[OC] Gdzie najkorzystniej ?

Data: 2011-04-11 16:15:32
Autor: J_K_K
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Wychodzi na to, że w PZU ?
U brokera, który ma (prawie) wszystko inne niż PZU,
wychodziło 2~3x drożej.
Nawet w pakiecie z domem i autem wychodzi ~50% drożej.
PZU specjalizuje się w motocyklach ;-) ?

Pzdr

JKK

Data: 2011-04-11 18:09:38
Autor: The_EaGle
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
W dniu 2011-04-11 16:15, J_K_K pisze:
[...]

Chyba tak, po za tym jakie szkody może wyrządzić motocykl ? :) Przecież to ledwie 200kg - czyli tyle samo co obładowany wózek na zakupy pod supermarketem ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-04-11 18:18:23
Autor: Arni
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
The_EaGle pisze:

Chyba tak, po za tym jakie szkody może wyrządzić motocykl ? :) Przecież to ledwie 200kg - czyli tyle samo co obładowany wózek na zakupy pod supermarketem ;)

wystarczy uderzyc w cysterne na stacji benzynowej usliznawszy sie uprzenio na plamie oleju napedowego. obok cysterny stoi wlasnie zaparkowany veyron. Małe bum i juz masz powyzej sumy gwarancyjnej

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2011-04-12 00:31:10
Autor: The_EaGle
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
W dniu 2011-04-11 18:18, Arni pisze:

[cut] uderzyc w cysterne na stacji benzynowej usliznawszy sie
uprzenio na plamie oleju napedowego. obok cysterny stoi wlasnie
zaparkowany veyron... [cut]

Słowem typowa sytuacja wypadkowa jakich wiele na naszych drogach...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-04-12 09:04:52
Autor: Arni
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
The_EaGle pisze:
[...]

a czy jest niemozliwa?
Poza tym jesli chodzi o wysokosc szkody to wystarczy ze wypakujesz z własnej winy w bardziej wypasioną fure jakich nie brakuje i masz odszkodowanie w dziesiatkach tysiecy.
Nie masa sie liczy tylko energia czyli iloczyn masy i predkosci. Powierzchnia uderzenia tez ma znaczenie co widac po paru przecietych na pół puszkach dostepnych w sieci.

nadal twierdzisz ze motocyklem nie mozna narobić szkód?

Data: 2011-04-12 10:08:59
Autor: Jasio
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "Arni" <arni@no.spam> napisał w wiadomości news:io0tdp$ii7$1inews.gazeta.pl...
The_EaGle pisze:
[...]

[ciach]
nadal twierdzisz ze motocyklem nie mozna narobić szkód?

Można, można.
Kolega SRADem przy prędkości parkingowej rozpruł crashpadem cały bok w mazdzie 3.
Tylny błotnik, drzwi, przedni błotnik - poszły jak karoseria trabanta.

Bez ubezpieczenia zesrałby się z żalu i do dziś spłacał blacharza.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-04-13 16:13:58
Autor: The_EaGle
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
W dniu 2011-04-12 10:08, Jasio pisze:

[...]

No widzisz, a ja crash padem uderzyłem w omegę i omega wyrwała mi crash pad, uszkodziła chłodnicę a ja jej zarysowałem zderzak na odcinku 3cm. Jak myślisz czy takich ja ja sytuacji jest więcej czy takich jakie miał twój kolega? :)

BYć może  są przypadki że po zderzeniu czołowym motocykla z tirem zginął kierowca tira ale na podstawie tego przypadku nie opierałbym tezy że tir jest mniej bezpieczny dla kierowcy od motocykla.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-04-13 18:37:39
Autor: J_K_K
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomości news:io4b37$991$1news.onet.pl...
[...]

Strasznie niebezpieczne te crash-pady ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-04-15 13:15:52
Autor: Jasio
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości news:io4b37$991$1news.onet.pl...

[...]

Nieistotne jakich sytuacji jest więcej.
Istotne jest, aby mieć ważne OC, uprawnienia i przegląd. Po spełnieniu tych warunków sprawca nie będzie płacić ani grosza poszkodowanemu, bo zostanie to pokryte z jego ubezpieczenia.

A można trafić na bardzo drogi pojazd.
Tylko tyle chciałem powiedzieć.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-04-13 16:04:38
Autor: The_EaGle
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
W dniu 2011-04-12 09:04, Arni pisze:
The_EaGle pisze:
[...]

Wiesz co to jest statystyka? Możliwe jest zderzenie Marsa z Ziemią ale nie wykupujesz na to OC.

Poza tym jesli chodzi o wysokosc szkody to wystarczy ze wypakujesz z
własnej winy w bardziej wypasioną fure jakich nie brakuje i masz
odszkodowanie w dziesiatkach tysiecy.

i?

Po pierwsze motocykl co wynika ze statystyk policji w większości wypadków jest po stronie poszkodowanego a wtedy OC na moto nie działa.

Po drugie ilość zderzeń motocykl - motocykl jest minimalna ze względu na ilość motocykli na jezdni.

Po trzecie zdecydowana większość upadków czy wypadków z udziałem motocykli jest w zielone nie objęte OC.

Po czwarte ilość zabitych pieszych przez motocyklistów w zdaje się 2008 roku jak sprawdzałem to było sztuk 3.

Nie masa sie liczy tylko energia czyli iloczyn masy i predkosci.

Do narobienia szkód w samochodzie tak, ale motocyklem łatwiej przyładujesz w zielone niż w samochód  - wynika to znów z wielkości motocykla i otaczającego motocykl krajobrazu. Samochody są owszem ale nie stanowią większej części krajobrazu.

Kolejna sprawa to z jakimi statystycznie prędkościami poruszają się samochody i motocykle - statystycznie w mieście pewnie z 40km/h a na trasie 70-80km/h wiec przy tych prędkościach dochodzi do wypadków najczęściej - statystycznie a wiec szkody dla motocykla i samochodów są różne. Ilość wypadków przy 200km/h dla samochodów i motocykli to promile... ja wiem że tylko o takich jest głośno w mediach ale uwierz mi nie mówią ci całej prawdy...

Powierzchnia uderzenia tez ma znaczenie co widac po paru przecietych na
pół puszkach dostepnych w sieci.

Skoro jesteś przy powierzchni to powierzchnia czołowa motocykla jest tak mniej więcej 4 razy mniejsza od samochodu - wiec tyle razy masz mniejszą szanse przywalenia tą powierzchnią w inną powierzchnię.

nadal twierdzisz ze motocyklem nie mozna narobić szkód?

Nie że MOŻNA ale że motocykl robi mniej szkód w ruchu ulicznym niż samochód - statystycznie. Na podstawie właśnie tego parametru są mniejsze polisy OC.

Natomiast MOŻNA czołowo zderzyć się motocyklem z F-16 - można tez i  z Bugatti ale statystycznie jest to mniej prawdopodobne niż 6tka w totku.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-04-15 13:25:33
Autor: Jasio
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości news:io4ahm$7e0$1news.onet.pl...

Po pierwsze motocykl co wynika ze statystyk policji w większości wypadków jest po stronie poszkodowanego a wtedy OC na moto nie działa.

Nie wiem jak Twój, ale mój motocykl jest po mojej stronie w każdym sporze.
Niezależnie czy jestem poszkodowanym czy sprawcą.

Po drugie ilość zderzeń motocykl - motocykl jest minimalna ze względu na ilość motocykli na jezdni.

Fakt.

Po trzecie zdecydowana większość upadków czy wypadków z udziałem motocykli jest w zielone nie objęte OC.

Kłamstwo.

Po czwarte ilość zabitych pieszych przez motocyklistów w zdaje się 2008 roku jak sprawdzałem to było sztuk 3.

Statystyka.
W dodatku cytowana z pamięci.

[...]

Trawniki i krzaki [bo rozumiem że to nazywasz "zielonym"] nie są uczetnikami ruchu drogowego i rzadko np. wymuszają pierwszeństwo, więc nie zbaczaj z tematu.

Skoro jesteś przy powierzchni to powierzchnia czołowa motocykla jest tak mniej więcej 4 razy mniejsza od samochodu - wiec tyle razy masz mniejszą szanse przywalenia tą powierzchnią w inną powierzchnię.

Skoro jesteś przy manipulacji: ilość kół w samochodzie bardzo utrudnia przewrócenie go na bok.
Wniosek: inne będą skutki przytarcia pojazdów w ruchu zależnie od tego czy to dwu- czy jednoślad.

Natomiast MOŻNA czołowo zderzyć się motocyklem z F-16 - można tez i  z Bugatti ale statystycznie jest to mniej prawdopodobne niż 6tka w totku.

Ale do jakiego wniosku zmierzasz, bo się zagubiłem.
Co?

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-04-11 20:54:48
Autor: blachu
[OC] Gdzie najkorzystniej ?

Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:inv2e2$cej$1speranza.aioe.org...
[...]

Masz racje..
Przeliczyłem ostatnio kilka (może kilkanaście) różnych ubezpieczycieli i PZU wypadł najtaniej.
Swoją drogą jestem mocno zbulwersowany podwyżką wysokości składki - mam maksymalne zniżki a i tak płacę 16zł drożej niż w zeszłym roku :(

Pozdrawiam
Andrzej

XJ 600S '98

Data: 2011-04-11 21:34:15
Autor: Marcin N
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "blachu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:invipp$q2e$1@news.onet.pl...

[...]

===========

Sprawdź, czy podnieśli Ci OC, czy NNW. NNW nie jest obowiązkowe, ale wielu to kupuje "z rozpędu".

Data: 2011-04-12 00:49:12
Autor: J_K_K
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:invl3c$3lb$1news.onet.pl...
Sprawdź, czy podnieśli Ci OC, czy NNW. NNW nie jest obowiązkowe, ale wielu to kupuje "z rozpędu".

Z rozpędu, albo i nie
- na motocykl "musi" być osobne NNW
(od samochodowego np.)

Pzdr

JKK

Data: 2011-04-12 08:11:23
Autor: Marcin N
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:io00h8$qdq$1@speranza.aioe.org...

[...]

============

Możesz to rozwinąć?

Data: 2011-04-12 09:03:16
Autor: J_K_K
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:io00h8$qdq$1speranza.aioe.org...
[...]

Jeżeli chcesz się dodatkowo ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków
(nie jest to obowiązkowe) podczas jazdy na motocyklu,
to musisz to zrobić dodatkowo - samochodowe NNW (podobnie jak OC) motocykla nie obejmuje.
Pzdr

JKK

Data: 2011-04-12 09:57:11
Autor: Marcin N
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:io0tfk$3c8$1@speranza.aioe.org...

[...]

Czy dobrze rozumiem, że gdy ktoś przywali we mnie samochodem, gdy jadę motocyklem, to nie należy mi się odszkodowanie z jego OC w kwestiach zdrowotnych?

Data: 2011-04-12 10:07:14
Autor: blur
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
[...]

albo ja jestem jakiś przygłupi, abo ty zaplątany i ale dalej nie wiem czym w/g Ciebie różni się NNW samochodowe od motocyklowego ?

Data: 2011-04-12 10:14:46
Autor: J_K_K
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "blur" <blur0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:io115b$2fp$1news.onet.pl...
w/g Ciebie różni się NNW samochodowe od motocyklowego ?

Że musisz (jak chcesz) kupić osobne na auto i osobne na motocykl.

Pzdr

JKK

Data: 2011-04-12 10:20:22
Autor: Blachu
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
> [...]

(nie jest to obowiązkowe) podczas jazdy na motocyklu,
to musisz to zrobić dodatkowo - samochodowe NNW (podobnie jak OC)

Nie za bardzo rozumiem...
Blankiet jaki dostałem z PZU miał dwa formularze.
Jeden pusty - możesz wpisać kwotę OC ( i tylko OC) jaką masz zapłacić - lub
np. jednej raty OC.
Drugi natomiast zawierał NNW i był ponad 100zł droższy.
Popatrzyłem sobie tylko na wartość ubezpieczenia NNW i poraziło mnie - całe
10 000zł

Pozdrawiam
Andrzej

XJ 600S '98

Data: 2011-04-12 10:32:21
Autor: J_K_K
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "Blachu" <blachu@op.pl> napisał w wiadomości news:io11ft$3kl$1news.onet.pl...
Blankiet jaki dostałem z PZU miał dwa formularze.
Jeden pusty - możesz wpisać kwotę OC ( i tylko OC) jaką masz zapłacić - lub
np. jednej raty OC.
Drugi natomiast zawierał NNW i był ponad 100zł droższy.

Może tak być.
Przepisywałem OC z poprzedniego właściciela
(ważne do sierpnia) i nic to nie kosztowało.
Dokupiłem NNW też do sierpnia, kosztowało ~50 PLN.

Popatrzyłem sobie tylko na wartość ubezpieczenia NNW i poraziło mnie - całe
10 000zł
Pewnie jest to sztywna stawka.

Pzdr

JKK

Data: 2011-04-13 12:28:32
Autor: Marcin N
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Użytkownik "Blachu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:io11ft$3kl$1@news.onet.pl...

> [...]

Drugi natomiast zawierał NNW i był ponad 100zł droższy.
Popatrzyłem sobie tylko na wartość ubezpieczenia NNW i poraziło mnie - całe

==================

Tak, płacenie 100 zł za NNW 10 tys - to kapkę drogo. Zwłaszcza, że to 10 tys to przy "szkodzie całkowitej", czyli śmierci.
Dlatego warto rozważyć niepłacenie za NNW. Ja nie płacę.

Data: 2011-04-13 14:29:39
Autor: gildor
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
W dniu 12.04.2011 10:20, Blachu pisze:
[...]

100pln za 10000? u mnie było 99pln za 15000. masz tam inne PZU czy co? :)

- gildor

Data: 2011-04-12 07:59:42
Autor: IvanoV
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Swoją drogą jestem mocno zbulwersowany podwyżką wysokości składki - mam
maksymalne zniżki a i tak płacę 16zł drożej niż w zeszłym roku :(

Zeszłej wiosny pakiet OC + AC (pełna zniżka na OC, brak zniżek AC) wychodził w PZU jak i w Warcie w granicach 1000 zł. W tym roku składka podskoczyła do 1800 zł.

IvanoV

Data: 2011-04-12 08:36:56
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
[OC] Gdzie najkorzystniej ?
IvanoV napisał(a):
w PZU jak i w Warcie w granicach 1000 zł. W tym roku składka podskoczyła do 1800 zł.

Slyszalem ze ma to zwiazek z cenami cukru. Wszyscy w PZU slodza i dla tego.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

[OC] Gdzie najkorzystniej ?