''Gazeta Polska'' ma zamieścić sprostowanie Adama Michnika

Data: 2011-11-29 21:36:47
Autor: Przemysław W
''Gazeta Polska'' ma zamieścić sprostowanie Adama Michnika
Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł we wtorek prawomocnie , że "Gazeta Polska" ma zamieścić sprostowanie i odpowiedź prasową prawnika Adama Michnika. Chodzi o "List Otwarty Jarosława Marka Rymkiewicza".

Sąd oddalił apelację "Gazety Polskiej", w której domagano się uchylenia lub zmiany rozstrzygnięcia sądu I instancji. W kwietniu tego roku warszawski sąd okręgowy uwzględnił pozew Michnika i nakazał "GP" publikację sprostowania i odpowiedzi prasowej do opublikowanego w październiku zeszłego roku "Listu otwartego Jarosława Marka Rymkiewicza do Adama Michnika". Redakcja kierowana przez Tomasza Sakiewicza odmówiła pełnomocnikowi naczelnego "Gazety Wyborczej" publikacji sprostowania i odpowiedzi prasowej - stąd sądowy proces w tej sprawie.

"Adamie! Kiedyś - dawno temu - byliśmy przyjaciółmi. Teraz pragniesz mnie postawić przed sądem (właśnie otrzymałem list od Twojego adwokata), ponieważ napisałem prawdę: że jesteście - Ty i Twoi ludzie - spadkobiercami Róży Luksemburg i jej straszliwej idei wynarodowienia Polaków (oraz wszystkich innych narodów) - idei podjętej potem przez Komunistyczną Partię Polski" - pisał Jarosław Marek Rymkiewicz, poeta, pisarz, tłumacz, dramaturg i krytyk literacki.

We wtorek sąd nakazał publikację w "Gazecie Polskiej" sprostowania stwierdzeń o postawieniu przed sądem i skierowaniu listu przez adwokata Michnika. "Gazeta Polska" ma także opublikować "odpowiedź prasową" Michnika, że stwierdzenia z listu otwartego Rymkiewicza naruszają dobra osobiste naczelnego "Gazety Wyborczej"

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10729057,__Gazeta_Polska___ma_zamiescic_sprostowanie_Adama.html#ixzz1f82GHcnb

Przemek

--

Prokurator Wełna podkreśla, że wydając tego rodzaju polecenia "Święczkowski, Ziobro i Kaczmarek mówili wprost, że takie są oczekiwania pana Jarosława Kaczyńskiego". Prokurator dodaje, że znał materiał dowodowy i wiedział, że
"nie pozwala on na stawianie zarzutów".

Data: 2011-11-29 21:56:19
Autor: boukun

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jb3fp1$4v0$1inews.gazeta.pl...
[...]

A sędzia też Żyd...

boukun

''Gazeta Polska'' ma zamieścić sprostowanie Adama Michnika