Gdzie są związki zawodowe w Polsce?

Data: 2012-03-02 09:34:40
Autor: boukun
Gdzie są związki zawodowe w Polsce?
Związek zawodowy Verdi wezwał pracowników obsługi naziemnej lotniska Tegel w
Berlinie do strajku ostrzegawczego. Protest ma się rozpocząć już w piątek rano o
godzinie 6 i zakończyć za 3,5 godziny.
W ten sposób Verdi chce zwiększyć presję na pracodawcę w negocjacjach płacowych.
Związek domaga się znacznej podwyżki płac.

W strajku mają uczestniczyć pracownicy obsługi naziemnej lotniska, m.in.
zajmujący się bagażami, utrzymaniem płyty lotniska i tankowaniem samolotów.

Władze związku Verdi powiadomiły o strajku w ostatniej chwili, by w ten sposób
utrudnić zarządowi lotniska Tegel znalezienie pracowników zastępczych.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114877,11269827,Niemcy_Strajk_ostrzegawczy_na_berlinskim_lotnisku.html

W Niemczech związki zawodowe rok w rok troszczą się o pracowników i wypracowują
dla nich podwyżki, ostatnio metalowcy wywalczyli 6,5%, jak co roku podwyżki i w
ten sposób rekompensują ludziom pracy inflację. Niedawno głośno było o strajku
na franfurckim lotnisku, który rozłożył na łopatki transport lotniczy w
Niemczech...

A w Polsce gdzie są związki zawodowe? Gdzie i kiedy jakikolwiek polski
niewolnik, turający od la za pensję minimalną 1100 zł uzyskał podwyżkę?

W Niemczech ostatnio uchwalono pensję minimalną na poziomie 8,50 euro i tym
samym nawet tzw. Leihfirmy, pośredniczące w zatrudnianiu ludzi nie będą już
mogły wynajmować ludzi za dotychczasowe 7 euro, tylko przynajmniej za 8,50 euro
na godzinę...

A w Polsce? Neokapitalizm rżnie ludzi równo...
Tfu! Banbda oprawców u władzy, dorwała się w 1989 roku do koryta i uprawiają już
23 lata tę swoją judeokrację, którą dla jaj nazywają demokracją...

boukun

Data: 2012-03-02 09:40:44
Autor: Marek Czaplicki
Gdzie są związki zawodowe w Polsce?

Gdzie są związki zawodowe w Polsce? Działają w firmach. Jak jest ktoś kto je założy, zwoła ludzi itp...

Data: 2012-03-02 09:46:20
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jiq12c$fjk$1inews.gazeta.pl...
boukun wrote:

Gdzie są związki zawodowe w Polsce? Działają w firmach. Jak jest ktoś kto je założy, zwoła ludzi itp...

Założy? Przecież firmy były, istniały, związki zawodowe też były, do 1981 roku... Ale wszystko stanem wojennym zniszczyli, zaorali, nie po to, żeby teraz tworzyć. Teraz tak skonstruowano system, by uniemożiwić Polakom masowe zatrudnienie...

Mój zakład jest zaorany i wiele, wiele innych też...

Tu są po nich archiwa...

http://archiwum-tawiz.pl/

Inne spalone...

Państwo czuwa, jaśniepaństwo, żeby polski naród już się nie zorganizował, żeby był upodlony i nie powstał z klęczek...

boukun

Data: 2012-03-02 09:52:31
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:

[...]

Pytałeś się gdzie są związki zawodowe. Odpowiedziałem. Czy związek zawodowy ma zakładac firmy? Znajdź pracę, zatrudnij się, jak będzie w danej firmie związek to się zapisz. Jak nie, to go wespół z innymi załóż. Co Ci nie pozwala? Chcesz aby wszyscy robili za Ciebie to co im wskażesz?
Ja mam pracę, zakładałem wespół z innymi związek w firmie, należę do niego.

Data: 2012-03-02 09:55:14
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jiq1of$in0$1inews.gazeta.pl...
boukun wrote:

[...]

Dziad swoje, baba swoje...
W dupie sobie możesz pogrzebać, a nie zakład pracy zakładać..., jak nie ma do tego warunków ekonomicznych. Wręcz odwrotnie, system jest tak skonstruowany, żeby zniewolony naród polski nie powstał z klęczek...

Teraz napisz, ile masz zarobków, czy co roku wywalczasz podwyżkę i gdzie pracujesz...

boukun

Data: 2012-03-02 01:03:21
Autor: J-23
On 2 Mar, 09:55, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Marek Czaplicki" <em...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:jiq1of$in0$1inews.gazeta.pl...

> [...]

żeby zniewolony naród polski nie powstał z klęczek...

Teraz napisz, ile masz zarobków, czy co roku wywalczasz podwyżkę i gdzie

rzeznika zatrudnie:
http://www.careerjet.pl/rzeznik-praca.html

Data: 2012-03-02 10:07:53
Autor: boukun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:de33c9ae-1c29-4874-b64d-2d249d8b58a1w27g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

żeby zniewolony naród polski nie powstał z klęczek...

Teraz napisz, ile masz zarobków, czy co roku wywalczasz podwyżkę i gdzie

To jest najlepsze:

Rzeźnik / wykrawacz / ubojowiec w wołowinie - praca w Holandii

Jeśli o mnie chodzi, to z rzeźnikiem mam jusz niewiele wspólnego, jestem z zawodu Technik technologii produktów rolno-spożywczych...
A tak w temacie, to co masz do powiedzenia na temat zarobków i związków zawodowych walczących o godziwe prawa pracownicze?

boukun

Data: 2012-03-02 01:21:40
Autor: J-23
On 2 Mar, 10:07, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:de33c9ae-1c29-4874-b64d-2d249d8b58a1w27g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

A tak w temacie, to co masz do powiedzenia na temat zarobków i związków
zawodowych walczących o godziwe prawa pracownicze?

zawsze "na temat", nigdy "w temacie". technik czy nie, prace przyjmuje
sie taka jaka jest. mowisz jak drwal, ktory nie moze dostac pracy na
pustyni...
mitolata, bo po 42 latach pracy jestem pracujacym emerytem. zawsze
mialem godziwe zarobki, i teraz tez nie narzekam. nigdy do zadnej
partii, a tym bardziej do zwiazkow zawodowych nie nalezalem.
wspolczesnie istnienie zwiazkow zawodowych jest niezasadne z jednego
powodu. otoz przywodca danych zwiazkow po objeciu funkcji
przewodniczacego obrasta w "piorka" i natychmiast zapomina o obronie
interesow pracowniczych, a zaczyna boj o utrzymanie swojego
stanowiska.

Data: 2012-03-02 10:27:26
Autor: boukun
> [...]

zawsze "na temat", nigdy "w temacie". technik czy nie, prace przyjmuje
sie taka jaka jest. mowisz jak drwal, ktory nie moze dostac pracy na

I o to chodzi w tym wątku, system został tak skonstruowany, by zniewolony naród polski na kolanach prosił się o jakąkolwiek pracę. To już Geremek obiecał Polakom w 1981 roku... Reszta odpowiedzi w osobnym wątku...

boukun

Data: 2012-03-02 01:38:08
Autor: J-23
On 2 Mar, 10:27, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
[...]

w ogole nie czuje sie zniewolony - jak to ujales. mam wieksze poczucie
swobody i niezaleznosci, niz w czasach perelowskiej "prosperity"

Data: 2012-03-02 10:41:04
Autor: boukun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:42218243-f340-416a-8820-5747f9c043cek4g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Powiedz coś więcej o sobie, a będziemy więcej wiedzieć z kim mamy do czynienia...

boukun

Data: 2012-03-02 03:56:15
Autor: J-23
On 2 Mar, 10:41, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:42218243-f340-416a-8820-5747f9c043cek4g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Powiedz coś więcej o sobie, a będziemy więcej wiedzieć z kim mamy do

nie ma mowy, nic nie powiem publicznie na swoj temat. nie jestem Doda,
zeby swiecic gola d...

Data: 2012-03-02 10:01:31
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:
[...]

Z izby skarbowej jesteś, że pyasz się o zarobki? Co Cię to obchodzi.
Pytasz gdzie są związki? Odpowiadam.
Jak będziesz ciekawy kto ile zarabia na grupie to załóż wątek o płacach. Może znajdziesz kogoś kto będzie chciał o tym gadać.

Data: 2012-03-02 10:04:50
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jiq29b$j9g$1inews.gazeta.pl...
boukun wrote:
[...]

To nie pierdol farmazonów....

boukun

Data: 2012-03-02 19:28:08
Autor: pluton
Gdzie są związki zawodowe w Polsce?
Mój zakład jest zaorany i wiele, wiele innych też...

No i dobrze. dzieki temu musimy doplacac tylko do darmozjadow,
ktorzy tam pracowali, a nie do samych zakladow.

Nullification

Data: 2012-03-02 19:33:50
Autor: boukun

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jir3e7$rsh$1inews.gazeta.pl...
Mój zakład jest zaorany i wiele, wiele innych też...

No i dobrze. dzieki temu musimy doplacac tylko do darmozjadow,
ktorzy tam pracowali, a nie do samych zakladow.
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.

No to teraz wpierdalaj mięso z solą przemysłową i stul pysk...

boukun

Data: 2012-03-02 20:51:09
Autor: pluton
> [...]

> pozdrawiam
> P.L.U.T.O.N.

No to teraz wpierdalaj mięso z solą przemysłową i stul pysk...

No tu masz troche racji. Jakbym musial doplacac do twojego gownianego
zakladu,
to nie bylo by mnie stac ma mieso.

Nullification

Data: 2012-03-02 20:55:22
Autor: boukun

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jir89q$dkn$1inews.gazeta.pl...

> [...]

boukun

No tu masz troche racji. Jakbym musial doplacac do twojego gownianego

To terasz dopłacasz pojebie do zachodniego przemysłu i sprowadzanego stamtąd skażonego mięsa... Żryj do woli...

boukun

Data: 2012-03-02 10:15:49
Autor: leszek niewiadomski
Am 02.03.2012 09:40, schrieb Marek Czaplicki:
boukun wrote:

Gdzie są związki zawodowe w Polsce? Działają w firmach. Jak jest ktoś
kto je założy, zwoła ludzi itp...

Dodalbym jeszcze, ze zwiazki zawodowe zajmuja sie osobami pracujacymi, a nie zawodowymi bezrobotnymi. A te 7 lub 8,50 to sa chyba szczyty marzen osob o dwoch lewych rekach z Dolnego Slaska. U nas od czasu do czasu poczta szuka ludzi (warunki umiejetnosc czytania i nauczenia sie paru ulic) oferujac conajmniej 12 za godzine, a pewna sasiadka placi 10-12 za godzine pchania jej w wozku przez miasto. Jak starsza pania zlapie glod (zawsze) to stawia w kawiarni towarzyszce kawe i ciastko. Czasem (przy wiekszym glodzie) trafi sie nawet pizza lub inne cordon bleu. Nie zawracalbym wiec sobie glowy czy innej czesci ciala zwiazkami zawodowymi, lecz wyslal babe na sachsy nie do Saksonii, lez Bawarii.
ln.

Data: 2012-03-02 10:19:25
Autor: boukun

boukun wrote:

[...]

Morgenstern, ty też smażysz te swoje banialuki stale od kilku lat...

Odnośnie propozycji zatrudnienia Polaków w Niemczech, odpowiedź znajdziesz w osobnym wątku...

boukun

Data: 2012-03-02 10:21:45
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:

[...]

Nie tylko pracującymi. W statucie związku do którego należę jest i to, że można do niego należć będąc na emeryturze.
W całym tym pytaniu o obecność związków zawodowych, gdzie one się "chowają", wyczuwam pytanie dlaczego związki nie zajmują się bezrobotnymi, takimi jak pytający. Ano odpowiem. Dlaczego związek ludzi pracujących ma się zajmowac ludźmi, ktorzy pracę traktują jak zniewolenie, ujmę, czy nowoczesne "niewolnictwo"? :-)

Data: 2012-03-02 10:25:04
Autor: boukun

boukun wrote:

[...]

Skoncentruj się nad ludźmi pracującymi, a nie bezrobotnymi. T3ego dotyczy ten wątek... O prześladowaniu bezrobotnych pisałem w innym wątku...

boukun

Data: 2012-03-02 10:34:30
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:

Skoncentruj się nad ludźmi pracującymi, a nie bezrobotnymi. T3ego dotyczy ten wątek... O prześladowaniu bezrobotnych pisałem w innym wątku...

boukun

Koncentruję się na Twoim pytaniu, a Ty odpisujesz mi żebym nie "pierdolił farmazonów". Jak masz problemy z naświetleniem swego zdania to nie miej do innych pretensji, że Cie nie rozumieją.
Ludzie pracujacy są na tyle dorośli i dojrzali, że nie muszą się ich sprawami zajmowac ludzie "zawodowo bezrobotni". Polacy, ci którzy pracują mają inne problemy niż Twoje. Twoim problemem jest uzasadnić przed samym sobą to, że dobrze Ci na garnuszku podatnika czy innej osoby pracującej. Dlatego "cierpisz za miliony".

Data: 2012-03-02 10:39:30
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jiq476$p9p$1inews.gazeta.pl...
boukun wrote:

[...]

Każdy człowiek ma prawo walczyć o prawa człowieka, czy jest pracujący czy bezrobotny...
Swoją drogą, walka o prawa człowieka też jest pracą...

Problemy, które ja poruszyłem w tm wątku, dotyczą właśnie ludzi pracujących, nie ma tu mowy o moich problemach...

boukun

Data: 2012-03-02 10:46:29
Autor: Marek Czaplicki

boukun wrote:

[...]

Czy myślisz więc że do samego gadania o tych problemach one znikną? Ja dałem Ci radę, jak chcesz walki o prawa człowieka w firmach. To a) zatrudnij się w jakiejś b) zobacz jak są traktowani w niej ludzie c) zapisz się do związku, o ile istnieje w danej firmie d) jeżeli nie istnieje wespół z innymi załóż e) jeśli będziesz chciał a ludzie Cię wybiorą do obrony ich praw to to zrób. I wsio.

Data: 2012-03-02 10:54:52
Autor: boukun

boukun wrote:

[...]

Takie rady to sobie wsadź wiesz gdzie... Ja już ci klikakrotnie odopwiedziałem, że dla mnie pracy, z moim wykształceniem w Polsce nie ma Godziwej pracy w Polsce już nie ma dla ogółu polskiego społeczeństwa... Garstka cwaniaczków i bandziorów żyje na koszt całego poskiego społeczeństwa i rżnie nas równo...

Wczoraj dałem przykład w innym wątku pt. "Nadchodzi INDECT III", jak reżimy tego świata planują wszelkie niepodległościowe ruchy zdusić w zarodku...

boukun

Data: 2012-03-02 10:59:03
Autor: Marek Czaplicki

boukun wrote:

[...]

To przestań zajmować się problemami, o których nie masz bladego pojęcia. Jak nie ma dla Ciebie z Twoim wykształceniem pracy to je zmień, dokształć się, przekwalifikuj. Obiecałeś przecież ludziom kiedyś że bedziesz PRACOWAŁ do 65-ego roku życia. :-)

Data: 2012-03-02 11:01:53
Autor: boukun

boukun wrote:

[...]

Uczył Kuba Jakuba...
Pisałem Ci już też nie raz, że system jest tak skonstruowany, żeby robić z człowieka wariata...

A propos, jestem ciekaw, jak reżim planuje przekwalifikować schorowanych 65 latków, by zagwarantować im pracę do 67 roku życia. Godziwą pracę, he, he, he...

boukun

Data: 2012-03-02 11:08:59
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:

Pisałem Ci już też nie raz, że system jest tak skonstruowany, żeby robić z człowieka wariata...

System jest tak skonstruowany, żeby ci którym naprawdę zależy na pracy i potrafią ją wykonywać, mieli ją. Ile już lat nie dotrzymujesz obietnicy o pracy? Poogladaj sobie jeden serialik w TV, masz na to czas. Tam też jest główna postać o takim szalonym wykształeceniu, że nie tylko w Polsce, co ja gadam, w całym wszechświecie nie ma dla niego odpowiedniej pracy. Siedź sobie na tym "kuroniu" czy co tam masz i dumaj o rozwałce sysemu. :-)

Data: 2012-03-02 11:31:17
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jiq67r$245$1inews.gazeta.pl...
boukun wrote:

Pisałem Ci już też nie raz, że system jest tak skonstruowany, żeby robić z człowieka wariata...

System jest tak skonstruowany, żeby ci którym naprawdę zależy na pracy i potrafią ją wykonywać, mieli ją.

Dobra, nie męcz mnie już i nie pierdol smutków...

Jak system jest skonstruowany, to opisał jego główny architekt, Bronisław Lewartow Geremek już w 1981 roku w swoim słynnym wywiadzie:

Podajemy w calosci fragment wywiadu wylaczony z druku przez "Polityke", a wydrukowany w powielaczowym periodycznym wydawnictwie pod tytulem "Solidarnosc Radia i Telewizji" /biuletyn wylaczne do uzytku wewnetrznego/.
Tekst danego wywiadu poza tym odbito w 33 scisle numerowanych egzemplarzach i przekazane nastepujacym osobom: Edwardowi Ochabowi, Janowi Karolowi Wende, Leonowi Chainowi, i calemu kahalowi czyli zarzadowi gminy zydowskiej.
Otrzymala poza tym centrala propagandowa gminy: Jerzy Morawski, Wladyslaw Matwin, Artur Starewicz, Michal Brodzki, Adam Schaff. Równiez wszyscy przewodniczacy zespolów I, II, III, i IV oraz kierownicy sekcji Radia i Telewizji: Gdansk, Wroclaw, Lódz, Kraków, Katowice, Lublin, Szczecin, Olsztyn, Poznan, Rzeszów, Bialystok, Kielce.
Prawdziwe oblicze podstępnego i zbrodniczego żyda-komunisty Berele Lewartowa - vel Bronisława Geremeka

Niżej zamieszczamy ów niepublikowany w "Polityce" fragment.
Hanna Krall:  Panie profesorze.
Bronisław Geremek: Ten tytuł należy mi się już od dawna, ale niech go pani nie używa, ciągle jestem tylko docentem.
Hanna Krall: Ale przecież otrzyma pan godnosć profesora, musi pan ją otrzymać.
Bronisław Geremek:  To prawda i chyba już niedługo. Teraz kiedy Geysztor jest Prezesem PAN, Madejczyk nie odważy się przeciwstawiać wnioskowi o wystąpienie do Rady Panstwa o profesurę dla mnie.
Hanna Krall: No to ja będę mówila: panie Profesorze, a w tym co bedzie szlo do druku zmienimy na: panie Docencie. A wiec, panie Profesorze, musze powiedziec, ze mojemu szefowi redakcyjnemu ogromnie zalezy na tym wywiadzie, a scisle mówiac na tym, aby zapewnic pana wybór do Komisji Krajowej na Zjezdzie w Gdansku.
Bronisław Geremek:  Wiem sam dobrze, że coraz więcej delegatów patrzy nam na ręce coraz to z większą nieufnoscią.  Muszę przyznac, że nie wiem, czy Rakowski dobrze robi inspirując ten wywiad, mogą się ludzie zorientowac, że ja i Rakowski gramy tę samą melodię, tylko na innych fortepianach i w innych salach koncertowych. Przepraszam, kto tu zagladal?
Hanna Krall: Nikt wazny. To Bijak. Zastepca Rakowskiego.
Bronisław Geremek: Musicie go tutaj trzymać?  Przecież to.

Hanna Krall:

Jeden Polak musi tu być. Zdarza sie, że przychodzi to redakcji ksiadz. Kto ma wówczas z nim rozmawiac?  Może Passant?  Jeżeli taki ksiadz dobrze pamieta lata 1949-1956, to moze sie zdarzyc, że w areszcie albo na holdowniczym zebraniu ksiezy-patriotów przesluchiwal go Roman Zambrowski. A przeciez Danek kubek w kubek podobny do swego wujka.  Jego matka to rodzona siostra Romana.

Bronisław Geremek:

Wszystko jedno, w takiej redakcji jak "Polityka" to ja bym byl bardziej ostrożny. Poklóci się o wierszówkę, a potem opisze was w "Rzeczywistosci".

Hanna Krall:

Nie pan wypluje to slowo, takie brzydkie, niech pan lepiej powie, profesorze, do czego mamy się przygotowac w gazecie - strategicznie i taktycznie.

Bronisław Geremek:

O samym zjezdzie gdanskim nie będę pani mówil, bo Marta Wesolowska zrobi to genialnie. Ostatecznie od dawna siedzi w KOR i zna dokladnie wszystkie niuanse. Ale trzeba dac cale wsparcie ogniowe kilku niezwykle waznym sprawom:

Ustawie o Samorzadzie Spolecznym, o spolecznej kontroli nad radiem i telewizja, a i nad prasa takze. Ustawa o samorzadzie przedsiebiorstw otwierajaca mozliwosci tworzenia spólek polsko-zagranicznych, socjalistyczno-kapitalistycznych ma tutaj wezlowe znaczenie. To jest wprawdzie glówne zadanie dla Andrzeja Krzysztofa Wróblewskiego, który ten problem postawil mocno zaraz po Nadzwyczajnym Zjezdzie Delegatów Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich w pazdzierniku ubieglego roku, ale to musicie Wy wszyscy, bo to jest nakaz Gminy, polozyc jak najwiekszy nacisk. Równoczesnie trzeba wysunac takze na glówny plan projekt ustawy o podwójnym obywatelstwie dla wszystkich, którzy kiedykolwiek na terytorium Polski mieszkali i obojetnie gdzie przebywaja dzis, i ich prawni nastepcy równiez.

Hanna Krall:

Nie chwycilam jeszcze, czemu to takie wazne juz w tej chwili.

Bronisław Geremek:

Bo kuc zelazo trzeba wtedy kiedy jest gorace, a historia nie zwalnia biegu, kiedy się ja kijem pogania. Znala pani profesora Wyke?

Hanna Krall:

Tak, poznalam go osobiscie w Krakowie, a poza tym czytalam wszystko co napisal w ksiazkach i periodykach.

Bronislaw Geremek:

Wszystko?  Naprawdę wszystko?  A jego rozmowę historyczo-socjalistyczna pod tytulem "Gospodarka wylaczona" tez pani zna?

Hanna Krall:

"Gospodarka wylaczona"? Przeciez on nie zajmowal sie nigdy historia gospodarcza!

Bronisław Geremek:

  Ale się na tym znal, zreszta rozmowę napisal z osobistej inspiracji Jakuba Bermana i Romana Zambrowskiego, ogloszona w pierwszym numerze miesiecznika "Twórczosc" z 1945r. Wyka byl zreszta naczelnym redaktorem tego miesiecznika. Nie bede pani odsylal do biblioteki na Foksal. Mam ten numer przy sobie, bo jest mi bardzo potrzebny do opracowania memorialu dla kilku osób z najwyzszego kregu wladzy, a i dla tych kilkunastu, którzy stoja ponad oficjalnym kregiem wladzy ludowej w Polsce. Trzeba obejmowac wszystkich i to wszystkich.

Poszukajmy, poszukajmy! Jest: strona 156, 157 i 158. Rozdzial: "Zydzi i handel polski". Centralnym faktem psychogospodarczym lat okupacji jest na pewno znikniecie z handlu i posrednictwa milionowej masy zydowskiej. Znikniecie, kiedy dzisiaj liczyc trzeba niedobitków, definitywnie i ostatecznie. Natomiast faktem mniej znanym, chociaz równie waznym, jest próba inercyjnego i automatycznego wejscia zywiolu polskiego na miejsce opuszczone przez Zydów. Dlatego nazywam to wejsciem inercyjnym i automatycznym, poniewaz caly ten proces, mówiac krótko i brutalnie, mial ze strony wchodzacych na puste miejsce taki obraz: na miejsce nieochrzczonych ochrzczeni, ale z cala ohyda psychologiczna: kanciarze, handlarze, wyzyskiwacze. Psychologia zwiazana z funkcja spoleczna, a nie przynaleznoscia narodowa. Cala radosc "trzeciego stanu" sprowadza sie wlasciwie do nadziei: nie ma Zydów, wejdziemy na ich miejsce niczego nie zmieniajac, a wszystko dziedziczac z nalogów, które narodowi moralisci uwazali za typowe dla psychiki zydowskiej, ale tym razem bedzie to narodowe. Cechy cacy i tabu. Pominie tu pani ten fragment wywodów Kazimierza Wyki, gdzie zawarta jest obrona zydowskiego stanu posiadania w ekonomice dawnej i przedwojennej Polski. Czytajmy na stronie 157. Powiedzmy wyraznie: nieszczesciem polskiego zycia gospodarczego nie bylo to, ze wszedzie, od straganu po najwiekszy bank, przodowali w nim Zydzi. Nieszczesciem bylo to, ze procesa gospodarczo-handlowe byly u nas wylaczone z normalnej tkaniny zycia panstwowego.  Kontaktowaly z nia tylko podatkiem, wymykaly cyganstwem oraz przekupstwem.

Hanna Krall:

A nie sadzi pan, panie profesorze, ze ten wlasnie dystans od tego co pan nazwal "tkanina moralna zycia panstwowego" byl wlasnie na reke tym wszystkim, którzy w Polsce wladali "od straganu az do najwiekszego banku".

Bronisław Geremek:

Podzielam pani poglad, ale ja referowalem poglad Wyki, który w interesujacej nas materii przechodzi na stronie 158 do sedna swego wywodu, bynajmniej nie o teoretycznym znaczeniu. Potepia mocno Polaków, ze siegneli po spadek po wymordowanych Zydach,  acz w  potepieniu tym jest ogromna przesada, bo mienie Zydów zrabowali Niemcy, a Polacy, jesli którys to potrafil czy tez musial, zajeli sie jedynie handlem, bez którego zycie nie moglo przeciez istniec. Nie nasza jednak sprawa wydawanie dobrego swiadectwa Polakom. Wyka tez pisze dla naszych zydowskich interesów prawidlowo i korzystnie. Wiadomo, ze do kosci zbieraja sie zawsze hieny, nigdy lwy.

Hanna Krall:

Jakie to ladne. Musze sobie to zapisac. Moze sie przydac.

Bronisław Geremek:

I dalej nieoceniony Kazimierz Wyka, ale pytanie znacznie donioslejsze, czy formy w jakich sie ta eliminacja dokonala i sposób w jaki spoleczenstwo nasze pragnelo i pragnie ja zdyskontowac byly moralne i rzeczowo do przyjecia?

Otóz chociazbym tylko za siebie odpowiadal i nie znalazl nikogo kto by mi zawtórowal, bede powtarzal nie, po stokroc nie. Te formy i nadzieje byly haniebne, demoralizujace i niskie.  Skrót bowiem gospodarczo-moralnego stanowiska przecietnego Polaka wobec tragedii Zydów wyglada tak: Niemcy mordujac Zydów popelnili straszliwa zbrodnie. My bysmy tego nie zrobili. Za te zbrodnie Niemcy poniosa kare. Niemcy splamili swoje sumienie, ale my - my juz teraz mamy korzysci i w przyszlosci bedziemy miec same duze korzysci, nie plamiac sumienia, nie plamiac dloni krwia. Trudno o paskudniejszy przyklad moralnosci murzynskiej, jak takie rozumowanie naszego spoleczenstwa.

Hanna Krall:

Panie profesorze, alez Wyka nie ma racji. Przeciez spoleczenstwo polskie w calej swojej masie wspólczuje Zydom, a i w miare mozliwosci pomagalo Zydom z narazeniem wlasnego zycia.

Bronisław Geremek:

Nie jest wazne co bylo, ale jest wazne co ma byc. Czytajmy wiec z jubilerska wprost precyzja profesora Kazimierza Wyki, który dane mu przez Bermana zamówienie wykonywal z arcykunsztownie i w nakazanym terminie. Juz w pierwszym numerze "Twórczosci" formy jakimi Niemcy likwidowali Zydów spadaja na ich sumienie. Zloty zab wydarty trupowi bedzie zawsze krwawil, chocby nikt nie zapamietal jego pochodzenia. Dlatego nie wolno nam dozwolic by taka reakcja byla zapomniana lub utrwalana inna, bo jest w niej malostkowe tchnienie nekrofilii. Mówiac prosciej, ze jezeli tak juz sie stalo, ze nie ma Zydów w gospodarczym zyciu polskim, to nie bedzie ciagnac korzysci warstwa ochrzczonych sklepikarzy. Prawo do korzysci posiada caly naród i panstwo.  Na miejsce zlikwidowanego handlu zydowskiego nie moze wejsc identyczny i strukturalnie psychologiczny handel polski, bo wtedy caly proces nie posiadalby najmniejszego sensu. W okresie prowizorium okupacyjnego szedl zas taki handel i sadzi, ze juz sie rozsiadl na wieczne wieki.

Hanna Krall:

To teraz dopiero rozumiem, dlaczego to w 1948 roku oglosil Hilary Mina "Bitwe o handel" i najpierw z torbami puscily polskich kupców i rzemieslników przy pomocy domiarów podatkowych, a nastepnie upanstwowily wszystko, spóldzielnie praktycznie takze, by Polacy nigdy nie handlowali po wieki wieków.

Bronisław Geremek:

Tego pani nie moze pamietac. Jest pani przeciez za młoda.

Hanna Krall:

Wtedy w 1948 roku bylam mala dziewczynka, ale o bitwie pana Minca o handel slyszalam wiele razy.

Bronisław Geremek:

  No to teraz uslyszy pani znowu, ale o tym nikomu i nigdy nie bedzie pani opowiadac. To jest najwieksza tajemnica. W najblizszym czasie nasi powróca do handlu i produkcji w Polsce.

Hanna Krall:

Skad pan wezmie tylu Zydów? Kto im da przedsiebiorstwa? Kto da pieniadze?

Bronisław Geremek:

  O naszej "Solidarnosci" to juz pani zapomniala? Jeszcze beda prosic zeby Zydzi brali te przedsiebiorstwa.

Hanna Krall:  Jeszcze nie obejmuje mysla i wzrokiem duszy tej operacji, ale juz cieszy mnie ona ogromnie.
Bronisław Geremek: Jest ustawa o samorzadzie przedsiebiorstwa? Jest? Mogla byc dla nas jeszcze lepsza, ale i to wystarczy. Przewiduje ona, ze moga byc tworzone spólki prywatno-samorzadowe i spólki prywatno-panstwowe. Przewiduje. Co jest potrzebne na rozruch takiej spólki? My wiemy dobrze. Pieniadze! A kto ma dzis pieniadze na takie interesy? Moze Polacy? Nie, ja Polaków w tym interesie jako udzialowców nie widze.  Pieniadze dadza Zydzi! Glowe do interesu tez Zydzi i pytala pani: "skad wezme tylu Zydów?" A no na szczescie ludu Izraela, juz sa. Przez 38 lat populacja odrodzila sie: w Izraelu, Europie Zachodniej, Zwiazku Radzieckim. Kiedy tylko uchwalimy ustawe o podwójnym obywatelstwie i prawie swobodnego wyboru miejsca zamieszkania oraz podrózowania do Polski tam i spowrotem -  w zaleznosci wylacznie od checi zainteresowanego takiego z podwójnym obywatelstwem polskim.  Z kadrami do zreprywatyzowanego przemyslu, rzemiosla i handlu nie mamy najmniejszego klopotu. A warsztaty pracy stoja otworem, a nawet i puste. Oplacilo sie nam doprowadzic je do takiego stanu, do takiej zalosnej ruiny. W takim stanie beda dawac je nam za darmo i jeszcze calowac w reke, aby byla praca dla Polaków i troche na rynek.
Hanna Krall: Dlaczego tylko troche na rynek wewnetrzny?
Bronisław Geremek: Bo te zaklady beda produkowac na eksport, a nie na rynek.
Hanna Krall:  A jak "Solidarnosc" bedzie ta produkcje wysylana na eksport zatrzymywac na granicy albo w portach?
Bronisław Geremek:  Jaka "Solidarnosc"?  Jak to wszystko sie nam uda, to "Solidarnosc" bedzie kijem naganiala swoich czlonków i partyjnych tez do ostrej i wytezonej pracy w nadziei, ze samorzad zblizy ja do zysków na horyzoncie. Te zyski beda, ale jak peczek marchwi przed lbem osla aby stale ciagnal ten nasz ciezki wóz.
Hanna Krall: Panie profesorze, wydaje mi sie, ze pan niezbyt lubi Polaków!
Bronisław Geremek:  Niezbyt lubie?  Takie określenie jest niezbyt ścisle!
Ja ich po prostu nienawidzę.
Tak nienawidzę, że nie wiem jak to wyrazić słowami.
Hanna Krall:  Ale przeciez pana i pana matke uratował własnie Polak!
Bronisław Geremek: To prawda. Stefan Geremek ukrył nas oboje w Zawichoscie. Pózniej nawet, kiedy bylo juz jasne i pewne, ze mój ojciec Borys Lewartow - nauczyciel ze szkółki rabinackiej, zginał w getcie warszawskim, ozenił sie z moja matka. Niemniej jednak jak od dziecka musiałem ukrywac swoje pochodzenie i nie jeden raz bluzniłem przenajswietszemu, niech bedzie sławione imie jego po wieki wieków, ze stworzył mnie własnie Zydem!
A zreszta, czytała chyba pani pamietniki Emanuela Gingelbluma?
Hanna Krall: Oczywiscie. Przeciez pisałam ksiazke o getcie warszawskim i bohaterach Zydowskiego Ruchu Oporu.
Bronisław Geremek:  No, to co pewnego razu powiedzieli Zydzi, którzy razem z Gingenblumem ukrywani byli w bunkrze przy ulicy Wolskiej przez ogrodnika Marczaka i jego rodzine? Pamieta pani, panno Hanko?
Hanna Krall: Tak. Pamietam. Mówili: Nienawidzimy Polaków, bo im jest lepiej niż nam.
Bronisław Geremek:  No, to teraz nie będzie się pani zastanawiać, że cały ruch społeczny, który tworzymy oraz ożywimy go najróżnorodniejszymi nurtami politycznymi, ma na celu doprowadzic do takich zmian w strukturze państwowo-gospodarczej Polski, aby Żydom w Polsce żyło się zawsze lepiej jak Polakom.

Źródło: http://grypa666.wordpress.com/

boukun

Data: 2012-03-02 11:35:25
Autor: Marek Czaplicki

boukun wrote:

[...]

Nie pitol chłopie. Skoro jeden gość, którego nie lubisz potrafi zrobić z Ciebie bezrobotnego, to po ch....j zajmujesz się sprawami które Ciebie nie dotyczą?

Data: 2012-03-02 11:50:03
Autor: boukun

boukun wrote:

[...]

Jaki jeden gość obłudniku i ignorancie, syjonistów jest cała ekipa... System jest od lat opracowywany i udoskonalany dla reżimu...
A niewolników zrobili z wszystkich Polaków, z milionów bezrobotnych i emigrantów zarobkowych... i śmieciarzy w kraju...

boukun

Data: 2012-03-02 11:55:01
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:

[...]

Ło kurde. To jest ich więcej? Takich Geremków? Ciekawym który z nich powodował, że ja jak chciałem mieć pracę i chodziłem za nią, szedł za mna i mówił: "to nie ma sensu". Policz jeszcze diabłów na końcu szpilki i będziemy w domu. :-)

Data: 2012-03-02 12:00:58
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jiq8u5$aeh$1inews.gazeta.pl...
boukun wrote:

[...]

Ignorant i obłudnik!

boukun

Data: 2012-03-02 12:03:27
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:

[...]

Pasożyt i leser. :-)

Data: 2012-03-02 12:04:08
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jiq9dv$boc$1inews.gazeta.pl...
boukun wrote:

[...]

Mówisz o sobie i dla niepoznaki przypisujesz to innym...

boukun

Data: 2012-03-02 12:08:59
Autor: Marek Czaplicki

boukun wrote:

[...]

O kim? Chłopie, życie przecieka Ci miedzy palcami, a Ty tego nie widzisz. Weź się w końcu w garść. Znajdź pracę i przestań oskarżać innych za swe życie. Jesteś mężczyzną?

Data: 2012-03-02 12:57:03
Autor: boukun

boukun wrote:

[...]

Życie porzecieka wam, między palcami... Ja czekam na emeryturę, może jakoś dotrwam...

boukun

Data: 2012-03-02 13:00:09
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:

Życie porzecieka wam, między palcami... Ja czekam na emeryturę, może jakoś dotrwam...

To powodzenia. A co będzie3sz robił jak już "dotrwasz"? Masz jakieś plany? Cos extra? Czy to samo co do tej pory?

Data: 2012-03-02 13:01:04
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jiqco9$l9k$1inews.gazeta.pl...
boukun wrote:

Życie porzecieka wam, między palcami... Ja czekam na emeryturę, może jakoś dotrwam...

To powodzenia. A co będzie3sz robił jak już "dotrwasz"? Masz jakieś plany? Cos extra? Czy to samo co do tej pory?

Tak, czekał na śmierć..., jak wszyscy...

boukun

Data: 2012-03-02 13:06:00
Autor: Marek Czaplicki

boukun wrote:

[...]

Przypomina mi to rozmowę ze ŚŻwiadkami na temat sensu życia, jaką kiedyś odbyłem. Oni chcieli gadać o sensie życia, ja im odpowiedziałem że sensem życia jest samo życie. Oni mi że to nie zawsze tak wygląda, to ja się zapytałem, to panowie żyją po to żeby umrzeć?
Teraz też czekasz na śmierć. Zyczę Ci żebyś sto lat czekał.

Data: 2012-03-02 14:55:19
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 11:01, boukun pisze:

A propos, jestem ciekaw, jak reżim planuje przekwalifikować schorowanych 65 latków, by zagwarantować im pracę do 67 roku życia. Godziwą pracę, he, he, he...

boukun

Reżim boukun, to może zagwarantować tylko coroczne podwyżki cen.

Data: 2012-03-02 09:41:34
Autor: jan
.
[...]

Z.Z zliwidowac  na zawsze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Data: 2012-03-02 13:40:15
Autor: Tictactoe
[...]

Mogliby zacząć lepiej pracować opierdalacze. Związki to przechowalnia lewusów!

Data: 2012-03-02 14:45:24
Autor: A. Filip
" Tictactoe" <pohukiwacz@NOSPAM.gazeta.pl> pisze:
boukun <boukun@neostrada.pl> napisał(a):
Związek zawodowy Verdi wezwał pracowników obsługi naziemnej lotniska
Tegel w Berlinie do strajku ostrzegawczego. Protest ma się rozpocząć
juĹź w piątek rano o godzinie 6 i zakończyć za 3,5 godziny.  W ten
sposób Verdi chce zwiększyć presję na pracodawcę w negocjacjach
płacowych.  Związek domaga się znacznej podwyĹźki płac.

Mogliby zacząć lepiej pracować opierdalacze. Związki to przechowalnia
lewusĂłw!

A właściciele/dyrektorzy to by nie mogli/potrafili lepiej zarządzać żeby
było na wyższe płace? :-)

Data: 2012-03-02 14:55:15
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 09:34, boukun pisze:

[...]

Są, jest ten pisany przez "S" i cała masa innych.. Udało wam się solidaruchy to wywalczyć..

Data: 2012-03-02 16:50:47
Autor: boukun

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jiqjg9$r4m$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie mieszaj, nie mieszaj, polska Solidarność została zniszczona przez zbrodniarza Jaruzelskiego i zdelegalizowana..., potem był Jaruzelsko-Kiszczakowski-Geremkowsk-Michnikowski układ, który rządzi do dziś...

boukun

Data: 2012-03-02 18:23:56
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:

Nie mieszaj, nie mieszaj, polska Solidarność została zniszczona przez zbrodniarza Jaruzelskiego i zdelegalizowana..., potem był Jaruzelsko-Kiszczakowski-Geremkowsk-Michnikowski układ, który rządzi do dziś...

Przecież chcesz bodajże tworzyć parlament w sieci, a w niej rządzą "UKŁADY".... scalone. :-)

Data: 2012-03-02 19:38:28
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 16:50, boukun pisze:

[...]

Naprawdę chciałbym wierzyć w twoje słowa, Jednak po stanie wojennym ja nie zauważyłem jakichś zmian w strukturach "S", ani personalnych ani organizacyjnych. - Ci sami ludzie nadal kierowali tym związkiem.

Data: 2012-03-02 19:41:30
Autor: boukun

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jir439$ddf$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie całkiem, tylko żydostwo się ostało, bo miało się ostać, vide inspiracja Geremka... W regionach niezależnych Polaków posprzątali i wytrzebili za granicą i zniechęcili... A wcale nie musieli się ostać, gdyby nie Geremek i Jaruzelski, architekt obecnego kurewskiego systemu...

boukun

Data: 2012-03-02 19:45:53
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 19:41, boukun pisze:

[...]

No nie wiem.. Wałęsa, Frasyniuk, Michnik i pozostali.. jednym słowem ci sami co przed stanem wojennym decydowali o "Solidarności".

Data: 2012-03-02 19:50:36
Autor: boukun

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jir4h6$dkb$2node2.news.atman.pl...
[...]

A co ja innego napisałem? Ich pozycja była zagrożona, przez niezależnych Polaków, którzy przejmowali władzę w regionach, a także na szczytach... I dlatego należało wprowadzić stan wojenny, bo międzynarodówka syjonistyczna tak zdecydowała i wielki brat z USA o tym wiedział i palcem nie ruszył w bucie...

boukun

Data: 2012-03-12 20:19:32
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-02 19:50, boukun pisze:

[...]

E tam, ta "S" od zawsze była na pasku zachodniego imperializmu. A polscy robotnicy byli dla nich tylko mięsem armatnim. Pamiętam instrukcje RFE jak rozbijać ZOMOwskie tarcze.

Data: 2012-03-12 20:44:28
Autor: boukun

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jjli86$33m$1node2.news.atman.pl...
[...]

Gówno prawda, MY, naród, 10 milionów Polaków wyrwaliśmy się spod kontroli syjonistom i tym w SB i tym z zachodu..., i dlatego nas bydle Jaruzelski spacyfikował, z inicjatywy syjonistów...

boukun

Data: 2012-05-01 22:17:50
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-12 20:44, boukun pisze:

[...]

Wyrwaliście się?! A na czym to polegało? Bo ja odnosiłem i czły czas odnoszę wrażenie że wy nie byliście w stanie kiwnąć palcem bez instrukcji od imperialistów..

Gdzie są związki zawodowe w Polsce?