Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc

Data: 2011-06-19 23:59:31
Autor: atm
Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc
Data: 2011-06-20 00:33:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc

"atm" itlrg3$fh3$1@news.onet.pl

http://www.youtube.com/watch?v=pQN-ZLD9N9Y&feature=player_embedded

Gdyby tak jeszcze cena była ze 3 razy niższa...

Data: 2011-06-20 09:21:07
Autor: z
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"atm" itlrg3$fh3$1@news.onet.pl

http://www.youtube.com/watch?v=pQN-ZLD9N9Y&feature=player_embedded

Gdyby tak jeszcze cena była ze 3 razy niższa...

Nie jest aż tak drogo biorąc pod uwagę bardzo dobry aparat foto + nagrywanie filmów + darmowa nawigacja i podobno 2 dni pracy na baterii przy normalnym użytkowaniu. Jest standardowe gniazdo ładowania i teoretycznie może to działać nonstop. Po usb oprócz myszki i klawiatury   można podłączać dyski zewnętrzne. Normalnie mały pecet :-)
Dużo tego na allegro ale na razie na 1100 zł nie mogę sobie pozwolić :-(

Data: 2011-06-20 11:05:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc

"z" itmsd6$4e7$1@inews.gazeta.pl

Gdyby tak jeszcze cena była ze 3 razy niższa...

Nie jest aż tak drogo biorąc pod uwagę bardzo dobry aparat foto + nagrywanie filmów + darmowa nawigacja i podobno 2 dni pracy na baterii

2 dni z włączonym odbiornikiem GPS?

[...]

Ja podobnie. :)

-=-

Ja bym chciał rolowany ekranik -- najlepiej dotykowy,
podobna klawiaturę i komputerek wielki jak długopis... ;)
Z GPSem, szybkimi łączami, z długim czasem pracy na akumulatorze...
(dużo RAMki, oszczędnym OSem, szybkim CPU/GPU...)

-=-

12 megapikseli? I do tego jeszcze obiektyw z soczewki zmieniającej
swą geometrię (głownie ogniskową) za pomocą zmiennego pola elektrycznego...
(tak, aby robił ostre zdjęcia)

I wówczas by mógł kosztować nawet 3 razy 1100. ;)

Data: 2011-06-20 11:22:23
Autor: z
Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
  > 2 dni z włączonym odbiornikiem GPS?
Z tego co wyczytałem w necie (a czytałem dużo :-) ) da się żyć ładując n8 co drugi dzień podczas gdy inne trzeba w takim samym zastosowaniu codziennie. :-) Tego bym nie zdzierżył :-)

Data: 2011-06-20 11:40:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc

"z" itn3gi$src$1@inews.gazeta.pl

> [...]

da się żyć ładując n8 co drugi dzień podczas gdy
inne trzeba w takim samym zastosowaniu codziennie. :-)

ZTCW -- inne telefony wytrzymują parę godzin z włączonym odbiornikiem GPS.

Data: 2011-06-20 09:40:28
Autor: Jacek
Dnia Sun, 19 Jun 2011 23:59:31 +0200, atm napisał(a):

http://www.youtube.com/watch?v=pQN-ZLD9N9Y&feature=player_embedded

Noooo. Brakuje tylko podlaczenia monitora 42";)

Data: 2011-06-20 10:45:26
Autor: nom

Użytkownik "Jacek" <ala@ola.pl> napisał w wiadomości news:uejh6849e30m.18el07dki7hsh.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 19 Jun 2011 23:59:31 +0200, atm napisał(a):

http://www.youtube.com/watch?v=pQN-ZLD9N9Y&feature=player_embedded

Noooo. Brakuje tylko podlaczenia monitora 42";)

Nie wiem czy to akurat 42", ale działa z N8. :-)

Data: 2011-06-20 10:46:42
Autor: zlotowinfo
[...]

może zaczną pecety wbudowywać w monitory

Data: 2011-06-20 10:56:58
Autor: MadMan
Dnia Mon, 20 Jun 2011 10:46:42 +0200, zlotowinfo napisał(a):

może zaczną pecety wbudowywać w monitory

http://www.apple.com/pl/imac/
Koncepcja stosowana od roku 1998 :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-06-20 11:43:39
Autor: Dominik & Co
Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc
W dniu 20-06-2011 10:56, MadMan rzecze:

może zaczną pecety wbudowywać w monitory

http://www.apple.com/pl/imac/
Koncepcja stosowana od roku 1998 :)

Którego roku?? Mac od bodaj 1984
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Macintosh_128K)

Można się też zastanawiać, czy np. PET (1977)
miał wbudowany monitor, czy też był w niego
wbudowany ;-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-06-20 12:38:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc

"zlotowinfo" itn1di$mg6$1@inews.gazeta.pl

Noooo. Brakuje tylko podlaczenia monitora 42";)

może zaczną pecety wbudowywać w monitory

A co to jest pecet? Bo słowo 'pecet pochodzi od IBM PC -- a to
miało konkretne zastosowanie (własnoręczne pisanie programów) oraz
konkretny wygląd. Do tego konkretny, że gdy sprzedałem PS/1 -- nie
uznano w tym komputerów. ;)

Albo dokładniej -- w chwili sprzedawania uznano, bo po jakimś
czasie poproszono mnie o sprzedanie jeszcze paru takich. Niestety
było nieco późno i jeden znalazłem taki sam, a drugi -- z monitorem
monochromatycznym.

Po latach uznano, że sprzedałem coś, co odstawało od komputerów.
Głównym problemem były zasilacze w monitorach. (oczywiście przed
sprzedaniem uprzedziłem, że tak jest, i że ,,zwykły'' monitor nie
pasuje do tego komputera jak i powiedziałem to, że bez takiego
dedykowanego monitora ten komputer raczej ;) nie będzie pracował,
co miało ,,takie sobie'' znaczenie, gdyż razem sprzedałem tego
14 sztuk -- można było w razie czego przesuwać monitor z jednego
komputera do drugiego czy trzeciego, ;) miało to gwarancję
i raczej do awaryjnych nie należało)

Pecet -- komputer osobisty. A do czego ten komputer ma służyć?
Ma zastąpić maszynę do pisania (jak to miało miejsce z XTami)?
Ma służyć pisaniu swoich programów? Może ma kontrolować jakąś
aparaturę za pomocą różnorakich interfejsów? Jako kalkulator,
notatnik, urządzenie do zabaw i gier -- istnieje w telefonach
komórkowych. Do jutuby itp. można wykorzystać telewizor...

Co to pecet?
Do czego to ma służyć?
Czy musi mieć klawiaturę składającą się ze 101 klawiszy?
(pilot nie wystarczy?) Czy musi mieć myszkę? IBM PC jej nie miał. :)

-=-

Co to jest i do czego ma służyć -- ten cały pecet?
Aparat fotograficzny mógłby dokonywać obróbki zdjęć
przez siebie robionych (nawet jakiś automagicznie obrabia)
zaś telewizor mógłby obrabiać grafikę jakoś inaczej (i też
obrabia) oraz dźwięk, zaś nawigacja satelitarna mogłaby
zawierać w sobie aplikacje typu przeglądarka intermetowa
(i często zawiera) dzięki czemu mogłaby służyć do przeglądania
stron WWW. M@ile od dawna można obsługiwać komórką...

-=-

Więc? -- po co nam pecety? Do postawienia na nich Winzgroźnych?
Do podłączenia do nich klawiatur? Samochód służy do wożenia,
rower do spalania kalorii, ;) kajak do topienia się... A do
czego ma służyć pecet?

-=-

IMO pecet -- umiera. Umiera, bo nikt nie chce pisać swoich
programów, a do tego został stworzony 30 lat temu na bazie
minikomputerów wielkich jak ubraniowe szafy trzydrzwiowe...

Natomiast rozwijają się smartfony, netbooki, komórki, nawigacje satelitarne...
A rozwijają -- bo są użyteczne...

Data: 2011-06-20 11:28:42
Autor: Andrzej Ława
W dniu 20.06.2011 09:40, Jacek pisze:
Dnia Sun, 19 Jun 2011 23:59:31 +0200, atm napisał(a):

http://www.youtube.com/watch?v=pQN-ZLD9N9Y&feature=player_embedded

Noooo. Brakuje tylko podlaczenia monitora 42";)

Gdzie brakuje? N8 ma wyjście HDMI

Data: 2011-06-20 11:34:36
Autor: G Nowak
Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc
http://www.youtube.com/watch?v=pQN-ZLD9N9Y&feature=player_embedded

Na wieszkosc telefonow z systemem operacyjnym mozna podlaczyc mysz/klawier po BT.

--
Pozdr

Data: 2011-06-20 12:59:58
Autor: miab
W dniu 2011-06-20 12:34, G Nowak pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=pQN-ZLD9N9Y&feature=player_embedded

Na wieszkosc telefonow z systemem operacyjnym mozna podlaczyc
mysz/klawier po BT.

A w niektĂłrych teĹź telewizor/monitor.

miab

Data: 2011-06-20 13:20:25
Autor: atm
On 2011-06-20 12:59, miab wrote:
[...]

Kwestia, zeby miec te dwa ficzery w jednym: host usb i hdmi, ktore dodatkowo zadzialaja jak na zalaczonym filmiku.

Data: 2011-06-20 17:47:18
Autor: qwerty
UĹźytkownik "atm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itnadp$6ku$1@news.onet.pl...
Kwestia, zeby miec te dwa ficzery w jednym: host usb i hdmi, ktore dodatkowo zadzialaja jak na zalaczonym filmiku.

W której sekundzie widać podłączenie dysku usb? Raczej na rozruch nie da 1A.

Data: 2011-06-20 18:52:53
Autor: ToMasz
atm pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=pQN-ZLD9N9Y&feature=player_embedded
ale w jakim sensie PC? Bo 640 pikseli na ekraniku to norma w Pc z
1998roku. Tak samo prędkość procesora, brak możliwości rozbudowy. Jakie
programy chcesz uruchamiać na tym telefonie? symbianowe? Jaja sobie robisz?!
Pińcet telefonów z windows mobile ma większy ekran o wiekszej
rozdzielczości i wiekszą zgodność z wszech panującym windowsem.
Taka toshiba g900 ma prawdziwego huba usb i 800punktĂłw w poziomie.
koszt? 300zł?
ToMasz

Data: 2011-06-20 20:35:47
Autor: z
ToMasz pisze:

[...]

Co się czepiasz? :-)
Można pisać maile, posty, przeglądać www, oglądać divxy, youtuby, słuchać mp3 czy radia internetowego przez wifi i to wszystko obsługiwać myszką i klawiaturą
Tylko tyle i aż tyle. Nie zawsze potrzeba więcej.
Pewnie i zużycie prądu będzie niskie a cena w porównaniu z zakupem wszystkich części składowych oddzielnie konkurencyjna.

PS. toshiba g900 do mnie akurat nie przemawia bo zależy mi na zdjęciach i video. Za 1-2 lata N8 też będzie tania jak barszcz. Teraz to przeważnie nowe sklepowe z 2 letnią gwarancją.

Gdyby ktos szukal malego PCta - Nokia N8 moze wystarczyc