Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże

Data: 2019-10-15 17:53:20
Autor: u2
Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże
z tego co widzę to zwykły gnojek, taki nur jest w parlamencie Bolanda

https://wpolityce.pl/polityka/468516-gawlowski-odpowie-przed-sadem-immunitet-mu-nie-pomoze

Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże. PK: Akt oskarżenia przeciwko niemu został złożony w lipcu 2019 r.

opublikowano: 3 godziny temu ? aktualizacja: 2 godziny temu
Stanisław Gawłowski / autor: Fratria

wPolityce.pl

Wygląda na to, że Stanisławowi Gawłowskiemu świeżo uzyskany immunitet senatora niewiele pomoże i polityk odpowie przed sądem za przestępstwa o charakterze korupcyjnym i pranie brudnych pieniędzy.
Reklama

Ewa Bialik, rzecznik prasowy Prokuratury Krajowej wskazywała, że ,,nie ma potrzeby po raz wtóry uchylać mu immunitetu".

     Jeśli został uchylony immunitet wobec Stanisława Gawłowskiego, który został przesłuchany w charakterze podejrzanego, to tej czynności się nie powiela

-- wyjaśniała w rozmowie z portalem wPolityce.pl Bialik.

Przypomniała jednocześnie, że akt oskarżenia przeciwko Stanisławowi Gawłowskiemu został złożony w lipcu 2019 roku.

     Nie jest wymagana już zgoda

-- podkreśliła.

Poseł Stanisław Gawłowski (PO) został wybrany na senatora z okręgu nr 100, obejmującego m.in. Koszalin. Polityk jest jednym z oskarżonych w tzw. aferze melioracyjnej.W rozmowie z portalem wp.pl powiedział, że w jego ocenie prokuratura nie chce zakończyć tej sprawy, ,,bowiem gdyby chciała, to już dawno by zakończyła".

     Jest tak prowadzona, by jej koniec nastąpił za 10 lat

-- powiedział wp.pl Stanisław Gawłowski.

aw
Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
autor: Zespół wPolityce.pl

Data: 2019-10-15 18:00:48
Autor: J.F.
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5da5eb70$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A to suweren nie ma juz racji ? :-)

[...]

Byc moze.

Jesli jednak senator zostanie skazany ... to co dalej z miejscem w senacie ?
Wybory uzupelniajace ?

J.

Data: 2019-10-15 18:05:36
Autor: u2
Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże
W dniu 15.10.2019 o 18:00, J.F. pisze:
A to suweren nie ma juz racji

nie udawaj łonetowego głupka, wiesz dobrze, że Stefek Burczymucha ukrywa się we Szwecji:)

Data: 2019-10-15 18:19:06
Autor: J.F.
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5da5ee50$0$17341$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 15.10.2019 o 18:00, J.F. pisze:
A to suweren nie ma juz racji

nie udawaj łonetowego głupka, wiesz dobrze, że Stefek Burczymucha ukrywa się we Szwecji:)

Michnik czy Gawłowski ?

J.

Data: 2019-10-15 18:27:56
Autor: u2
Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże
W dniu 15.10.2019 o 18:19, J.F. pisze:

Michnik czy Gawłowski ?

J.

jeden ch*j:)

Data: 2019-10-16 09:47:34
Autor: Marek
[...]

Skorumpowani zawsze się wspierają, a najbardziej w dużych miastach.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-10-16 12:52:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5da6cb16$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Patrzac po wynikach wyborow - to ponad 40 tys tych skorumpowanych :-)

A ze pozostala dwojka pewnie tez nie taka swieta, w koncu to politycy .... to caly narod jest skorumpowany :-)

J.

Data: 2019-10-15 18:03:34
Autor: A. Filip
Czy Sejm poprzedniej kadencji może decydować o uchyleniu immunitetu senatora obecnej kadencji? [Stefan Gawłowski (PO)]
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

[...]
[...]

Został uchylony immunitet "posła na Sejm" przez Sejm.
Immunitet "Senatora RP" może (i powinien być) uchylony przez Senat RP.

Czy to znaczy że nie są potrzebne żadne _nowe_ czynności przed którymi
chroni immunitet Senatora?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Gaw%C5%82owski

--
A. Filip

Data: 2019-10-15 18:10:24
Autor: u2
W dniu 15.10.2019 o 18:03, A. Filip pisze:
Czy to znaczy że nie są potrzebne żadne_nowe_  czynności przed którymi
chroni immunitet Senatora?

no wiesz, był już casus Aleksandra Gawronika, ludzie ginęli, skarb państwa tracił miliardy w machlojkach żydo-ubeckich, były senator nadal chodzi wolno:)

Data: 2019-10-15 18:18:26
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+z3kw6ea4pf-jaf2@wp.eu...
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

http://www.sejm.gov.pl/prawo/mandat/kon6.htm
Art. 7.
1. Od dnia ogłoszenia wyników wyborów do dnia wygaśnięcia mandatu poseł lub senator nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej bez zgody Sejmu lub Senatu, z zastrzeżeniem art. 8 oraz art. 10b ust. 2.

2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1, dotyczy czynów popełnionych do dnia wygaśnięcia mandatu, w tym czynów popełnionych przed dniem ogłoszenia wyników wyborów.

3. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania w postępowaniu karnym, wszczętym przed dniem ogłoszenia wyników wyborów, wobec osoby, która została wybrana na posła lub senatora.

Pani prokurator ma racje. Przynajmniej tak sie mnie, laikowi, wydaje :-)

Ale ...
Art. 9.
1. Prokurator Generalny w terminie 60 dni od dnia ogłoszenia wyników wyborów informuje Marszałka Sejmu lub Marszałka Senatu o toczących się przeciwko posłom lub senatorom postępowaniach karnych wszczętych przed dniem ogłoszenia wyników wyborów.

2. W przypadku uzyskania przez posła lub senatora mandatu w trakcie kadencji Sejmu lub Senatu przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio.

3. Poseł lub senator, przeciwko któremu toczy się postępowanie karne wszczęte przed dniem wyboru, może wystąpić do Sejmu lub Senatu z wnioskiem o zażądanie przez Sejm lub Senat zawieszenia postępowania karnego do czasu wygaśnięcia mandatu. Wniosek nie może dotyczyć wykonania kary orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu.

4. Wniosek, o którym mowa w ust. 3, składa się do Marszałka Sejmu lub Marszałka Senatu.

5. Wniosek, o którym mowa w ust. 3, zawiera w szczególności: dokładne oznaczenie sprawy karnej, ze wskazaniem organu, przed którym toczy się postępowanie, uzasadnienie wniosku oraz podpis wnioskodawcy.

6. Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 3, nie odpowiada warunkom określonym w ust. 3 i 5, Marszałek Sejmu lub Marszałek Senatu, po zasięgnięciu opinii Prezydium Sejmu lub Prezydium Senatu, zwraca go wnioskodawcy w celu uzupełnienia.

7. Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 3, odpowiada warunkom określonym w ust. 3 i 5, Marszałek Sejmu lub Marszałek Senatu kieruje ten wniosek do rozpatrzenia przez organ właściwy na podstawie regulaminów Sejmu lub Senatu.

8. Do postępowania z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3, stosuje się odpowiednio przepisy art. 7c ust. 2-5.

9. Sejm lub Senat żąda zawieszenia postępowania karnego, o którym mowa w ust. 3, w drodze uchwały podjętej większością 3/5 głosów ustawowej liczby posłów lub senatorów.

10. Poseł lub senator może złożyć Marszałkowi Sejmu lub Marszałkowi Senatu oświadczenie, że nie będzie występował z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3. Przepisy ust. 5 i 6 oraz art. 8 ust. 7 stosuje się odpowiednio.

No to mu Senat nie zawiesi ... chyba, ze jakas epidemia grypy :)

J.

Data: 2019-10-15 20:51:00
Autor: J.F.
[...]

Tak a propos
https://wybory.gov.pl/sejmsenat2019/pl/wyniki/senat/okr/100
glosow
44956  Gawlowski - niezalezny
44636  Nieckarz - Pis
43933  Berezowski - niezalezny

O wlos :-)

J.

Data: 2019-10-15 21:01:45
Autor: u2
Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże
W dniu 15.10.2019 o 20:51, J.F. pisze:
O wlos :-)

J.

hajli hajlo

Data: 2019-10-16 12:53:38
Autor: Runt
W dniu 2019-10-15 o 17:53, twat u2 pisze:
z tego co widzę to zwykły gnojek, taki nur jest w parlamencie Bolanda

https://wpolityce.pl/polityka/468516-gawlowski-odpowie-przed-sadem-immunitet-mu-nie-pomoze

Pójda siedzieć razem z senatorem Kogutem (PiS) ?

--
Runt

Data: 2019-10-17 15:01:08
Autor: Marek
W dniu 16.10.2019 o 12:53, Runt pisze:
[...]

Prędzej sam do Gawłowskiego dołączysz.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-10-23 13:16:14
Autor: nie ma emaila
Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże
w <5da86614$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, Marek <trele@fele.pl>

A właśnie -- co się dzieje z Kogutem ?
Immunitet mu się kończy :)

Data: 2019-10-23 13:57:42
Autor: J.F.
Użytkownik nie_ma_emaila napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nid0re5h9vvbi0gc495ar4umo5283r9maf@4ax.com...
w <5da86614$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, Marek <trele@fele.pl>

> Pójda siedzieć razem z senatorem Kogutem (PiS) ?

> [...]

Wow - w okregu 37 (Nowy Sacz) opozycja nie wystawila kandydata ?

Uznali, ze nie maja szans, czy postawili na Koguta ?
A moze jeszcze oficjalnie poparli ?

No, za taka zdrade, to ziobrotura ruszy z kopyta :-)

J.

Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże