Data: 2009-04-02 00:34:25 | |
Autor: zbigi | |
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie | |
Marcin Gardeła napisał(a):
Niniejszym pozwolę sobie wkleić moje drewniane tłumaczenie z jakiegoś angielskiego artykułu z sieci, gdzie opisana jest zasada działania gaźników ogólnie, ale również gaźników CV (takich z życiorysem, Zbigi). Kuuurde... A mialem nadzieje, ze jednak chodzi o podcisnienie. Może teraz, w oparciu o teorię do czegoś dojdziemy? Albo chociaż pouprawiamy akademicką dyskusję i do niczego nie dojdziemy, ale sobie przynajmniej pogadamy? Liczę na wielkich teoretyków, jak Zbigi, Dziekuje, dziekuje, dziekuje ;) No do rzeczy: Ale ja nie dalem rady przebrnac przez tekst :( Znalazlem tylko cos o zyciorysie i chcialem sie tradycyjnie przyczepic do niniejszego fragmentu: GAŹNIKI CV (O STAŁEJ PRĘDKOŚCI) (Aby na pewno chodzi o predkosc a nie podcisnienie? Choc... w tym przypadku to moze byc rownoznaczne) Teraz zastanówmy się jak działa taki gaźnik. [...] Sie mi nie podoba okreslenie, ze zwieksza sie podcisnienie i ono wysysa coraz wieksza ilosc paliwa. IMO: podcisnienie jest stale, a przy zwiekszonym otwarciu przepustnicy (dla zachowania tego mniej wiecej stalego podcisnienia) za zwiekszone dawkowanie paliwa do gardzieli odpowiada wlasnie iglica - jest ona elementem zaworu regulacyjnego sterowanego przez przepustnice "podcisnieniowa" - uklad taki zalatwia nam dwie rzeczy za jednym zamachem: 1. Utrzymuje stale podcisnienie w gardzieli zmieniajac plynnie (i niezaleznie od polozenia prawej dloni kierujacego) jej przekroj. 2. Reguluje ilosc podawanego do gardzieli paliwa - im bardziej otwarta przepustnica, tym wieksze zapotrzebowanie na mieszanke - tym bardziej wysunieta* powiazana na sztywno z przepustnica iglica i tym bardziej otwarty przelot zaworu regulacyjnego** *wsunieta, wysunieta - kwestia ukladu odniesienia ;) **zaworem regulacyjnym nazywam w tym przypadku zespol iglicy i jej dyszy w gardzieli - chodzi mi o istote dzialania tego elementu gaznika. A... Tak se powerteryzowalem o polnocku... ;) -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |
|
Data: 2009-04-02 00:44:50 | |
Autor: James | |
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie | |
"zbigi" wrote...
Marcin Gardeła napisał(a): CV - Constant Velocity czyli stala predkosc. -- pozdro James |
|
Data: 2009-04-02 08:51:05 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie | |
James wrote:
"zbigi" wrote... Tłumaczeniowo tak, ale znaczeniowo zbigi pewnie ma rację, z tym, że IMHO w przypadku gaźnika CV stała prędkość będzie oznaczać stałe podciśnienie (w miejscu zwężki) bo podciśnienie zmienia się w zależności od prędkości. Tak czy siak będzie chyba dobrze, ale skoro gaźniki nazywają się constans velocity to sorry, Vinnetou (czy też zbigi), velocity to nie vacuum. Ale panowie, wydaje mi się, że grupa może się już denerwować, ten wątek jest z innej planety, wróćmy do etykiety i ścigacza, nie zawracajmy już głowy tymi motocyklami, zapraszam na priv. Wszystkich przepraszam za ten cholerny OT :) -- Diobeu NT650V Deauville '98 GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-04-02 08:45:15 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie | |
zbigi wrote:
Może teraz, w oparciu No, jesteś postacią mityczną. Sie mi nie podoba okreslenie, ze zwieksza sie podcisnienie i ono Ładnie to ująłeś ale... ja już mam motor sprawny :) Jak chcesz to weź ten tekst i go przerób, zostawisz coś dla potomności. -- Diobeu NT650V Deauville '98 GT: Diobeu PL |