Data: 2010-11-08 11:02:00 | |
Autor: czeslaw | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
Wiem ze temat był wałkowany. I wiem ze w mojej Astrze F samochoód na lpg przestaje gasnac (jak sie zatrzymuje lub zwalniam przy skrecaniu w lewo) gdy zdejmie się gumowy łacznik łączący kratkę z przodu auta z wlotem do filtra powietrza. Tyle ze zanim to zrobię chciałem się upewnić czy nie ma innych rozwiązań - np umiejętne operowanie zmianą biegów i pedałem gazu albo naprawa jakiejś usterki. Bo zauważyłem że bardzo dobrze mi się jezdzi na benzynie jak ten łacznik gumowy jest założony i na gazie też nieźle ale tylko na trasie. Poza tym czy takie zdjęcie łącznika (ktorym zapewne powietrze jest "bardziej" wtłaczane do silnika prze to ze jest skierowany do kierunku jazdy) moze miec negatywne konsekwencje dla trwałości silnika w dłuższym okresie czasu?
|
|
Data: 2010-11-08 15:09:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
W dniu 2010-11-08 11:02, czeslaw pisze:
Wiem ze temat był wałkowany. I wiem ze w mojej Astrze F samochoód na lpg Po pierwsze z objawów wnioskuję że masz instalację I lub II generacji. Takie skierowanie dolotu zmienia ciśnienie podawanego co jest szczególnie odczuwalne na wolnych obrotach. Gdy jedziesz szybko i wysprzęglisz, skład mieszanki może być zupełnie inny niż gdy stoisz. Dostrojenie do tych zmian typowej instalki I - IIg jest bardzo trudne. Tak naprawdę jest to możliwe chyba tylko przy instalacji z podłączoną tzw. kompensacją (rzadkość). Drugi efekt - nie związany z dolotem - to zubażanie bądź wzbogacanie mieszanki w czasie skrętu, ew. przyspieszania bądź hamowania - chodzi o dodatkowe siły działające na membranę reduktora w zależności od chwilowego przyspieszenia, oraz orientacji w jakiej jest zamontowany. Z tym też niewiele zrobisz, choć można trochę wyoptymować to i owo. Moje rady: - końcówka ssąca dolotu w miejsce, w którym nic nie dmucha (stałe ciśnienie) - wyregulować wolne obroty nie na "oszczędnie" tylko prawidłowo, na lambda=1.0, w ten sposób chwilowe zubożenie lub wzbogacenie np. przy skręcie zmieści się w tolerancji i silnik nie powinien gasnąć. lub - zmienić na IV generację -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-11-08 16:19:42 | |
Autor: czeslaw | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" > Moje rady: Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną? |
|
Data: 2010-11-08 17:07:36 | |
Autor: Bialy | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
czeslaw napisal:
| Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną? Znajomy niedawno montował do 2.0 8V Staga300, więc chyba się da :) -- Bialy | GG:1092403 |
|
Data: 2010-11-08 20:34:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
W dniu 2010-11-08 16:19, czeslaw pisze:
Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną? Nie ma żadnych problemów. Ilość zaworów nie ma znaczenia. |
|
Data: 2010-11-09 21:15:20 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
Dnia Mon, 08 Nov 2010 20:34:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną? Taaa? A jako to gaźnik jeszcze? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-11-10 00:16:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
W dniu 2010-11-09 21:15, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Mon, 08 Nov 2010 20:34:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Pytanie nie było o gaźnik a o "silnik typu 8V". Co do samego gaźnika to wiem że również można tam wstawić instalacje sekwencyjną, chociaż na pewno trzeba będzie też dołożyć wtedy też przepływomierz, być może również lambdę. |
|
Data: 2010-11-10 09:16:25 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
W dniu 2010-11-10 00:16, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-11-09 21:15, Adam Płaszczyca pisze: Generalnie, całą elektronikę sterowania silnikiem wraz z czujnikami. Wynająć specjalistyczną firmę, dać im ze 2-3 miesiące i będzie działało... jakoś... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-11-10 10:57:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
W dniu 2010-11-10 09:16, Jakub Witkowski pisze:
Pytanie nie było o gaźnik a o "silnik typu 8V". Elektroniki nie trzeba przekładać. Zapłon zostaje seryjny, a za paliwo odpowiada komputer gazowy. Musi dostać sygnał MAF albo MAP i sondy lambda. Sonda lambda np. w gaźnikowym Cinquecento była, nie wiem jak w Astrze. Są komputery gazowe które nie muszą pracować jako piggyback. Wynająć specjalistyczną firmę, dać im ze 2-3 miesiące i będzie Widziałem już takie rzeczy - chociażby silniki 900 z CC zmieniane na wtrysk paliwa i ani to nie trwało 2-3 miesiące, ani nie miało problemów z działaniem. Niektórzy woleli tak zrobić zamiast walczyć z gaźnikiem. Wtedy owszem trzeba przełożyć też komputer, ale nie były to duże koszty. Robiłem też u siebie zmianę z SPI na pół-sekwencyjne MPI i też jakoś bólu nie było. |
|
Data: 2010-11-09 21:14:57 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
Dnia Mon, 8 Nov 2010 16:19:42 +0100, czeslaw napisał(a):
Tak albo nie. To, ile silnik ma zaworów nie jest żadną przesłanką. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-11-09 22:28:48 | |
Autor: czeslaw | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <>
Jednopuntowy wtrysk paliwa |
|
Data: 2010-11-09 23:44:17 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo | |
Dnia Tue, 9 Nov 2010 22:28:48 +0100, czeslaw napisał(a):
Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną? To zależy od sterownika. Ale IMO szkoda pary, wystarczy dobra instalacja II generacji z dobrym sterownikiem. Osobiście polecam KME Bingo-M. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|