Data: 2009-03-27 13:34:50 | |
Autor: J.F. | |
Gazowanie silników turbo | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:gqi89u$vh4$1news3.onet...
Czy nowe silniki turbodoładowane (nie z wtryskiem bezpośrednim) jesli chodzi o montaz instalacji LPG mają jakieś dodatkowe przeciwskazania w stosunku do wersji bez tubo czy nie ma różnicy? Pytanie teoretyczne więc nie podaję konkretnego silnika ale dajmy np. 1,4 T-Jet z Fiata. Maja przeciwskazania. Ale niektorzy potrafia .. J. |
|
Data: 2009-03-27 13:36:34 | |
Autor: Agent | |
Gazowanie silników turbo | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqih5g$t2k$1news3.onet... Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:gqi89u$vh4$1news3.onet... Szerzej proszę. Tak/Nie mało wnosi do dyskusji. |
|
Data: 2009-03-27 14:10:06 | |
Autor: Michal k. | |
Gazowanie silników turbo | |
Czy nowe silniki turbodoładowane (nie z wtryskiem bezpośrednim) jesli chodzi o montaz instalacji LPG mają jakieś dodatkowe przeciwskazania w stosunku do wersji bez tubo czy nie ma różnicy? Pytanie teoretyczne więc nie podaję konkretnego silnika ale dajmy np. 1,4 T-Jet z Fiata. wloskie toto, to pewnie mozna jakos zagazowac... z gazowaniem FSI bylo ciezko, ale jest jakas instalka ze podobno mozna... TSI to podwojnie uturbione FSI. ja bym nigdy do czegos takiego gazu nie zalozyl bo to dosyc toto oszczedne... jezdzilem Golfem 6 TSI 1.4 160 koni z DSG 7 biegowym. Przy maksymalnym butowaniu palil 10 litrow, a przy normalnej jezdzie 7. nie ma sensu truc tak zacnego motrku gazownią.. M |
|
Data: 2009-03-27 15:11:39 | |
Autor: krzysiek82 | |
Gazowanie silników turbo | |
Dołączę się do tematu, a jak idzie gazowanie silników z kompresorem. Np vw G40 i G60?
-- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-27 14:44:25 | |
Autor: J.F. | |
Gazowanie silników turbo | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:gqih99$thb$1news3.onet...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Niektore silniki sa powaznie wysilone i do benzyny strojone. Zagazujesz, to sie okaze ze tloki czy zawory sie stopia, bo sa chlodzone parujacym paliwem, albo turbina sie stopi, bo gaz sie np za wolno spala. Dodatkowo sama instalacja sprawia klopoty - cisnienie w kolektorze inne, wiec II generacja wymaga kompensacji, wymagania na szczelnosc jakby wieksze, 3 i 4 generacja kompensacje niby ma. Najlpiej byloby wtrysk ciekly [5-ta generacja], a to chyba ciagle wieksze koszta. Zobacz http://www.abart.pl/ Innymi slowy .. lepiej sobie kupic wiekszy silnik bez turbiny :-) J. |
|
Data: 2009-03-27 15:06:43 | |
Autor: Agent | |
Gazowanie silników turbo | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqil7v$a71$1news3.onet... Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:gqih99$thb$1news3.onet... Jakoś tego nie czuje co piszesz. Gaz ma mniejszą temp spalania więc raczej się nic nie potopi Dodatkowo sama instalacja sprawia klopoty - cisnienie w kolektorze inne, wiec II generacja wymaga kompensacji, wymagania na szczelnosc jakby wieksze, 3 i 4 generacja kompensacje niby ma. Najlpiej byloby wtrysk ciekly [5-ta generacja], a to chyba ciagle wieksze koszta. Nie no w obecnych czasach i do w nowego silnika to brałem pod uwage tylko 4 gen. Innymi slowy .. lepiej sobie kupic wiekszy silnik bez turbiny :-)Pewnie tak. Pytanie narazie zadałem teoretycznie. Ale jakby nie było przeciwkszań to wolałbym mniejszy ale turbo. Zresztą podobno ludzie montowali do 1,8 T z Passata i spoko było. Dlatego jestem ciekawy jakby to było z 1,4 T-Jet czy np 1,2 turbo z Clio |
|
Data: 2009-03-27 15:17:18 | |
Autor: krzysiek82 | |
Gazowanie silników turbo | |
Agent pisze:
Jakoś tego nie czuje co piszesz. Gaz ma mniejszą temp spalania więc raczej się nic nie potopiTo w takim razie jak wytłumaczysz problemy z gniazdami zaworowymi oraz trzonkami zaworów w niektórych silniach zasilanych gazem? Jeśli według Ciebie temperatura spalania gazu jest niższa to nie powinien on mieć żadnego negatywnego wpływu na silnik. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-27 08:24:07 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Gazowanie silników turbo | |
On 27 Mar, 15:17, krzysiek82 <krzysiek...@02.pl> wrote:
To w takim razie jak wytłumaczysz problemy z gniazdami zaworowymi oraz Zle wyregulowana instalacja drugiej generacji? |
|
Data: 2009-03-27 18:50:38 | |
Autor: J.F. | |
Gazowanie silników turbo | |
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:f0d1d4e8-3c31-497a-88a3-686c11a498c637g2000yqp.googlegroups.com...
On 27 Mar, 15:17, krzysiek82 <krzysiek...@02.pl> wrote: To w takim razie jak wytłumaczysz problemy z gniazdami zaworowymi oraz Zle wyregulowana instalacja drugiej generacji? II generacja powinna sie sama regulowac :-) J. |
|
Data: 2009-03-27 20:24:22 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Gazowanie silników turbo | |
Dnia Fri, 27 Mar 2009 18:50:38 +0100, J.F. napisał(a):
Zle wyregulowana instalacja drugiej generacji? Owszem powinna. Zobacz tylko jaka jest prędkość reakcji silnika krokowego w II-gen. W mojej byłej 626 krokowy potrzebował kilku sekund na ustawienie się: w tym czasie auto potrafiło przyspieszyć ze startu do 60 km/h. Dołożyłem do niej wskaźnik AFR (skład mieszanki) - latał jak pijany od "bardzo uboga" do "bardzo bogata" chyba, że zostawiło się ją na kilkanaście sekund na wolnych obrotach, albo jechało się ze stałym naciskiem na gaz. Oczywiście wskaźnik dałem po wymianie zaworów wydechowych na niewypalone i zapewnieniu gazowników, że instalacja jest super wyregulowana. A wracając do tematu: można zagazować silnik turbo, ale efekty bywają różne - zazwyczaj nieciekawe, choć nauka zna przypadki zadowolonych użytkowników zagazowanych turbo-benzyn. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2009-04-10 18:00:30 | |
Autor: Kocureq | |
Gazowanie silnikĂłw turbo | |
PrzemysĹaw Bernat pisze:
DoĹoĹźyĹem do niej wskaĹşnik AFR (skĹad mieszanki) - lataĹ jak pijany od A sonda wÄ sko- czy szerokopasmowa? Bo jak wÄ skopasmowa, to zachowanie prawidĹowe - ona nigdy nie wskazuje dokĹadnie, zwĹaszcza w przedziale "bogato" i komputer ciÄ gle dawkuje na zasadzie "trochÄ za ubogo" - "trochÄ za bogato". -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-03-27 22:13:15 | |
Autor: Agent | |
Gazowanie silników turbo | |
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:gqinnv$qan$2nemesis.news.neostrada.pl... Agent pisze:Wyższa, niższa, nieważne. Akurat wypalanie gnizad zaworowych następuje nie tylko w TB ale również bez turbo. |
|
Data: 2009-03-27 18:03:43 | |
Autor: newsy_gazeta | |
Gazowanie silników turbo | |
Agent pisze:
Jakoś tego nie czuje co piszesz. Gaz ma mniejszą temp spalania więc raczej się nic nie potopi ja zawsze słyszałem, że wyższą.. R |