Gdy cezar siada na o³tarzu...

Data: 2010-12-12 18:24:04
Autor: Marek Czaplicki
Gdy cezar siada na o³tarzu...
mkarwan pisze w niedziela, 12 grudnia 2010 17:39, na grupie pl.soc.polityka:

ks. prof. Waldemar Chrostowski: Politycy nie mog± przeceniaæ swoich si³,
mo¿liwo¶ci i znaczenia. Prezydenta Polski wybra³a nieco ponad po³owa z tej po³owy Polaków, którzy poszli do urn. Bardziej obrazowo rzecz ujmuj±c, obecnego prezydenta
wybra³o 27, mo¿e 28 Polaków, na 100. Wniosek jest taki, ¿e ponad 70 osób na 100 go nie wybiera³o. To bardzo du¿y odsetek! To samo dotyczy wyborów samorz±dowych.
Tymczasem nie widaæ starañ ze strony prezydenta ani rz±du, które mia³yby na
celu zaktywizowanie i pozyskanie tej drugiej po³owy Polaków, która nie
bierze aktywnego udzia³u w ¿yciu politycznym.
¼ród³o http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20101211&typ=my&id=my02.txt
ciekwe jak ludzie Ko¶cio³a wyobra¿aj± sobie zaktywizowanie do wykorzystywania swoich
praw obywatelskich, a tymi s± min. prawa do wybierania i bycia wybieranym? czy maj±
jakie¶ pomys³y, które wykorzystaæ móg³by aparat pañstwa? skoro nawet namowy w
ko¶cio³ach nie pomagaj±, to co? ustanowienie mandatów i kar? --
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-12 18:31:15
Autor: mkarwan
Gdy cezar siada na o³tarzu...
U¿ytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ie30fl$99v$1inews.gazeta.pl...
[...]

namowy do czego?

Data: 2010-12-12 18:54:13
Autor: Marek Czaplicki
Gdy cezar siada na o³tarzu...
mkarwan pisze w niedziela, 12 grudnia 2010 18:31, na grupie pl.soc.polityka:

[...]

namowy do brania udzia³u w wyborach ka¿dego szczebla. bez wskazywania oczywi¶cie
kandydat na którego nalezy oddaæ g³os.
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-12 10:16:19
Autor: Hans Kloss
Gdy cezar siada na o³tarzu...
On 12 Gru, 18:54, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
 bez wskazywania oczywi cie
kandydat na kt rego nalezy odda g os.
 A niby dlaczego "bez wskazywania"? Sporo ludzi polityka siê zupe³nie
nie interesuje i je¿eli ju¿ s± sk³onni po¶wiêciæ swój czas i zelówki
udajac sie na wybory  to bêd± siê tam kierowaæ zdaniem Autorytetu. Dla
jednym autorytetem jest redaktor szechtter, dla innych jaka¶
zaprzyja¼niona telewizja- oni zupe³nie siê nie krêpuj± ze
"wskazywaniem". Dlaczego lksie¿a i biskupi mieliby siê przed tym
"oczywi¶cie" wzbraniaæ?
J-23

Data: 2010-12-12 19:29:32
Autor: Marek Czaplicki
Gdy cezar siada na o³tarzu...
Hans Kloss pisze w niedziela, 12 grudnia 2010 19:16, na grupie pl.soc.polityka:

[...]
dlatego, ¿e Ko¶ció³ sam unika wskazywania "odpowiednich" kandydatów. zapewne przez
to, ¿e bardzo dobrze rozumie swoj± rolê, ktora polega na s³u¿eniu, a nie na
w³adaniu.
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-12 18:01:29
Autor: obserwator
Gdy cezar siada na o³tarzu...
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisa³(a):
> [...]

> namowy do czego?
namowy do brania udzia³u w wyborach ka¿dego szczebla. bez wskazywania oczywi¶ci

odnosze wrazenie, ze ty nie rozumiesz tekstow ktore czytasz.

Moze przeczytasz jeszcze raz, ta czesc tekstu ktora przeciez sam zacytowales?

Data: 2010-12-12 19:07:37
Autor: Marek Czaplicki
Gdy cezar siada na o³tarzu...
 obserwator pisze w niedziela, 12 grudnia 2010 19:01, na grupie pl.soc.polityka:
[...]

a co tu jest do rozumienia. ludzie Ko¶cio³a mówi± o nik³ym zainteresowaniu Polaków
wyborami zarówno prezydenckimi jak i samorz±dowymi. i mówi±, cytuje:
,-- -- [  ]
| Tymczasem nie widaæ starañ ze strony prezydenta ani rz±du, które mia³yby na | celu zaktywizowanie i pozyskanie tej drugiej po³owy Polaków, która nie | bierze aktywnego udzia³u w ¿yciu politycznym.
`-- --
zapyta³em po prostu o to czy Ko¶ció³ ma jakie¶ pomys³y i czy mo¿e jako wielka
spo³eczna si³a jako¶ pomóc pañstwu w "aktywizacji"?
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-12 18:12:03
Autor: obserwator
Gdy cezar siada na o³tarzu...
> [...]
zapyta³em po prostu o to czy Ko¶ció³ ma jakie¶ pomys³y i czy mo¿e jako wielka
spo³eczna si³a jako¶ pomóc pañstwu w "aktywizacji"?

Prosze cie kolejny raz - oddzielaj swoje teksty od cytatow. Chyba jednak nadal nie rozumiesz tekstu ktory tu zostal podany. Kosciol nie moze nikogo aktywowac - nie taka jest jego rola, wiec twoje
pytanie zupelnie nie ma zwiazku z tym tekstem.

Data: 2010-12-12 19:27:38
Autor: Marek Czaplicki
Gdy cezar siada na o³tarzu...
 obserwator pisze w niedziela, 12 grudnia 2010 19:12, na grupie pl.soc.polityka:

> [...]

Kosciol nie moze nikogo aktywowac - nie taka jest jego rola, wiec twoje
pytanie zupelnie nie ma zwiazku z tym tekstem.

a ja proszê zainstalowaæ sobie jaki¶ dobry czytnik grup dyskusyjnych, skonfigurowac i
u¿ywaæ. w windzie s³u¿y do tego Outlook Express. w innych systemach te¿ siê co¶
znajdzie, wtedy znikn± wszelkie k³opoty co do przejrzysto¶ci tekstu. cytaty bed±
³adnie pozaznaczane.
wracaj±c do meritum. skoro rol± Ko¶cio³a nie jest tak¿e aktywizacja obywateli do tego
by wykazywali siê obywatelsko¶ci± i nie zostawiali spraw publicznych samymi sobie,
to po co w sprawach spo³ecznych Ko¶ció³ zajmuje s³owami swych przedstawicieli
jakiekolwiek stanowisko? chodzi mi tylko o to, ¿eby Ko¶ció³ moc± swego autorytetu
znalaz³ sposób na wychowanie, równiez obywatelskie swych wiernych. wspó³dzia³aj±c
razem z pañstwem mo¿e osi±gn±æ bardzo wiele. ja w ko¶ciele czêsto s³yszê namowy do
brania udzia³u w wyborach. tak samo z ust przedstawicieli pañstwa. zauwa¿amm po
prostu i to samo widzi Ko¶ció³, ¿e Polacy niezbyt licznie uczestnicz± w wyborach.
nie widzê jednak sensu w podwa¿aniu mandatu do rz±dzenia przez mówienie "taki to a
taki procent obywateli uprawnionych do g³osowania odda³ na pana g³os i w zwi±zku z
tym nie ma pan wystarczaj±cego mandatu do mówienia tego a tego".
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-12 18:45:48
Autor: obserwator
Gdy cezar siada na o³tarzu...
[...]
±
³adnie pozaznaczane.

dziekuje, za zrozumienie i oddzielanie tekstow. Z instalacja Outlook Express,
niestety bedzie problem, bo ja pisze na ta grupe z przyjemnosci, a nie sluzbowo.

[...]

Przykro mi, ale nadal sie nie rozumiemy. Kazda wiara, jest osobista sprawa
czlowieka. Kosciol moze wychowywac, ale nie musi, bo nie taka jest jego rola.
Natomiast prezydent Komorowski, ewidentnie zaczyna naduzywac swoich uprawnien,
szykanujac ks. p³k. S³awomira ¯arskiego. Ja staram sie czytac teksty ze zrozumieniem, czego i tobie zycze.

Data: 2010-12-12 20:02:57
Autor: Marek Czaplicki
Gdy cezar siada na o³tarzu...
 obserwator pisze w niedziela, 12 grudnia 2010 19:45, na grupie pl.soc.polityka:

[...]

skoro masz windowsa na kompie to masz i Outlook Express. jest on instalowany
standartowo w systemie. wystarczy go tylko skonfigurowaæ co do czytania grup
dyskusyjnych (nazwa tej to pl.soc.polityka). i tu google przyjacielem. ja u¿ywam
innego systemu i musia³bym mówiæ z pamiêci co i jak.

Przykro mi, ale nadal sie nie rozumiemy. Kazda wiara, jest osobista sprawa
czlowieka. Kosciol moze wychowywac, ale nie musi, bo nie taka jest jego rola.

tu siê trochê mylisz. Ko¶ció³ ca³y czas podkre¶la swoj± rolê co do wychowawczego
swego charakteru jak i co do formowania cz³owieka. spo³eczna rola Ko¶cio³a jest nie
do przecenienia. ja nie piszê o tym ¿eby kap³ani mówili: "nale¿y zakre¶liæ t± i t±
kratkê", bo co¶ takiego by³oby nadu¿yciem swojej spo³ecznej roli. ja pisze ¿eby
Ko¶ció³ namawia³ do udzia³u w ¿yciu spo³ecznym, a tym jest udzia³ w wyborach, i ¿eby
w tym zakresie wspó³dzia³a³ z pañstwem.

Natomiast prezydent Komorowski, ewidentnie zaczyna naduzywac swoich uprawnien,
szykanujac ks. p³k. S³awomira ¯arskiego.

to zawsze bêdzie przedmiotem dyskusji, co i w jakim zakresie jest duchowe w Ko¶ciele
i tylko jemu podleg³e, a co w jakim¶ zakresie ¶wieckie i w zwi±zku z tym nale¿±ce do
pañstwa, czy ka¿dego cz³owieka jako obywatela.