Garnitur w koszty

Data: 2010-04-06 14:59:39
Autor: Bogdan
Garnitur w koszty
Witam
Prowadze DG i mam pytanie czy zakupiony garnitur mogę wpisać w koszty? Czytałem że jest to mozliwe ale na takim garniturze musi być logo firmy z którego musi wynikać ze garnitur nie jest używany do celów osobistych. Czy jeżeli kupie garnitur i zlecę wychaftowanie małego logo na garniturze wtedy moge zaliczyć go do kosztów firmy czy logo o którym mowa musi być duze i w widocznym miejscu. Moze ktoś wyjaśni mi jak postapić żeby  nie mieć kłopotów z fiskusem.
Pozdrawiam
Bogdan __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5003 (20100406) __________

Data: 2010-04-06 16:39:39
Autor: SDD
Garnitur w koszty

Użytkownik "Bogdan" <marcinkowskib@wp.pl> napisał w wiadomości news:hpfbts$bhe$1nemesis.news.neostrada.pl...

jeżeli kupie garnitur i zlecę wychaftowanie małego logo na garniturze wtedy

Nie da sie. Co najwyzej mozna zlecic wyhaftowanie. Wychaftowania juz nie da rady.

moge zaliczyć go do kosztów firmy czy logo o którym mowa musi być duze i w widocznym miejscu. Moze ktoś wyjaśni mi jak postapić żeby  nie mieć kłopotów z fiskusem.

Jesli nie wrzucisz tego garnitury w koszty, to na 100% nie bedziesz mial z jego powodu klopotow z fiskusem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-06 17:41:20
Autor: Bogdan
Garnitur w koszty

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:hpfh36$kd7$1news.onet.pl...

[...]

Bardzo dziękuje za wyczerpujące wyjaśnienia i za wiedzę z zakresu pisowni.

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5003 (20100406) __________

Data: 2010-04-06 17:00:59
Autor: m
Garnitur w koszty

Użytkownik "Bogdan" <marcinkowskib@wp.pl> napisał w wiadomości news:hpfbts$bhe$1nemesis.news.neostrada.pl...
>Prowadze DG i mam pytanie czy zakupiony garnitur mogę wpisać w koszty?

Garnitur dla szofera ciężarówki podatkowej? Toż to kombinezon roboczy. Dawaj robolowi narzędzie, wrzuc w koszty.
Zwykły właściciel w garniturze jeździ do pracy i klientów limuzyna, swoja własna, nie będącą wlasnością firmy.

Data: 2010-04-06 18:47:16
Autor: Gotfryd Smolik news
Garnitur w koszty
On Tue, 6 Apr 2010, m wrote:

Garnitur dla szofera ciężarówki podatkowej? Toż to kombinezon roboczy.
Dawaj robolowi narzędzie, wrzuc w koszty.

  Optymista :>
  To nie jest tak, że US się nie przyczepi wydatków na wyposażenie
pracowników, które to (wydatki) mogą "zaspokajać potrzeby osobiste".
  Oczywiście że wtedy idzie w koszty, a jak (jako "wynagrodzenie
w naturze").
  Ale podatku en masse to nie zmniejsza - to co odliczy pracodawca,
zapłaci pracownik.
  Nim ktoś wyskoczy z przykładami, poleca się dokładnie sprawdzić czy
dany przykład nie ma dajmy na to odrębnej postawy prawnej :) (tak
jak np. okulary u "komputerowców").

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-06 18:38:17
Autor: Gotfryd Smolik news
Garnitur w koszty
On Tue, 6 Apr 2010, Bogdan wrote:

[...]

  Krótko mówiąc, chcesz zrobić "symbolicznie", licząc na to, że *formalnie*
spełnisz jakiś wymóg, kiedy w rzeczywistości tenże garnitur *będzie
nadawał się* do celów osobistych (a ściślej: "nie związanych z przychodami
z DG")?
  No to IMHO prosisz się o kłopoty.
  "Wymóg logo" *nie wynika* wprost z przepisu, w którym by było że
"garnitur z logo...", lecz z przyjęcia pewnej "ewidentności" nie pod-
padania pod art.23.1.49 (bodaj).

czy logo o którym mowa musi być duze i w widocznym miejscu.

  Musi być takie, żeby przeciętny "normalny" człowiek nie poszedł
w nim na spotkanie towarzyskie etc.
  I nie - nie ma jasnego prostego kryterium "odrzucania przez US".

  Nie reklamuj, bo i tak się nie przesiądę pod wpływem reklamy :P

pzdr, Gotfryd

Garnitur w koszty