Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Gazowanie silników turbo

Gazowanie silników turbo

Data: 2009-03-27 11:03:20
Autor: Agent
Gazowanie silników turbo
Witam,.
Czy nowe silniki turbodoładowane (nie z wtryskiem bezpośrednim) jesli chodzi o montaz instalacji LPG mają jakieś dodatkowe przeciwskazania w stosunku do wersji bez tubo czy nie ma różnicy? Pytanie teoretyczne więc nie podaję konkretnego silnika ale dajmy np. 1,4 T-Jet z Fiata.

Data: 2009-03-27 13:34:50
Autor: J.F.
Gazowanie silników turbo
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:gqi89u$vh4$1news3.onet...
Czy nowe silniki turbodoładowane (nie z wtryskiem bezpośrednim) jesli chodzi o montaz instalacji LPG mają jakieś dodatkowe przeciwskazania w stosunku do wersji bez tubo czy nie ma różnicy? Pytanie teoretyczne więc nie podaję konkretnego silnika ale dajmy np. 1,4 T-Jet z Fiata.

Maja przeciwskazania.
Ale niektorzy potrafia ..

J.

Data: 2009-03-27 13:36:34
Autor: Agent
Gazowanie silników turbo

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqih5g$t2k$1news3.onet...
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:gqi89u$vh4$1news3.onet...
Czy nowe silniki turbodoładowane (nie z wtryskiem bezpośrednim) jesli chodzi o montaz instalacji LPG mają jakieś dodatkowe przeciwskazania w stosunku do wersji bez tubo czy nie ma różnicy? Pytanie teoretyczne więc nie podaję konkretnego silnika ale dajmy np. 1,4 T-Jet z Fiata.

Maja przeciwskazania.
Ale niektorzy potrafia ..

Szerzej proszę. Tak/Nie mało wnosi do dyskusji.

Data: 2009-03-27 14:10:06
Autor: Michal k.
Gazowanie silników turbo
Czy nowe silniki turbodoładowane (nie z wtryskiem bezpośrednim) jesli chodzi o montaz instalacji LPG mają jakieś dodatkowe przeciwskazania w stosunku do wersji bez tubo czy nie ma różnicy? Pytanie teoretyczne więc nie podaję konkretnego silnika ale dajmy np. 1,4 T-Jet z Fiata.

Maja przeciwskazania.
Ale niektorzy potrafia ..

Szerzej proszę. Tak/Nie mało wnosi do dyskusji.

wloskie toto, to pewnie mozna jakos zagazowac...
z gazowaniem FSI bylo ciezko, ale jest jakas instalka ze podobno mozna...
TSI to podwojnie uturbione FSI. ja bym nigdy do czegos takiego gazu nie zalozyl
bo to  dosyc toto oszczedne... jezdzilem Golfem 6 TSI 1.4 160 koni z DSG 7 biegowym.

Przy maksymalnym butowaniu palil 10 litrow, a przy normalnej jezdzie 7.
nie ma sensu truc tak zacnego motrku gazownią..

M

Data: 2009-03-27 15:11:39
Autor: krzysiek82
Gazowanie silników turbo
Dołączę się do tematu, a jak idzie gazowanie silników z kompresorem. Np vw G40 i G60?

--
krzysiek82

Data: 2009-03-27 14:44:25
Autor: J.F.
Gazowanie silników turbo
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:gqih99$thb$1news3.onet...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Czy nowe silniki turbodoładowane (nie z wtryskiem bezpośrednim) jesli chodzi o montaz instalacji LPG mają jakieś dodatkowe przeciwskazania w stosunku do wersji bez tubo czy nie ma różnicy? Pytanie teoretyczne więc nie podaję konkretnego silnika ale dajmy np. 1,4 T-Jet z Fiata.

Maja przeciwskazania. Ale niektorzy potrafia ..

Szerzej proszę. Tak/Nie mało wnosi do dyskusji.

Niektore silniki sa powaznie wysilone i do benzyny strojone.
Zagazujesz, to sie okaze ze tloki czy zawory sie stopia, bo sa chlodzone parujacym paliwem, albo turbina sie stopi, bo gaz sie np za wolno spala.

Dodatkowo sama instalacja sprawia klopoty - cisnienie w kolektorze inne, wiec II generacja wymaga kompensacji, wymagania na szczelnosc jakby wieksze, 3 i 4 generacja kompensacje niby ma. Najlpiej byloby wtrysk ciekly [5-ta generacja], a to chyba ciagle wieksze koszta.

Zobacz http://www.abart.pl/

Innymi slowy .. lepiej sobie kupic wiekszy silnik bez turbiny :-)

J.

Data: 2009-03-27 15:06:43
Autor: Agent
Gazowanie silników turbo

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqil7v$a71$1news3.onet...
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:gqih99$thb$1news3.onet...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Czy nowe silniki turbodoładowane (nie z wtryskiem bezpośrednim) jesli chodzi o montaz instalacji LPG mają jakieś dodatkowe przeciwskazania w stosunku do wersji bez tubo czy nie ma różnicy? Pytanie teoretyczne więc nie podaję konkretnego silnika ale dajmy np. 1,4 T-Jet z Fiata.

Maja przeciwskazania. Ale niektorzy potrafia ..

Szerzej proszę. Tak/Nie mało wnosi do dyskusji.

Niektore silniki sa powaznie wysilone i do benzyny strojone.
Zagazujesz, to sie okaze ze tloki czy zawory sie stopia, bo sa chlodzone parujacym paliwem, albo turbina sie stopi, bo gaz sie np za wolno spala.

Jakoś tego nie czuje co piszesz. Gaz ma mniejszą temp spalania więc raczej się nic nie potopi

Dodatkowo sama instalacja sprawia klopoty - cisnienie w kolektorze inne, wiec II generacja wymaga kompensacji, wymagania na szczelnosc jakby wieksze, 3 i 4 generacja kompensacje niby ma. Najlpiej byloby wtrysk ciekly [5-ta generacja], a to chyba ciagle wieksze koszta.

Nie no w obecnych czasach i do w nowego silnika to brałem pod uwage tylko 4 gen.


Innymi slowy .. lepiej sobie kupic wiekszy silnik bez turbiny :-)

Pewnie tak. Pytanie narazie zadałem teoretycznie. Ale jakby nie było przeciwkszań to wolałbym mniejszy ale turbo. Zresztą podobno ludzie montowali do 1,8 T z Passata i spoko było. Dlatego jestem ciekawy jakby to było z 1,4 T-Jet czy np 1,2 turbo z Clio

Data: 2009-03-27 15:17:18
Autor: krzysiek82
Gazowanie silników turbo
Agent pisze:
Jakoś tego nie czuje co piszesz. Gaz ma mniejszą temp spalania więc raczej się nic nie potopi

To w takim razie jak wytłumaczysz problemy z gniazdami zaworowymi oraz trzonkami zaworów w niektórych silniach zasilanych gazem? Jeśli według Ciebie temperatura spalania gazu jest niższa to nie powinien on mieć żadnego negatywnego wpływu na silnik.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-27 08:24:07
Autor: Adam Adamaszek
Gazowanie silników turbo
On 27 Mar, 15:17, krzysiek82 <krzysiek...@02.pl> wrote:

To w takim razie jak wytłumaczysz problemy z gniazdami zaworowymi oraz
trzonkami zaworów w niektórych silniach zasilanych gazem? Jeśli

Zle wyregulowana instalacja drugiej generacji?

Data: 2009-03-27 18:50:38
Autor: J.F.
Gazowanie silników turbo
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:f0d1d4e8-3c31-497a-88a3-686c11a498c637g2000yqp.googlegroups.com...
On 27 Mar, 15:17, krzysiek82 <krzysiek...@02.pl> wrote:

To w takim razie jak wytłumaczysz problemy z gniazdami zaworowymi oraz
trzonkami zaworów w niektórych silniach zasilanych gazem? Jeśli

Zle wyregulowana instalacja drugiej generacji?


II generacja powinna sie sama regulowac :-)

J.

Data: 2009-03-27 20:24:22
Autor: Przemysław Bernat
Gazowanie silników turbo
Dnia Fri, 27 Mar 2009 18:50:38 +0100, J.F. napisał(a):

Zle wyregulowana instalacja drugiej generacji?

II generacja powinna sie sama regulowac :-)

Owszem powinna. Zobacz tylko jaka jest prędkość reakcji silnika krokowego w
II-gen. W mojej byłej 626 krokowy potrzebował kilku sekund na ustawienie
się: w tym czasie auto potrafiło przyspieszyć ze startu do 60 km/h.
Dołożyłem do niej wskaźnik AFR (skład mieszanki) - latał jak pijany od
"bardzo uboga" do "bardzo bogata" chyba, że zostawiło się ją na kilkanaście
sekund na wolnych obrotach, albo jechało się ze stałym naciskiem na gaz.
Oczywiście wskaźnik dałem po wymianie zaworów wydechowych na niewypalone i
zapewnieniu gazowników, że instalacja jest super wyregulowana.
A wracając do tematu: można zagazować silnik turbo, ale efekty bywają różne
- zazwyczaj nieciekawe, choć nauka zna przypadki zadowolonych użytkowników
zagazowanych turbo-benzyn. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-04-10 18:00:30
Autor: Kocureq
Gazowanie silnikĂłw turbo
Przemysław Bernat pisze:

Dołożyłem do niej wskaźnik AFR (skład mieszanki) - latał jak pijany od
"bardzo uboga" do "bardzo bogata" chyba, że zostawiło się ją na kilkanaście
sekund na wolnych obrotach, albo jechało się ze stałym naciskiem na gaz.

A sonda wąsko- czy szerokopasmowa? Bo jak wąskopasmowa, to zachowanie prawidłowe - ona nigdy nie wskazuje dokładnie, zwłaszcza w przedziale "bogato" i komputer ciągle dawkuje na zasadzie "trochę za ubogo" - "trochę za bogato".

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-03-27 22:13:15
Autor: Agent
Gazowanie silników turbo

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:gqinnv$qan$2nemesis.news.neostrada.pl...
Agent pisze:
Jakoś tego nie czuje co piszesz. Gaz ma mniejszą temp spalania więc raczej się nic nie potopi

To w takim razie jak wytłumaczysz problemy z gniazdami zaworowymi oraz trzonkami zaworów w niektórych silniach zasilanych gazem? Jeśli według Ciebie temperatura spalania gazu jest niższa to nie powinien on mieć żadnego negatywnego wpływu na silnik.

Wyższa, niższa, nieważne. Akurat wypalanie gnizad zaworowych następuje nie tylko w TB ale również bez turbo.

Data: 2009-03-27 18:03:43
Autor: newsy_gazeta
Gazowanie silników turbo
Agent pisze:
Jakoś tego nie czuje co piszesz. Gaz ma mniejszą temp spalania więc raczej się nic nie potopi

ja zawsze słyszałem, że wyższą..
R

Data: 2009-03-27 19:10:01
Autor: Pan Piskorz
Gazowanie silników turbo
konkretnego silnika ale dajmy np. 1,4 T-Jet z Fiata.

wydasz kasę na fajne auto,
to po do je psuć?

zakup tego t-jet i typowa jazda i tak wyjdzie taniej niż diesla
(też świtnego 105 i 120KM)

P.

Data: 2009-03-29 15:06:08
Autor: olleo
Gazowanie silników turbo
Strojenie gazu pod turbobenzyne jest znacznie bardziej skomplikowane,
niz wolnego ssaka. Na przyklad za uturbione Subaru biora sie rozni,
nielicznym z rzadka sie cos udaje, a tylko jeden zaklad w Polsce
naprawde dobrze to ogarnia. Ida za tym niestety wyzsze koszty - IV
generacja to ok. 5.5k zl. Wiecej o tym:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102284&postdays=0&postorder=asc&start=0
--
Olleo

Data: 2009-03-30 01:05:26
Autor: mirek
Gazowanie silników turbo
Uzytkownik <olleo@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:8f59e585-0cd2-4295-8b84-8602927919bdv15g2000yqn.googlegroups.com...
Strojenie gazu pod turbobenzyne jest znacznie bardziej skomplikowane,
niz wolnego ssaka. Na przyklad za uturbione Subaru biora sie rozni,
nielicznym z rzadka sie cos udaje, a tylko jeden zaklad w Polsce
naprawde dobrze to ogarnia. Ida za tym niestety wyzsze koszty - IV
generacja to ok. 5.5k zl. Wiecej o tym:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102284&postdays=0&postorder=asc&start=0
--

w 1995 roku zakladalem gaz do subaru leone 1,8 turbo, w 1999 zakladalem do audi 200 2,2 turbo.
Nigdy nie bylo z nimi problemów. Trzeba tylko znalezc fachowca który sie na tym zna.

--
buy and sell your photos
http://photobank.net-poland.com

Data: 2009-03-30 14:29:18
Autor: olleo
Gazowanie silników turbo
w 1995 roku zakladalem gaz do subaru leone 1,8 turbo, w 1999 zakladalem do
audi 200 2,2 turbo.
Nigdy nie bylo z nimi problemów. Trzeba tylko znalezc fachowca który sie na
tym zna.

Oj kolego... w ktorym roku wprowadzili na rynek III, a w ktorym IV
generacje? Bo jesli w tych czasach istniala tylko I i II generacja
(nie moge sobie teraz przypomniec), to albo krecisz, albo zes mial
wiecej szczescia, niz rozumu:
1. gdzie miales zamontowany mikser w ukladzie dolotowym z turbo???
2. zadna II generacja nie jest w stanie zapewnic prawidlowej mieszanki
dla silnika turbodoladowanego. Mozna co najwyzej ustawic mocno
zalewajaca silnik mieszanke, co tez dla niego nie jest zbyt zdrowe.
--
Olleo

Data: 2009-03-30 23:39:22
Autor: mirek
Gazowanie silników turbo
Uzytkownik <olleo@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:5fdc8703-143b-427a-ba73-17368614c7far37g2000yqn.googlegroups.com...
w 1995 roku zakladalem gaz do subaru leone 1,8 turbo, w 1999 zakladalem do
audi 200 2,2 turbo.
Nigdy nie bylo z nimi problemów. Trzeba tylko znalezc fachowca który sie na
tym zna.

Oj kolego... w ktorym roku wprowadzili na rynek III, a w ktorym IV
generacje? Bo jesli w tych czasach istniala tylko I i II generacja
(nie moge sobie teraz przypomniec), to albo krecisz, albo zes mial
wiecej szczescia, niz rozumu:
1. gdzie miales zamontowany mikser w ukladzie dolotowym z turbo???
2. zadna II generacja nie jest w stanie zapewnic prawidlowej mieszanki
dla silnika turbodoladowanego. Mozna co najwyzej ustawic mocno
zalewajaca silnik mieszanke, co tez dla niego nie jest zbyt zdrowe.


Moze i masz racje , ale jest faktem, ze jedno z nich jeszcze jezdzi po Bielsku-bialej. Z drugim nie wiem co sie dzieje. No i jezdza wbrew logice.

--
buy and sell your photos
http://photobank.net-poland.com

Data: 2009-04-02 11:10:48
Autor: olleo
Gazowanie silników turbo
Moze i masz racje , ale jest faktem, ze jedno z nich jeszcze jezdzi po
Bielsku-bialej. Z drugim nie wiem co sie dzieje. No i jezdza wbrew logice.

Dlaczego wbrew logice? Do benzyniaka, jak dolejesz nawet znaczna ilosc
ropy, to tez pojedzie... tylko jak, jak dlugo i z jakimi skutkami? ;)
--
Olleo

Gazowanie silników turbo

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona