Gdzie niedrogie laptopy?

Data: 2011-11-10 22:14:26
Autor: geyb
Gdzie niedrogie laptopy?
Poszukuję niedrogich laptopów - 5 szt. nowych, które spełniają następujące warunki:

- nowe
- gwarancja 2 lata dla firmy
- cena do 2000 zł netto / szt.
- system Windows 7 pro oem (docelowo ma tam być XP pro)
- nie może być to acer (akurat to nie ja wymyśliłem)
- ekran min. 15"
- min. 3 złącza USB
- wbudowany napęd CD lub DVD
- wbudowana karta WiFi

Ja jakoś nie mogę znaleźć, w tej cenie jest niezły wybór albo bez OS-a albo w wersjach home, których nie można w ramach licencji downgrade'ować do XP pro (musi być pro ze względu na zakupiony soft, który nie działa na wersjach home i tyle)

Polecicie coÅ›?

g.

Data: 2011-11-10 23:45:19
Autor: Skylla
Gdzie niedrogie laptopy?
W dniu 2011-11-10 22:14, geyb pisze:
[...]

A nie obawiasz się problemów ze sterownikami do XP?
Nie lepiej zostawić system i używać Virtual PC dla starszego softu?
S.

Data: 2011-11-12 11:08:20
Autor: geyb
Gdzie niedrogie laptopy?
A nie obawiasz się problemów ze sterownikami do XP?
Nie lepiej zostawić system i używać Virtual PC dla starszego softu?
S.

Generalnie nie. Nie chciałem rozwijać kwestii softu na grupie sprzętowej, ale skoro pytasz...
Na lapkach ma działać WinXP pro lub Win7 pro z dyskiem szyfrowanym softem checkpoint (preboot). Na platformie działa dosłownie kilka aplikacji, dla których istotna jest obsługa karty sieciowej i USB. W zasadzie reszta jest bez znaczenia. Jeśli będą poważne problemy pod XP np. z driverem grafiki (oby ruszyła natywna rozdzielczość matrycy bez akceleracji 3d) lub kartą sieciową (ethernet) to najwyżej user będzie miał Win7 pro.
VirtualPC ani inny wirtualny pecet nie rozwiązuje problemu, choćby ze względu na konieczność zakupu kolejnej licencji na system operacyjny lub i pakiet office.

g.

Data: 2011-11-12 12:41:21
Autor: gawfron
Gdzie niedrogie laptopy?
W dniu 2011-11-12 11:08, geyb pisze:
  najwyżej user bÄ™dzie
miał Win7 pro.

A xp mode w Win7pro nie wystarczy?

Data: 2011-11-15 20:50:40
Autor: geyb
Gdzie niedrogie laptopy?
A xp mode w Win7pro nie wystarczy?

Nie rozumiemy się. Jeśli Win7pro to wymogi są spełnione. Wersje "home" i inne rozrywkowe odpadają.

g.

Data: 2011-11-10 23:48:03
Autor: nom
Gdzie niedrogie laptopy?

Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9herm$cgq$1inews.gazeta.pl...
- nie może być to acer (akurat to nie ja wymyśliłem)

bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).
czyli zostaje szukac samsunga, asusa, lenovo :-)

Data: 2011-11-11 08:01:46
Autor: qwerty
Gdzie niedrogie laptopy?
Użytkownik "nom"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j9hkb3$3c0$1@inews.gazeta.pl...
bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).
czyli zostaje szukac samsunga, asusa, lenovo :-)

Akurat w środę kupiłem samsunga i nie jestem zbytnio zadowolony.

Data: 2011-11-12 20:57:55
Autor: Nex@pl
Gdzie niedrogie laptopy?
W dniu 2011-11-11 08:01, qwerty pisze:
Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).
czyli zostaje szukac samsunga, asusa, lenovo :-)

Akurat w środę kupiłem samsunga i nie jestem zbytnio zadowolony.

A tak konkretniej? Myślę o samsungu, prosze o opinię,

Data: 2011-11-13 08:56:51
Autor: qwerty
Gdzie niedrogie laptopy?
Użytkownik "Nex@pl"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4ebecfc7$0$5801$65785112@news.neostrada.pl...
A tak konkretniej? Myślę o samsungu, prosze o opinię,

Oszdzędził na karcie sieciowej. Maksymalny link to 65 Mbps (na linuxie pokazuje 72 Mbps). Nie da się więcej osiągnąć. Jak nie potrzebujesz mieć BT to koszt wymiany nie jest wysoki.

Data: 2011-11-11 09:42:08
Autor: Irokez
Gdzie niedrogie laptopy?
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9hkb3$3c0$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9herm$cgq$1inews.gazeta.pl...
- nie może być to acer (akurat to nie ja wymyśliłem)
bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).

No z tym "tak jak Dell" to nie do końca.
Mam na firmÄ™ i gwarancja: 2Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays

Laptopy są podczas zamawiania konfigurowalne nie tylko sprzętowo.

Irokez

Data: 2011-11-11 14:38:04
Autor: nom
Gdzie niedrogie laptopy?

Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:j9in51$14h$1news.onet.pl...
Laptopy są podczas zamawiania konfigurowalne nie tylko sprzętowo.

Dzwoniłem kiedyś do Della, bo mam 3 laptopy w firmie i powiedzieli, że mają 2 lata gwarancji. Kupiłem w Komputroniku, ale jakbym kupił bezpośrednio u Della to miałbym 1 rok. Oni u siebie w bazie mają, że mojego laptopa sprzedali Komputronikowi i tyle. :-)

Data: 2011-11-12 19:40:10
Autor: Irokez
Gdzie niedrogie laptopy?
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9j8fp$4a2$1inews.gazeta.pl...
[...]
majÄ…  2 lata gwarancji. KupiÅ‚em w Komputroniku, ale jakbym kupiÅ‚
bezpoÅ›rednio u  Della to miaÅ‚bym 1 rok. Oni u siebie w bazie majÄ…, że
mojego laptopa  sprzedali Komputronikowi i tyle. :-)

A ja zamawiałem z Della, więc nie ma reguły.

--
Irokez

Data: 2011-11-12 11:10:39
Autor: geyb
Gdzie niedrogie laptopy?
bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).
czyli zostaje szukac samsunga, asusa, lenovo :-)

Nie tylko acer.
Ostatnio tak nabrałem się na lenovo, który daje 2 lata gwarancji, ale tylko użytkownikom domowym. Jeśli sprzęt kupuje firma gwarancja działa tylko przez 1 rok. Oczywiście okazało się to po otwarciu kartonu i przeczytaniu karty gwarancyjnej, sklep informował o 2-letniej gwarancji.

g.

Data: 2011-11-13 02:03:50
Autor: Mariusz
Gdzie niedrogie laptopy?
On Thu, 10 Nov 2011 23:48:03 +0100, nom wrote:

U¿ytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j9herm$cgq$1inews.gazeta.pl...
- nie mo¿e byæ to acer (akurat to nie ja wymy¶li³em)

bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).

W Dellu okresy gwarancji s± ró¿ne, mo¿na te¿ dokupiæ dodatkow±, na wiêcej
lat.

--
Mar.

Data: 2011-11-14 10:43:09
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Gdzie niedrogie laptopy?
Dnia 2011-11-10, o godz. 23:48:03
"nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisa³(a):

> [...]

bo acer daje 1 rok gwarancji dla firm (tak jak dell, hp).
czyli zostaje szukac samsunga, asusa, lenovo :-)

Asus odradzam - no chyba ¿e chce siê mieæ problemy z serwisem w PL
który mie¶ci siê w Koszalinie. Np. oka¿e siê po dotarciu uszkodzonego
sprzêtu do serwisu ¿e ten jest wed³ug nich zalany wod± a by³ u¿ywany na
pustyni. Ot - taka ich specyfika.

Zdrówko

Data: 2011-11-15 20:52:29
Autor: geyb
Gdzie niedrogie laptopy?
[...]

My nigdy nie mieli¶my takich problemów z serwisem Asusa (parê lat temu lapki je¼dzi³y kurierem do Oriki we Wroc³awiu).

g.

Data: 2011-11-16 10:36:12
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Gdzie niedrogie laptopy?
Dnia 2011-11-15, o godz. 20:52:29
geyb <geyb@gazeta.pl> napisa³(a):

> [...]

My nigdy nie mieli¶my takich problemów z serwisem Asusa (parê lat
temu lapki je¼dzi³y kurierem do Oriki we Wroc³awiu).

A ja po ostatnich do¶wiadczeniach z serwisem w Koszalinie NMC-PE
odradzam. Stwierdzili ¿e netbook jest zalany woda i uszkodzony
bezpowrotnie i anuluj± gwarancjê po czym jako alternatywê dali p³atn±
akspertyzê i ewentualn± p³atn± naprawê albo z³omowanie komputera. Nie
zgodzi³em siê - za¿±da³em zwrotu kompa. Wróci³. Z ciekawo¶ci
pod³±czy³em do pr±du - odpali³ siê i dzia³a od paru miesiêcy. Z
ciekawo¶ci otworzy³em obudowê - w ¶rodku brak ¶ladów zalania...

Po takim do¶wiadczeniu i po przejrzeniu narzekañ w necie na ten serwis
ostrzegam potencjalnych nabywców Asusa ¿e mog± byæ problemy z napraw±
gwarancyjn±.

Zdrówko

Data: 2011-11-14 07:16:49
Autor: januszek
Gdzie niedrogie laptopy?
geyb napisa?(a):

Poszukuję niedrogich laptopów - 5 szt. nowych, które spełniają następujące warunki:

Biedronka ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-11-14 10:06:08
Autor: _±æê³ñ󶼿.
Gdzie niedrogie laptopy?
5 szt. Biedronek ;-))

-- -- -
Biedronka

Data: 2011-11-14 15:58:42
Autor: nom
Gdzie niedrogie laptopy?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnjc1j9g.2rbu.januszekgimli.mierzwiak.com...
Biedronka ;)

Ty się nie śmiej, bo ostatnio kupiłem do biura 3 sztuku eMachines g640 z procesorem 4 rdzeniowym AMD Phenom, 3GB RAM, 320GB dysk, wifi N, LAN 1 Gb/s, HDMI, 3 wyjścia USB, win 7 home premium, office 2010 starter, grafika trochę kiepska Radeon HD 4250, ale do biura lepszenie nie potrzeba, matryca 17,3" i to wszytsko z 2 letnią gwarancją za 1300zł. :-)

Data: 2011-11-14 16:04:18
Autor: januszek
Gdzie niedrogie laptopy?
nom napisa?(a):

[...]

I dokladnie to mialem na mysli a nie jakies tam smianie sie... ;P

j.

Data: 2011-11-14 16:21:22
Autor: Doxent
Gdzie niedrogie laptopy?
[...]

XP posadzisz na każdym stacjonarnym, z laptopami może być problem - brak sterowników do grafiki oraz kart np. wifi. Jeśli już to jakiś acer albo emachines z grafiką intela na gma pójdzie. Trzeba tylko sterowniki do ahci wkomponować w płytę instalacyjną.

Gdzie niedrogie laptopy?