Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

Data: 2009-04-02 00:34:25
Autor: zbigi
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
Marcin Gardeła napisał(a):
Niniejszym pozwolę sobie wkleić moje drewniane tłumaczenie z jakiegoś angielskiego artykułu z sieci, gdzie opisana jest zasada działania gaźników ogólnie, ale również gaźników CV (takich z życiorysem, Zbigi).

Kuuurde... A mialem nadzieje, ze jednak chodzi o podcisnienie.

Może teraz, w oparciu o teorię do czegoś dojdziemy? Albo chociaż pouprawiamy akademicką dyskusję i do niczego nie dojdziemy, ale sobie przynajmniej pogadamy? Liczę na wielkich teoretyków, jak Zbigi,

Dziekuje, dziekuje, dziekuje ;)

No do rzeczy:

Ale ja nie dalem rady przebrnac przez tekst :(
Znalazlem tylko cos o zyciorysie i chcialem sie tradycyjnie przyczepic do niniejszego fragmentu:

GAŹNIKI CV (O STAŁEJ PRĘDKOŚCI)

(Aby na pewno chodzi o predkosc a nie podcisnienie? Choc... w tym przypadku to moze byc rownoznaczne)

Teraz zastanówmy się jak działa taki gaźnik. [...]
W miarę podnoszenia się przepustnicy suwakowej zwiększające się podciśnienie w zwężce porywa więcej paliwa, które z kolei miesza się z większą ilością dostępnego powietrza.

Sie mi nie podoba okreslenie, ze zwieksza sie podcisnienie i ono wysysa coraz wieksza ilosc paliwa.
IMO: podcisnienie jest stale, a przy zwiekszonym otwarciu przepustnicy (dla zachowania tego mniej wiecej stalego podcisnienia) za zwiekszone dawkowanie paliwa do gardzieli odpowiada wlasnie iglica - jest ona elementem zaworu regulacyjnego sterowanego przez przepustnice "podcisnieniowa" - uklad taki zalatwia nam dwie rzeczy za jednym zamachem:
1. Utrzymuje stale podcisnienie w gardzieli zmieniajac plynnie (i niezaleznie od polozenia prawej dloni kierujacego) jej przekroj.
2. Reguluje ilosc podawanego do gardzieli paliwa - im bardziej otwarta przepustnica, tym wieksze zapotrzebowanie na mieszanke - tym bardziej wysunieta* powiazana na sztywno z przepustnica iglica i tym bardziej otwarty przelot zaworu regulacyjnego**
*wsunieta, wysunieta - kwestia ukladu odniesienia ;)
**zaworem regulacyjnym nazywam w tym przypadku zespol iglicy i jej dyszy w gardzieli - chodzi mi o istote dzialania tego elementu gaznika.

A... Tak se powerteryzowalem o polnocku... ;)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2009-04-02 00:44:50
Autor: James
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
"zbigi" wrote...
Marcin Gardeła napisał(a):
GAŹNIKI CV (O STAŁEJ PRĘDKOŚCI)
(Aby na pewno chodzi o predkosc a nie podcisnienie? Choc... w tym przypadku to moze byc rownoznaczne)

CV - Constant Velocity czyli stala predkosc.

--
pozdro
James

Data: 2009-04-02 08:51:05
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
James wrote:
"zbigi" wrote...
Marcin Gardeła napisał(a):
GAŹNIKI CV (O STAŁEJ PRĘDKOŚCI)
(Aby na pewno chodzi o predkosc a nie podcisnienie? Choc... w tym
przypadku to moze byc rownoznaczne)
CV - Constant Velocity czyli stala predkosc.

Tłumaczeniowo tak, ale znaczeniowo zbigi pewnie ma rację, z tym, że IMHO w przypadku gaźnika CV stała prędkość będzie oznaczać stałe podciśnienie (w miejscu zwężki) bo podciśnienie zmienia się w zależności od prędkości. Tak czy siak będzie chyba dobrze, ale skoro gaźniki nazywają się constans velocity to sorry, Vinnetou (czy też zbigi), velocity to nie vacuum.

Ale panowie, wydaje mi się, że grupa może się już denerwować, ten wątek jest z innej planety, wróćmy do etykiety i ścigacza, nie zawracajmy już głowy tymi motocyklami, zapraszam na priv.
Wszystkich przepraszam za ten cholerny OT :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-04-02 08:45:15
Autor: Marcin Gardeła
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
zbigi wrote:
Może teraz, w oparciu
o teorię do czegoś dojdziemy? Albo chociaż pouprawiamy akademicką
dyskusję i do niczego nie dojdziemy, ale sobie przynajmniej
pogadamy? Liczę na wielkich teoretyków, jak Zbigi,

Dziekuje, dziekuje, dziekuje ;)

No, jesteś postacią mityczną.

Sie mi nie podoba okreslenie, ze zwieksza sie podcisnienie i ono
wysysa coraz wieksza ilosc paliwa.
IMO: podcisnienie jest stale, a przy zwiekszonym otwarciu
przepustnicy (dla zachowania tego mniej wiecej stalego
podcisnienia) za zwiekszone dawkowanie paliwa do gardzieli
odpowiada wlasnie iglica - jest ona elementem zaworu regulacyjnego
sterowanego przez przepustnice "podcisnieniowa" - uklad taki
zalatwia nam dwie rzeczy za jednym zamachem: 1. Utrzymuje stale podcisnienie w gardzieli zmieniajac plynnie (i
niezaleznie od polozenia prawej dloni kierujacego) jej przekroj.
2. Reguluje ilosc podawanego do gardzieli paliwa - im bardziej
otwarta przepustnica, tym wieksze zapotrzebowanie na mieszanke -
tym bardziej wysunieta* powiazana na sztywno z przepustnica iglica
i tym bardziej otwarty przelot zaworu regulacyjnego**
*wsunieta, wysunieta - kwestia ukladu odniesienia ;)
**zaworem regulacyjnym nazywam w tym przypadku zespol iglicy i jej
dyszy w gardzieli - chodzi mi o istote dzialania tego elementu
gaznika.

Ładnie to ująłeś ale... ja już mam motor sprawny :)
Jak chcesz to weź ten tekst i go przerób, zostawisz coś dla potomności.


--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona