Gdzie jechać na maraton?

Data: 2009-04-14 22:14:24
Autor: Wooyek
Gdzie jechać na maraton?
Doradźcie proszę, którym(i) maratonem powinienem się zainteresować.

Na początek preferencje: jechałem maraton krakowski (Powerade MTB Marathon) na średnim dystansie i było super. Zatem chodzi mi o maratony na ciekawych, urozmaiconych trasach, ale niekoniecznie górskich i wymagających. Podobała mi się też organizacja - panowała miła atmosfera, trasa była IMO dobrze oznaczona.

A pytania konkretne:
1) Czym charakteryzują się poszczególne serie maratonów (Powerade, Lang, Mazovia...?)?
2) Który cykl/maraton będzie najbardziej zbliżony poziomem trudności (albo jeszcze łatwiejszy) do Krakowskiego?

Z góry dzięki :)

Data: 2009-04-14 22:34:01
Autor: click
Gdzie jechać na maraton?
Wooyek pisze:
[...]

to przyjedz na Grabka do Wro - jak bedzie tak urozmaicona jak zazwyczaj.... ;)

2) Który cykl/maraton będzie najbardziej zbliżony poziomem trudności (albo jeszcze łatwiejszy) do Krakowskiego?

zDolnego Slaska

a co tobie sie Wooyek zrobiuo? ;>
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-04-15 00:08:25
Autor: Wooyek
Gdzie jechać na maraton?
> [...]
> miła atmosfera, trasa była IMO dobrze oznaczona.

to przyjedz na Grabka do Wro - jak bedzie tak urozmaicona jak

Co to "Grabek"? Jakiś link może, albo nazwa bardziej przyjazna Google?

> 2) Który cykl/maraton będzie najbardziej zbliżony poziomem trudności
> (albo jeszcze łatwiejszy) do Krakowskiego?

zDolnego Slaska

Jakieś konkretne typy? :>

a co tobie sie Wooyek zrobiuo? ;>

Dbam o różnorodność, poza tym kumple mnie namawiają :P

Data: 2009-04-15 08:29:33
Autor: amrac
Gdzie jechać na maraton?

http://bikemaraton.com/regulamin - znajdz x :)

Data: 2009-04-15 00:06:45
Autor: Wooyek
Gdzie jechać na maraton?
Spróbuj czegoś innego.
Jdź w tę sobotę na Harpagana.
12 godzin na orientację i 20 punktów bazowych do zaliczenia.
Do przejechania około 200km

Myślałem, że wyraziłem się jasno ;) 70 km to max, żeby trochę się też pościgać, a nie tylko walczyć o przetrwanie :P

Data: 2009-04-15 06:55:57
Autor: mbut
Gdzie jechać na maraton?
Wooyek pisze:
[...]

Wejdz na strony poszczególnych organizatorów i tam wszystko znajdziesz.

pozdr

Data: 2009-04-15 08:41:56
Autor: amrac
Gdzie jechać na maraton?
[...]

Ta, rada w stylu "poszukaj w google". Akurat to o co pyta nie znajdzie na stronach, no może na forach.

W każdym razie porównam Golone i Grabka (Grabka już znasz, Golonke poznaj tu: http://mtbmarathon.com/index.php?action=regulamin). W sezonie 2008 nastąpiło wyraźne zróżnicowanie pomiędzy tymi seriami:

Golonko:
+ ma trudniejsze i dłuższe trasy przez co...
+ na ogół jest tam mocniejsza obsada choć w tym roku np Kellysy będą się   ścigali właśnie u Grabka
+ w 2008 na niektórych trasach Golony byli panowie ze sportograf.com - za mówiłem u nich masę profi fotek, choć nie za darmo to jednak pamiątka jest:)
- obiektywnie słabsze nagrody (nawet dla zwycięzców)

Grabek:
- antagonistycznie: łatwiejsze i krótsze trasy
+ lepiej zaopatrzone bufety
+ lepsze imprezy towarzyszące tj darmowe masaże (choć nie wiem jak będzie w 2009), bar tlenowy
+ lepsze nagrody

Podsumowanie
Golonek daje lepsze ściganie na wyższym poziomie, zdobyć coś w Powerade to większy lans. Grabek ma większą frekwencję, więcej atrakcji pozamaratonowych  i "rodzinną" atmosferę. Sam zdecyduj czy chcesz ostro dostać w tyłek (np G7G Istebna:) czy przejechać całą rodziną dystans nano u Grabka:P

Data: 2009-04-15 13:59:36
Autor: Wooyek
Gdzie jechać na maraton?
Doradźcie proszę, którym(i) maratonem powinienem się zainteresować.
[...]

BikeWorld zaserwował mi przydatne zestawienie: http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/4424/Sezon.na.maratony./

Wciąż jednak nie wiem, które miejsca będą dla mnie najfajniejsze. Z treści artykułu wyłowiłem jedynie Głuszycę z Powerade'a ("szybkie szutry w Izerach").

Chyba zdecyduję się na serie Powerade i Eska i będę na bieżąco śledził zbliżające się maratony i czytał relacje ze starszych edycji - zawsze można dostosować dystans do poziomu trudności (np. jakiś górski klasyk, ale za to na krótkim dystansie - nie mam napinki na giga ;)).

Data: 2009-04-15 22:22:51
Autor: karmi
Gdzie jechać na maraton?
Wooyek pisze:
[...]
Parę osób z Katowic i okolic będzie regularnie jeździć na imprezy u GG(Powerade). Jak masz ochotę daj znać, można pokombinować z dojazdem żeby było ekonomicznie.

pozdrawiam
karmi

Gdzie jechać na maraton?