Gdzie jest kasa z PFE?

Data: 2019-04-04 09:41:57
Autor: Lepudruk
Gdzie jest kasa z PFE?
Znajomy emeryt usiłował dowiedzieć się gdzie podziała sie jego kasa z PFE. Odpowiedź ZUS - została przelana na konto budżetu państwa. Na pytanie: dlaczego prywatne pieniądze przelano na zaspokojenie apetytu nierobów odpowiedż brzmiala: idź pan z tym do PiS.

Lepudruk

Data: 2019-04-04 10:27:06
Autor: J.F.
Gdzie jest kasa z PFE?
Użytkownik "Lepudruk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q84ch2$545$1@gioia.aioe.org...
[...]

Ale masz na mysli OFE sprzed paru lat, pieniadze z obligacji ?
Idz pan z tym do Tuska :-(

Poza tym emeryt ... wyplacamy panu z tego emeryture ...

J.

Data: 2019-04-04 11:14:36
Autor: nie ma emaila
Gdzie jest kasa z PFE?
w <5ca5c036$0$489$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Ale masz na mysli OFE sprzed paru lat, pieniadze z obligacji ?

A dlaczego Pis z powrotem nie przeksięgował ich do OFE. To czysto papierowy
zabieg.

Data: 2019-04-04 11:49:52
Autor: J.F.
Gdzie jest kasa z PFE?
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:smibae12si6fc6t680aogjopc59k8nhtn5@4ax.com...
> [...]

Idz pan z tym do Tuska :-(

A dlaczego Pis z powrotem nie przeksięgował ich do OFE.

Bo tych pieniedzy rzad nie ma.
Tusk nie zostawil ... znaczy sie ukradl :-)

Zreszta tamte pieniadze ... tez czysto papierowe, tzn nie banknoty, tylko zapisy.
I to nawet nie na papierze, tylko na dyskach..

J.

Data: 2019-04-04 20:07:49
Autor: Lepudruk
Gdzie jest kasa z PFE?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5ca5d39c$0$520$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Zreszta tamte pieniadze ... tez czysto papierowe, tzn nie banknoty, tylko zapisy.
I to nawet nie na papierze, tylko na dyskach..

Jak to rząd nie ma tych pieniądzy? A gdzie są? Na Nowogrodzkiej? To skąd biorą na 500+ i 13-tki? Banknoty nie były papierowe? To w jakiej walucie płacono temu emerytowi, w rublach transferowych?  Jak mógł je ukraść Tusk skoro były na dyskach? Dyski ukradł? Gdzie te dyski są? Na Nowogrodzkiej? Jak to wytłumaczysz J.F., że jakiś rząd przeksiegowuje prywatne pieniądze z konta na konto rządowe? Może cos na ten temat wiedzą Glapiński albo PiS Chrzanowski? A może ten oszukany przez prezesa Austryjak? Kto zwinął kasę i rżnie głupa?

Lepudruk

Data: 2019-04-04 22:05:47
Autor: Sonn
Gdzie jest kasa z PFE?
W dniu 2019-04-04 o 20:07, Lepudruk pisze:
> [...]

Jak to rząd nie ma tych pieniądzy? A gdzie są? Na Nowogrodzkiej? To skąd biorą na 500+ i 13-tki? Banknoty nie były papierowe? To w jakiej walucie płacono temu emerytowi, w rublach transferowych?  Jak mógł je ukraść Tusk skoro były na dyskach? Dyski ukradł? Gdzie te dyski są? Na Nowogrodzkiej? Jak to wytłumaczysz J.F., że jakiś rząd przeksiegowuje prywatne pieniądze z konta na konto rządowe? Może cos na ten temat wiedzą Glapiński albo PiS Chrzanowski? A może ten oszukany przez prezesa Austryjak? Kto zwinął kasę i rżnie głupa?

To nie wiesz, że mamy najcudowniejszy rząd od czasów Mieszka I i który przebił nawet Jezusa? Ten cienias mnożył tylko chleb i ryby, nasz cudowny rząd mnoży podatki, które powinniśmy płacić zapierdalając za miskę ryżu, bo dzięki nam żulom i nierobom żyje się lepiej. Więc morda w kubeł, nie dyskutuj, zapierdalaj i płać żeby rząd i prezes państwa mieli za co kupować głosy nierobów.

--
Sonn

Data: 2019-04-05 16:57:34
Autor: J.F.
Gdzie jest kasa z PFE?
Użytkownik "Lepudruk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q85i3v$1j3o$1@gioia.aioe.org...
[...]

Ba, jakby w choc w rublach, to by nie mogli kombinowac.

Teraz banknoty stanowia tylko czesc obiegu pieniadza.
Reszte zalatwia sie przestawiajac bity w komputerach.

Akurat ruble transferowe swietnym przykladem, bo to zawsze byly zapisy w ksiegach, bo jeszcze nie w komputerach.

Jak mógł je ukraść Tusk skoro były na dyskach? Dyski ukradł?
Gdzie te dyski są? Na Nowogrodzkiej?

Dyski sa na Swietokrzyskiej, w NBP. Chyba tam.
No i moze jeszcze na paru innych.

[...]

Nie wiesz ? To bylo tak - od 1945 kradli komunisci. A moze mnozyli ... ale tylko w ksiegach i drukarniach.
Zajmijmy sie po 1990.

Rzad ma sporo wydatkow, w tym emerytow i bezrobotnych.
W odroznieniu od Jaruzelskiego - zamiast sobie wydrukowac pieniadze - pozycza od tych, ktorym dal za duzo :-)
Na procent. I jako obligacje.

Potem ktos wpadl na mysl, ze tak dalej to sie nie da, wiec z tego co rzad zabieral pracujacym "na Zus",
czesc odkladano przez OFE na pozniejsza emeryture.
Ale w zusie zabraklo pieniedzy na biezace wyplaty, dla emerytow i rencistow, wiec rzad musial Zusowi dokladac.
Dokladal z podatkow, prywatyzacji i pozyczek/obligacji.
Potem przymusil OFE do "inwestowania w obligacje" czyli do pozyczania rzadowi.
Zeby starczylo na emerytow, BMW i osmiorniczki.
OFE zreszta chyba nie czuly sie badzo przymuszone, bo procenty na obligacjach byly calkiem dobre.

Efekt byl taki, ze ja myslalem ze mam w OFE jakies pieniadze z moich skladek,
OFE mial akcje i obligacje, rzad mial dlug do splacenia, z procentami.

Tusk zabral z OFE te obligacje - symbolicznie zabral, bo to tez juz tylko zapisy w komputerze,
wiec OFE stracil pieniadze, rzad juz nie ma dlugu (tzn ma, ale mniejszy), a ja mam zapis na subkoncie w ZUS.

Rzad ma mniejszy dlug, wiec sie moze dalej zadluzac, a kto bedzie splacal ?
A kto uslyszy "nie mamy pana pieniedzy i co pan nam zrobi" ? :-)

Ale tak po prawdzie - przesadzam.

J.

Data: 2019-04-04 22:56:18
Autor: nie ma emaila
Gdzie jest kasa z PFE?
w <5ca5d39c$0$520$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
> [...]

>A dlaczego Pis z powrotem nie przeksięgował ich do OFE.

Jak nie ma jak ma. Są na subkontach w ZUS.

Tusk nie zostawil ... znaczy sie ukradl :-)

Coś piertolisz.

Zreszta tamte pieniadze ... tez czysto papierowe, tzn nie banknoty, tylko zapisy.
I to nawet nie na papierze, tylko na dyskach..

No to tym bardziej.

Data: 2019-04-05 15:09:23
Autor: Tomasz Kaczanowski
Gdzie jest kasa z PFE?
W dniu 2019-04-04 o 22:56, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]

Tyle, że to nic nie warty zapis... Zapisy się różnią, jednak obligacja mimo wszystko jest bardziej wiarygodnym zapisem (i o konkretnej wartości) w przeciwieństwie do zapisu w ZUS-ie.

Tusk nie zostawil ... znaczy sie ukradl :-)

Coś piertolisz.

Trochę ma rację, ukrył dług, co pozwoliło na dalsze zadłużanie nas przez PO i przez PiS.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2019-04-05 17:26:38
Autor: J.F.
Gdzie jest kasa z PFE?
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q87k2c$q0s$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Pare lat temu tez bym tak napisal, ale teraz juz jestem madrzejszu i dobrze wiem (z doswiadczenia :-(
na ile wiarygodna jest panstwowa obligacja :-)

J.

Data: 2019-04-05 21:19:30
Autor: nie ma emaila
Gdzie jest kasa z PFE?
Fri, 5 Apr 2019 15:09:23 +0200, w <q87k2c$q0s$1@node1.news.atman.pl>, Tomasz
Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Tyle, że to nic nie warty zapis... Zapisy się różnią, jednak obligacja mimo wszystko jest bardziej wiarygodnym zapisem (i o konkretnej wartości) w przeciwieństwie do zapisu w ZUS-ie.

Rząd umarza swoje obligacje.
Idziesz do OFE i co robisz?

Trochę ma rację, ukrył dług, co pozwoliło na dalsze zadłużanie nas przez PO i przez PiS.

Tak jak wszystkie kraje na Zachodzie.

Data: 2019-04-08 12:05:26
Autor: Tomasz Kaczanowski
Gdzie jest kasa z PFE?
W dniu 2019-04-05 o 21:19, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]

Jak bedą problemy, to myślisz, że najpierw umorzą obligacje (które są w obiegu miedzynarodowym, tak więc takie podejście zamyka jakąkolwiek możliwość pożyczania pieniędzy, czy najpierw wbrew protestom zmniejszają wartość zapisów na kontach dla tych, którym maja zacząć wypłacac emerytury?

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2019-04-09 01:04:44
Autor: nie ma emaila
Gdzie jest kasa z PFE?
w <q8f6d6$2o6$1@node2.news.atman.pl>, Tomasz Kaczanowski
> [...]

Jak bedą problemy, to myślisz, że najpierw umorzą obligacje (które są w obiegu miedzynarodowym, tak więc takie podejście zamyka jakąkolwiek możliwość pożyczania pieniędzy, czy najpierw wbrew protestom zmniejszają wartość zapisów na kontach dla tych, którym maja zacząć wypłacac emerytury?

Jeżeli nie ma kasy, to co za różnica skoro pieniędzy i tak nikt od dłuższego
czasu nie pożycza, bo nie spłacasz?
Zawsze można unieważnić tylko wybrane obligacje.

Data: 2019-04-05 16:32:01
Autor: J.F.
Gdzie jest kasa z PFE?
Użytkownik  nie_ma_emaila  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2qrcaepp8huesd7liu4d5beprdr96tk9vt@4ax.com...
w <5ca5d39c$0$520$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>A dlaczego Pis z powrotem nie przeksięgował ich do OFE.
>To czysto papierowy zabieg.

Bo tych pieniedzy rzad nie ma.

Jak nie ma jak ma. Są na subkontach w ZUS.

Jakby byly na subkontach, to by tak odpowiedziano i OP by sie nie pytal.

ZUS owszem - zapisal na subkonta, ale pieniedzy nie dostal :-)

Tusk nie zostawil ... znaczy sie ukradl :-)
Coś piertolisz.

Niestety ale nie.
"Mialem" obligacje w OFE, Tusk je zabral, pieniedzy nie zostawil - znaczy sie ukradl :-)

Zreszta tamte pieniadze ... tez czysto papierowe, tzn nie banknoty,
tylko zapisy.
I to nawet nie na papierze, tylko na dyskach..

No to tym bardziej.

No ale panstwo bylo winne.
Przyszedl Tusk, i obiecal, ze panstwo bedzie mi winne :-)

J.

Data: 2019-04-05 04:44:54
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie jest kasa z PFE?
Hehe, ciekawe, jaki numer konta ma budżet państwa ;P
Skarb państwa to jakieś ma.
ZUS wyluzowany.

A kasa z OFE nigdzie nie została przelana, bo kasy w OFE nie było..
Kasę już dawno miał rząd - tzn. już dawno ją wydał.
Cała ta operacja polegała na umorzeniu obligacji skarbu państwa, które były w posiadaniu OFE.
OFE wcześniej zapłaciły za nie rządowi żywą gotówką z naszych składek - a potem na mocy ustawy te obligacje znikły.
Zapisy pojawiły się na "subkontach ZUS" - które to z kontami w banku mają tyle wspólnego, co świnka ze świnką morską.

Data: 2019-04-05 17:28:17
Autor: J.F.
Gdzie jest kasa z PFE?
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0d2b01e1-200f-439a-83a1-69a5447821b6@googlegroups.com...
Hehe, ciekawe, jaki numer konta ma budżet państwa ;P
Skarb państwa to jakieś ma.

Budzet jak budzet - rzad/panstwo sporo kont w NBP maja.

J.

Gdzie jest kasa z PFE?