Data: 2011-11-16 17:35:13 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Zdobyłem tanio wkład do reflektora i z wersji hamerykańskiej mogę zrobić europejską - nie wiem jednak gdzie mam podpiąć żarówkę światła pozycyjnego. Światła zapalają się automagicznie po włączeniu zapłonu, mam tylko przełącznik krótkie/długie. Nie wiem w jakiej sytuacji miałyby się świecić same pozycyjne bez św. mijania - i w instalacji producent takiej opcji nie przewidział, stąd pytanie - czy mogę równolegle podpiąć do św.mijania i po prostu będą się świecić razem, czy do tego przyczepią się, czy nie? W opcji tej postojówka będzie gasła, gdy zapodam długie, mogę też podciągnąć kabelek od kostki kierunkowskazu (tego obwodu "postojowego",wtedy będzie gasła gdy wrzucę kierunkowskaz.
-- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-16 09:11:11 | |
Autor: doktorski | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
W dniu środa, 16 listopada 2011, 17:35:13 UTC+1 użytkownik Yogi(n) napisał:
Światła zapalają się automagicznie po włączeniu zapłonu, mam tylko przełącznik krótkie/długie. Nie wiem w jakiej sytuacji miałyby się świecić same pozycyjne bez św. mijania - i w instalacji producent takiej opcji nie przewidział, stąd pytanie - czy mogę równolegle podpiąć do św.mijania i po prostu będą się świecić razem, czy do tego przyczepią się, czy nie? W opcji tej postojówka będzie gasła, gdy zapodam długie, mogę też podciągnąć kabelek od kostki kierunkowskazu (tego obwodu "postojowego",wtedy będzie gasła gdy wrzucę kierunkowskaz.A nie mozesz po prostu podpiac sie pod jakikolwiek obwod w ktorym zasilanie pojawia sie po stacyjce (pompa paliwa/ECU/cokolwiek)? pzdr, dr 14/525/400 |
|
Data: 2011-11-16 23:58:08 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "doktorski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:21216857.1044.1321463471439.JavaMail.geo-discussion-forums@yqff21...
A nie mozesz po prostu podpiac sie pod jakikolwiek obwod w ktorym zasilanie pojawia sie po stacyjce (pompa W amerykańcu światła mijania pojawiają się po stacyjce, nie można ich wyłączyć, jedyny moment, kiedy się wyłączają to po włączeniu długich - ma takie rozwiązanie taką przewagę nad innymi, że kostka jest 3 cm od postojówki. Rozważam też podpięcie równolegle i do mijania i do drogowych ale poprzez diodę, żeby nie zwarło zasilania krótkich z długimi bo świeciłyby równocześnie oba, dzięki temu pozycja świeciłaby cały czas niezależnie od tego, które światło jest włączone. No chyba że okaże się, że podciągnięcie kabelka od pozycji z kostki kierunków będzie prostsze. -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-16 22:10:43 | |
Autor: AZ | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
On 2011-11-16, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
Podepnij do przewodu "po stacyjce", 5W nie zrobi tam roznicy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-16 23:22:29 | |
Autor: kapec | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
On 16 Lis, 17:35, "Yogi\(n\)" <Yog...@tlen.pl> wrote:
przełącznik krótkie/długie. Nie wiem w jakiej sytuacji miałyby się świecić U mnie sama pozycja swieci sie tylko w jednym wypadku. Stacyjka w pozycji off. Przekrecam kluczyk w lewo, wlacza sie blokada stacyjki, jeszcze raz w lewo i wlacza sie pozycja. Jezeli masz taka sama pozycje w stacyjce zrob jak Arni pisze, pociagnij przewod od pozycji z tylu. Jezeli takiej pozycji w stacyjce nie masz to ciagniecie jej do lampy troche mija sie z celem bo i tak jej nie bedzie widac (no chyba ze walnie zarowka od krotkich/dlugich). |
|
Data: 2011-11-17 17:19:24 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "kapec" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:aa9b1406-83d4-4520-9e09-bf3c6f3c2e26@e2g2000vbb.googlegroups.com...
On 16 Lis, 17:35, "Yogi\(n\)" <Yog...@tlen.pl> wrote: > przełącznik krótkie/długie. Nie wiem w jakiej sytuacji miałyby się > świecić U mnie sama pozycja swieci sie tylko w jednym wypadku. Stacyjka w OK, teraz rozumiem intencje poprzedników, ale nie ma niestety to zastosowania w moim motorze - pozycje stacyjki są dwie - OFF oraz ON, i w ON świeci się cała choinka, to znaczy światła mijania i kierunki, nie ma takiej pozycji w której świecą tylko pozycyjne kierunki. W każdym razie dzięki, przemyślę jeszcze sprawę i podepnę tak żeby było sensownie ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-17 17:53:03 | |
Autor: Jasio | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> napisała rzekomo
news:4ec5340c$0$2197$65785112news.neostrada.pl OK, teraz rozumiem intencje poprzedników, ale nie ma niestety to zastosowania w moim motorze - pozycje stacyjki są dwie - OFF oraz ON, i Zaciekawiłeś mnie. Skoro nie masz takiej pozycji stacyjki, to nie możesz zostawić zaparkowanego z zapalonymi pozycyjnymi. Do czego Ci te pozycyjne? -- Jasio etz vfr Rock is dead. Long life paper and scissors. |
|
Data: 2011-11-17 21:32:11 | |
Autor: Yorick | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Dnia 17 - 11 - 2011 (czwartek) o godzinie 17:19, Yogi(n) napisał(a):
OK, teraz rozumiem intencje poprzedników, ale nie ma niestety to zastosowania w moim motorze - pozycje stacyjki są dwie - OFF oraz ON, i w ON świeci się cała choinka, to znaczy światła mijania i kierunki, nie ma takiej pozycji w której świecą tylko pozycyjne kierunki. Wersje amerykańskie - te które mają włączone światła na stałe, często mają dostępne coś na kształt pozycyjnych, tzn. pozycję "P" na stacyjce (nie zawsze dobrze widoczną). Pali się wtedy tylko tylna lampa, zaś kluczyk daje się wyjąć ze stacyjki. Przekręcenie kluczyka do pozycji "P" nie zawsze bywa oczywiste, czasem wymaga odrobiny magii, np. należy go wcześniej wcisnąć, lub coś w tym stylu. Sprawdzałeś, czy na pewno w Twoim moto nie ma takiej możliwości? -- Yorick LS 650 |
|
Data: 2011-11-17 21:34:36 | |
Autor: Kuczu | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
W dniu 2011-11-17 21:32, Yorick pisze:
Wersje amerykaĹskie - te ktĂłre majÄ wĹÄ czone ĹwiatĹa na staĹe, czÄsto majÄ europejskie tez -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-11-17 22:17:25 | |
Autor: Yorick | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Dnia 17 - 11 - 2011 (czwartek) o godzinie 21:34, Kuczu napisał(a):
europejskie tez Oczywiście :-) A tak przy okazji, przyszło mi do głowy pytanie, czy ktoś wie jak wyglądają - jeżeli chodzi np. o światła, przełączniki, wyposażenie itp. - wersje japońskie? Tzn. te, które oni robią na swój własny rynek? -- Yorick LS 650 |
|
Data: 2011-11-17 22:23:27 | |
Autor: Kuczu | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
W dniu 2011-11-17 22:17, Yorick pisze:
A tak przy okazji, przyszĹo mi do gĹowy pytanie, czy ktoĹ wie jak wyglÄ dajÄ Poza ruchem lewostronnym i egzotycznymi pojemnosciami wszystko jest tak samo jak u nas. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-11-18 07:38:18 | |
Autor: Jasio | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisała rzekomo news:ja3r59$g31$1inews.gazeta.pl
W dniu 2011-11-17 21:32, Yorick pisze: I japońskie też. -- Jasio etz vfr Rock is dead. Long life paper and scissors. |
|
Data: 2011-11-16 23:40:54 | |
Autor: Kuczu | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
W dniu 2011-11-16 17:35, Yogi(n) pisze:
ZdobyĹem tanio wkĹad do reflektora i z wersji hamerykaĹskiej mogÄ zrobiÄ Jesli to amerykaniec to odepnij od kierunkow przewody od pozycyjnych i wepnij je do zasilania pozycji w przedniej lampie. Nigdy nie spotkalem amerykanca w ktorym gasna pozycje w kierunkach gdy wlaczasz kierunkowskazy. One sa podlaczone na stale tyle ze zarowka ma dwa wlokna. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-11-16 22:52:10 | |
Autor: AZ | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
On 2011-11-16, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
No wlasnie. Bo tam to chyba jest normalna zarowka jak w swiatlach stop 21/5W? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-17 07:54:43 | |
Autor: Jasio | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisala rzekomo
news:ja1eqo$jva$1node2.news.atman.pl On 2011-11-16, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote: Dwuwloknowa, ale chyba nie az 21W W japonskiej wersji drogowej motocykle tez tak maja, ze kierunki sluza jako "obrysowki" i sa wlaczone caly czas jednym wloknem. Z amerykanskich wersji najglupsze na polskiej drodze to mrugajacy stop jako kierunek w autach. -- Jasio etz vfr Rock is dead. Long life paper and scissors. |
|
Data: 2011-11-17 00:10:53 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
UĹźytkownik "Kuczu" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:ja1e62$r55$1@inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-11-16 17:35, Yogi(n) pisze: Jesli to amerykaniec to odepnij od kierunkow przewody od pozycyjnych i wepnij je do zasilania pozycji w przedniej lampie. Nigdy nie spotkalem amerykanca w ktorym gasna pozycje w kierunkach gdy wlaczasz kierunkowskazy. One sa podlaczone na stale tyle ze zarowka ma dwa wlokna. U mnie gasnÄ ale tylko w tym kierunku, ktĂłry wĹÄ czam (czyli logicznie) - sprawdziĹem dzisiaj. MĂłgĹbym je "zrĂłwnolegliÄ" i wtedy nie gasĹyby (bo drugi dziaĹa) a innych urzÄ dzeĹ "po stacyjce" nie ma na kierownicy - poza przyciskiem rozrusznika (a stacyjka pod bakiem). Zatem najproĹciej bÄdzie podpiÄ Ä do Ĺw. mijania i rĂłwnolegle do drogowych, ale poprzez diodÄ, Ĺźeby mijania i drogowe nie ĹwieciĹy rĂłwnoczeĹnie - wtedy ĹwieciÄ bÄdzie zawsze, albo zrĂłwnolegliÄ pozycje w kierunkach i podciÄ gnÄ Ä kabel od kostki kierunkĂłw. A czy ktoĹ z was wie, jak to jest w przepisach - czy pozycyjne ma caĹy czas ĹwieciÄ, niezaleĹźnie od tego, czy wĹÄ czone sÄ mijania czy drogowe? MoĹźe wystarczy tylko kiedy bÄdzie ĹwieciÄ rĂłwnolegle ze ĹwiatĹem mijania? -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-16 23:33:06 | |
Autor: AZ | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
On 2011-11-16, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
Jak Ci gasnie jedna strona to pozycyjne podepnij przez dwie diody prostownicze. W sensie takim kierunek 1 -> dioda 1 -> postojowka <- dioda 2 <- kierunek 2. Dioda przepuszcza tylko w jednym kierunku wiec nie bedzie efektu zlaczenia dwoch kierunkow. Zalezy skad te diode wezmiesz bo ruskie maja odwrotnie oznaczana anode. Anyway, jakiej bys nie mial podlacz najpierw paskami w strone kierunkowskazow, jak nie zadziala to na odwrot. Ale te amerykance kombinuja... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-17 07:29:13 | |
Autor: Arni | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
W dniu 17.11.2011 00:33, AZ pisze:
Jak Ci gasnie jedna strona to pozycyjne podepnij przez dwie diody a nie prosciej znalezc przewód idacy do tylnego pozycyjnego? Tam jest zawsze tak jak trzeba a przewód i tak idzie gdzies od stacyjki. Do 5W zarówki kabelek moze byc cienki -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-11-17 08:16:11 | |
Autor: | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
UĹźytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:ja1h7h$jva$2node2.news.atman.pl...
On 2011-11-16, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote: Ale czemu prostownicze? Co one bÄdÄ prostowaĹy w tej instalacji? -- MW |
|
Data: 2011-11-17 08:09:40 | |
Autor: AZ | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
On 2011-11-17, <MW> <MW> wrote:
Prostowaly nie beda nic. Chodzi o to by niezwieraly lewej pozycji w kierunku z prawa bo ponoc gasna przy wlaczeniu kierunkowskazu. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-17 11:29:33 | |
Autor: | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
UĹźytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:ja2fg4$hut$1node2.news.atman.pl...
On 2011-11-17, <MW> <MW> wrote: AleĹź ja rozumiem, co majÄ robiÄ. Chodzi o to, Ĺźe diody prostownicze prostujÄ , tj zamieniajÄ prÄ d zmienny na staĹy (upraszczajÄ c sprawÄ oczywĹcie). W rozwiÄ zaniu proponowanym nie widzÄ dla nich zastosowania. -- MW |
|
Data: 2011-11-17 14:58:57 | |
Autor: Arni | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
W dniu 17.11.2011 11:29, MW pisze:
ale co i komu chcesz udowodnic? Ze znasz sie na diodach? Napisął prostownicze zeby było wiadomo, ze nie chodzi o pojemnosciowe, swiecące, shottky'ego czy jakiekolwiek inne tylko takie, ktore pracuja sobie jako zaworki w instalacji 12V i moga przewodzic troche wieksze prady. Separują obwody i nic wiecej. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-11-17 14:08:24 | |
Autor: AZ | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
On 2011-11-17, Arni <arni@no.spam.pl> wrote:
Nie wiem czemu post kolegi ktorego cytujesz mi sie nie pokazal. To odpowiem pod Twoim. Jak nie widzisz zastosowania to trudno. Niby wiesz ze dioda prostownicza prostuje prad ale raczej nie wiesz jak ona to robi dlatego nie widzisz jej zastosowania przy instalacji pradu stalego. Wezze sobie diode prostownicza w reke, bylejaki multimetr z omomierzem i sprawdz przewodzenie w jedna strone a pozniej w druga no i sie zastanow. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-17 22:31:45 | |
Autor: Arbiter | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ec3e641$0$8437$65785112news.neostrada.pl... Zdobyłem tanio wkład do reflektora i z wersji hamerykańskiej mogę zrobić europejską - nie wiem jednak gdzie mam podpiąć żarówkę światła pozycyjnego. Mam podobną stacyjkę tzn off i on i po włączeniu stacyjki od razu zapala główną lampę. PRzerobilem to tak aby główna lampa zapalała się po uruchomieniu silnika. A stacyjka włącza pozycyjne. Możesz zrobić podobnie. Automat do włączania świateł kosztuje 20PLN |
|
Data: 2011-11-17 21:34:14 | |
Autor: AZ | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
On 2011-11-17, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:
Jak rozwiazales zapalanie po wlaczeniu silnika? Nie gasze nigdy u siebie swiatel bo zapominam wlaczyc a fajnie by bylo gdyby startowaly po starcie silnika. Myslalem, zeby przeszczepic cos z amerykanskiej instalacji ale zbytnio sie roznia a mi nie chce sie bawic. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-17 22:40:43 | |
Autor: Arni | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
W dniu 17.11.2011 22:34, AZ pisze:
Jak rozwiazales zapalanie po wlaczeniu silnika? Nie gasze nigdy u siebiepierwszy lepszy: http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-swiatel-automat-do-swiatel-i1928103246.html -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2011-11-17 22:48:02 | |
Autor: Arbiter | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ja3ukm$3u5$1node2.news.atman.pl... Jak rozwiazales zapalanie po wlaczeniu silnika? Nie gasze nigdy u siebiehttp://allegro.pl/polski-automatyczny-wlacznik-swiatel-mijania-od-ss-i1907387669.html super automat. Bardzo łatwe podłączenie i ma 2 przekaźniki i grube kable. Dzieki temu podłączylem pod jeden przekaźnik główną lampę, a pod drugą manety. No i mam spokój starcie silnika. Myslalem, zeby przeszczepic cos z amerykanskiej polecam ww włącznik. Bardzo proste podłączenie - 2 kabelki + i -. Reszta to kable zwierane przez przekaźnik działa tak http://www.youtube.com/watch?v=ekYNN-PyCH8 |
|
Data: 2011-11-19 22:27:06 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ja3vei$u4$1@inews.gazeta.pl...
super automat. Bardzo łatwe podłączenie i ma 2 przekaźniki i grube kable. Dzieki temu podłączylem pod jeden przekaźnik główną lampę, a pod drugą manety. No i mam spokój polecam ww włącznik. Bardzo proste podłączenie - 2 kabelki + i -. Reszta to kable zwierane przez przekaźnik Ooo, i to jest zdaje się rozwiązanie mojego problemu! Napisz proszę parę słów - jak rozumiem, moduł nie potrzebuje dodatkowego zasilania? Podłączam na wejściu obwód świateł mijania a na wyjściu światła mijana (w sensie - żarówkę) a do drugiego przekaźnika cokolwiek chcę o ile tylko pierwotny obwód wytrzyma obciążenie? Postojówki puszczam równolegle z modułem, czyli zapalają się po przekręceniu stacyjki, a po włączeniu silnika podnosi się napięcie w instalacji i świecą mijania? -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-19 23:11:33 | |
Autor: Arbiter | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ec81f2c$0$8458$65785112news.neostrada.pl... Napisz proszę parę słów - jak rozumiem, moduł nie potrzebuje dodatkowego zasilania? moduł potrzebuje masę i plus po stacyjce. Oprócz tego nic więcej. Reszta kabli (szt 4) to najzwyczajniej 2 obwody sterowane 2ma przekaźnikami pod które mozesz podłączyć cokolwiek. Podłączam na wejściu obwód świateł mijania a na wyjściu światła mijana (w sensie - żarówkę) a do drugiego przekaźnika cokolwiek chcę o ile tylko pierwotny obwód wytrzyma obciążenie? Obwód przekaźników nie jest zasilany przez moduł. Moduł można powiedzieć wykorzystuje sygnał a pod przekaźniki musisz podłączyć swój prąd czyli np + prosto z akumulatora. Postojówki puszczam równolegle z modułem, czyli zapalają się po przekręceniu stacyjki, a po włączeniu silnika podnosi się napięcie w instalacji i świecą mijania? zgadza się, własnie tak mozesz zrobic. W mojej hondzie było tak że stacyjka włączała pozycyjne i mijania. Teraz mam tak ze włącza pozycyjne a mijania zapalają się same po uruchomieniu silnika http://www.youtube.com/watch?v=ekYNN-PyCH8 |
|
Data: 2011-11-20 02:02:56 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ja99il$cbv$1@inews.gazeta.pl...
Obwód przekaźników nie jest zasilany przez moduł. Moduł można powiedzieć wykorzystuje sygnał a pod przekaźniki musisz podłączyć swój prąd czyli np + prosto z akumulatora. Czyli - pytam, bo jestem zielony z elektrotechniki - na "wejście sterujące" modułu mogę podłączyć na przykład światła mijania (które w oryginale zapalają się po włączeniu stacyjki) a na jedno z jego wyjść "resztę" tego obwodu, czyli kabel idący do żarówki mijania, a żarówkę postojową (która ma się świecić cały czas i przy 12 i przy 13,5 V) po prostu podpiąć przed modułem - i efekt będzie taki, że postojówka będzie działała zawsze, a mijania tylko podczas pracy alternatora? Do tego mam jeszcze drugi obwód, który też będzie sią włączał tylko podczas pracy alternatora i będzie sterowany tym samym sygnałem. -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-20 02:08:46 | |
Autor: Arbiter | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ec851ce$0$2180$65785112news.neostrada.pl... Czyli - pytam, bo jestem zielony z elektrotechniki - na "wejście sterujące" modułu mogę podłączyć na przykład światła mijania (które w oryginale tak, możesz. |
|
Data: 2011-11-20 20:02:25 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ja9juu$6ev$1@inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ec851ce$0$2180$65785112news.neostrada.pl... Czyli - pytam, bo jestem zielony z elektrotechniki - na "wejście sterujące" modułu mogę podłączyć na przykład światła mijania (które w oryginale tak, możesz. OK, dziękuję, z tego co napisałeś wnioskuję, że jest to po prostu taki podwójny przekaźnik wyzwalany w momencie pojawienia się w instalacji napięcia 13,4 V. -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-20 22:37:39 | |
Autor: Arbiter | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ec94ec1$0$8461$65785112news.neostrada.pl... OK, dziękuję, z tego co napisałeś wnioskuję, że jest to po prostu taki podwójny przekaźnik wyzwalany w momencie pojawienia się w instalacji napięcia 13,4 V. zgadza się. Ma jeszcze taki feature, że jak zaskoczy przy 13,4V to dopiero rozłączy po odjęciu napięcia. Czyli niestraszna mu akcja typu - włączenie świateł po odpaleniu, nastepnie spadek na kablach do 13,3V, wyłączenie, włączenie i tak w kółko |
|
Data: 2011-11-20 23:40:17 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jabrv2$12d$1@inews.gazeta.pl...
zgadza się. Ma jeszcze taki feature, że jak zaskoczy przy 13,4V to dopiero rozłączy po odjęciu napięcia. Czyli niestraszna mu akcja typu - włączenie świateł po odpaleniu, nastepnie spadek na kablach do 13,3V, wyłączenie, włączenie i tak w kółko Zamówiłem i powalczę. Skoro ma dwa przekaźniki, to do jednego podepnę św. mijania a do drugiego pociągnięty od akumulatora obwód zasilający ładowarkę do GPS, założę tylko bezpiecznik na kablu. A czy ustrojstowo ma hermetyczną obudowę, czy lepiej je jakoś zabezpieczyć dodatkowo? -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-20 23:48:17 | |
Autor: Arbiter | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ec981d1$0$8445$65785112news.neostrada.pl... Zamówiłem i powalczę. Skoro ma dwa przekaźniki, to do jednego podepnę św. mijania a do drugiego pociągnięty od akumulatora obwód zasilający ładowarkę do GPS, założę tylko bezpiecznik na kablu. Moim zdaniem do GPS to szkoda wykorzystywać, bo pobiera mały prąd i GPS można podpiac zwyczajnie pod kabel ze stacyjki. Ja przynajmniej tak zrobilem - ladowarka jest zasilana non stop po przekreceniu stacyjki. A ten układzik automatyczny do urzadzaeń o znaczącym poborze prądu A czy ustrojstowo ma hermetyczną obudowę, czy lepiej je jakoś zabezpieczyć dodatkowo? niestety nie ma. Ja poradziłęm sobie wsadzając je w dętkę rowerową. I tak w ten sposób bym postąpił nawet gdyby było hermetyczne - guma powoduje, że pudełko nie lata i nie stuka (nie przymocowywałem go do niczego) |
|
Data: 2011-11-27 22:21:20 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jac03g$dkl$1@inews.gazeta.pl...
Moim zdaniem do GPS to szkoda wykorzystywać, bo pobiera mały prąd i GPS można podpiac zwyczajnie pod kabel ze stacyjki. Ja przynajmniej tak zrobilem - ladowarka jest zasilana non stop po przekreceniu stacyjki. A ten układzik automatyczny do urzadzaeń o znaczącym poborze prądu niestety nie ma. Ja poradziłęm sobie wsadzając je w dętkę rowerową. I tak w ten sposób bym postąpił nawet gdyby było hermetyczne - guma powoduje, że pudełko nie lata i nie stuka (nie przymocowywałem go do niczego) Zamontowałem, wszystko hula -dziękuję za podpowiedź, ten moduł to był strzał w dziesiątkę. Moduł owinąłem taśmą samowulkanizującą (self fusing tape), dość szczelnie, więc nie powinno być problemu, zresztą jest w miejscu, gdzie woda nie dostaje się dość łatwo (osłonięty od góry bakiem, po bokach osłony, z przodu główka ramy, tylko od spodu luźniej, ale są tam i inne moduły i jakoś "żyją", więc powinno być OK. Dzięki jeszcze raz! -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-28 19:11:36 | |
Autor: Arbiter | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ed2a9d0$0$1447$65785112news.neostrada.pl... Zamontowałem, wszystko hula -dziękuję za podpowiedź, ten moduł to był strzał w dziesiątkę. no to super, cieszę się. Mój też hula i jestem zadowolony, szkoda prądu na rozruch na halogenach:) Moduł owinąłem taśmą samowulkanizującą (self fusing tape), dość szczelnie, więc nie powinno być problemu, zresztą jest w miejscu, gdzie woda nie Drugi przekaźnik też wykorzystałeś? |
|
Data: 2011-11-28 21:06:26 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jb0isq$l8p$1@inews.gazeta.pl...
no to super, cieszę się. Mój też hula i jestem zadowolony, szkoda prądu na rozruch na halogenach:) > Moduł owinąłem taśmą samowulkanizującą (self fusing tape), dość > szczelnie, więc nie powinno być problemu, zresztą jest w miejscu, gdzie > woda nie Drugi przekaźnik też wykorzystałeś? Tak, dokładnie zrobiłem to tak: wyzwalanie modułu podpiąłem do przewodu doprowadzającego prąd do św. mijania/drogowych (be jest jeden i dopiero potem idzie do przełącznika) do tego samego przewodu podpiąłem jeden z przekaźników modułu. Pociągnąłem też osobną instalację od akumulatora (kable na 2A), i poprzez drugi przekaźnik podpiąłem gniazdo zapalniczki, a równolegle za modułem pociągnąłem też plus do wiatraczka, który przypiąłem do reglera (czyli gn. zapalniczki i wiatraczek są na tym samym przekaźniku) Wiatraczek zużywa 0,48 A, wsadziłem mu zatem bezpiecznik 0,6A, ładowarka do smartfona ma o,7 A, więc bezpiecznik 1 A. Innych urządzeń nie przewiduję (alarmy, podgrzewane manetki itp. - choć kto wie, co w przyszłości mi "zaświta") - tak więc powinno wystarczyć. Wszystko w rurkach termokurczliwch, na końcach podtopione, do tego taśma izolacyjna na końcówkach - powinno być OK. -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-28 23:35:38 | |
Autor: Arbiter | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ed3e9c3$0$8450$65785112news.neostrada.pl... przekaźników modułu. Pociągnąłem też osobną instalację od akumulatora (kable na 2A), i poprzez drugi przekaźnik podpiąłem gniazdo zapalniczki, a kable na 2A? to chyba dosyć cienkie? Wiatraczek zużywa 0,48 A, wsadziłem mu zatem bezpiecznik 0,6A, ładowarka do a co za wiatraczek? |
|
Data: 2011-11-29 13:21:43 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jb12br$bv7$1@inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ed3e9c3$0$8450$65785112news.neostrada.pl... przekaźników modułu. Pociągnąłem też osobną instalację od akumulatora (kable na 2A), i poprzez drugi przekaźnik podpiąłem gniazdo zapalniczki, a kable na 2A? to chyba dosyć cienkie?Łączny pobór ma sięgać 1,2 A, bezpieczniki nie przepuszczą więcej niż 1,6, więc i tak z zapasem. Wiatraczek zużywa 0,48 A, wsadziłem mu zatem bezpiecznik 0,6A, ładowarka do a co za wiatraczek? Komputerowy, newralgiczne miejsca owinąłem tą samą taśmą, sprawdziłem go nawet w domu jak znosi zmoczenie (dość gruntowne) - nic mu się nie stało. -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-11-28 19:39:26 | |
Autor: Arbiter | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ec3e641$0$8437$65785112news.neostrada.pl... Zdobyłem tanio wkład do reflektora i z wersji hamerykańskiej mogę zrobić europejską - nie wiem jednak gdzie mam podpiąć żarówkę światła pozycyjnego a jeszcze w temacie - czym się różni wersja USA od EU? bo ja mam Hondę 125 z EU z PL homologacją i mam lampę symetryczną. |
|
Data: 2011-11-28 21:14:17 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Gdzie podpiac pozycyjne? | |
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jb0kgv$qan$1@inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ec3e641$0$8437$65785112news.neostrada.pl... Zdobyłem tanio wkład do reflektora i z wersji hamerykańskiej mogę zrobić europejską - nie wiem jednak gdzie mam podpiąć żarówkę światła pozycyjnego a jeszcze w temacie - czym się różni wersja USA od EU? bo ja mam Hondę 125 z EU z PL homologacją i mam lampę symetryczną. Wkład ma inne szkło i ten europejski rzeczywiście świeci mocniej na prawo. Do tego - żarówka pozycyjnych, której w amerykańcu po prostu nie ma. Dodam, że motor z 2004 r., wkład z 1992 i pasuje bez żadnych przeróbek - jedyna estetyczna różnica, to to, że amerykański jest plastikowy i szary, szwabski metalowy i czarny. "Rim" okleiłem taśmą w kolorze chromu i wizualnie w przedniej części praktycznie się nie różnią. -- Yogi(n) |
|