Gaz jest w łupkach, a gruszki na wierzbie

Data: 2010-08-13 19:50:09
Autor: Marek Czaplicki
Gaz jest w łupkach, a gruszki na wierzbie
Bogdan Idzikowski w piątek, 13 sierpnia 2010 18:05 pisze, na grupie
pl.soc.polityka:
Niestety posiadanie takiego bogactwa ma także swoje
ciemne strony. więcej:
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/298754,gaz-jest-w-lupkach-a-gruszki-na-wierzbie.html
dlatego trzeba brać przykład od najlepszych:
,-- -- [  ]
| Ze swoich naftowych i gazowych bogactw najlepiej umie korzystać Norwegia,
która utworzyła specjalny fundusz inwestycyjny, niezależny od rządu. Leżące
na nim 400 mld dol. ma być polisą ubezpieczeniową dla przyszłych pokoleń.
Do funduszu trafia większość zysków z ropy i gazu. Co roku można
wykorzystać jedynie 4 proc. pieniędzy z wartego już 400 mld dol. funduszu.
Wyjątek zrobiono w czasie obecnego kryzysu, pobierając dodatkowe 25 mld
dol., aby złagodzić jego skutki.
?Ekofisk? na Morzu Północnym. Wydobycie i eksport kontroluje państwowy
koncern Statoil. Norwegia przeznacza ponad 0,7 proc. swojego rocznego
dochodu narodowego na pomoc rozwojową dla krajów Afryki i Azji. Rząd stać
na fundowanie zasiłków na wyjazd turystyczny do egzotycznych krajów, kiedy
obywatel poczuje depresję spowodowaną niedostatkiem słońca.
| nie dają. Norwegowie są trzecim najszczęśliwszym na świecie krajem ?
wynika z rankingu opracowanego przez Gallupa. Dlatego mocno trzymajmy
kciuki za szukających w Polsce gazu.
`-- --
od jakiegoś czasu Norwegia nie kojarzy mi się tylko z Amundsenem i Nansenem,
ale także mądrym i przezornym korzystaniem z bogactwa.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Gaz jest w łupkach, a gruszki na wierzbie