Gdzie on się nie mył.

Data: 2009-11-26 21:48:48
Autor: Roger Perejro
Gdzie on się nie mył.
O.Rydzyk: Ciesz się, że ksiądz jeździ lepszym samochodem
Zazdrość i prymityw, katolicy o bardzo niskim poziomie kultury - tak szef Radia Maryja nazywa ludzi, którzy wytykają księżom, że jeżdżą eleganckimi samochodami. Zdaniem o.Rydzyka wierni powinni się cieszyć, że ich pasterze podróżują dobrymi autami, bo dzięki temu są bezpieczniejsi na drodze. I choć sam się nie przyznał, że jeździ audi A 6, słuchacze z pewnością przyznali mu rację.

Jeśli zaś ktoś miał jeszcze wątpliwości, redemptorysta ogłosił, że pierwsze auto dostał od Niemców nie mogących znieść widoku o. Rydzyka na rowerze. A tak w ogóle, łuszczył zakonnik, to wszystko czepianie się tych, którzy uważają, że duchownym nie wolno nic - nawet wody po goleniu rzucić na siebie, żeby zakażenia nie było od żyletek.
Wykład o konieczności posiadania dobrego wozu ojciec dyrektor wygłosił podczas porannej katechezy o roli duchownych. Ojciec Tadeusz nie wspomniał ani słowa o ślubach ubóstwa, które składają redemptoryści.

- Skończmy z tym powtarzaniem: a samochodem jeździ! - mówił za to o.Rydzyk. - Ksiądz to jest taki ktoś do bicia. To świadczy o tym, że katolicy są na bardzo niskim poziomie kultury niejednokrotnie, jeżeli to powtarzają. Ciesz, się, że ksiądz jeździ trochę lepszym samochodem, czy ktokolwiek jedzie. Bo jest bezpieczniej. I życzę każdemu, żeby mieli samochody takie, żeby bezpiecznie dojechali do celu, bo to jest narzędzie .... a nie żeby wypadek był. Jak widzę te maluchy nieraz jakieś stare, gruchoty przywożą za parę złotych. Stanie na środku albo hamulce będą nieposłuszne ... Dajmy spokój zresztą z tymi samochodami.

 Ja pamiętam jak dostałem samochód w Niemczech, od Niemców. Bo jeździłem na rowerze jeszcze starym, itd. I mówią: herr pater - panie ojcze, nam jest wstyd, że ojciec jeździ na rowerze, a nasze dzieci jeżdżą samochodami!

- Właśnie - przytaknęła słuchaczka.

- I to jest potrzebne. Ja pamiętam wtedy powiedziałem do tych, co przyjechali do Niemiec z Polski ze Śląska ... ja mówię - Boże, wstyd mi tym samochodem jechać. A dlaczego? Bo taki samochód - to był audi 80 - kupili ci ludzie. Niemcy! Polskiemu księdzu! I co było? I taka różnica jest.

- To jest takie prymitywne, księdzu to nie wolno nic! - ciągnął o. Rydzyk. - Nie może mieć czystej sutanny, bo wtedy jest bogaty. Będzie miał brudną sutannę, to niedołęga. Będzie skromnie - to nieudacznik. Będzie mu trochę lepiej, i sztukę zna i wszystko - ooo, to temu ... To jest prymitywne! Trzeba nad sobą pracować, to jest zazdrość i prymityw. Nie o to mi chodzi, żeby ksiądz był bogaty, czy jak tam. Ale to, że ksiądz nie chodzi brudny i za przeproszeniem - jak mówili do dzieci na południu Polski - obsmolony - to nie znaczy że jest niewiadomo jak bogaty. To, że chodzi się ogoli i jeszcze jakąś wodę po goleniu żeby odkazić skórę rzuci na siebie, żeby zakażenia nie było bo się pokaleczy tymi żyletkami, czy jakimiś ... To już źle. Wszystko źle!

- Tak, kapłani to wszystko źle - potwierdziła znów słuchaczka. - Inni wszystko mogą ...

- Nie no, prymityw - podsumował o.Rydzyk.
(RM czwartek 19.11.09, godz. 9.24)

http://glosrydzyka.blox.pl/2009/11/ORydzyk-Ciesz-sie-ze-ksiadz-jezdzi-lepszym.html

Przemek

--

"Sprawa Barbary Blidy. Prokuratura wyjaśniająca samobójstwo posłanki SLD przygotowała zarzuty dla generała Witolda M., byłego szefa ABW za rządów PiS. To on rozkazał filmować zatrzymywanych. Przez wiele lat bliski wspólpracownik Lecha Kaczyńskiego. W ciągu dwóch lat awansował z porucznika na generała".

Gdzie on się nie mył.