Gdzie s膮 pieni膮dze z Las贸w Pa艅stwowych ?

Data: 2015-01-21 11:28:05
Autor: u2
Gdzie s膮 pieni膮dze z Las贸w Pa艅stwowych ?
1. szczurek przepil
2. szczurkowa przepila
3. ?

http://niezalezna.pl/63428-rzad-zgubil-800-mln-zl-gdzie-sa-pieniadze-z-lasow-panstwowych

Rok temu koalicja PO-PSL w ekspresowym tempie uchwali艂a ustaw臋, kt贸ra na艂o偶y艂a na Lasy Pa艅stwowe haracz w wysoko艣ci 800 mln z艂 rocznie.

Pieni膮dze mia艂y by膰 przekazane na budow臋 dr贸g lokalnych, a program mia艂 trafi膰 do gmin le艣nych, kt贸rych drogi s膮 rozje偶d偶ane przez transporty z drewnem. Dzi艣 jednak Ministerstwo Finans贸w nie wie, gdzie trafi艂y pieni膮dze. 鈥 Rz膮d k艂amie i manipuluje 鈥 oburza si臋 Dariusz B膮k, pose艂 Prawa i Sprawiedliwo艣ci.

W styczniu ub.r. polski rz膮d w ekspresowym tempie, przy wsparciu koalicjanta, przeprowadzi艂 przez Sejm zmiany w prawie, nak艂adaj膮ce na Lasy Pa艅stwowe danin臋 w wielko艣ci 1,6 mld z艂 w ci膮gu dw贸ch lat. Ponadto od 2017 r. owe gospodarstwo pa艅stwowe b臋dzie musia艂o p艂aci膰 2 proc. podatku obrotowego od handlu drewnem.

Wed艂ug pierwotnych zapowiedzi rz膮du 800 mln z艂 mia艂o by膰 przekazane na program przebudowy dr贸g lokalnych (650 mln z艂) i do bud偶etu na zasypywanie dziury (150 mln z艂). 鈥 Pieni膮dze mia艂y by膰 znaczone. Tak twierdzi艂a koalicja rz膮dz膮ca i ministrowie. Pieni膮dze zabrane Lasom mia艂y by膰 przeznaczone na Narodowy Program Przebudowy Dr贸g Lokalnych w powiatach i gminach. Zapytali艣my wi臋c, kt贸re drogi z tych funduszy zosta艂y wybudowane. Okaza艂o si臋, 偶e nie wiadomo, poniewa偶 pieni膮dze zosta艂y wymieszane i niemo偶liwe jest, 偶eby to wskaza膰. A my, jako pos艂owie, chcieliby艣my to wiedzie膰 鈥 m贸wi艂 wczoraj w Sejmie Dariusz B膮k, pose艂 PiS鈥憉.

Jak t艂umaczy nam Ministerstwo Finans贸w, pieni膮dze鈥 wsi膮k艂y do bud偶etu. 鈥 艢rodki pochodz膮ce z wp艂at dokonywanych przez Lasy Pa艅stwowe, podobnie jak w wypadku wp艂at innych jednostek czy podatnik贸w, wchodz膮 do og贸lnej puli dochod贸w bud偶etu pa艅stwa, kt贸ra umo偶liwia pokrycie wydatk贸w pa艅stwa zwi膮zanych z realizacj膮 g艂贸wnych jego funkcji 鈥 poinformowa艂 nas Wydzia艂 Obs艂ugi Medialnej Ministerstwa Finans贸w. Zdaniem urz臋dnik贸w resortu pieni臋dzy nie da si臋 w 偶aden spos贸b namierzy膰.

Na co wi臋c zosta艂y przeznaczone pieni膮dze od Las贸w Pa艅stwowych? Trudno powiedzie膰. Raczej nie posz艂y na przebudow臋 dr贸g lokalnych. Rozporz膮dzenie i uchwa艂a Rady Ministr贸w wielko艣膰 wydatk贸w na przebudow臋 dr贸g lokalnych ustali艂y ju偶 w 2011 r., p贸藕niej zapisanych w nich kwot nie zmieniano. W sumie w latach 2012鈥2015 zamierzano wyda膰 3,2 mld z艂. Jak czytamy w uzasadnieniu do rozporz膮dzenia z 6 wrze艣nia 2011 r.: 鈥濪otacje dla jednostek samorz膮du terytorialnego na realizacj臋 zada艅 w艂asnych w zakresie przebudowy, budowy oraz remont贸w dr贸g powiatowych i gminnych finansowane s膮 z rezerwy celowej bud偶etu pa艅stwa. Projektowane rozporz膮dzenie nie wp艂ywa na wielko艣膰 wydatk贸w bud偶etu pa艅stwa w ramach rezerwy celowej鈥.

Do tej pory w ramach programu wykorzystano niewiele ponad 1,4 mld z艂. Mimo zapowiedzi rz膮du, nie mo偶na powiedzie膰, 偶e pieni膮dze pozyskane od Las贸w spo偶ytkowano na program przebudowy dr贸g lokalnych.

W tym kontek艣cie niepokoj膮co aktualne staj膮 si臋 kwestie zawarte w dokumentach ujawnionych przez serwis WikiLeaks. Jak wskazywa艂 raport ameryka艅skiego ambasadora w Polsce Victora Ashe鈥檃 przeznaczony dla jego prze艂o偶onych, prezydent Bronis艂aw Komorowski zaproponowa艂, by z pieni臋dzy uzyskanych ze sprzeda偶y las贸w zaspokoi膰 roszczenia przedwojennych 偶ydowskich w艂a艣cicieli nieruchomo艣ci.

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-01-21 12:41:01
Autor: babel77
W dniu 2015-01-21 o 11:28, u2 pisze:
1. szczurek przepil
2. szczurkowa przepila
3. ?

http://niezalezna.pl/63428-rzad-zgubil-800-mln-zl-gdzie-sa-pieniadze-z-lasow-panstwowych

  Stasio pewnie zajuma艂 :P

https://www.youtube.com/watch?v=YOnLbInrg18

Data: 2015-01-21 16:02:11
Autor: Jacek
Gdzie s膮 pieni膮dze z Las贸w Pa艅stwow ych?
W dniu 2015-01-21 o 12:41, babel77 pisze:
  Stasio pewnie zajuma艂 :P

Tu s膮:
https://www.google.pl/maps/@32.0869518,34.7879675,13z?hl=pl
Jacek

Data: 2015-01-21 20:43:03
Autor: andal
Gdzie s pieni眃ze z Las體 Pa駍twowych?
On Wed, 21 Jan 2015 16:02:11 +0100, Jacek wrote:

W dniu 2015-01-21 o 12:41, babel77 pisze:
  Stasio pewnie zajuma艂 :P

Tu s膮: https://www.google.pl/maps/@32.0869518,34.7879675,13z?hl=pl Jacek

wspaniala lokata

Data: 2015-01-21 22:25:15
Autor: u2
W dniu 2015-01-21 o 21:43, andal pisze:
[...]

troche jednak tam za goraco:-)))

Data: 2015-01-22 06:44:26
Autor: babel77
W dniu 2015-01-21 o 16:02, Jacek pisze:
W dniu 2015-01-21 o 12:41, babel77 pisze:
  Stasio pewnie zajuma艂 :P

Tu s膮:
https://www.google.pl/maps/@32.0869518,34.7879675,13z?hl=pl
Jacek

E tam, tam pewnie ujowo z lasami to chc膮 nasze zajuma膰, ale Stachu by艂 pierwszy i on zajuma艂. :P

Data: 2015-01-22 13:20:08
Autor: szklanynocnik
Gdzie s pieni眃ze z Las體 Pa駍twowych?
u縴tkownik babel77 napisa:

E tam, tam pewnie ujowo z lasami to chc nasze zajuma, ale Stachu by pierwszy i on zajuma. :P

Kiedy zydzi wpierdolili sie do izraela sami zniszczyli uprawy
pomaranczy. Im nie wolno nic dac.

Data: 2015-01-22 14:36:18
Autor: Marek
Gdzie s pieni眃ze z Las體 Pa駍twowych?
W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 22:20:09 UTC+1 u縴tkownik szklan...@gmail.com napisa:
> [...]

Kiedy zydzi wpierdolili sie do izraela sami zniszczyli uprawy

Z pomaranczy robili sok, a te wycisniete 硊py dawali krowom.
Ja nie moge sobie wyobrazic, jak to mleko smakowalo...

Data: 2015-01-23 02:09:00
Autor: MarkWoydak
Gdzie s pieni眃ze z Las體 Pa駍twowych?

U縴tkownik <szklanynocnik@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:6e7288c2-8e1c-4283-b91a-7bbbfdabcb6agooglegroups.com...
[...]

To Izrael by czyj zanim oni si tam "wpierdolili"?

MW

Gdzie s膮 pieni膮dze z Las贸w Pa艅stwowych ?