Gdzie można znaleść banknoty (wzory) będące w obiegu?

Data: 2009-03-07 20:19:29
Autor: ptpwjp
Gdzie można znaleść banknoty (wzory) będące w obiegu?
Gdzie można znaleźć banknoty (wzory) będące obecnie w obiegu?

Jakieś linki proszę jeśli można.

Na stronie NBP  nie ma .

Akty prawne na stronie sejmu: też nie ma.

Wszędzie są tylko monety. i ewentualnie wzory 50zł.

Data: 2009-03-07 11:23:34
Autor: bradley.st
Gdzie można znaleść banknoty (wzory) będące w obiegu?
On 7 Mar, 14:19, "ptpwjp" <ptp...@op.pl> wrote:

Gdzie mo na znale banknoty (wzory) b d ce obecnie w obiegu?

Na stronie NBP  nie ma .

http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=banknoty/banknoty.htm

Data: 2009-03-07 20:36:57
Autor: ptpwjp
Gdzie można znaleść banknoty (wzory) będące w obiegu?

Gdzie mo na znale banknoty (wzory) b d ce obecnie w obiegu?

Na stronie NBP nie ma .

http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=banknoty/banknoty.htm

Wielkie dzięki, ale szukam doładniejszego opisu.
Np. usytuowanie numeru i numeracja,
czy banknoty stare (np z 1995 roku) i nowe (teraz wprowadzane do obiegu)
pozornie takie same są na prawdę takie same itp.?
Bo nie są , to widać, ale szukam dokładnego opisu.

Data: 2009-03-07 22:00:42
Autor: onet
Gdzie można znaleść banknoty (wzory) będące w obiegu?

{ciach}
Np. usytuowanie numeru i numeracja,
czy banknoty stare (np z 1995 roku) i nowe (teraz wprowadzane do obiegu)
pozornie takie same są na prawdę takie same itp.?
Bo nie są , to widać, ale szukam dokładnego opisu.

Raczej takich informacji na stronie NBP nie znajdziesz a to z kilu powodów......
Proponuje poszukac na allegro katalogu banknotów w którym znajdziesz potrzebne informacje.
Możesz zerknąc  tu http://www.banknoty.republika.pl/po_1990/banknoty_rzeczypospolitej_polskiej.htm i ewentyalnie skontaktować się z autorem strony on zapewne pomoże ci z zebraniem potrzebnych informacji

Data: 2009-03-08 07:39:11
Autor: kl1
Gdzie można znaleść banknoty (wzory) będące w obiegu?
On 7 Mar, 22:00, "onet" <d...@blada.com> wrote:

potrzebne informacje.
Możesz zerknąc  tuhttp://www.banknoty.republika.pl/po_1990/banknoty_rzeczypospolitej_po...i
ewentyalnie skontaktować się z autorem strony on zapewne pomoże ci z
zebraniem potrzebnych informacji
tak przy okazji ciekawe jakie sa koszty utrzymywania gotówki w obiegu,
wymiany zużytych banknotów
i czy jakies oszczednosci daje wzrost liczby transakcji
bezgotówkowych, a jesli tak, to może warto wspierać z budżetu
bezgotówkowe sposoby płatności?

Data: 2009-03-08 22:03:16
Autor: onet
[...]

Zapewne bardzo duże ;) - jakiś czas temu czytałem opracowanie na ten temat
Co do wymiany banknotów - z tym probleme borykają się wszystkie banki - dlatego też, m.in  w celu obnirzenia kosztów wprowadzane są do obiegu banknoty polimerowe i wycofywanie z obiegu monet o najniższych nominałach.

i czy jakies oszczednosci daje wzrost liczby transakcji bezgotówkowych

Oszczędności dla kogo? - ogólnie napewno - w 2007 roku szacowano, że 1% wzrost liczby transakcji na kartę przekłada się na wzrost PKB o 0,13%

ależ jest to juz od dawna robione - zapewne coś na ten temat znajdziesz na www.nbp.pl

Data: 2009-03-09 07:06:16
Autor: ptpwjp
Gdzie można znaleść banknoty (wzory) będące w obiegu?

Możesz zerknąc  tu
http://www.banknoty.republika.pl/po_1990/banknoty_rzeczypospolitej_polskiej.htm i

Dziękuję, może coś znajdę.

Data: 2009-03-08 00:19:10
Autor: Borys Pogoreło
Gdzie można znaleźć banknoty (wzory) będące w obiegu?
Dnia Sat, 7 Mar 2009 20:19:29 +0100, ptpwjp napisał(a):

Gdzie można znaleźć banknoty (wzory) będące obecnie w obiegu?

 Znaleźć. Dbaj o oczy innych.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-03-08 10:24:37
Autor: bartekk
"Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:1bgex2hswe3pb.1ct67e29mf3m4$.dlg40tude.net...

Gdzie można znaleźć banknoty (wzory) będące obecnie w obiegu?

Znaleźć. Dbaj o oczy innych.

Hm? Przemyśl to jeszcze raz.

Data: 2009-03-08 10:52:45
Autor: jareka
"bartekk" <krabar@gmail.com> wrote in message
"Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message
> Znaleźć. Dbaj o oczy innych.
Hm? Przemyśl to jeszcze raz.
Hm? Nie pogrążaj się ... Podobno na naukę nigdy za późno nie jest
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=znale%BC%E6
--
pozdr jareka

Data: 2009-03-08 12:03:33
Autor: bartekk
"jareka" <jarkita@interia.pl> wrote in message news:gp0763$chd$1news.interia.pl...

> Znaleźć. Dbaj o oczy innych.
Hm? Przemyśl to jeszcze raz.
Hm? Nie pogrążaj się ... Podobno na naukę nigdy za późno nie jest
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=znale%BC%E6

To popatrz baranie posta wyżej i zobacz jak napisal. Autor napisal dobrze, a ten go poprawia.

Data: 2009-03-08 11:46:50
Autor: jareka
> [...]
> http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=znale%BC%E6
To popatrz baranie posta wyżej i zobacz jak napisal. Autor napisal dobrze,
tytuł ... pierwotny ... Baranie ...
--
 jareka

Data: 2009-03-08 12:52:46
Autor: MK
Gdzie można znaleźć banknoty (wzory) będące w obiegu?
"jareka" <jarkita@interia.pl> wrote in message news:gp0abe$gsg$1news.interia.pl...

tytuł ... pierwotny ... Baranie ...
--

A mozecie kontunuowac na pl.hum.polszczyzna? Bede wdzieczny :).

MK

Data: 2009-03-08 12:06:00
Autor: cef
jareka wrote:

Znaleźć. Dbaj o oczy innych.
Hm? Przemyśl to jeszcze raz.
Hm? Nie pogrążaj się ... Podobno na naukę nigdy za późno nie jest
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=znale%BC%E6

Jak już się zwraca uwagę, to warto zrobić to wobec niepoprawnej formy -
tak jak to było w pierwotnym tytule, a nie zmieniać tytuł na nowy, cytować poprawny wyraz i
wytykać błąd. Od tego dopiero oczy bolą :-)

Gdzie można znaleść banknoty (wzory) będące w obiegu?