Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)

Data: 2009-04-28 07:45:51
Autor: Rafal M
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Witam

Tydzien temu kupilem sobie garnek do gotowania ryzu (Rice Cooker).

Ma ktos moze sposob na to, aby uniknac przypalania sie ryzu na spodzie
garnka? Przy kazdym rodzaju powstaje cieniutka przypalona warstwa
ryzu. Schodzi ona bez problemu jako cienki placek.

Po googlalem troche i znalazlem opis, ze podobno takiego przypalania
nie da sie uniknac?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-04-28 15:10:29
Autor: ikselk
On 28 Kwi, 16:45, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:
[...]

Nie wsypuj ryżu do suchego garnka, dolewając po tym wodę - zawsze
nalej przynajmniej trochę wody najpierw.
Jeśli jest tam jakaś możliwość regulacji temperatury, po osiągnięciu
maksimum zmniejsz temperaturę.

Data: 2009-04-29 00:13:52
Autor: Panslavista
Użytkownik <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Po co komu taki garnek? Przecież wystarczy zwykły aby ryż zagotować i
wstawić do ciepłego piekarnika aby doszedł.
    Ja daję na dno trochę oleju - wliczam go do ilości wody, aby ryżu nie
rozkleić.

Data: 2009-04-28 22:49:26
Autor: Jan Werbinski
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci news:cacf308d-888c-41d2-b791-274d258bed89s38g2000prg.googlegroups.com...
[...]

Uzyj zwyklego garnka.

--
Jan Werbinski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2009-04-29 08:16:10
Autor: Mirek1275
Uzytkownik "Rafal M napisal:

Tydzien temu kupilem sobie garnek do gotowania ryzu (Rice Cooker).

Ma ktos moze sposob na to, aby uniknac przypalania sie ryzu na spodzie.........

Witam!

Mnie jeszcze nigdy nie przypalil sie ryz w takim garnku.

Wsypuje ryz do suchego garnka, nastepnie plucze go dwukrotnie w cieplej prawie goracej wodzie, dalej zalewam ryz zimna woda "na oko" do centymetra ponad poziom ryzu.

Zawsze po wylaczeniu sie garnka z pozycji gotowanie, to jest po ok. 20 min. mieszam krótko ryz dostarczona lopatka oddzielajac spodnia warstwe od teflonu.

Stosuje przewaznie ryz jasminowy, który kupuje w 5 kg opakowaniach, ale i inny ryz gotuje jednakowo i nigdy nie ma niespodzianek.

Nie wyobrazam sobie gotowania ryzu, który ma byc podany na talerzu w inny sposób niz w garnku do gotowania ryzu.

Zycze smacznych dan z ryzem!

Mirek1275

Data: 2009-04-29 08:56:13
Autor: Rafal M
On 29 Kwi, 08:16, "Mirek1275" <mirek1...@owywalto2.pl> wrote:

[...]

Robie dokladnie tak samo... i sie przypala :/

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-04-30 12:29:32
Autor: acelnószz
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Ryz przed gotowaniem trzeba starannie oplukac na sitku pod strumieniem zimnej wody z kranu i dopiero wtedy wrzucic do garnka.
JaC

-- -- -

i sie przypala :/

Data: 2009-04-30 10:17:55
Autor: Rafal M
On 30 Kwi, 12:29, acelnószz <usun...@wp.eu> wrote:
Ryz przed gotowaniem trzeba starannie oplukac na sitku pod strumieniem zimnej wody z kranu i dopiero wtedy wrzucic do garnka.
JaC

Tez tak robie ;) i nic ;)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-04-30 19:38:08
Autor: Mirek1275
Uzytkownik "Rafal M" napisal:
Ryz przed gotowaniem trzeba starannie oplukac na sitku pod strumieniem zimnej wody z kranu i dopiero wtedy wrzucic do garnka.
JaC

Tez tak robie ;) i nic ;)

To pluczesz ryz w sitku zimna woda czy tez goraca?

Moze uzywasz nieodpowiedniego ryzu?

pzdr Mirek

Data: 2009-04-30 12:16:46
Autor: Rafal M
On 30 Kwi, 19:38, "Mirek1275" <mirek1...@owywalto2.pl> wrote:

To pluczesz ryz w sitku zimna woda czy tez goraca?

Zimna woda

Moze uzywasz nieodpowiedniego ryzu?

Zwyly ryz dlugoziarnisty z 1kg workow.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-04-30 21:58:39
Autor: Jacek
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Q..rcze.
Nieodpowiedni ryz! Do specjalnego garnka kup specjalny ryz. Albo spróbuj mojego patentu z blacha.
Jacek

Data: 2009-04-29 09:07:10
Autor: dziobak
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)

Uzytkownik "Mirek1275" napisal

Nie wyobrazam sobie gotowania ryzu, który ma byc podany na talerzu w inny sposób niz w garnku do gotowania ryzu.

jestes wymarzonym konsumentem :>

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2009-04-29 12:15:04
Autor: Mirek1275

Użytkownik "dziobak"  napisał:

jestes wymarzonym konsumentem :>

Nie, nie, nie :) nie ulegam łatwo reklamie.

Ten sposób gotowania podpatrzyłem kiedyś u znajomego Wietnamczyka.

Pozdrawiam :)

Mirek1275

Data: 2009-04-29 22:29:18
Autor: doslaw
Mirek1275 pisze:

Użytkownik "dziobak"  napisał:

jestes wymarzonym konsumentem :>

Nie, nie, nie :) nie ulegam łatwo reklamie.

Ten sposób gotowania podpatrzyłem kiedyś u znajomego Wietnamczyka.

sprowadza garnki do gotowania ryzu? ;)

pozdr

Data: 2009-04-30 19:24:55
Autor: Mirek1275
Użytkownik "doslaw"  napisał :
Ten sposób gotowania podpatrzyłem kiedyś u znajomego Wietnamczyka.

sprowadza garnki do gotowania ryzu? ;)

Nie mam nic wspólnego z dystrybucją tego sprzętu :)

Pozdrawiam!

Data: 2009-05-01 13:52:31
Autor: kogutek
Uzytkownik "Rafal M napisal:

> [...]

Nie wyobrazam sobie gotowania ryzu, który ma byc podany na talerzu w inny sposób niz w garnku do gotowania ryzu.

To ja nie chcę wiedzieć jak pomidora kroisz, jak przy najprostszej czynności
polegającej na ugotowaniu ryżu w torebce w zwykłym garnku z własnej inicjatywy
musisz się narobić. Stara prawda o Polakach nie ginie. Polak jak się przy
robocie nie narobił to mu się wydaje ze nic nie zrobił i mu się pieniądze za
pracę nie nalezą. --

Data: 2009-05-01 14:23:08
Autor: Mirek1275

Użytkownik "kogutek" napisał :

[...]

Człowieku, ryż w torebkach a ryż z garka do gotowania ryżu to jest inna bajka.
Polak nie zawsze musi wszystko robić na sztukę.
Gotuje dla własnej przyjemności a nie dla swojego psa.

EOT

Data: 2009-04-29 08:45:14
Autor: Jacek
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Bos ulegl chlopie oglupiajacej reklamie.
Garnek SPECJALNY do ryzu, specjalny do rosolu, do tego, smego itd. Specjalnosc tych wynalazków polega na tym, aby wiecej towaru sprzedac i tyle.
Ale do rzeczy: wytnij krazek z blachy i wstaw na dno (wewnatrz oczywiscie) i nic sie nie bedzie przypalac. Blacha najlepiej nierdzewna, ostatecznie aluminiowa i koniecznie powinna miec w kilku miejscach zrobione wytloczenia (chocby przez stukniecie mlotkiem) albo nieduze otworki, aby pomiedzy blacza a dnem bylo miejsce na wode. Tak mialy robione szybkowary m.in. Kukta, o ile ktos pamieta te marke.
Jacek

Data: 2009-04-29 09:27:21
Autor: Panslavista

Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

To były wkładki do gotowania na parze...

Data: 2009-04-29 21:31:24
Autor: Piotrek
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Tydzien temu kupilem sobie garnek do gotowania ryzu (Rice Cooker).

po cholere?

Po googlalem troche i znalazlem opis, ze podobno takiego przypalania
nie da sie uniknac?

gotowac normalnie jak czlowiek ?
zwykly ryz w woreczku do garnka na 15 min i gotowe, ew sypany do miski z woda na 10 min do mikrofalowki.
zero problemow

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-04-30 12:17:31
Autor: Rafal M
On 29 Kwi, 21:31, "Piotrek" <a...@b.ru> wrote:

gotowac normalnie jak czlowiek ?
zwykly ryz w woreczku do garnka na 15 min i gotowe, ew sypany do miski z
woda na 10 min do mikrofalowki.
zero problemow

A jadles kiedys ryz z takiego garka? Nigdy wiecej badziewia z
worczkow... w dodatku 2 razy drozszego.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-01 01:09:06
Autor: Adam Foton
[...]

Co daje taki garnek ?

Do przypalajacych sie dan, a zwlaszcza odgrzewajac czy nie majac za wiele czasu do pilnowania stosuje garnek do gotowania mleka. Podwojna scianka, w srodku woda, gwizdek daje znac ze gotuje sie.

Chociaz mam pomysl na wlasne rozwiazanie. Zamiast wody ciecz o wyzszej temp. wrzenia, szybszy mechanizm napelniania lazni, mycia, timer, czujnik kipienia, ustawianie temp., pelna elektryka :)

AF

Data: 2009-05-01 14:37:17
Autor: Mirek1275
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Uzytkownik "Adam Foton" napisal:

Co daje taki garnek ?.....

Taki garnek daje mozliwosc zachowania odpowiedniej sypkosc, konsystencji oraz oryginalnego smaku ryzu.
Przypomina mi to dyskusje nad waznoscia Swiat Bozego Narodzenia i Wielkanocnych itd.
Jednemu pasuje zwykly ryz z torebki (tez taki czasami stosuje), drugiemu ze specjalnego garnka.

Pozdrawiam! Mirek1275

Data: 2009-05-01 13:57:46
Autor: Rafal M
On 1 Maj, 14:37, "Mirek1275" <mirek1...@owywalto2.pl> wrote:

[...]

Popieram.
Mam ten garnek od tygodnia i na prawde nie ma porownania do ryzu w
torebkach. Ryz z elektrycznego garnka jest znacznie smaczniejszy (nie
ma w nim tyle wody co w ryzu z worka - ktory jednak w wodzie plywa), i
"lepiej wyglada" (wg mnie).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-05 11:55:40
Autor: Maciej Kulawik

Przecież Mirek1275 napisał:
"(...)dalej zalewam ryz zimna woda "na oko" do centymetra ponad poziom
ryzu."
Czyli w tym specjalnym garnku ryż też pływa w wodzie...

Data: 2009-05-05 05:34:47
Autor: Rafal M
On 5 Maj, 11:55, Maciej Kulawik <m...@mcmac.x.pl> wrote:

"(...)dalej zalewam ryz zimna woda "na oko" do centymetra ponad poziom
ryzu."
Czyli w tym specjalnym garnku ryż też pływa w wodzie...

Tylko, ze ona jest w 100% wchlaniana przez ten ryz. Pod koniec
gotowania, woda w garnku juz nie plywa

A jak gotujesz ryz w workach, to on caly czas w tej wodzie plywa.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-05 17:59:36
Autor: Piotrek
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Tylko, ze ona jest w 100% wchlaniana przez ten ryz. Pod koniec
gotowania, woda w garnku juz nie plywa

A jak gotujesz ryz w workach, to on caly czas w tej wodzie plywa.

sypany z pudelka/worka tez tak zrobisz bez problemu.
chociazby w glupiej mikrofalowce.
dajesz wody tyle ze pod koniec cala wchlonie ryz i po problemie.

ale jak ktos lubi ulegac marketingowca to jego sprawa i jego pieniadze :)
wszystko mozna zrobic w czyms specjalnym, chociaz bylby to zwykly garnek z nazwa inna :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-05 18:34:38
Autor: Panslavista
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Użytkownik "Piotrek" <a@b.ru> napisał w wiadomości

Dowolny ryż na sypko - w dowolnym garnku: 1 szklanka ryżu + dwie szklanki
wody.

Data: 2009-05-05 18:58:28
Autor: Piotrek
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Dowolny ryż na sypko - w dowolnym garnku: 1 szklanka ryżu + dwie szklanki
wody.

dokladnie tak :)
zapomnialem dopisac ze w garnku lub nawet w mikrofalowce(mam wrazenie ze czasowo jest szybciej, ale moze mi sie tylko wydaje)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-05 19:10:34
Autor: Panslavista

> [...]

zapomnialem dopisac ze w garnku lub nawet w mikrofalowce(mam wrazenie ze
czasowo jest szybciej, ale moze mi sie tylko wydaje)

Idę spróbować z tą mikrowelą...

Data: 2009-05-05 20:59:38
Autor: Piotrek
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Idę spróbować z tą mikrowelą...

podziel sie doswiadczeniami i uwagami :)
ja do tego stosuje zwykla szklana miske(nic nie przywiera, nie trzeba sie mieszaniem przejmowac :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-05 23:52:16
Autor: witek

Użytkownik "Piotrek" <a@b.ru> napisał w wiadomości news:gtq278$krf$1opal.futuro.pl...
Idę spróbować z tą mikrowelą...

podziel sie doswiadczeniami i uwagami :)
ja do tego stosuje zwykla szklana miske(nic nie przywiera, nie trzeba sie mieszaniem przejmowac :)

Ja gotuję ryż, co prawda trochę inny, bo przeznaczony do sushi, w zwykłym garnku,
tyle że stawiam go na metalowej podkładce. Bez mieszania, bez przywierania.

Witek

Data: 2009-05-05 23:10:22
Autor: Mirek1275

Użytkownik "Rafal M" napisał:

Tylko, ze ona jest w 100% wchlaniana przez ten ryz.....

Spora część wody odparowuje.

Pozdrawiam!
Mirek1275

Data: 2009-05-05 12:01:41
Autor: ąćęłńóśźż
Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Wody powinno być objętościowo x2 w stosunku do ryżu.
JaC

-- -- -