Gdzie nam rosna miesnie?

Data: 2018-12-17 10:01:06
Autor: n
Gdzie nam rosna miesnie?
Jeżdżę codziennie i myślałem, że ze mnie chojrak że ho, ho, kręcę z lekkością Szozdy lub lepiej
A nagle i niespodziewanie odbyłem kilkukilometrowy marsz pieszo po twardych trotuarach w twardym obuwiu (skóra na skórze do gajerka) i... od kilku dni tak mnie bolą niektóre mięśnie (zakwasy prawie jak trzeciego dnia nart ;)) że ledwo chodzę po domu.
Człowiek to jednak skomplikowane urządzenie.

Data: 2018-12-17 13:20:22
Autor: P. KoFi
Gdzie nam rosna miesnie?
To nie jest tak jak myślisz - dużą rolę odgrywa też temperatura i inne ubranie niz rowerowe.
Wiadomo ze rowerzysta nie bedzie mogl od razu zabrac sie za bieganie na wieksze odcinki bo calkiem inne miesnie pracuja ale zakwasy sie robia mega w dolnych partiach nog na piszczelach itd. Roweroman ma duze ulatwienie poprzez wytrenowane pluca i ich pojemnosc i bardzo szybko mozna sie wytrenowac w bieganiu.

Data: 2018-12-17 05:47:32
Autor: Rowerex
Gdzie nam rosna miesnie?
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 13:20:23 UTC+1 użytkownik P. KoFi napisał:

[...]

Zbyt daleko idące wnioski - po pierwsze, "nie będzie mógł od razu" kłóci się z "bardzo szybko można"; po drugie, "można", ale o ile ktoś w ogóle kiedykolwiek
biegał. Inna sprawa, że w biegu dużo łatwiej dojść do maksymalnego tętna niż
jadąc na rowerze.

Chodzenie to też inna bajka niż rower, podejrzewam, że jedno i drugie byłoby w miarę podobne, gdyby rowery nie miały siodełek...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-12-17 06:42:55
Autor: zbrochaty
Gdzie nam rosna miesnie?
> [...]
Chodzenie to też inna bajka niż rower, podejrzewam, że jedno i drugie byłoby w miarę podobne, gdyby rowery nie miały siodełek...

Dlatego powinno sie, a wlasciwie  t r z e b a  4-5 razy w tygodniu biegac, plywac i rowerowac. Wtedy wszystkie miesnie pracuja i trzeci dzien nart jest malo odczuwalny. Rowerem wszedzie, gdy blizej niz 10km i nie pada deszcz, basen jak pada deszcz, a bieganie - kiedy ma sie czas i ochote (moze nawet deszcz padac, nie przeszkadza)
Te trzy aktywnosci sa dostepne bez umawiania sie z kimkolwiek i sa za darmo - od weekendu majowego do polowy pazdziernika - jezioro. Za basen trzeba zaplacic kilkanascie złotych. Aczkolwiek sa w Warszawie baseny gdzie na karnecie jest rozliczenie minutowe, mozna wpasc w sumie na 35 min wlaczajac szatnie, przeplynac 1 kilometr i wyjsc. Koszt ok 7-8 zł

Ale to i tak za malo, bo za duzo zarcia. Albo trzeba zaczac chodzic na silownie...

Data: 2018-12-17 16:40:25
Autor: n
Gdzie nam rosna miesnie?
Nie pisałem o oddechu, leczo mięśniach.
Kiedyś chodziłem 5x w tygodniu na siłownię i basen, a mimo to trzeci dzień nart był porażką dla mięśni dolnych partii nóg.
Inna sprawa, że Goryczkową musiałem na kilka razy dzielić, ale to już pewnie kwestia wieku ;-)
Basen jest potwornie nudny ;-)

-- -- -

Data: 2019-01-18 04:10:15
Autor: andrzej.ozieblo
Gdzie nam rosna miesnie?
W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 16:40:31 UTC+1 użytkownik n napisał:
[...]

Bo narty to inna inszość. Wymaga specjalnego przygotowania. Rower trochę pomaga, ale nie do końca. 1-2 miesiące przed nartami warto zacząć cykl. Codziennie niewiele, ale systematycznie. Np. coś takiego (moje tłumaczenia, trzeba je wyklikać w ustawieniach): https://www.youtube.com/watch?v=goMiaj7jT7o&t=620s

Data: 2018-12-17 14:02:52
Autor: qrt
Gdzie nam rosna miesnie?
"P. KoFi" <K0FiPL@(zmien0naO)yandex.com> Wrote in message:
[...]

Ha - to chyba nawet nie chodzi o miesnie. Zakładając że ktoś ma
 kondycję od jazdy na rowerze po prostu chodzi o umiejętność
 biegania - o to w jaki sposób biec by się nie zajechać po 500
 metrach. Np. kiedys by biegalem bardzo dużo. Potem przestałem na kilka lat
 choć jeździłem na rowerze. Po tym czasie jak znowu pobiegłem to
 się okazało że  bieganie non stop przez godzinę było możliwe.
 Oczywiście było to dalekie od lekkości i swobody z jaką biegałem
 kiedyś  ale po prostu wiedziałem jak biec by dobiec.
 Osoba która nie biega ale ma  kondycję IMHO polegnie na tym że źle
 rozłoży siły. --

Data: 2019-01-17 10:27:29
Autor: Jacek
Gdzie nam rosna miesnie?
W dniu 17.12.2018 o 10:01, n pisze:
[...]

Człowiek ma ok 400 mięśni i nie wszystkie ma jednakowo wytrenowane.
Ostatnio obcinałem z drabiny gałęzie na drzewach i na drugi dzień miałem potężne zakwasy. Okazało się, że przy takiej pracy używa się jakichś "zapomnianych" mięśni.
Jacek

Gdzie nam rosna miesnie?