Gdzie po pożyczkę (kredyt?) zabezpieczoną hipoteką

Data: 2014-04-11 17:56:33
Autor: osa
Gdzie po pożyczkę (kredyt?) zabezpieczoną hipoteką

Cześć grupo!

Znajomi będą potrzebować kredytu/pożyczki na pokrycie sporych, nieznanych jeszcze kosztów transportu medycznego zza oceanu - przyjmijmy 100kPLN. Zabezpieczeniem ma być dom (na 99% wartość nieruchomości przewyższy kwotę kredytu) więc wydaje mi się, że najlepsza byłaby jakaś pożyczka hipoteczna (jeśli dobrze kojarzę to kredyt hip. jest na zakup, a pożyczka na dowolny cel z zabezpieczeniem na hipotece?). W grę wchodzi trzech kredytobiorców:
1. emeryt, 75 lat - współwłaściciel nieruchomości
2. emeryt, 68 lat - współwłaściciel nieruchomości
3. pracujący (umowa o pracę  + DG), 43 lata, kawaler

Doradźcie jakich ofert można się spodziewać, jakie banki najlepiej odwiedzić. Staruszkowie upierają się, że tylko PKO BP bo tam mają konto i nie widzą sensu chodzić gdzie indziej. Ponoć byli już pytać o warunki ale wieczorem będę znać szczegóły.

Jeśli dobrze myślę to decydująca będzie zdolność najmłodszego kredytobiorcy (więc kredyt maks 25 lat) a staruszkowie zapewne wg. banku wniosą tylko nieruchomość, a nie dochód z emerytury.

Czy ktoś miał w ostatnim czasie "przerabiał" taki scenariusz kredytu? Wiem że trzeba patrzeć na oprocentowanie, marżę, ubezpieczenia, prowizje, dodatkowe "uproduktowienie"... ale na co zwrócić uwagę, o czymś zapomniałem? Ja tam z kredytami/pożyczkami  - oprócz kk - nie miałem do czynienia więc wszelkie rady będą w cenie! Na pewno są tu pośrednicy finansowi (RobertS?) i inni fachowcy więc mam nadzieję, że uda nam się wspólnie doradzić moim znajomy którzy znaleźli się w tak trudnej sytuacji.

Dzięki!

Gdzie po pożyczkę (kredyt?) zabezpieczoną hipoteką