Gdyby władze w Rosji objął Trocki, a nie Stalin.. .

Data: 2009-09-20 11:42:05
Autor: Tzva Adonai
Gdyby władze w Rosji objął Trocki, a nie Stalin.. .
.... to komunizm nie byłby tak niesprawiedliwym i zbrodniczym ustrojem,
jakim się stał, a nawet całkiem możliwe, że przetrwałby do dziś...
Goje uczynili z komunizmu maszynkę do zabijania, niszczenia i
upokarzania ludzi....

Data: 2009-09-20 18:10:03
Autor: Mariusz Merta
ignorancja wam z butów wyłazi towarzyszu tzva
http://www.ioh.pl/forum/viewtopic.php?t=11602&sid=49eae0127fe35b21c1f6cfe053f3e946
dość ciekawa dyskusja...
warto poczytać...
Mariusz Merta

Data: 2009-09-20 20:50:42
Autor: jadrys
Tzva Adonai pisze:
... to komunizm nie byłby tak niesprawiedliwym i zbrodniczym ustrojem,
jakim się stał, a nawet całkiem możliwe, że przetrwałby do dziś...

Na 100%..

Data: 2009-09-20 18:12:45
Autor: Mariusz Merta
towarzyszu jadrys ignorancja wam z butów wyłazi...
http://www.ioh.pl/forum/viewtopic.php?t=11602&sid=49eae0127fe35b21c1f6cfe053f3e946
warto poczytać...
poza tym to trocki wprowadził zasade odpowiedzialności zbiorowej tzn.
że jak ktos podskoczył to rozstrzeliwano rodzinę...
ale szkoda gadki...życzę panu z calego serca, życia pod rządami
takiego trockiego...
może będzie mógł pan linuksa instalowac w obozowym wychodku na syberii
Mariusz Merta

Data: 2009-09-21 09:49:51
Autor: jadrys
Mariusz Merta pisze:
[...]

Kto wie, może i taka metoda wprowadzona na początek, to nic złego. Może to jedyna rzecz która powstrzymałaby kapitalistów przed sabotażem..

Data: 2009-09-20 20:55:35
Autor: marek czaplicki
jadrys pisze:
Tzva Adonai pisze:
... to komunizm nie byłby tak niesprawiedliwym i zbrodniczym ustrojem,
jakim się stał, a nawet całkiem możliwe, że przetrwałby do dziś...

Na 100%..

komunizm był przedewszystkim niewydolny gospodarczo i jako taki przegrywał z wolnym rynkiem na każdej płaszczyźnie. a Stalin w konstytucji dla ZSRR zapisał wszelkie swobody obywatelskie, brakowało tylko ustawy, która nakazałaby je przestrzegać :-).

Data: 2009-09-20 21:06:34
Autor: jadrys
marek czaplicki pisze:
jadrys pisze:
Tzva Adonai pisze:
[...]

W Jugosławii był wydolny, a więc mógł być i w ZSRR. To nie komunizm był niewydolny, a ten cały układ RWPG.

Data: 2009-09-20 21:12:29
Autor: marek czaplicki
jadrys pisze:
W Jugosławii był wydolny, a więc mógł być i w ZSRR. To nie komunizm był niewydolny, a ten cały układ RWPG.

RWPG było narzędziem podporządkowania sobie gospodarczo, przez ZSRR, krajów do niego należących. była więc RWPG narzędziem ucisku komunistycznego na kraje demoludy. skoro w Jugosławi był wydolny komunizm, to dlaczego upadł wraz ze śmiercią jednego człowieka założyciela?

Data: 2009-09-20 21:40:48
Autor: jadrys
marek czaplicki pisze:
jadrys pisze:
[...]

Dlaczego, dobre pytanie. Osobiście myślę że to nie zależało od samych Jugosłowian.. i wiem na pewno że poziom życia mieszkańców  po upadku i rozpadzie tego kraju znacznie się obniżył.. Jak do dziś nic na tym nie zyskali, no może poza Słowenią i Chorwacją.

Data: 2009-09-20 21:43:55
Autor: marek czaplicki
jadrys pisze:
[...]

mogę Ci odpowiedzieć na to pytanie. ale skoro uważasz że istnienie lub nieistnienie jakiegoś państwa zależy od niewiadomych sił, niezaleznych od obywateli danego państwa, to Twój wybór.

Data: 2009-09-21 09:44:02
Autor: jadrys
marek czaplicki pisze:
jadrys pisze:
[...]

Tak właśnie uważam - rozpad Jugosławii był niezależny od od zdecydowanej większości obywateli tego państwa... z jednym małym ale - siły destrukcyjne były i są doskonale znane.

Data: 2009-09-21 09:51:59
Autor: marek czaplicki
jadrys pisze:
Tak właśnie uważam - rozpad Jugosławii był niezależny od od zdecydowanej większości obywateli tego państwa... z jednym małym ale - siły destrukcyjne były i są doskonale znane.

więc mnie oświeć i wyjaśnij dlaczego Jugosławia rozpadła się? mimo że obywatele Jugosławi chcieli wg Ciebie żyć razem w pokoju i zgodzie.

Data: 2009-09-21 18:52:22
Autor: jadrys
marek czaplicki pisze:
jadrys pisze:
[...]

Podejrzewam że doskonale się orientujesz. Ale dobrze - powtórzę to o czym wszyscy wiedzą, Jugosławia została rozbita ponieważ: była sojusznikiem Rosji.. Tzw. zachód nie chciał mieć w tym miejscu świata silnego kraju prorosyjskiego. Z powodu braku długów wobec zachodnich banków, była również niezależna finansowo, zauważ że nie jest to status który odpowiada tzw. demokracjom zachodu. Było jeszcze parę innych, pomniejszych powodów.. Tak więc Jugosławia była sola w oku imperialistów, nie mieli innego wyjścia jak wziąć na celownik i zniszczyć.

Data: 2009-09-20 21:20:46
Autor: raff
Gdyby władze w Rosji objął Troc ki, a nie Stalin...
W Jugosławii był wydolny, a więc mógł być i w ZSRR.

Jak byl wydolny, kiedy upadl ? ;>

R.

Data: 2009-09-20 21:40:33
Autor: jadrys
raff pisze:
W Jugosławii był wydolny, a więc mógł być i w ZSRR.

Jak byl wydolny, kiedy upadl ? ;>

R.

Upadek komunizmu w Jugosławii wcale nie zależał od jego wydolności.

Data: 2009-09-21 05:12:00
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h95ufv$seg$1news.onet.pl...
marek czaplicki pisze:
jadrys pisze:
Tzva Adonai pisze:
[...]

Jak by był wydolny to funkcjonowalby do dzisiaj, a gdzie ślady tej Jugosławii?

--
stevep

Data: 2009-09-21 09:46:40
Autor: jadrys

marek czaplicki pisze:

jadrys pisze:

Tzva Adonai pisze:

[...]

Myślisz że kapitaliści pozwolą funkcjonować czemuś niezbyt mocnemu, osamotnionemu?

Data: 2009-09-21 13:58:32
Autor: cirrus
marek czaplicki pisze:
jadrys pisze:
Tzva Adonai pisze:
[...]

A co przeszkadza złej tanecznicy?

--
stevep

Data: 2009-09-22 05:32:05
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h98b0d$k6n$3news.onet.pl...
cirrus pisze:
[...]

Rąbek spódnicy.

--
stevep

Data: 2009-09-22 05:51:40
Autor: Prawusek

"cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> wrote in message
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości
> Nie wiem. :-P

Rąbek spódnicy.

-- stevep

Tobie piec. Czas na ciebie...

Data: 2009-09-22 06:12:53
Autor: cirrus
cirrus pisze:
[...]

Raczej na ciebie, w psychiatryku czekają na ciebie z utęsknieniem.

--
stevep

Data: 2009-09-22 09:20:37
Autor: jadrys

cirrus pisze:

[...]

Wielkie dzięki za info, jestem teraz człekiem uświadomionym. :-P

Data: 2009-09-20 21:20:59
Autor: boukun

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h95tr7$b7n$1inews.gazeta.pl...
jadrys pisze:
Tzva Adonai pisze:
[...]

Dziś masz od chuja ustaw i możesz sobie nimi tyłek podetrzeć, bo praw i swobód obywatelskich przed żadnym sądem nie wywalczysz. Sądy służą dziś reżimowi nie narodowi. Złodziejski ZUS i kapitał początkowy nich będą za przykład...

boukun

Data: 2009-09-20 21:38:57
Autor: marek czaplicki
boukun pisze:

Dziś masz od chuja ustaw i możesz sobie nimi tyłek podetrzeć, bo praw i swobód obywatelskich przed żadnym sądem nie wywalczysz.
dla Ciebie oczywiście nalepszym systemem byłaby anarchia a więc brak wszelkich ustaw, prawa, praw i obowiązków.
Sądy służą dziś reżimowi nie narodowi. Złodziejski ZUS i kapitał początkowy nich będą za przykład...

boukun
to że ty nie gromadziłeś dokumentów ze swojej działalności zawodowej i w związku z tym nie masz co przedstawić ZUS-owi do wyliczenia Twojej przyszłej emerytury nie znaczy, że tak jak Ty postępowali wszyscy.

Data: 2009-09-20 21:47:38
Autor: boukun

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h960ci$n3t$1inews.gazeta.pl...
boukun pisze:

[...]

To był tylko jeden drobniutki przykład z tysięcy. Uatawa o kapitale początkowym została zaprojektowana celowo i celowo w ten sposób, żeby upodlic i okraść przyszłych emerytów. Kreatorzy systemu celowo doprowadzali do ruiny zakłady pracy, kupczyli majątkiem narodowym, palili za sobą archiwa i potem wymaga się od ubezpieczonych, b udokumentowywali rzeczy niemożliwe do udokumentowania. I nie można wymagać rzeczy niemożliwych do zrealizowania, jak chociażby wykazaniem druku Ru-7, kiedy te druki nie obowiązywały i zakłady pracy ich nie wystawiały. Prawo działa tu wstecz, a ponadto, wytycza się ludziom tylko jakiś jeden okres, za który odsetkowo będą mieli w przyszłości naliczoną emeryturę, pozostałe lata pracy nie są uwzględniane i nie naliczane. To jest czyste złodziejstwo. Jedyne co było kiedyś wymagane, to podstęplowana książeczka zdrowia i świadectwa pracy, które każdy ma i na podstawie tychże, a nie druków, których kiedyś nie było i których nie sposób pozyskać, bo po wielu zakładach pracy nawet nie zachowały się żadne archiwa, powinna się ludziom uznawać okresy składkowe i wyliczać z nich wyskokość emerytury.
A jak powiedziałem, to jest jeden z tysięcy złodziejskich przykładów przystęplowanych Trybunałem Konstytucyjnym (sic!).

boukun

Data: 2009-09-20 21:00:15
Autor: Andrzej Adam Filip
Tzva Adonai: Gdyby władze w Rosji obj ął Trocki, a nie Stalin...[jak goje zepsuli komunizm]
Tzva Adonai <tzva.adonai1@lycos.com> pisze:
[...]

Nawet mi się nie chce na ciebie śliny tracić, *dosłownie*.

Kobieta bez wstydu jest jak potrawa bez soli.
  -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)
http://groups.google.pl/groups?selm=8egxyo6krz-99K@james.huge.strangled.net

Data: 2009-09-20 23:14:55
Autor: J-23
On 20 Wrz, 20:42, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
[...]

Jasno to widac na przykladzie Kuby. Kuba to kraj mlekiem i miodem
plynacy? A jaki wzrost gospodarczy?

J-23 itede

Data: 2009-09-21 09:55:26
Autor: jadrys
J-23 pisze:
[...]

A ty J-23 doskonale o tym wiesz... Twoja mądrość czerpana prosto z biuletynu propagandy kapitalistycznej, powala na kolana..

Data: 2009-09-21 01:50:55
Autor: J-23
On 21 Wrz, 09:55, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
J-23 pisze:

> [...]

A ty J-23 doskonale o tym wiesz... Twoja mądrość czerpana prosto z
biuletynu propagandy kapitalistycznej, powala na kolana..

A tak konkretnie, to o co Ci chodzi?

J-23 itede

Data: 2009-09-21 14:00:27
Autor: cirrus
J-23 pisze:
[...]

O to, że wg niego Kuba to raj na ziemi- kraina mlekiem i miodem płynąca, a wszyscy co twierdzą inaczej to kapitalistyczni oszuści.

--
stevep

Data: 2009-09-21 18:51:45
Autor: jadrys

J-23 pisze:

[...]

No, o to że podajesz przykład Kuby..  Tak na dobrą sprawę - co Ty wiesz o Kubie? Byleś tam? Czy może Twoja wiedza pochodzi tylko z propagandowych mediów?

Data: 2009-09-21 23:04:20
Autor: J-23
On 21 Wrz, 18:51, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
J-23 pisze:

> [...]

No, o to że podajesz przykład Kuby..  Tak na dobrą sprawę - co Ty wiesz
o Kubie? Byleś tam? Czy może Twoja wiedza pochodzi tylko z

Tu Cie zaskocze, bylem na Kubie. Kuba przedrewolucyjna to bylo miejsce
gdzie gromadzily sie kapitaly i elity gangstersko - przemyslowe
owczesnych USA. Kubanczykom zylo sie swietnie. Jedynie przedstawiciele
nizszych warstw spolecznych musieli pracowac fizycznie. Przewaznie do
prostych zajec zatrudniano Filipinczykow. Gospodarczo to byl dosc
dostatni kraj, szczegolnie po zakonczeniu 2-giej WS, na ktorej Kuba
niezle sie wzbogacila. Widac to w prozie chocby E.  E.Hamingwey'a,
ktory spedzal swoje zycie przewaznie na Kubie.

http://www.solidarnizkuba.pl/druk/wiadomosci,historia,republikakubanska

"Zwolennicy Batisty zostawili Kube jako kraj blyszczacy neonami kasyn,
kin, hoteli i rewii. Ci ktorych nie stac było na wyszukane rozrywki
spedzali czas ogladajac blyskawicznie zyskujaca popularnosc telewizje.
Kraj w ktorym klasa srednia myslała tylko o tym, aby zarobis jeszcze
wiecej pieniedzy na zakupy w licznych, nowoczesnych i luksusowych
butikach i domach towarowych bogatej Hawany i by na wypoczynek do
Varadero pojechac najnowszym modelem forda lub chevroleta, ktory
zreszta zapewne do dziś porusza sie po drogach Kuby. Nie brakowało tez
warstw nizszych, ktorym do dobrobytu bylo bardzo daleko, jednak i one
nie myślaly o buncie majac w pamięci swa sytuacje ekonomiczna w
niezbyt odległej przeszlosci, z okresu przed dyktatura Batisty"

Teraz im dupa pdpada!

J-23 itede

Data: 2009-09-22 08:46:36
Autor: Prawusek
Gdyby władze w Rosji objął Trocki, a nie Stalin...
"J-23" <khanula@gazeta.pl> wrote in message

Nawet Hemingway kłamał, miałem wywiad ze "starym człowiekiem" - biedny
rybak, któremu rejsy z pisarzem ratowały zycie. Większość biedoty po za
miastami mieszkała w biednych szałasach w eksteriorze. Dopiero za Castro
pobudowano osiedla i szkoły...

Data: 2009-09-22 00:19:42
Autor: J-23
On 22 Wrz, 08:46, "Prawusek" <prawu...@interia.pl> wrote:
"J-23" <khan...@gazeta.pl> wrote in message

[...]

Tyle ze teraz jest sama biedota. W tych osiedlach z oknami bez szyb,
bez wody i pradu, bez srodkow komunikacji. I z kartkami na zarcie i
tyton???

J-23 itede

Data: 2009-09-22 10:02:36
Autor: Prawusek
[...]

Skończyła się pomoc RWPG. Zauważ, że biedni nie chcą wędki a gotowa rybkę -
w dowolnym miejscu świata...

Data: 2009-09-22 01:31:20
Autor: J-23
On 22 Wrz, 10:02, "Prawusek" <prawu...@interia.pl> wrote:
> [...]

J-23 itede

Skończyła się pomoc RWPG. Zauważ, że biedni nie chcą wędki a gotowa rybkę -

Biedni, jedyne co moga zrobic pozytecznego, to szybko odejsc z tego
swiata. Nikt im nie da wedki, bo oni sami sa przyneta. A poniewaz
bieda rodzi biede, to lepiej jakby sie ograniczylo ich plodnosc do
minimum.

Data: 2009-09-22 09:20:21
Autor: jadrys

J-23 pisze:

[...]

Jak na człowieka który był na niedawno Kubie za dużo się rozpisujesz o dawnych czasach, a praktycznie nic o teraźniejszości..
Pewnie że za Batisty  Kuba tętniła życiem, tylko czyim? Czy nie było to za sprawą wąskiej kubańskiej elity i turystów i różnego rodzaju mętów, którzy prowadzili mętne interesy na tej wyspie? Czy poziom życia "normalnego" Kubańczyka nie był taki sam jak choćby "normalnego" Haitańczyka?

Data: 2009-09-22 01:55:57
Autor: J-23
On 22 Wrz, 09:20, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
J-23 pisze:

> [...]

którzy prowadzili mętne interesy na tej wyspie? Czy poziom życia
"normalnego" Kubańczyka nie był taki sam jak choćby "normalnego"

Kto to jest "normalny" Kubanczyk? Czy taki co nie ma swira? Biednemu
zawsze jest zle. Jak ktos jest rozumny i jeszcze do tego jakos tam
wyksztalcony, to zawsze sobie poradzi. Wiadomo ze najwieksze cisnienie
dot. zmian, generuja tzw. doly spoleczne. Vide rozne rewolucje. Ale
czy to jest symptom normalnosci? Raczej determinacja i bardzo czesto
zwyczajna niewiedza. Zwroc uwage ze w Polsce ruch Solidarnosci
zasadzal sie na wielkoprzemyslowej klasie robotniczej, wygenerowanej
przez komunizm. Rzeczona wielkoprzemyslowa klasa robotnicza stala sie
pierwsza ofiara zanicjowanych przemian spoleczno-politycznych.

J-23 itede

Data: 2009-09-22 17:25:41
Autor: jadrys

J-23 pisze:

[...]

"Normalny" tzn. przeciętny, chcesz powiedzieć że przeciętny Kubańczyk stracił na rewolucji?  Bo moim zdaniem dużo zyskał. Straciła tylko garstka  uprzywilejowanych.

Data: 2009-09-22 08:48:16
Autor: J-23
On 22 Wrz, 17:25, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
J-23 pisze:

> [...]

"Normalny" tzn. przeciętny, chcesz powiedzieć że przeciętny Kubańczyk
stracił na rewolucji?  Bo moim zdaniem dużo zyskał. Straciła tylko

Uprzywilejowani jak ich nazywasz niewiele stracili. Bo po pierwsze
wyemigrowali do USA, albo do Argentyny. Transferujac tam swoje, i nie
tylko swoje kapitaly. Elity spoleczne typu artysci, czy naukowcy...
itp., z pewnoscia znalezli jakies swoje miejsce w nowej wowczas
rzeczywistosci. Nieliczni kontestowali. I tych albo zabito, albo
spedzili w wiezieniu dziesiatki lat. Stracil glownie "przecietniak".
Bo zawsze jest tak, ze w kazdym normalnie rozwijajacym sie kraju,
rozszerza sie srednia klasa. A z tej wywodza sie nastepnie elity.
Zatem gdyby nie rewolucja to wielu Kubanczykom zyloby sie dosc dobrze,
wielu Kubanczykom swietnie. Nawet w interiorze widoczny bylby postep.
Bo przenikalyby tam zdobycze cywilizacyjne. A na pewno dostepne bylyby
paliwa kopalne, ktorych aktualnie nie uswiadczysz. A tak, dupa, nikt
nie zyje w warunkach wynikajacych ze wspolczesnych standardow. Elit
nie ma niemal w ogole. Klasy sredniej rowniez. Kuba to jest skansen. W
tej chwili nie wyobrazam sobie mozliwosci integracji Kuby z reszta
swiata. To jest wielka krzywda jaka Castro wyrzadzil swojemu narodowi.
Tam nawet nie ma cukru i tytoniu, chyba ze za dolary usa. A te maja
jedynie mlode piekne kubanki oddajace sie turystom za bezcen.

J-23 itede

Data: 2009-09-22 20:27:50
Autor: jadrys

J-23 pisze:

[...]

Uprzywilejowani jednak stracili - strefę wpływów i łatwych dochodów. Kuba przestała być burdelem USA. Odzyskała godność narodową.
A Twoje prognozy co do poprawy jakości życia i zdobyczy cywilizacji gdyby nie rewolucja są czysto teoretyczne.. Jest w pobliżu wyspa Haiti, panuje tam oczywiście niczym nie skażony kapitalizm, i co? Gdyby nie światowa pomoc humanitarna, to z pewnością byłyby tam odnotowywane przypadki śmierci głodowej. Na Dominikanie, Jamajce  jest niewiele lepiej.  Dlaczego nikt o tym nie mówi?  Wszyscy się skupiają na Kubie, na Kubie  na której żadne dziecko nie chodzi boso, ma zagwarantowaną bezpłatną opiekę zdrowotną i edukację?

Data: 2009-09-23 05:07:30
Autor: cirrus
J-23 pisze:
[...]

A to pewnie kapitalistyczna propaganda:
# Wyspa produkuje coraz mniej zarówno na eksport, jak i na potrzeby własne. Ceny zaś na nieliczne eksportowane przez nią surowce, jak nikiel lub ropa, którą Kuba dostaje od Wenezueli i odsprzedaje, spadają. Coraz mniejsze są też dochody z turystyki dewizowej.
Za to Kuba coraz więcej i coraz drożej sprowadza z zagranicy, m.in. ponad 80 proc. potrzebnej żywności pochodzi z importu, w większości z USA, chociaż ponad połowa ziemi uprawnej na wyspie leży odłogiem. System kartkowy trwa na wyspie od prawie 50 lat, a chronicznego braku podstawowej żywności nie uzupełnia rachityczne rolnictwo prywatne.
Towarów zaczyna brakować już w sklepach dewizowych, gdzie to, czego nie ma na normalnym rynku, Kubańczycy mogli dostać za dolary. Reżim przestaje też płacić firmom zagranicznym, które zainwestowały kapitał w przedsiębiorstwa mieszane z państwem kubańskim, oraz wstrzymał wypłaty gotówkowe z kont zagranicznych firm w bankach. Kryzysu finansowego nie łagodzą już nawet wpływy z przysyłanych rodzinom przez blisko 2 mln emigrantów przekazów pieniężnych, zwłaszcza z USA. One też spadają, bo dochody amerykańskich Kubańczyków także się kurczą.
Reżim wzywa więc Kubańczyków, by ratunku poszukali w wydźwignięciu zrujnowanego rolnictwa. "Naszym wielkim paradoksem jest to, że rozwinęliśmy naukę na miarę pierwszego świata, ale wydajność naszego rolnictwa jest czwartoświatowa" - napisał naczelny "Granmy".
Nie wiadomo jednak, jak Kubańczycy mieliby to zrobić. Od kilku miesięcy rząd próbuje co prawda oddawać "nieczynną" państwową ziemię prywatnym rolnikom w wieloletnią dzierżawę, ale z braku narzędzi, nawozów, nasion i pieniędzy skutków tej "reformy rolnej" nie widać. Tym bardziej że jednocześnie władze nie przestają polować na "spekulantów" i wszelki "czarny rynek", który szczególnie rozkwitł, gdy w zeszłym roku wyspę spustoszyły huragany, niszcząc ogromne połacie zasiewów i powodując straty rzędu 20 mld dol.
Poziom życia Kubańczyków stale spada - w ubiegłym roku nominalna płaca wzrosła o 1,5 proc. (do równowartości ok. 20 dol.), podczas gdy inflacja podskoczyła o 5 proc.
Reżim wciąż uważa, że głównym źródłem gospodarczej zapaści jest amerykańskie embargo handlowe, i domaga się jego bezwarunkowego zniesienia. W kwietniu br. prezydent Barack Obama obiecał Kubie odwilż w stosunkach, a nawet zniesienie embarga, jeśli tylko władze uwolnią więźniów politycznych i rozpoczną reformy demokratyczne. Po początkowych wahaniach swego brata i formalnego prezydenta Raula faktyczny dyktator Fidel Castro odpowiedział na początku maja, że o żadnych demokratycznych gestach mowy być nie może. #
Ze strony:
http://tnij.org/eedf
--
stevep

Data: 2009-09-23 05:22:42
Autor: cirrus
J-23 pisze:
[...]

To pewnie też:
# Wczoraj zostalam wydalona z Kuby po raz drugi. Pierwszy raz - jedenascie lat temu. Jadac na Kube nie spodziewalam sie ze zostane wpuszczona na fali liberalizacji, perestrojki, czy glasnostii - ktorej nie ma, a raczej ze jakos przejde w tlumie turystow. Nabylam wielki rozowy kapelusz i rozowe okkuray, ktore nosza amerykanskie turystki - we francuskich komediach z lat szescdziesiatych. Wszystko na nic. Panna w okienku wklepala moje nazwisko do komputera, lekko zmarszczyla brew, kazala zdjac kapelusz i okulary i w ciagu kilkunastu sekund kamera podlaczona do programu identyfikujacego twarze (ostatni raz widzialam to na jakims Bondzie, ale ta kubanska chyba byla szybsza, bo Bond zdazyl potorturowac zbrodniarza, sciagnac wszystkie informacje z pamieci zanim zostal rozpoznany) - piknela wesolo a panna kazala mi "poczekac 5 min.".

Od momentu zakwitniecia kmunizmu na Kubie w kilka lat po rewolucji poziom zycia mieszkancow spadal gwaltownie i jest to kraj w ktorym brakuje wszystkiego - ryzu, chleba, wody, elektrycznosci no i oczywiscie wolnosci, wolnej prasy, mozliwosci wyjechania... W szpitalach dla zwyklych ludzi wisza napisy jak w Polsce schylkowego komunizmu "Nie uzywac igiel jednorazowego uzytku wiecej niz 10 razy!". Mimo to system izolacji wyspy jest na najwyzszym poziomie swiatowym. Kazda osoba chcaca wyjechac jest sprawdzana i zatwierdzana lub nie przez wiele czynnikow - od najnizszego - szpiegow domowych zwanych Komitetami Obrony rewolucji - az po najwyzszy - specjalna komorke paszportowa w Havanie. Do sledzenia niepokornych obywateli - a jest ich coraz wiecej - stosuje sie kontrole internetu i telefonow komorkowych (o poczcie zwyklej nie ma co mowic bo jej nie ma). Przez ostatnie tygodnie wladze kubanskie rozpetaly kampanie przeciwko opozycji - w telewizji, radiu i gazecie Gramma (innej zreszta nie ma) wladza chwali sie w stylu Jerzego Urbana z lat osiemdziesiatych -- wynikami szpiegowania obywateli, czytaniem ich poczty internetowej i podsluchiwaniem ich rozmow. #
Ze strony:
http://irenalasota.salon24.pl/23058,powrot-z-kuby

--
stevep

Data: 2009-09-23 13:04:06
Autor: jadrys
Gdyby władze w Rosji objął Troc ki, a nie Stalin...
cirrus pisze:

Stefan, nawet nie będę się odnosił do tego steku bzdur..

Data: 2009-09-23 14:34:41
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h9cvb0$lsm$3news.onet.pl...
cirrus pisze:
Stefan, nawet nie będę się odnosił do tego steku bzdur..

Nie odnoś się, mnie to wisi, możesz wierzyc w ufoludki.

--
stevep

Data: 2009-09-23 19:07:56
Autor: jadrys

cirrus pisze:
Stefan, nawet nie będę się odnosił do tego steku bzdur..

Nie odnoś się, mnie to wisi, możesz wierzyc w ufoludki.

W "ufoludki" -  nie, w komunizm - tak.

Data: 2009-09-24 05:30:11
Autor: cirrus
cirrus pisze:
Stefan, nawet nie będę się odnosił do tego steku bzdur..
Nie odnoś się, mnie to wisi, możesz wierzyc w ufoludki.
W "ufoludki" -  nie, w komunizm - tak.

To prawie to samo.

--
stevep

Data: 2009-09-24 10:41:37
Autor: jadrys

cirrus pisze:
Stefan, nawet nie będę się odnosił do tego steku bzdur..

Nie odnoś się, mnie to wisi, możesz wierzyc w ufoludki.

W "ufoludki" -  nie, w komunizm - tak.

To prawie to samo.

Prawie robi wielka różnicę. ;-)  Nie każde piwo to Lech.

Data: 2009-09-24 11:15:32
Autor: VicAbarca
Gdyby władze w Rosji objął Trocki, a nie Stalin...
jadrys пишет:
  Nie kaĹźde piwo to Lech.

Cale szczescie...

--
Vic

Data: 2009-09-24 14:40:39
Autor: cirrus
cirrus pisze:
[...]

Utopie mogą się od siebie różnić, ale utopiami pozostaja.

--
stevep

Data: 2009-09-24 18:22:32
Autor: jadrys

cirrus pisze:
[...]

Nie sądzę, w końcu " niewolnicy" przejrzą no oczy i zrzucą jarzmo wyzysku.

Data: 2009-09-23 05:50:09
Autor: J-23
On 22 Wrz, 20:27, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
J-23 pisze:

> [...]

lepiej.  Dlaczego nikt o tym nie mówi?  Wszyscy się skupiają na Kubie,
na Kubie  na której żadne dziecko nie chodzi boso, ma zagwarantowaną

rence precz od Kuby...

Data: 2009-09-23 19:06:37
Autor: jadrys
J-23 pisze:

[...]

A tak, masz rację - kapitalistyczne brudne pazury precz od Kuby.

Data: 2009-09-23 10:12:09
Autor: J-23
On 23 Wrz, 19:06, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
J-23 pisze:

> rence precz od Kuby...

A tak, masz rację - kapitalistyczne brudne pazury precz od Kuby.

A uesa, gnebia murzynow.

J-23 itede

Data: 2009-09-23 20:39:03
Autor: jadrys
J-23 pisze:

rence precz od Kuby...

A tak, masz rację - kapitalistyczne brudne pazury precz od Kuby.

A uesa, gnebia murzynow.

J-23 itede

Oczywiście, gnębią.. Nie tylko czarnych murzynów. Jesteśmy tego przykładem.

Data: 2009-09-21 05:14:06
Autor: cirrus
Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:fe7c613d-5299-4856-a9f3-1cf29038c969f10g2000vbf.googlegroups.com...
[...]

Byłoby mniej więcej to samo, gdyby władze w Rzeszy przejął nie Hitler, a Himler.

--
stevep

Gdyby władze w Rosji objął Trocki, a nie Stalin.. .