Gdzie i jaki nowy laptop?

Data: 2009-07-31 15:56:01
Autor: Krzysztof Stachlewski
Gdzie i jaki nowy laptop?
Witam!

Chciałbym kupić nowego laptopa. Jest mi potrzebny jako podstawowy
komputer do pracy i w mniejszym stopniu, czasem, do zagrania w coś.

Obecnie mam, ponad dwu letniego, ASUS-a V1J.
Chcę go już wymienić bo:
- po raz drugi pęka mu obudowa
- grzeje się niemiłosiernie (70-80 stopni podczas normalnej pracy,
do ponad 100 stopni przy obciążeniu - aż się czasem wyłącza)
- port ethernetu się zepsuł - nie kontaktuje
Gwarancji juz nie mam.

Wiadomo, chciałbym kupić coś lepszego.
Chyba w ciągu dwóch lat jakiś postęp się dokonał.

Teraz mam Core2Duo 2 Ghz, ATI X1600, 2GB RAM chyba 633Mhz.

Potrzebuję 15 calowego ekranu o rozdzielczości 1650x1050,
wyjścia DVI / HDMI (bo teraz też mam i bardzo sobie chwalę).

Niestety, jak łażę po sklepach na necie, to mam wrażenie,
że teraz jest moda na tanie laptopy z niską rozdzielczością
i generalnie wszystkim niskim.

Na drugim biegunie są potwory ;-) della i lenovo po 15 tys zł.
Czy robi się jeszcze coś po środku?
Oprócz tych modeli sprzed 2 i 3 lat, które są cały czas
w sprzedaży w tej samej konfiguracji...

Proszę, pomocy! :-)

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-07-31 07:26:18
Autor: Krzysiek X
Gdzie i jaki nowy laptop?

jasne, że są takie modele. np. http://beta.skapiec.pl/site/cat/17/comp/555273
czy też http://beta.skapiec.pl/site/cat/17/comp/598526

Data: 2009-07-31 19:08:09
Autor: Krzysztof Stachlewski
Gdzie i jaki nowy laptop?
Krzysiek X pisze:

jasne, że są takie modele. np. http://beta.skapiec.pl/site/cat/17/comp/555273

O dzięki. Już coś co ma chociaż szybszą pamięć.
Niestety bez HDMI i z gorszą kartą gfx niż mam teraz. :-(
Ale to dobry początek.

czy też http://beta.skapiec.pl/site/cat/17/comp/598526

Tego dell-a faktycznie też już widziałem.
Jest ok, jedyny brak to znowu HDMI.

Tylko jedno właśnie - to są modele sprzed 2, 3 lat.
Nie wiem co mam myśleć - czy postęp się zatrzymał, czy co? :-D

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-07-31 19:30:31
Autor: Szarlih
Gdzie i jaki nowy laptop?
Krzysztof Stachlewski jest autorem poniższej notatki:

Nie wiem co mam myśleć - czy postęp się zatrzymał, czy co? :-D

poszedł wreszcie w dobrym kierunku energooszczędności, ciszy i minimalizacji. klasa desktop replecement jest bez przyszłości, bo to moda, wiec i tak byle taniej.

--
                 _____
_______________/     \_______________

Data: 2009-07-31 19:39:27
Autor: Krzysztof Stachlewski
Gdzie i jaki nowy laptop?
Szarlih pisze:
[...]

Mam nadzieję, że to nie tylko moda. Jak dla mnie to rewelacja
nie być przywiązanym do jednego miejsca w jednym budynku,
aby móc nad czymś normalnie pracować.
A mocy obliczeniowej po prostu potrzebuję.

Z drugiej strony do office-a i grania w pasjansa
oraz gierki na webie faktycznie dużo nie trzeba,
a to pewnie główne zastosowanie komputera w biurze.
To masz na myśli mówiąc, że to bez przyszłości?

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-07-31 23:14:48
Autor: Szarlih
Gdzie i jaki nowy laptop?
Krzysztof Stachlewski jest autorem poniższej notatki:

Mam nadzieję, że to nie tylko moda. Jak dla mnie to rewelacja
nie być przywiązanym do jednego miejsca w jednym budynku,
aby móc nad czymś normalnie pracować.

i do tej nieprzywiązanej normalnej pracy najlepiej byś potrzebował quada, raida i 8 GB RAM? bo to jest jednostka o dużej mocy obliczeniowej (nie mówiąc już o klastrach).

A mocy obliczeniowej po prostu potrzebuję.

ja też. prawdziwej mocy obliczeniowej, a takiej laptopy nie oferują, bo do czego innego mają służyć. i twierdzisz, że wykorzystujesz moc karty graficznej? która żre i grzeje się tyle co procesor.

To masz na myśli mówiąc, że to bez przyszłości?

mam na myśli, że tam gdzie faktycznie potrzeba mocy laptop się nie sprawdza. upychanie wydajnych, prądożernych i wydzielających sporo ciepła podzespołów w ciasnej obudowie to nieporozumienie. laptop ma pewne zalety kosztem pewnych wad. i dość standardowe w tej chwili 1.8-2 GHz i 2-4 GB RAM absolutnie wystarcza do pracy.

--
                 _____
_______________/     \_______________

Data: 2009-07-31 23:29:11
Autor: Krzysztof Stachlewski
Gdzie i jaki nowy laptop?
Szarlih pisze:
i do tej nieprzywiązanej normalnej pracy najlepiej byś potrzebował
quada, raida i 8 GB RAM? bo to jest jednostka o dużej mocy obliczeniowej
(nie mówiąc już o klastrach).

4GB w zupełności byłoby OK. :-)
A procesora nigdy nie za mało.

[...]

Mocy karty nie, chyba że w coś gram. :-)
Niestety laptop to kompromis. Daje wystarczająco dużo mocy
obliczeniowej i daje się przenosić.

[...]

Ja to wszystko wiem, ale niestety z powodów obiektywnych,
klasyczny blaszak jest mi na grzyba. :-/ Nie da sie z nim
przemieszczać. Z kolei systemy barebone łączą wady obu rozwiązań. :-)
Widzę, że moje potrzeby są niestandardowe i stąd kiepska oferta
producentów.

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-07-31 23:52:55
Autor: Marcin Kocur
Gdzie i jaki nowy laptop?
Osoba Krzysztof Stachlewski napisała na pl.comp.pecet:

Widzę, że moje potrzeby są niestandardowe i stąd kiepska oferta
producentów.

Może kup najtańszego badziewia i serwer dedykowany :]

Jest serwis, który zamierza być czymś takim w przyszłości, polecam:
http://osnews.pl/streaming-gier-to-dziala/

Marcin Kocur

Data: 2009-08-01 18:24:54
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Gdzie i jaki nowy laptop?
On Fri, 31 Jul 2009 23:14:48 +0200, Szarlih <szarlihy@wp.pl> wrote:

[...]

Ja powiem ze nawet mniej. W tej chwili wiekszosc roboty wykonuje na
komputerze zdalnymktory jest calkiem solidna maszyna. I wlasciwie nei
ma znaczenia z jakiego komputera się lacze - wystarcza nawet netbook.
Nawet w tej chwili pisze z laptopa na zdalnym komputerze. A jak mocy
do obliczen potrezbuje to mam dostep do klastra 16 maszyn. Kazda po 4
4-rdzeniowe Phenomy i 64GB pamieci. Nie widzialem jeszcze takiego
laptopa ktory by mial porownywalna moc obliczeniowa. ;-)

Zdrowko

Data: 2009-07-31 17:10:22
Autor: Tiber
Gdzie i jaki nowy laptop?
Silly, silly Krzysztof Stachlewski nabazgrału:

Potrzebuję 15 calowego ekranu o rozdzielczości 1650x1050,
wyjścia DVI / HDMI (bo teraz też mam i bardzo sobie chwalę).

XPS M1530 (wcale nie za 15 koła) ma to wszystko, ale rozdzielczość maks. 1440x900. Jeszcze pytanie w co chciałbyś grać, bo zawsze to jest albo-albo.

--
tbr

Data: 2009-07-31 17:26:24
Autor: Tiber
Gdzie i jaki nowy laptop?
Silly, silly Tiber nabazgrału:

[...]

Moja mać: chodzi mi oczywiście o XPS-y kupowane poza oficjalnym kanałem, bo te, jak właśnie sprawdziłem, mają tylko opcje WXGA 1280x800 i WUXGA 1920x1200. Horror of horrors i do tego ta cena za WUXGA - 1,5 kafla!

--
tbr

Data: 2009-07-31 19:09:55
Autor: Krzysztof Stachlewski
Gdzie i jaki nowy laptop?
Tiber pisze:
[...]

Granie to drugoplanowa sprawa. Cokolwiek trochę lepszego i mniej
grzejącego się od ATI X1600 będzie ok.

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-07-31 19:51:20
Autor: Tiber
Gdzie i jaki nowy laptop?
[...]

A jaki masz budżet? I o jaką konkretnie pracę chodzi? Procesory tekstu, karkusze kalkulacyjne i tym podobne sprawy, czy coś konkretnego?

--
tbr

Data: 2009-07-31 20:00:23
Autor: Krzysztof Stachlewski
Gdzie i jaki nowy laptop?
Tiber pisze:

A jaki masz budżet? I o jaką konkretnie pracę chodzi? Procesory tekstu,
karkusze kalkulacyjne i tym podobne sprawy, czy coś konkretnego?

Laptop developerski, więc absolutnie wszystko, pomnożone razy dwa,
dorzucone parę chodzących serwerów,
i odpalony virtual-box. :-)

Na razie znalazłem coś takiego:
http://www.maximedia.pl/?c=laptopy&p=toshiba_qosmio_g50_12k_pqg55e_04701hg3

W zasadzie spełnia wszystkie wymagania, tylko to 18 cali, zamiast 15.
Chyba mu to wybaczę.

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-08-01 13:47:32
Autor: leon
Gdzie i jaki nowy laptop?
Dnia 31-07-2009 o 15:56:01 Krzysztof Stachlewski <stach@fr.pl> napisał(a):

Na drugim biegunie są potwory ;-) della i lenovo po 15 tys zł.
Czy robi się jeszcze coś po środku?
Oprócz tych modeli sprzed 2 i 3 lat, które są cały czas
w sprzedaży w tej samej konfiguracji...

ja bym polecil MSI EX625-251PL badz MSI GX623
przyzwoita cena i osigai tez
http://www.technonews.pl/Technonews/1,94439,6728263,Toshiba_Satellite_A350_vs__MSI_EX625___test_na_zywo.html
http://pccentre.pl/article/show/MSI_GX623/id=17250

ten drugi nawet ma preferowana rodzialke jezeli dobrze widzialem

leon

Data: 2009-08-14 13:46:29
Autor: Radosław Sokół
Gdzie i jaki nowy laptop?
Krzysztof Stachlewski pisze:
Chciałbym kupić nowego laptopa. Jest mi potrzebny jako podstawowy
komputer do pracy i w mniejszym stopniu, czasem, do zagrania w coś.

Ja bym w tym momencie - przy takich założeniach - odradzał
kupno komputera przenośnego.

- po raz drugi pęka mu obudowa

Niestety, typowy objaw dla tanich, popularnych notebooków.

- grzeje się niemiłosiernie (70-80 stopni podczas normalnej pracy,
do ponad 100 stopni przy obciążeniu - aż się czasem wyłącza)

A czyściłeś chłodzenie?

- port ethernetu się zepsuł - nie kontaktuje

No i tu widać podstawową przewagę komputera stacjonarnego:
jak się co zepsuje, to za kilkadziesiąt do kilkuset zło-
tych się wymienia, a tutaj w zasadzie cały komputer jest
do wymiany.

Niestety, jak łażę po sklepach na necie, to mam wrażenie,
że teraz jest moda na tanie laptopy z niską rozdzielczością
i generalnie wszystkim niskim.

Bo te z lepszymi parametrami kosztują po 4000-6000 zł i
mało kto się nimi interesuje.

Słusznie, zresztą, bo za 4000 zł można mieć stacjonarną ma-
szynę o niewiarygodnie lepszych parametrach i o niebo wyż-
szym komforcie pracy.

Gdzie i jaki nowy laptop?