|
Data: 2010-06-02 17:22:39 |
Autor: awe |
Gdyby byli w kabinie sami, nie dosz³oby do tej katastrofy. |
U¿ytkownik "precz z gnomem" <Broñmy RP przed pisem@..pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hu5o10$rel$1inews.gazeta.pl...
Nies³usznie jeszcze przed koñcem pracy komisji wydano wyrok na za³ogê. Piloci znajdowali siê pod presj± i byæ mo¿e dlatego pope³nili b³±d - mówi kapitan Marian Nowotnik, emerytowany pilot LOT-u. - Z tego, co wiemy ze stenogramów za³oga by³a przygotowana do odej¶cia na zapasowe lotnisko. W takich warunkach atmosferycznych jakie panowa³y nad Smoleñskiem samolot nie móg³by bezpiecznie wyl±dowaæ nawet na cywilnym lotnisku klasy Okêcia, a tym bardziej na ¼le oznakowanym rosyjskim pasie startowym - podkre¶la Nowotnik.
Czemu wiêc piloci zdecydowali siê na tak ryzykowny manewr? - Moim zdaniem problem tkwi w psychice za³ogi. To byli piloci o przyzwoitym poziomie wyszkolenia i gdyby byli w kabinie sami, nie dosz³oby do tej katastrofy. Ale jak szef stoi za plecami, to rêce siê trzês± - obrazuje Nowotnik.
Gra¶: Oczyszczanie zapisu potrwa dwa tygodnie
Na podstawie stenogramów Nowotnik uwa¿a, ¿e piloci powinni zdaæ sobie sprawê z zagro¿enia ju¿ na minutê przed zderzeniem. To wtedy us³yszeli ostrze¿enie "Terrain ahead"- Tu odzywa³ siê system ostrzegawczy i za³oga powinna by³a zareagowaæ zdecydowanie - mówi.
13 sekund przed koñcem nagrania pada rosyjska komenda z wie¿y kontrolnej "Sto pierwszy horyzont". - Gdyby piloci wykonali natychmiast na rêcznym sterowaniu polecenie wie¿y i wyrównali, prawdopodobnie nie dosz³oby do zderzenia - uwa¿a.
http://www.tvn24.pl/-1,1658972,0,1,zaloga-byla-pod-presja,wiadomosc.html
Przemys³aw Warzywny
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tusk ma krew na rekach. Razem z Putinem
awe
|
|
|
Data: 2010-06-02 18:08:57 |
Autor: the_foe |
Gdyby byli w kabinie sami, nie dosz³oby do tej katastrofy. |
W dniu 2010-06-02 17:22, awe pisze:
U¿ytkownik "precz z gnomem"<Broñmy RP przed pisem@..pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:hu5o10$rel$1inews.gazeta.pl...
Nies³usznie jeszcze przed koñcem pracy komisji wydano wyrok na za³ogê.
Piloci znajdowali siê pod presj± i byæ mo¿e dlatego pope³nili b³±d - mówi
kapitan Marian Nowotnik, emerytowany pilot LOT-u. - Z tego, co wiemy ze
stenogramów za³oga by³a przygotowana do odej¶cia na zapasowe lotnisko. W
takich warunkach atmosferycznych jakie panowa³y nad Smoleñskiem samolot
nie móg³by bezpiecznie wyl±dowaæ nawet na cywilnym lotnisku klasy Okêcia,
a tym bardziej na ¼le oznakowanym rosyjskim pasie startowym - podkre¶la
Nowotnik.
Czemu wiêc piloci zdecydowali siê na tak ryzykowny manewr? - Moim zdaniem
problem tkwi w psychice za³ogi. To byli piloci o przyzwoitym poziomie
wyszkolenia i gdyby byli w kabinie sami, nie dosz³oby do tej katastrofy.
Ale jak szef stoi za plecami, to rêce siê trzês± - obrazuje Nowotnik.
Gra¶: Oczyszczanie zapisu potrwa dwa tygodnie
Na podstawie stenogramów Nowotnik uwa¿a, ¿e piloci powinni zdaæ sobie
sprawê z zagro¿enia ju¿ na minutê przed zderzeniem. To wtedy us³yszeli
ostrze¿enie "Terrain ahead"- Tu odzywa³ siê system ostrzegawczy i za³oga
powinna by³a zareagowaæ zdecydowanie - mówi.
13 sekund przed koñcem nagrania pada rosyjska komenda z wie¿y kontrolnej
"Sto pierwszy horyzont". - Gdyby piloci wykonali natychmiast na rêcznym
sterowaniu polecenie wie¿y i wyrównali, prawdopodobnie nie dosz³oby do
zderzenia - uwa¿a.
http://www.tvn24.pl/-1,1658972,0,1,zaloga-byla-pod-presja,wiadomosc.html
Przemys³aw Warzywny
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tusk ma krew na rekach. Razem z Putinem
awe
tez siedzieli w kabinie i suflowali?
--
the_foe
|
|
|
Data: 2010-06-02 19:43:39 |
Autor: awe |
Gdyby byli w kabinie sami, nie dosz³oby do tej katastrofy. |
U¿ytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hu5vmn$op8$2news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-06-02 17:22, awe pisze:
U¿ytkownik "precz z gnomem"<Broñmy RP przed pisem@..pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:hu5o10$rel$1inews.gazeta.pl...
Nies³usznie jeszcze przed koñcem pracy komisji wydano wyrok na za³ogê.
Piloci znajdowali siê pod presj± i byæ mo¿e dlatego pope³nili b³±d - mówi
kapitan Marian Nowotnik, emerytowany pilot LOT-u. - Z tego, co wiemy ze
stenogramów za³oga by³a przygotowana do odej¶cia na zapasowe lotnisko. W
takich warunkach atmosferycznych jakie panowa³y nad Smoleñskiem samolot
nie móg³by bezpiecznie wyl±dowaæ nawet na cywilnym lotnisku klasy Okêcia,
a tym bardziej na ¼le oznakowanym rosyjskim pasie startowym - podkre¶la
Nowotnik.
Czemu wiêc piloci zdecydowali siê na tak ryzykowny manewr? - Moim zdaniem
problem tkwi w psychice za³ogi. To byli piloci o przyzwoitym poziomie
wyszkolenia i gdyby byli w kabinie sami, nie dosz³oby do tej katastrofy.
Ale jak szef stoi za plecami, to rêce siê trzês± - obrazuje Nowotnik.
Gra¶: Oczyszczanie zapisu potrwa dwa tygodnie
Na podstawie stenogramów Nowotnik uwa¿a, ¿e piloci powinni zdaæ sobie
sprawê z zagro¿enia ju¿ na minutê przed zderzeniem. To wtedy us³yszeli
ostrze¿enie "Terrain ahead"- Tu odzywa³ siê system ostrzegawczy i za³oga
powinna by³a zareagowaæ zdecydowanie - mówi.
13 sekund przed koñcem nagrania pada rosyjska komenda z wie¿y kontrolnej
"Sto pierwszy horyzont". - Gdyby piloci wykonali natychmiast na rêcznym
sterowaniu polecenie wie¿y i wyrównali, prawdopodobnie nie dosz³oby do
zderzenia - uwa¿a.
http://www.tvn24.pl/-1,1658972,0,1,zaloga-byla-pod-presja,wiadomosc.html
Przemys³aw Warzywny
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tusk ma krew na rekach. Razem z Putinem
awe
tez siedzieli w kabinie i suflowali?
-- the_foe
-- -- -- -- --
nie, 3 dni wczesniej spotkali sie w Smolensku i dogadali szczegoly
awe
|
|
|
Data: 2010-06-02 21:08:22 |
Autor: the_foe |
Gdyby byli w kabinie sami, nie dosz³oby do tej katastrofy. |
W dniu 2010-06-02 19:43, awe pisze:
U¿ytkownik "the_foe"<the_foe@wupe.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:hu5vmn$op8$2news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-06-02 17:22, awe pisze:
U¿ytkownik "precz z gnomem"<Broñmy RP przed pisem@..pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:hu5o10$rel$1inews.gazeta.pl...
Nies³usznie jeszcze przed koñcem pracy komisji wydano wyrok na za³ogê.
Piloci znajdowali siê pod presj± i byæ mo¿e dlatego pope³nili b³±d -
mówi
kapitan Marian Nowotnik, emerytowany pilot LOT-u. - Z tego, co wiemy ze
stenogramów za³oga by³a przygotowana do odej¶cia na zapasowe lotnisko. W
takich warunkach atmosferycznych jakie panowa³y nad Smoleñskiem samolot
nie móg³by bezpiecznie wyl±dowaæ nawet na cywilnym lotnisku klasy
Okêcia,
a tym bardziej na ¼le oznakowanym rosyjskim pasie startowym - podkre¶la
Nowotnik.
Czemu wiêc piloci zdecydowali siê na tak ryzykowny manewr? - Moim
zdaniem
problem tkwi w psychice za³ogi. To byli piloci o przyzwoitym poziomie
wyszkolenia i gdyby byli w kabinie sami, nie dosz³oby do tej katastrofy.
Ale jak szef stoi za plecami, to rêce siê trzês± - obrazuje Nowotnik.
Gra¶: Oczyszczanie zapisu potrwa dwa tygodnie
Na podstawie stenogramów Nowotnik uwa¿a, ¿e piloci powinni zdaæ sobie
sprawê z zagro¿enia ju¿ na minutê przed zderzeniem. To wtedy us³yszeli
ostrze¿enie "Terrain ahead"- Tu odzywa³ siê system ostrzegawczy i za³oga
powinna by³a zareagowaæ zdecydowanie - mówi.
13 sekund przed koñcem nagrania pada rosyjska komenda z wie¿y kontrolnej
"Sto pierwszy horyzont". - Gdyby piloci wykonali natychmiast na rêcznym
sterowaniu polecenie wie¿y i wyrównali, prawdopodobnie nie dosz³oby do
zderzenia - uwa¿a.
http://www.tvn24.pl/-1,1658972,0,1,zaloga-byla-pod-presja,wiadomosc.html
Przemys³aw Warzywny
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tusk ma krew na rekach. Razem z Putinem
awe
tez siedzieli w kabinie i suflowali?
--
the_foe
-- -- -- -- --
nie, 3 dni wczesniej spotkali sie w Smolensku i dogadali szczegoly
ok, to mnie przekonalo
--
the_foe
|
|