Gdzie leży Prawda?

Data: 2013-01-08 12:28:03
Autor: zdumiony
Gdzie leży Prawda?
http://michalkiewicz.pl/workarea/tekst.php?tekst=1260
Swego czasu Michalkiewicz albo Korwin-Mikke wymyślili mem o treści: "Prawda nie leży „pośrodku”,  tylko Leży Tam Gdzie Leży," a może wcześniejszy był abp. Życiński mówiący "Prawda nie leży pośrodku, ale tam, gdzie ją położono". Z drugiej strony ksiądz Natanek mówi: "Dziś z piekła głos Życińskiego słychać w niebie, tak wyje!", więc jak to jest z tą prawdą? Kto jest jest posiadaczem?
Niedawno ten mem o położeniu Prawdy powtarzał sam prezydent choć wygląda mi na człowieka środka. Niegdyś Korwin-Mikke i Michalkiewicz byli dla mnie autorytetami, teraz zacząłem samodzielnie myśleć. Co Michalkiewicz rozumie przez "Leży Tam Gdzie Leży", z jednej strony to tautologia,ale z drugiej hasło może znaczyć : "Prawda nie leży pośrodku, ale My ją mamy", bardzo atrakcyjne dla różnej maści ekstremistów. Tymczasem im dłużej żyję, tym bardziej się przekonuję że w najczęstszych przypadkach Prawda leży właśnie pośrodku. Tak jest na przykład w sprawie homoseksualizmu. Z jednej strony oburza to co zrobiono ze znakomitym matematykiem Alanem Turingiem, z drugiej to co robią aktywiści gejowscy, na przykład przywłaszczono sobie symbol tęczy, niegdyś symbol spółdzielni Społem, prawdziwego przedwojennego ruchu spółdzielczego.
W mitologii greckiej jest historia dwóch potworów morskich:  Scylla i Charybda, żeglarze unikając pożarcia przez jednego potwora muszą uważać by nie zbliżyć się do drugiego.
Już Arystoteles powiedział: "Praw­da leży pośrod­ku - może dla­tego wszys­tkim za­wadza."
Właśnie.

Data: 2013-01-08 12:40:10
Autor: BolekW
Gdzie leży Prawda?
A ja slyszalem ze prawda lezy w wieksszosci rosyjskich sraczy i sluzy do podcierania dupy.

Data: 2013-01-08 13:38:28
Autor: Bogdan Idzikowski
Gdzie leży Prawda?

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:kcgvrp$aas$1node1.news.atman.pl...
[...]

Odniosę się tylko do określenia autorstwa powiedzenia, że "prawda leży tam gdzie leży".
Wydaje mi się, że tego wiekopomnego określenia użył śp. poseł PO, Sebastian Karpiniuk (ofiara katastrofy smoleńskiej lub po picowsku: poległy pod Smoleńskiem).
Podczas posiedzenia plenarnego Sejmu poseł Karpiniuk powiedział "Prawda jest tylko jedna. I prawda zawsze leży tam gdzie leży"

dokładny

Data: 2013-01-08 13:48:49
Autor: zdumiony
Gdzie leży Prawda?
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:50ec1347$0$26690$65785112news.neostrada.pl...
Podczas posiedzenia plenarnego Sejmu poseł Karpiniuk powiedział "Prawda jest tylko jedna. I prawda zawsze leży tam gdzie leży"

Mała różnica w rozłożonych akcentach. Trudno nie zgodzić się że jest tylko jedna i że leży tam gdzie leży (być może bardziej na prawo niz chcieli by jedni i bardziej na lewo niż drudzy, a może akurat nie w środku prawda na jakiś temat), jednak akcentowanie tego że nie może być w środku i to przez ludzi skrajnych powoduje że hasło brzmi jak "prawda nie jest po środku, ale to MY ją znamy".

Gdzie leży Prawda?