Gdzie(UE) oszczedzać bez podatku(Belki) - poszukuje normalnego kraju.

Data: 2013-01-08 11:25:01
Autor: Tmavy
Gdzie(UE) oszczedzać bez podatku(Belki) - poszukuje normalnego kraju.
Mam kilka zaskurniaków i chciałbym to zaoszczedzić i nie byc podwojnie opodatkowany, jak w naszym kraju gdzie uczciwie zarobione(podatek dochodowy zaplacony) pieniazki leza na moim oszczednosciowym i od tego marnego procentu od nich place kolejny podatek pana Marka vel Belki. do rzeczy czy jest taki krajw Unii europejskiej gdzie moge zalozyc konto i od zaoszczedzanych zaskurniakow nie placac dodatkowego podatku?

Data: 2013-01-08 12:03:44
Autor: Piotr Hołda
W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 20:25:01 UTC+1 użytkownik Tmavy napisał:
[...]

Liechtenstein. Nie należy do Unii Europejskiej ale należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Chociaż nie wiem, dlaczego przynależność do UE miałaby stanowić kryterium.

Data: 2013-01-08 23:53:47
Autor: Tmavy
W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 21:03:44 UTC+1 użytkownik Piotr Hołda napisał:
> [...]

Liechtenstein. Nie należy do Unii Europejskiej ale należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Chociaż nie wiem, dlaczego przynależność do UE miałaby stanowić kryterium.

Właściwie racja przynaleznosc do UE to nie jest dla mnie kryterium. Chodzilo mi bardziej o bliskosc geograficzne od PL, zatem powiedzmy max 1,5h lotu z Polski w kazdym kierunku swiata.

Data: 2013-01-09 06:47:07
Autor: Glaukon
[...]

Kiedyś mnie to zaciekawiło, zapytałem w Chorwacji i w Serbii, i podobno tam nie ma podatku od depozytów (jesli dobrze zrozumiałem).

Data: 2013-01-09 10:15:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-09 08:53, Tmavy pisze:
[...]

I uważasz, że jak nie ma gdzieś Belki, to już nie musisz rozliczyć tych dochodów w Polsce? O, naiwny ;)

--
Liwiusz

Data: 2013-01-09 01:48:42
Autor: Tmavy
W dniu środa, 9 stycznia 2013 10:15:06 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

I uważasz, że jak nie ma gdzieś Belki, to już nie musisz rozliczyć tych dochodów w Polsce? O, naiwny ;)

No wlasnie dziwna to logika panstwa, bo kiedy juz zaoszczedzilem i uzyskalem zysk z pieniedzy z ktorych juz odprowadzilem podatek ponownie musze zaplacic podatek. Czyz to nie aby podwojne lub n-te opodatkowanie tego samego.

Data: 2013-01-09 02:20:15
Autor: Kris
W dniu środa, 9 stycznia 2013 10:48:42 UTC+1 użytkownik Tmavy napisał:
[...]

Nie.
Bo podatek odprowadziłes od kasy która zarobiłeś.
Tzw "belka" to opadatkowanie odsetek- czyli Twojego DODATKOWEGO zarobku.;)

Data: 2013-01-09 10:54:39
Autor: m
W dniu 09.01.2013 10:48, Tmavy pisze:
[...]

Z grubsza, każdy zysk jest z pieniędzy z których już odprowadzono podatek.

p. m.

Data: 2013-01-09 11:09:13
Autor: Tomasz Chmielewski
On 01/09/2013 10:15 AM, Liwiusz wrote:

[...]

Jak sie wyprowadzi na stale - raczej nie ;)

Ba - nawet bedzie mogl ubiegac sie o zwolnienie z obelkowienia z jakichkolwiek lokat w Polsce.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-01-09 08:46:37
Autor: Tmavy
W dniu środa, 9 stycznia 2013 11:09:13 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
On 01/09/2013 10:15 AM, Liwiusz wrote:

>>> Liechtenstein. Nie nale�y do Unii Europejskiej ale nale�y do

> [...]

Jak sie wyprowadzi na stale - raczej nie ;)

Ba - nawet bedzie mogl ubiegac sie o zwolnienie z obelkowienia z jakichkolwiek lokat w Polsce.

To ciekawe co napisal przedmowca, czyli w jakis sposob musialbym udowdnic ze nie mieszkalem w PL przez dluzszy czas i w panstwie X zarobkowalem(legalnie) czy wymagane jest zrzeczenie obywatelstwa?

Data: 2013-01-09 18:01:51
Autor: Tomasz Chmielewski
On 01/09/2013 05:46 PM, Tmavy wrote:

[...]

Procedura pewnie bedzie rozna w zaleznosci od banku.

Generalnie musisu miec adres zamieszkania za granica i podac bankowi numer podatkowy z tamtego kraju (i co za tym idzie - odprowadzic odpowiedni podatek wlasnie tam; w zaleznosci od kraju i dochodow, podatek moze wyniesc 0).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-01-09 12:15:46
Autor: teresa.jarn
W dniu środa, 9 stycznia 2013 18:01:51 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

> To ciekawe co napisal przedmowca, czyli w jakis sposob musialbym

> udowdnic ze nie mieszkalem w PL przez dluzszy czas i w panstwie X

> zarobkowalem(legalnie) czy wymagane jest zrzeczenie obywatelstwa?

Nie jest wymagane zrzeczenie sie obywatelstwa. Wystarczy, ze masz tu adres zameldowania i jestes zarejestrowany w urzedzie podatkowym. Lokat w SE przynajmniej jednak nie polecam - jak na dzis najwyzej 3-3,5% i od tego 30% podatku.

Data: 2013-01-09 02:42:41
Autor: pasztab
[...]

Moze tu: http://www.se.pl/twoje-pieniadze/poradnik-se/ile-w-europie-pobiera-sie-podatku-od-zyskow-z-lokat_244466.html
choc to dane z zeszlego roku. Wyglada na to, ze w PL nie jest jeszcze tak najgorzej w porownaniu np. ze Szwecja, gdzie biora 30% haracz.

Data: 2013-01-09 17:45:18
Autor: Piotr C.
Gdzie(UE) oszczedzać bez podatku(Belki) - poszukuje normalnego kraju.
On Tue, 8 Jan 2013 11:25:01 -0800 (PST)
Tmavy <tmavvy@gmail.com> wrote:

 czy jest taki krajw Unii europejskiej gdzie moge zalozyc konto i od zaoszczedzanych zaskurniakow nie placac dodatkowego podatku?

Holandia - rachunki lokacyjne oprocentowane na ok. 1.8%, lokaty chyba niewiele więcej, wszystko <2%. Brak podatku od odsetek ale uwaga - jeszcze większy absurd i złodziejstwo niż u nas - podatek od kwoty depozytu (!) powyżej €21000 czy coś koło tego. Tak że imigranci tutaj jeśli odłożą cokolwiek więcej, to raczej przelewają to do Polski nawet kosztem zerowego czy symbolicznego oprocentowania.

pozdrawiam

Gdzie(UE) oszczedzać bez podatku(Belki) - poszukuje normalnego kraju.