[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?

Data: 2020-03-28 07:40:23
Autor: ąćęłńóśźż
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Ale po jakiejś normalnej, a nie po paskarskiej cenie, cel wiadomy - częste mycie korony.
Wolumen i okolice dawno były wysokie "elektroniczne" ceny i jakieś aerozole po xxx ml, a tańsza byłaby litrowa flaszka z jakiejś chemii (przy Powązkowskiej to już zdaje się osiedle stoi zamiast hurtowni?).

Data: 2020-03-28 10:56:40
Autor: Uncle Pete
On 2020-03-28 07:40, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Trochę tego zostało na Allegro, ale ceny stale rosną i nie wiadomo, czy te 99,9% w opisie nie oznacza "na 99,9% tam jest kropla izopropanolu". Ale niestety wszędzie ceny są szalone, możesz sprawdzić na Amazon.de.

Data: 2020-03-28 16:28:04
Autor: Animka
W dniu 2020-03-28 o 10:56, Uncle Pete pisze:
On 2020-03-28 07:40, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Prawdziwego spirytusu już w sklepach nie ma?

--
animka

Data: 2020-03-28 17:36:31
Autor: Uncle Pete
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Prawdziwego spirytusu już w sklepach nie ma?

A w czym izopropanol nie jest prawdziwym spirytusem? Czy Twoim zdaniem prawdziwy spirytus to tylko etanol?

Data: 2020-03-28 21:33:59
Autor: Animka
W dniu 2020-03-28 o 17:36, Uncle Pete pisze:
Prawdziwego spirytusu już w sklepach nie ma?

A w czym izopropanol nie jest prawdziwym spirytusem? Czy Twoim zdaniem prawdziwy spirytus to tylko etanol?

Nie wiem, nie znam się, ale ten pierwszy to jest chyba do celów technicznych używany.
Do domowej apteczki kupuję mały spirytus Polmosu. Salicylowego nie ma sensu kupować. Prawdziwy spirytus to prawdziwy spirytus. Teraz się przydał nawet do przetarcia wacikiem rąk czy rękawiczek skórzanych jak ze sklepu przyszłam.

--
animka

Data: 2020-03-28 23:12:15
Autor: Uncle Pete
[...]

Animko, czy Ty naprawdę istniejesz?

(Jeżeli tak, przeczytaj rekomendacje WHO co do skłądu płynu odkażającego. Podpowiadam: izopropanol, gliceryna, woda utleniona.)

Data: 2020-03-29 03:29:05
Autor: Animka
W dniu 2020-03-28 o 23:12, Uncle Pete pisze:
[...]

Nie opłaca mi się taka robota. Spirytus zdezynfekuje wszystko, a mam go pod ręką.
Bardzo często myję ręce.

--
animka

Data: 2020-03-29 09:05:40
Autor: ToMasz
[...]

100% Animka. znak zodiaku: koza.
Poczytaj w jakim celu dodaje się do spirolu wodę i glicerynę, zamiast robić z siebie... Animke

ToMasz

Data: 2020-03-29 16:07:53
Autor: Animka
W dniu 2020-03-29 o 09:05, ToMasz pisze:
[...]

Skąd wytrzasnąłeś tą kozę? Ze swojego podwórka chyba.
Bawoła tam nie uchowałeś?

Poczytaj w jakim celu dodaje się do spirolu wodę i glicerynę, zamiast robić z siebie... Animke

Zapomniałeś napisać o wodzie utlenionej, która uszkadza naskórek.

Mnie spirytus 98% nieskażony skóry nie uszkadza, telefon ładnie wyczyści, a wiadomo, że im spirytus mocnieszy tym bardziej skuteczny na zarazki.
Nie słucham i nie wierzę tym co sprzedają rzekomo skuteczne odkażacze.

--
animka

Data: 2020-03-29 17:21:54
Autor: ToMasz
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?

 a wiadomo, że im spirytus mocnieszy tym bardziej skuteczny na zarazki.

nie Animko. Dla tego kolega zasugerował żebyś sie douczyła. odmówiłaś. ja po raz kolejny wykazuje, że z podziwu godnym zapałem, pracujesz na opinię jaką tu masz. dwie osoby sugerują że bredzisz, żebyś sie douczyła zanim coś powiesz - masz to w dupie. pracuj dalej wytrwale na opinię bezmózga. Ale w tym przypadku, w pewnych warunkach możesz komuś zaszkodzić. A mnie możesz opluwać do woli. tylko za co?

ToMasz

Data: 2020-03-30 09:59:07
Autor: Roman Tyczka
On Sun, 29 Mar 2020 09:05:40 +0200, ToMasz wrote:

[...]

A może Ty sam poczytaj? Bo akurat WHO podaje dwa alternatywne składniki,
czyli wspomniany izopropanol LUB etanol - czyli de facto animkowy
sprirytus. Pomogę:
https://www.who.int/gpsc/5may/Guide_to_Local_Production.pdf

Roman Tyczka

Data: 2020-03-30 20:19:57
Autor: ToMasz
W dniu 30.03.2020 o 09:59, Roman Tyczka pisze:
[...]

cytuję:
Final products
(..)
The alcoholmeter shown in
  this information pamphlet is
  for use with ethanol; if used
  to control an isopropanol
  solution, a 75% solution

Data: 2020-03-31 08:41:28
Autor: Roman Tyczka
On Mon, 30 Mar 2020 20:19:57 +0200, ToMasz wrote:

[...]

A widzisz? Jednak etanol. Wypadałoby zatem przeprosić Animkę, żeby zachować
resztki godności.
Roman Tyczka

Data: 2020-03-31 19:10:53
Autor: ToMasz
W dniu 31.03.2020 o 08:41, Roman Tyczka pisze:
[...]

co za różnica. ten i ten alkohol mocno szkodzi wirusom. Ale w praktyce jest skuteczniejszy z dodatkami.
ToMasz

Data: 2020-03-31 19:15:38
Autor: ąćęłńóśźż
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Na etanol jest akcyza tak generalnie, a na izopropylowy nie.
Metanol z kolei szkodliwy dla ludzi nie mniej niż dla wirusa.

-- -- -

Data: 2020-03-28 23:28:26
Autor: collie
W dniu 28.03.2020 o 21:33, Animka pisze:

[...]

Szkoda spirytusu. Do przecierania rąk i rękawiczek skórzanych spirytus
salicylowy lepsiejszy, gdyż zawiera nie tylko prawie 70% etanolu, ale
także kwas salicylowy, który podobnie jak etanol jest bakteriobójczy.
A co dwa, to nie jeden. A  spirytus spożywczy - jak sama nazwa wskazuje -
spożyć, w tych czasach zarazy. Oczywiście doprowadziwszy go uprzednio
do procentowego poziomu śliwowicy paschalnej, by nie krzyczeć: "Pan tu,
panie Pogorzelski, robisz swoje - a ja gorę!"

Data: 2020-03-29 03:34:21
Autor: Animka
W dniu 2020-03-28 o 23:28, collie pisze:
[...]

Szkoda spirytusu.
Nie szkoda. Jak mam kupić salicylowy to wolę kupić prawdziwy

Do przecierania rąk i rękawiczek skórzanych spirytus
salicylowy lepsiejszy, gdyż zawiera nie tylko prawie 70% etanolu, ale
także kwas salicylowy, który podobnie jak etanol jest bakteriobójczy.

Rąk może nie, ale telefon czy rękawiczki bym sobie zniszczyła tym spirytusem.

[...]

Czasami trochę dodaję do kogla-mogla, no i do faworków, które smażyłam.

--
animka

Data: 2020-03-29 06:59:59
Autor: Budzik
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Użytkownik collie collie2@vp.pl ...

[...]

Cos czuje ze salicylowego obecnie w aptece nie kupisz...
Podejrzewam, ze juz z poltora tygodnia temu wysprzedało sie absolutnie wszystko.

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2020-03-29 07:00:00
Autor: Budzik
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Użytkownik Animka animka@tonie.ja.wp.pl ...

Teraz się przydał nawet do przetarcia wacikiem rąk czy rękawiczek skórzanych jak ze sklepu przyszłam.

:)
Dobrze ze skura jest nieprzepuszczalna...

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2020-03-31 10:08:22
Autor: Queequeg
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:

Nie wiem, nie znam się,

I to jest główny problem. Nie znam się, ale się wypowiadam.

Data: 2020-03-30 11:10:28
Autor: Mirek Ptak
W dniu 28.03.2020 o 17:36, Uncle Pete pisze:
Prawdziwego spirytusu już w sklepach nie ma?

A w czym izopropanol nie jest prawdziwym spirytusem?

Nie jest, jest alkoholem.

Czy Twoim zdaniem
prawdziwy spirytus to tylko etanol?

Tak.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2020-03-28 17:59:44
Autor: Budzik
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

[...]
ALe po co izo?
nie wystarcza ci to co sprzedaja na orlenie? Przeciez obiecali ze bedzie na kazdej stacji a zdaje sie po pierwszym wyskoku z cena 95zł za 5litrów szybko zorientowali sie ze troche głupio robić biznes na epidemii i ceny spadły do 15zł za litr i 60zł za 5litrów.

Data: 2020-03-28 23:09:38
Autor: Uncle Pete
[...]

Masz poczucie humoru.

Data: 2020-03-29 07:00:00
Autor: Budzik
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Użytkownik Uncle Pete 433koz@gmail.com ...

[...]

;-) A dziekuje.

Przyznam ze na orlenie nie byłem. Chcesz powiedziec ze to był pic na wode i nie sprzedaja? --
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2020-03-29 09:25:37
Autor: Uncle Pete
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Przyznam ze na orlenie nie byłem. Chcesz powiedziec ze to był pic na wode
i nie sprzedaja?

Totalny brak gdziekolwiek, nawet gazety o tym pisały. Na drzwiach ładnie wydrukowane kartki, że się skończył. Ale lansu było co nie miara, jak Orlen ratuje Polaków.

Data: 2020-03-29 09:59:59
Autor: Budzik
[...]

ojapierdole...
Co na to Mateusz?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2020-03-29 15:46:07
Autor: PiteR
Budzik pisze tak:

[...]

;)

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2020-03-29 23:42:05
Autor: Uncle Pete
On 2020-03-29 11:59, Budzik wrote:
[...]

Tradycyjnie twierdzi, że wszystko jest pod kontrolą i inne kraje nam zazdroszczą.

Data: 2020-03-31 17:17:27
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?

 Ale lansu było co nie miara, jak Orlen ratuje Polaków.
Najpierw idzie do szpitali, miejsc użyteczności publicznej i firm, które muszą go używać do odkażania. Te ostatnie w postaci supermarketów postanowiły na tym jednak zarobić słono, co pewnie się dla nich źle skończy.
https://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/O%C5%9Bwiadczenie-PKN-ORLEN-- -P%C5%82yn-do-dezynfekcji-PKN-ORLEN-zosta%C5%82-wykorzystany-niezgodnie-z-warunkami-wsp%C3%B3%C5%82pracy.aspx

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2020-03-31 16:59:54
Autor: Budzik
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Użytkownik Pawel "O'Pajak" opajak1@gazeta.pl ...

[...]

Najpierw to poszedł do orlenów po cenie 1,5x wyzszej niz obecnie ale zgiełk spowodował ze sie ktos zorientował ze nieładnie robić biznes na pandemii.

Z ciekawosci - które markety postanowiły sobie dorobić na tych płynach?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2020-03-31 19:05:36
Autor: Uncle Pete
[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?
Z ciekawosci - które markety postanowiły sobie dorobić na tych płynach?

Ponoć Leclec i ktoś jeszcze. Ale co, wystawili na sprzedaż po kilka sztuk z tego, co dostali do własnych potrzeb? Jakoś nie do końca mogę w to uwierzyć.

Data: 2020-04-01 05:59:53
Autor: Budzik
[...]

Chcesz powiedziec ze nie ufasz oficjalnemu przekazowi? ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2020-04-01 09:36:25
Autor: Uncle Pete
On 01.04.2020 07:59, Budzik wrote:
[...]

Rzeczywiście, jak śmiałem lol

Data: 2020-03-31 19:03:58
Autor: Uncle Pete
On 31.03.2020 17:17, Pawel "O'Pajak" wrote:

[...]

Ale ten płyn był reklamowany jako właśnie do kupienia przez szarego obywatela.

I to jakaś ściema - jakich ilości hurtowych taki Leclerc potrzebował dla swoich pracowników, że mógł nim nawet handlować? I Orlen nie połapał się, sprzedając płyn na palety? Bo nie uwierzę, że w sklepach wystawiono na sprzedaż po kilka sztuk, to nie miałoby żadnego ekonomicznego sensu.

[W-wa] Gdzie kupić alkohol izopropylowy?