Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

Data: 2009-03-30 13:56:58
Autor: greg
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

"Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> wrote in message news:gqoc51$i0o$1inews.gazeta.pl...
Wymieniłem już gaźniki na inne używki i efekt pozostał, co eliminowałoby gaźniki jako takie z grupy podejrzanych.



Joł, ale techniczne...

Ja tam sie nie znam za bardzo, ale na moją logikę, to skoro zmiana gaźników na inne nie likwiduje problemu to może problem tkwi nie w gaźnikach?

Ja tam podejrzewałbym coś z prądem.

Świece, przewody HT? Sprawdzałeś?

Moduł?

Może nawet regulator? Może daje jakieś dziwne skoki napięcia przy tych właśnie obrotach co osłabia iskrę?

W takiej elektronice narażonej na wibracje, temperaturę i wilgoć mogą dziać się rzeczy najdziwniejsze...

Pamiętam jak miałem w poprzednim samochodzie gaz zamontowany i w pewnym momencie komputer sterujący gazem zaczął głupieć w zakresie temperatury silnika 50-60 stopni. Poniżej było ok - powyżej ok. Ustawiony był na włączanie gazu od temp 35 stopni i włączał, w zakresie 50-60 działał jak chciał a powyżej znow było ok. Testowane wielokrotnie na laptopie podłaczonym. Po wymianie płytki z elektroniką wszystko wróciło do normy. Cuda, panie...

Więc zanim rozbebeszysz sprężynki sterujące przepustnicami może podłącz inny moduł?  Specjalnie dużo roboty to nie jest...

pozdro


greg

Data: 2009-03-30 15:40:08
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
greg wrote:
Joł, ale techniczne...

Very technicznie.

Ja tam sie nie znam za bardzo, ale na moją logikę, to skoro zmiana
gaźników na inne nie likwiduje problemu to może problem tkwi nie w
gaźnikach?

Ba, każdy by tak pomyślał, to tzw. chlopski rozum :)

Ja tam podejrzewałbym coś z prądem.
Świece, przewody HT? Sprawdzałeś?

Świece nowe, przewody wysokiego napięcia - prawidłowa oporność mierzona wg zasad dotyczących modelu NTV, o modelu NT jest napisane tyle, że robi się peak voltage test.
Niestety sprawdzenie cewek zrobić można na Honda Imrie diagnostic tester (model 625) albo peak voltage adapter with aftermarket multimeter. Nie bardzo mi przychodzi do głowy co to może być i jak to będzie po polsku.

Moduł?

Nie do sprawdzenia w warunkach garażu. Można jeszcze sprawdzić cewkę generatora impulsów, jej rezystancja jest w normie, nie ma przebicia do masy. Dokładniejsze srpawdzenie jest mozliwe znowu dzieki temu peak voltage adapter.

Więc zanim rozbebeszysz sprężynki sterujące przepustnicami może
podłącz inny moduł?  Specjalnie dużo roboty to nie jest...

ja je muszę podmienić bo założyłem odwrotnie, a inny moduł... to jest dużo trudniejsze, muszę znaleźć Deauville z 1998 roku, nowsza IMHO nie podejdzie, bo ma już immobiliser podłączony do modułu, a więc jak moduł nie dostanie sygnału z immobilisera to nie da napięcia na cewki, zgadza się? Starsza też nie może być, bo moduł ma inną wtyczkę, musi być dokładnie z 98 roku. Do tego musi być właściciel, który nie będzie się bał pozyczyć modułu. Trudne.

--
Diobeu

Data: 2009-03-30 17:29:05
Autor: Leszek Karlik
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
On Mon, 30 Mar 2009 15:40:08 +0200, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>  wrote:

[...]
Niestety sprawdzenie cewek zrobiĂŚ moÂżna na Honda Imrie diagnostic tester
(model 625) albo peak voltage adapter with aftermarket multimeter. Nie
bardzo mi przychodzi do gÂłowy co to moÂże byĂŚ i jak to bĂŞdzie po polsku.

To jest adapter/przystawka do mierzenia napięcia szczytowego, do  multimetru.
(Multimetr to taki miernik co mierzy wolty, omy, ampery, krawaty wiąże i
usuwa ciąże :-)))

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-03-30 17:50:23
Autor: Easy
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

Użytkownik "Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqqi4h$aud$1inews.gazeta.pl...
greg wrote:

 Starsza też nie może być, bo moduł ma inną wtyczkę, musi być dokładnie z 98 roku.

e?
jakis prototyp?
Nie ma deauville ponizej 98 roku ,

E.

Data: 2009-03-30 21:37:33
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
Easy wrote:
 Starsza też nie może być, bo moduł ma inną wtyczkę, musi być
dokładnie z 98 roku.

e?
jakis prototyp?
Nie ma deauville ponizej 98 roku ,

Ej, nie psuj mi image'u! Młodsza być nie może, mimo tego, że nie ma takiej i tej wersji się trzymajmy.

--
Diobeu

Data: 2009-03-30 19:28:25
Autor: greg
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

"Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> wrote in message news:gqqi4h$aud$1inews.gazeta.pl...
greg wrote:
Joł, ale techniczne...

Very technicznie.

Ja tam sie nie znam za bardzo, ale na moją logikę, to skoro zmiana
gaźników na inne nie likwiduje problemu to może problem tkwi nie w
gaźnikach?

Ba, każdy by tak pomyślał, to tzw. chlopski rozum :)


 a inny moduł... to jest dużo trudniejsze, muszę znaleźć Deauville z 1998 roku, nowsza IMHO nie podejdzie, bo ma już immobiliser podłączony do modułu, a więc jak moduł nie dostanie sygnału z immobilisera to nie da napięcia na cewki, zgadza się?

Joł, pytanie tylko co to za sygnał jest. Może po prostu napięcie jakieś konkretne? Może jakiś mądry człowiek wie, to napisze, albo inszy złodziej, co devillki kradnie podzieli się wiedzą jak obejść immo. Albo szpec od alarmów?

Wtedy można (za pomocą zaprzyjaźnionego elektronika) zmontowac za grosze generator takiego sygnału.

Od biedy (choć ja to luksusowy jestem) można kupić taki moduł nowy? Albo używany? Albo odesłać takiemu Zenkowi co sie na allegro ogłasza, że moduły naprawia...

Zresztą moduł na wszelki wypadek to właściwie wypada mieć zapasowy... czy w devillkach nie wypada? W moim trampku wypada.

Starsza też nie może być, bo moduł ma inną wtyczkę, musi być dokładnie z 98 roku. Do tego musi być właściciel, który nie będzie się bał pozyczyć modułu. Trudne.

No, rozkładanie gaźników kilka razy w tygodniu też trudne...


pozdro

greg

Data: 2009-03-30 21:45:09
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
greg wrote:
Od biedy (choć ja to luksusowy jestem) można kupić taki moduł nowy?

Wykluczone. 1/4 motocykla.

Albo używany?

Myślałem o tym, na razie nie widzę.

Albo odesłać takiemu Zenkowi co sie na allegro ogłasza,
że moduły naprawia...

A wiesz, że o tym nie pomyślałem, skoro naprawiają to sprawdzają, a jak sprawdzają to może umieją to robić? :) Ktoś coś poleci czy sobie szukać? Znalazłem na szybko firmę Digitech z Będzina, zna ktoś? Poleci ktoś?

No, rozkładanie gaźników kilka razy w tygodniu też trudne...

na razie sytuacja jest taka:
- zdjęte owiewki w celu dojścia do gaźników online, przekładam sprężyny na swoje miejsca i testuję pilot screws w zakresie 1 1/4 do 2 1/4 (czyli od wartości z serwisówki do wartości z motocykla). Jak to nic nie da to może uda się wysłać moduł do elektronika do diagnostyki.
A jak to nic nie da to składam, jeżdżę i mam to gdzieś, już zaczynam dochodzić do kresu wytrzymałości :)

--
Diobeu

Data: 2009-03-30 22:20:59
Autor: Zapek
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

Użytkownik "Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> napisał
greg wrote:

Albo odesłać takiemu Zenkowi co sie na allegro ogłasza,
że moduły naprawia...

A wiesz, że o tym nie pomyślałem, skoro naprawiają to sprawdzają, a jak sprawdzają to może umieją to robić? :) Ktoś coś poleci czy sobie szukać? Znalazłem na szybko firmę Digitech z Będzina, zna ktoś? Poleci ktoś?
Zakład Elektroniki "ELSERWIS"
Ul. Gomulickiego 4
07-410 Ostrołęka
tel/fax.(0-29)764-28-67
tel.kom.502-710-158
Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku od 9.00 do 16.00.
Maja tez gdzies w internacie swoja www.

--
Pozdrawiam.
Zapek
xr250r

Data: 2009-03-30 21:35:18
Autor: greg
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

"Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> wrote in message news:gqqi4h$aud$1inews.gazeta.pl...
greg wrote:
Joł, ale techniczne...

Very technicznie.
inny moduł... to jest dużo trudniejsze, muszę znaleźć Deauville z 1998 roku, nowsza IMHO nie podejdzie, bo ma już immobiliser podłączony do modułu, a więc jak moduł nie dostanie sygnału z immobilisera to nie da napięcia na cewki, zgadza się? Starsza też nie może być, bo moduł ma inną wtyczkę, musi być dokładnie z 98 roku. Do tego musi być właściciel, który nie będzie się bał pozyczyć modułu. Trudne.



A jeszcze: wszystkie v-twiny 600 i 650 hondy są tak konstrukcyjnie podobne, że wcale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że moduł pomimo (ewentualnych) wizualnych różnic jest elektrycznie taki sam. W razie czego służę elektrycznymi danymi serwisowymi od transalpa/afryki. Jeśli nie chcesz/nie możesz skombinować oryginalnego modułu to trzebaby popatrzeć na analogi, to że może są różne wtyczki nie musi niczego komplikować, poza koniecznością użycia lutownicy, ważne aby ilość kabli się zgadzała, bo tam bywa tak, że jest jedna cewka na świecę albo jedna cewka na cylinder. Zatem trzebaby tylko znaleźć taki model co ma tyle samo cewek co twój. Okej, może daje iskrę w minimalnie innym momencie, może bedzie przez to troche inaczej jeżdziło, chodzi o to tylko, zeby podłączyc na chwilę i sprawdzić czy opisywane zjawisko występuje, czy nie.


A sprawdzałeś czy nie masz  peknietego tego plastika (intake manifold - nie wiem jak po polsku :-)) pomiedzy filtrem a gaźnikami? Tam się czasem te dziwne podoczepiane dzyndzle odłamują, pekają, tych pęknięć czasem nie widać bo się plastiki "schodzą" trzeba to pooglądać dokładnie: może dostaje "lewe" powietrze? Albowiem jeśli już chodzi o skład mieszanki to ja bym tu raczej obstawiał mieszankę za ubogą a nie za bogatą. Przy tych obrotach za bogata mieszanka przy przyspieszaniu to by nawet silnikowi "pomagała" we wchodzeniu na obroty.


Jeszcze jedna rzecz, tylko nie wiem czy ją masz: czujnik położenia przepustnicy: to jest taki element w gaźnikach, który daje sygnał do modułu jakie jest położenie przepustnicy; w zalezności od tego moduł daje różne wyprzedzenie zapłonu: jak odkręcasz na maksa to silnik dostaje więcej paliwa i chce mieć więcej czasu na spalenie jego więc moduł ustawia zaplon chwilę wcześniej. Obejrzyj, sprawdź, chociaż to raczej niepsuwalne urzadzenie... Tylko powtarzam, nie wiem czy w devillce 98 ono jest. To jest taki wystający z prawej strony nad gaźnikami (miedzy gaźnikami) dzyndzel plastikowy, z ktorego zielony kabelek wychodzi i do modułu idzie.

Ja obstawiam lewe powietrze albo moduł. Jak to co inne to ci browara stawiam przy najbliższej okazji :-)

pozdro

greg

Data: 2009-03-30 22:08:11
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
greg wrote:
A jeszcze: wszystkie v-twiny 600 i 650 hondy są tak konstrukcyjnie
podobne, że wcale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że moduł
pomimo (ewentualnych) wizualnych różnic jest elektrycznie taki sam. W
razie czego służę elektrycznymi danymi serwisowymi od
transalpa/afryki. Jeśli nie chcesz/nie możesz skombinować
oryginalnego modułu to trzebaby popatrzeć na analogi, to że może są
różne wtyczki nie musi niczego komplikować, poza koniecznością użycia
lutownicy, ważne aby ilość kabli się zgadzała, bo tam bywa tak, że
jest jedna cewka na świecę albo jedna cewka na cylinder. Zatem
trzebaby tylko znaleźć taki model co ma tyle samo cewek co twój.

Jeśli chodzi o ilość cewek generatora impulsów to zostają mi same Deauville, starsze modele NTV (Revere) mają dwie cewki, moja i młodsze jedną cewkę generatora.

A sprawdzałeś czy nie masz  peknietego tego plastika (intake manifold
- nie wiem jak po polsku :-)) pomiedzy filtrem a gaźnikami?

Plastika czy gumy? Gumy są ładne, ale obejrzę je tak, jak obejrzałem membrany w gaźniku. Połączenie gaźnik/głowica jest git, sprawdzałem, dokręcałem obejmy, dociskałem gaźniki, jest szczelnie.

Jeszcze jedna rzecz, tylko nie wiem czy ją masz: czujnik położenia
przepustnicy: to jest taki element w gaźnikach, który daje sygnał do
modułu jakie jest położenie przepustnicy; w zalezności od tego moduł
daje różne wyprzedzenie zapłonu

Nie ma, wyprzedzenie zapłonu zależy od modułu, który jako sygnały wejściowe dostaje wyłącznie impulsy z cewki generatora impulsów. Przyznaję, że nie rozumiem tego, i nie wiem jak działa taki układ, ja bym mu dołożył jeszcze jakiś czujnik podciśnienia albo położenia przepustnicy, ale jak nie to nie.

Ja obstawiam lewe powietrze albo moduł. Jak to co inne to ci browara
stawiam przy najbliższej okazji :-)

Ale za co? :)

Diobeu

Data: 2009-03-31 00:12:33
Autor: greg
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

Użytkownik "Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gqr8s4$kg5$1inews.gazeta.pl...
greg wrote:
A jeszcze: wszystkie v-twiny 600 i 650 hondy są tak konstrukcyjnie
podobne, że wcale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że moduł
pomimo (ewentualnych) wizualnych różnic jest elektrycznie taki sam. W
razie czego służę elektrycznymi danymi serwisowymi od
transalpa/afryki. Jeśli nie chcesz/nie możesz skombinować
oryginalnego modułu to trzebaby popatrzeć na analogi, to że może są
różne wtyczki nie musi niczego komplikować, poza koniecznością użycia
lutownicy, ważne aby ilość kabli się zgadzała, bo tam bywa tak, że
jest jedna cewka na świecę albo jedna cewka na cylinder. Zatem
trzebaby tylko znaleźć taki model co ma tyle samo cewek co twój.

Jeśli chodzi o ilość cewek generatora impulsów to zostają mi same
Deauville, starsze modele NTV (Revere) mają dwie cewki, moja i młodsze
jedną cewkę generatora.



No tak, poczytałem: te starsze miały ten moduł taki jakby symetrycznie
podwójny, każdy sterowany osobnym pulse generator i kazdy zasilał dwie cewki
zapłonowe, każda świeca miała swoją cewkę.

Potem zrobiono moduł zintegrowany jakby, jeden pulse generator i jedna cewka
na każdy cylinder. W trampku i afryce jednocześnie dodano throttle sensor. I
tak było od 1997 roku.

Potem jak w 2000 zrobiono w trampku 650 ccm to wzięto silnik z ntv, ale
widocznie w ntv on jeszcze bez tej modyfikacji był. W 2000 roku także dodano
immo. Czyli trampkowe moduły się nie nadadzą, bo starsze będą do podwójnego
pulse gen. a nowsze chcą mieć throttle sensor.


Czyli musisz mieć specjalny moduł do swojego,





A sprawdzałeś czy nie masz  peknietego tego plastika (intake manifold
- nie wiem jak po polsku :-)) pomiedzy filtrem a gaźnikami?

Plastika czy gumy? Gumy są ładne, ale obejrzę je tak, jak obejrzałem
membrany w gaźniku. Połączenie gaźnik/głowica jest git, sprawdzałem,
dokręcałem obejmy, dociskałem gaźniki, jest szczelnie.


No to nie wiem... Znaczy chodziło mi o to, że jeśli przewod powietrzny za
filtrem a przed gażnikiem jest nieszczelny to on sobie zasysa więcej
powietrza, bo przechodzi powietrze bez oporu jaki stawia filtr i jest za
uboga mieszanka wtedy.

Ale jak to konkretnie jest rozwiązane w ntv to nie wiem.


Jeszcze jedna rzecz, tylko nie wiem czy ją masz: czujnik położenia
przepustnicy: to jest taki element w gaźnikach, który daje sygnał do
modułu jakie jest położenie przepustnicy; w zalezności od tego moduł
daje różne wyprzedzenie zapłonu

Nie ma, wyprzedzenie zapłonu zależy od modułu, który jako sygnały
wejściowe dostaje wyłącznie impulsy z cewki generatora impulsów.
Przyznaję, że nie rozumiem tego, i nie wiem jak działa taki układ, ja bym
mu dołożył jeszcze jakiś czujnik podciśnienia albo położenia przepustnicy,
ale jak nie to nie.


No to wtedy działa tak, ze kąt wyprzedzenia zapłonu jest niezmienny...



Ja obstawiam lewe powietrze albo moduł. Jak to co inne to ci browara
stawiam przy najbliższej okazji :-)

Ale za co? :)

Za zawracanie głowy :-)




pozdro

greg

PS sorry za anglicyzmy, posługuję sie haynesem jeśli chodzi o nazewnictwo i
mysle po angielsku...

Data: 2009-03-31 08:15:28
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
greg wrote:
Nie ma, wyprzedzenie zapłonu zależy od modułu, który jako sygnały
wejściowe dostaje wyłącznie impulsy z cewki generatora impulsów.
Przyznaję, że nie rozumiem tego, i nie wiem jak działa taki układ,
ja bym mu dołożył jeszcze jakiś czujnik podciśnienia albo
położenia przepustnicy, ale jak nie to nie.


No to wtedy działa tak, ze kąt wyprzedzenia zapłonu jest
niezmienny...

Nie jest niezmienny, tylko jest zmienny w funkcji obrotów wału korbowego, AFAIR od 8 stopni wyprzedzenia przy idle do 30 stopni przy pełnym otwarciu.

PS sorry za anglicyzmy, posługuję sie haynesem jeśli chodzi o
nazewnictwo i mysle po angielsku...

Nie ma problemu, angielski ma akurat lepsze nazwy na wiele zagadnień motoryzacyjnych, pilot screw, needle jet, buterfly valve, że wymienię tylko to co pamiętam z artykułu, albo to co James poprawił: coasting enriching - wzbogacenie mieszanki w czasie jazdy z zamkniętą przeustnicą, brzmi śmieszne, coasting enriching i już :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-31 23:00:22
Autor: greg
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

Użytkownik "Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqsd0l$hu0$1inews.gazeta.pl...
greg wrote:
Nie ma, wyprzedzenie zapłonu zależy od modułu, który jako sygnały
wejściowe dostaje wyłącznie impulsy z cewki generatora impulsów.
Przyznaję, że nie rozumiem tego, i nie wiem jak działa taki układ,
ja bym mu dołożył jeszcze jakiś czujnik podciśnienia albo
położenia przepustnicy, ale jak nie to nie.


No to wtedy działa tak, ze kąt wyprzedzenia zapłonu jest
niezmienny...

Nie jest niezmienny, tylko jest zmienny w funkcji obrotów wału korbowego, AFAIR od 8 stopni wyprzedzenia przy idle do 30 stopni przy pełnym otwarciu.




No tak, tak, chodziło mi, że jest niezmienny w funkcji rozwarcia przepustnicy.


No ale ad rem: zreperowałeś?

pozdro

greg

Data: 2009-04-01 09:47:57
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
greg wrote:
No ale ad rem: zreperowałeś?

Nie było jeszcze czasu, na razie przygotowałem motocykl do testów: pozbawiłem go plastików i wynalazłem śrubokręcik, który umożliwi mi kręcenie pilot screws. Mam już opracowany harmonogram testów, jak go zrobię i nic się nie zmieni - zostawiam układ paliwowy w spokoju.
1. Powrót sprężyn przepustnic suwakowych na właściwe miejsca.
2. Testy różnych ustawień pilot screws.
3. Jazda z przytkanym oraz z wyjętym filtrem powietrza.
4. Jazda z otwartym korkiem w baku.

Więcej pomysłów nie mam. Zdam relację.

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-04-01 19:18:45
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
Marcin Gardeła wrote:
1. Powrót sprężyn przepustnic suwakowych na właściwe miejsca.
2. Testy różnych ustawień pilot screws.
Więcej pomysłów nie mam. Zdam relację.

I WYSTARCZYŁO!!!!
Wrzuciłem z powrotem stare gaźniki, które są przecież zsynchronizowane, nowe niekoniecznie. Sprężyny na swoich miejscach, pilot set screws wykręcone 1 1/4 a nie 2,5 jak było pierwotnie, zresztą po serwisie gaźników.
Ogłaszam koniec.
Mam do sprzedania gaźniki do Deauville, rok 2001, wersja otwarta wraz z króćcami do airboxu i głowicy. Stan wewnątrz najważniejszych części - idealne, na dyszach ślady wykręcania (nie moje). Membrany - jak nowe. Z zewnątrz - trochę zaśniedziałe.
Jakby ktoś coś to ja ten tego, powiedzmy 160 zł.
MORAŁ: zanim zaczniesz grzebać w swoim motocyklu kup sobie serwisówkę, która jest dokładnie do twojego modelu, a nie prawie :)

--
Diobeu

Data: 2009-04-02 00:36:46
Autor: zbigi
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
Marcin Gardeła napisał(a):
Marcin Gardeła wrote:

1. Powrót sprężyn przepustnic suwakowych na właściwe miejsca.
2. Testy różnych ustawień pilot screws.
Więcej pomysłów nie mam. Zdam relację.

I WYSTARCZYŁO!!!!
[...]
MORAŁ: zanim zaczniesz grzebać w swoim motocyklu kup sobie serwisówkę, która jest dokładnie do twojego modelu, a nie prawie :)

W sensie, ze Dewilka od Diobla juze smiga jak ta lala? :)
No to gratulki - moze i ja pojde Sikorke poskladac zamiast bez sensu werteryzowac technicznie po nocach? ;)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2009-04-02 08:41:43
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
zbigi wrote:
MORAŁ: zanim zaczniesz grzebać w swoim motocyklu kup sobie
serwisówkę, która jest dokładnie do twojego modelu, a nie prawie :)

W sensie, ze Dewilka od Diobla juze smiga jak ta lala? :)

Śmiga.
90 km/h przy pięknym pyk-pyk spod baku - bezcenne.
Kurde, jak mi brakowało wolnego motocykla! Fauki, spokojnej, kulturalnej, Hondy po prostu, no kurde kurde!

No to gratulki - moze i ja pojde Sikorke poskladac zamiast bez sensu
werteryzowac technicznie po nocach? ;)

W sensie masz problem i go cierpisz po nocach? To faktycznie idź, zamartwianie się skraca życie. Wiem coś o tym, od kilku tygodni w żyłach miałem benzynę a w myślach problem. Jadłem obiad - myślałem, kładłem się spać - myślałem, no dobra, czasem nie myślałem ale to temat na inną grupę.

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-04-05 22:38:44
Autor: Kuczu
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
Marcin Gardeła pisze:

90 km/h przy pięknym pyk-pyk spod baku - bezcenne.
Kurde, jak mi brakowało wolnego motocykla! Fauki, spokojnej, kulturalnej, Hondy po prostu, no kurde kurde!

Uwazaj na kierowcow w busach !


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona