuł to widzę że
właśnie w Apexie kupiłem, 19 października zeszłego roku...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-16 02:21:34
Autor: swir
Garmin eTrex - mocowanie sprowadzę
Się zepsuł? Tak sam z siebie? ;) Apex wymienia na gwarancji to co
padło nie z winy użytkownika. Uchwyt samochodowy dostałem nowy
(przyssawka nie odkleiła się cała od szyby), nie dyskutowali.
Jak masz sensowne wytłumaczenie na szkodę która widać na fotce to
zgłaszaj to do reklamacji. Tam są 4 ząbki, u Ciebie dwa są wyłamane, a
dwa nie ruszone. Urwałeś przy glebie czy jakoś tak samo z siebie
odpadło? W moim rowerowym uchwycie, podczas gleby też wyrwało te dwa
ząbki z tyłu ale pozostałe dwa też mocno nadszarpnęło. Nie zgłaszałem
tego do reklamacji bo z daleka było widać że sam rozwaliłem... Kupiłem
nowy i tyle.

Data: 2010-02-16 11:34:32
Autor: MadMan
Dnia Tue, 16 Feb 2010 02:21:34 -0800 (PST), swir napisał(a):

Tam są 4 ząbki, u Ciebie dwa są wyłamane, a
dwa nie ruszone. Urwałeś przy glebie czy jakoś tak samo z siebie
odpadło?

Nie wiem, być może przy glebie, miałem parę upadków z GPSem na
kierownicy. Po prostu kiedyś zauważyłem że się to za bardzo rusza i przy
bliższych oględzinach wyszło to co na zdjęciu...
Napisałem do APEXa, czekam co odpiszą, chociaż na cuda nie liczę. A
mocowanie nowe-używane i tak kupiłem :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-16 17:57:02
Autor: solar
swir pisze:

75 zeta kosztuje kompletny uchwyt, z klapą na baterie do etrexów.

O ile wiem, on (znaczy klapa) do Visty nie pasuje - nie ma wycięcia na slot karty pamięci.

"Niczego nie należy unikać tak, jak stosunków płciowych."
                                       św. Augustyn z Hippony

Data: 2010-02-16 18:00:07
Autor: MadMan
Dnia Tue, 16 Feb 2010 17:57:02 +0100, solar napisał(a):

75 zeta kosztuje kompletny uchwyt, z klapą na baterie do etrexów.

O ile wiem, on (znaczy klapa) do Visty nie pasuje - nie ma wycięcia na slot karty pamięci.

Klapka nie, szyna jak najbardziej. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-16 17:50:30
Autor: Wojciech Penar
Rafał VFR pisze:
[...]

A już nie dają smyczy do eTrexów?
Ja jeżdżę w ten sposób, że smycz wiążę do kierownicy, w razie buby
mój Legend HCx będzie sobie dyndał.

Odnośnie zaczepu - bodaj 10E w jakimś sklepiku w Berlinie, miał www,
aczkolwiek siostra mi to kupowała "stacjonarnie".

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-16 17:52:44
Autor: solar
Rafał VFR pisze:
Słuchajcie bo ja przymierzam do zakupu HCx`a.Czy te zamienne mocowania nie są gorsze ?

Nie ma właściwie "oryginału" do Visty. Jest to, do czego podałem link - uchwyt eMap pasujacy do Visty.
Co do wytrzymałości - mi nadal trzyma, a wiesz, jak jeżdżę i gdzie jeżdżę. :)
Po 2 latach telepania siadły w Viście styki, a uchwyt złapał jedynie minimalne luzy zneutralizowane obecnie kawałkiem taśmy izolacyjnej.
W czasach rzymskich łotrów wieszano na krzyżach, a teraz jest odwrotnie.

Data: 2010-02-16 17:56:20
Autor: MadMan
Dnia Tue, 16 Feb 2010 17:52:44 +0100, solar napisał(a):

jeżdżę. :)
Po 2 latach telepania siadły w Viście styki, a uchwyt złapał jedynie minimalne luzy zneutralizowane obecnie kawałkiem taśmy izolacyjnej.

O, to jest pomysł, taśma jeśli będzie luźno... Pewnie dlatego że nie
owinąłem to się nieco telepał. O stykach wiem, podobno banalne do naprawy jeśli gwarancja się skończy;
na gwarancji też naprawiają. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-16 18:07:49
Autor: solar
MadMan pisze:

O, to jest pomysł, taśma jeśli będzie luźno... Pewnie dlatego że nie
owinąłem to się nieco telepał.

Ja wkleiłem pasek "na płask', między te boczne zaczepy, zasłaniając śrubę i zagłębienia na zatrzask.

O stykach wiem, podobno banalne do naprawy jeśli gwarancja się skończy;
na gwarancji też naprawiają.

Tak do końca banalne nie jest, ale da się zrobić przy odrobinie uwagi. W razie czego służę pomocą, bo już to przerabiałem. :)

Wiara w Boga zaczyna się tam, gdzie kończy się wiara w siebie.

Data: 2010-02-16 18:12:42
Autor: MadMan
Dnia Tue, 16 Feb 2010 18:07:49 +0100, solar napisał(a):

Tak do końca banalne nie jest, ale da się zrobić przy odrobinie uwagi. W razie czego służę pomocą, bo już to przerabiałem. :)

Nie, dzięki, na razie jest OK. Pewnie jak pojadę na wyprawę to najpierw
mi się guma odklei, a potem styki padną :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-16 18:22:41
Autor: solar
MadMan pisze:

Nie, dzięki, na razie jest OK. Pewnie jak pojadę na wyprawę to najpierw
mi się guma odklei, a potem styki padną :P

Guma przede wszystkim od temperatury. Ludzie noszący Vistę w ręku piszą, że po roku schodzi. Ja po 2 latach na rowerze miałem problem, żeby ją odkleić. Więc bez wygrzewania w łapie, bez zostawiania na słońcu wytrzymuje długo.

"Wiara jest złem dlatego, że nie wymaga uzasadnienia i nie toleruje sprzeciwu."
                                                    Richard Dawkins

Data: 2010-02-16 18:35:02
Autor: MadMan
Dnia Tue, 16 Feb 2010 18:22:41 +0100, solar napisał(a):

[...]

Otóż to. W zeszłym roku na wyprawie przeciętna temperatura w południe to było
pewnie koło 30 stopni, rano niewiele mniej. Bywały dni w których o 8:30
termometr na stacji paliw pokazywał te 30, zatem po południu było
zapewne w okolicach 35-40. Jeśli pojadę w tym roku może być podobnie...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-21 10:36:20
Autor: Sebastian Richter
[...]

Dokladnie tak. Temat stary jak swiat. W archiwum pl.rec.gps lub na garniaku znajdziecie domowe sposoby naprawy. Ja w excel'u zakupilem za 40 zl oryginalny zestaw naprawczy (nowa guma z klejem). I znowu jest ok.

--
Sebastian Richter

Data: 2010-02-17 17:05:40
Autor: MadMan
[...]

Wstępnie zrobiłem tak z nowym mocowaniem, zobaczymy jak będzie. Z tym że
musiałem walnąć aż 3 paseczki (przy 2 też było zdaje się w miarę
dobrze). Jutro zapewne testy terenowe na szosowych kraterach :P

Dziękuję też Charemu za mocowanie. Jak przyszło to się przestraszyłem że
to jest wersja na większą kierownicę (zmierzyłem średnicę i się okazało
że 25 mm), po zdjęciu starego z roweru okazało się że stare ma tyle samo
:P Po przełożeniu gumy ze starego (w nowym była cienka) mocowanie siedzi
dobrze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-16 20:19:13
Autor: chary
On Tue, 16 Feb 2010 09:09:43 +0100, Rafał VFR wrote:

[...]

Ja uzywalem tego oryginalu. Pomimo watlego wygladu sprawowal sie calkiem ok
przez kilkanascie miesiecy. Ulamalem go nie na rowerze, tylko kiedys zima w
gorach (nie te czesc, ktora pekla MadManowi tylko te przykrecana do gpsa)od
czestego wyjmowania i wkladania do kieszeni. Nadlamala sie tak leciutko
tylko, wszystko bylo w jednym kawalku, tylko po wsunieciu w uchwyt na
kierownicy nie zaskakiwal ten zabek. Jezdzilem tak dluzszy czas i zawsze
zapominalem go przykleic. Az nadszedl ten sadny dzien, kiedy poszedlem
sobie po ciemku pojezdzic (w dodatku baterie sie wyczerpaly w polowie
drogi, wiec z niego nie korzystalem) i po powrocie juz go nie bylo.
Niestety zauwazylem to dopiero po kilku dniach, takze dupa. No ale za
gapowe sie placi ;)
Dobrym rozwiazaniem jest przyczepic gpsa dodatkowo smycza do kierwonicy, no
ale madry Polak po  szkodzie ;) No ale zeby jakies mile zakonczenie tej
historii bylo, to przynajmniej mialem powod do kupna Oregona ;)

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2010-02-16 21:49:14
Autor: Wiesiek Kalinowski
[...]

   Do odbiornika mocuje się smycz a następnie do kierownicy żeby odbiornik
nie odleciał w siną dal. Odbiorniki Garmina podczas uderzenia wypinają się
przynajmniej tak robi moja 60CSx. Smycz musi być mocna i bez zamka nie
nadaje się od komórki.

   Po zdrówka  Wiesiek.
   --

                         Pozdrówka  Wiesiek