Gazetka, gazetka, nikt nie ma w niej napletka

Data: 2013-01-27 10:57:11
Autor: jan kowalski
Gazetka, gazetka, nikt nie ma w niej napletka
W.Łysiak "Rzeczpospolita kłamców"

Ciarki przechodzą, gdy się to czyta. Tak samo przechodzą, gdy się
czyta książkę S. Remuszki o "Gazecie Wyborczej". Remuszko był
przyjacielem A. Michnika,uruchamiał razem z nim "GW" i przez rok
współredagował. Tylko rok. Nie wytrzymał królującego w redakcji zalewu
kłamstwa i hipokryzji, złożył dymisję (1990), a dziewięć lat później
(1999) opublikował zbiór dokumentów na temat "GW" ("<<GazetaWyborcza>>.
Początki i okolice. Kalejdoskop"),pisząc przy końcu: "Co się zaś tyczy
antysemityzmu, to, po pierwsze, jestem antysemitą z całą nieubłaganą
pewnością, ponieważ w tym zbiorku negliżuję <<Gazetkę>>, a jak głosi
złośliwa (antysemicka) zaśpiewka: <<Gazetka, gazetka, nikt nie ma w
niej napletka...>> (...)Przed rozpoczęciem pracy w <<Gazecie Wyborczej>>
wręcz oburzałem się, gdy ktoś w mojej przytomności wyraził się
krytycznie o Żydach. Jeden rok spędzony w tej redakcji był lekcją co
się zowie, święty mógłby utracić wiarę! I choć wciąż mamzaszczyt
cieszyć się starą przyjaźnią paru wspaniałych Polaków żydowskiego po-
chodzenia, to dziś, poznając od czasu do czasu nowe osoby tej
proweniencji,zachowuję -- by tak rzec -- dodatkową ostrożność (....)
Według <<Wyborczej>>,wszystko, co świadczy o jakichkolwiek
charakterystycznych cechach pewnychżydowskich środowisk, jest
przejawem antysemityzmu".

Gazetka, gazetka, nikt nie ma w niej napletka