Gdzie na rowery z dzieckiem (Dolny Śląsk, Polska Zachodnia)? Proszę o radę

Data: 2009-07-15 20:19:38
Autor: Alex
Gdzie na rowery z dzieckiem (Dolny Śląsk, Polska Zachodnia)? Proszę o radę
Proszę o radę gdzie można pojechać na rowery w Polskę Zachodnią, Lubuskie
itp. (maksymalnie do poziomu Zielonej Góry - dalej na północ to już dla mnie
za daleko).
Ponieważ będę z niedużym dzieckiem, które jeszcze męczy się na podjazdach,
szukam rejonów, gdzie:

- teren jest stosunkowo płaski
- znajduje się dużo dróg leśnych i polnych, ponieważ jazda na drogach
publicznych może być niebezpieczna dla dziecka.

Z góry dziękuję za pomoc.
Aleksander

Data: 2009-07-15 21:20:19
Autor: Grzegorz
Gdzie na rowery z dzieckiem (Dolny Śląsk, Polska Zachodnia)? Proszę o radę
Hello Alex !:
[...]

Ja się kiedyś wybrałem do Jakuszyc - trochę podjazdów jest, ale okolica piękna, mieszkając w Leśniczówce ( http://www.jakuszyce.pl/ ) startujesz tak wysoko, że podjazdy są niewielkie. Byłem z 6-latkiem. I to na małym rowerku ! Trasę można zaplanować tak, aby powrót był na dół.

Potem jeszcze przez 2 lata pod rząd jeździliśmy ...

Poza tym takich dróg jest mnóstwo np. na Górnym Śląsku, ale trzeba poszukać. Np. okolice na pn od lotniska w Pyrzowicach. No i Jura, ale to już pagórki - i niestety wytyczone trasy rowerowe to czasem są dla komandosów :-( ..

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-07-15 22:38:19
Autor: click
Alex pisze:
[...]

napisz skad wyruszasz

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-07-15 23:19:04
Autor: Alex
Gdzie na rowery z dzieckiem (Dolny Śląsk, Polska Zachodnia)? Proszę o radę

napisz skad wyruszasz

Mieszkam w Krakowie. Samochodeem z rowerami na dachu :) chcę podjechać gdzieś w Zachodnią Polskę.

Data: 2009-07-15 23:29:29
Autor: click
Alex pisze:
napisz skad wyruszasz

Mieszkam w Krakowie. Samochodeem z rowerami na dachu :) chcę podjechać gdzieś w Zachodnią Polskę.

popatrz na mape
Bory Dolnoslaskie sa plaskie i w wiekszosci przejezdne
wez mapy topograficzne i jedz
z atrakcji masz poniemieckie palace i poradzieckie bunkry

Data: 2009-07-15 23:45:20
Autor: Alex
[...]

Dzięki za radę! Patrzyłem na stronę www i wygląda naprawdę zachęcająco.
Poza tym że są jakieś poligony (Osiecznica itd.)
Zatem która część borów jest najlepsza pod rower?
Dzięki

Data: 2009-07-15 23:48:49
Autor: click
Alex pisze:
[...]

najwiekszy poligon to jest Switoszow - ciagnie sie praktycznie do Trzebienia
mozna tam jezdzic (znaczy wjechac), ale istnieje ryzyko trafienia badz bycia trafionym, poza tym piaszczysto

Zatem która część borów jest najlepsza pod rower?

zjazd z "a4" na Trzebien - wszystko co masz po prawej stronie szosy (na nowa sol) i ponizej drogi Zagan-Leszno (to chyba jest DK) w wiekszosci jest przejezdne (bywaja piachy, ale krotkie)

Data: 2009-07-16 09:26:53
Autor: Alex
[...]

Wielkie dzięki za radę. A czy macie tam plagę komarów, bo u nas w tym roku do dosłownie nie da się wjechać do lasu bo tak obsiadają na każdym odsłoniętym kawałku skóry?

Data: 2009-07-16 13:25:35
Autor: Grzegorz
Gdzie na rowery z dzieckiem (Dolny Śląsk, Polska Zachodnia)? Proszę o radę
Hello click !:
Alex pisze:
[...]

Świętoszów ?

mozna tam jezdzic (znaczy wjechac), ale istnieje ryzyko trafienia badz bycia trafionym, poza tym piaszczysto

Na bocznych drogach - tak, ale "główne" ... są z pewnością utwardzone. W końcu to międzynarodowy poligon ... ale ja raczej odradzam.

[...]

Hmmm, ale tam tylko lasy, polanki, drogi, grzybiarze, żadnych widoków, żadnych atrakcji. Moje dzieciaki by się zanudziły po 1-2dniach !!!

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-07-16 20:38:03
Autor: Alex
[...]

Ostatecznie zarezerwowałem sobie noclegi w oklolicy Leszna Górnego.
Wierzę, że jeśli chodzi o spokój, ciszę, lasy itd. to może jest to nienajgorszy wybór.
Dzięki za pomoc

Gdzie na rowery z dzieckiem (Dolny Śląsk, Polska Zachodnia)? Proszę o radę