Gdzie sensowne procenty z ┼Ťwi─Ötym spokojem?

Data: 2015-08-22 23:23:05
Autor: bartek
Gdzie sensowne procenty z ┼Ťwi─Ötym spokojem?
Dzień dobry, witam serdecznie grupę.

Potrzebuj─Ö porady. Szukam banku, kt├│ry:
ÔÇô umo┼╝liwia zak┼éadanie sensownych, normalnych rachunk├│w i lokat (a nie "promocyjnych" w rodzaju "tylko dla nowych klient├│w, maksymalna kwota do 10 k z┼é" itp.),
ÔÇô funkcjonuje na prostych, przejrzystych zasadach (bez bimbaliona haczyk├│w, wyj─ůtk├│w i zastrze┼╝e┼ä w regulaminach),
ÔÇô nie kosztuje du┼╝o (a najlepiej wcale :-) za otwarcie i prowadzenie konta, przelewy, wydanie i u┼╝ytkowanie karty,
ÔÇô oferuje sensowne oprocentowanie,
ÔÇô zapewnia wygod─Ö u┼╝ytkowania (przede wszystkim przez Internet, ale zupe┼énie nie zale┼╝y mi na aplikacjach mobilnych).

Do tej pory mam konto w Eurobanku, ale ich oferta w ogóle przestała być atrakcyjna.

Wychodz─Ö z za┼éo┼╝enia, ┼╝e 0,3% r├│┼╝nicy w oprocentowaniu krezusa ze mnie nie zrobi i po prostu nie chce mi si─Ö po┼Ťwi─Öca─ç du┼╝o czasu na optymalizacj─Ö rachunk├│w. Innymi s┼éowy szukam czego┼Ť wzgl─Ödnie bezobs┼éugowego z bonusem ┼Ťwi─Ötego spokoju. Mo┼╝ecie mi co┼Ť poleci─ç?

Pozdrawiam
ÔÇô Bartek

Data: 2015-08-23 09:55:40
Autor: Szymon
Gdzie sensowne procenty z ┼Ťwi─Ötym spokojem?
W dniu 2015-08-22 o 23:23, bartek@hejzeho.pl pisze:

Bardzo chwal─Ö sobie Idea Bank...

ÔÇô umo┼╝liwia zak┼éadanie sensownych, normalnych rachunk├│w i lokat (a nie "promocyjnych" w rodzaju "tylko dla nowych klient├│w, maksymalna kwota do 10 k z┼é" itp.),

IB ma jedn─ů z ciekawszych propozycji je┼Ťli chodzi o procenty na lokacie. Mam tam konto Idealne - darmowe bez haczyk├│w.

ÔÇô funkcjonuje na prostych, przejrzystych zasadach (bez bimbaliona haczyk├│w, wyj─ůtk├│w i zastrze┼╝e┼ä w regulaminach),

Posiadaj─ů w ofercie lokat "podejrzane" produkty, ale je po prostu omijam.

ÔÇô nie kosztuje du┼╝o (a najlepiej wcale :-) za otwarcie i prowadzenie konta, przelewy, wydanie i u┼╝ytkowanie karty,

Nie mam tam karty. Zdaje si─Ö, ┼╝e jaki┼Ť limit trzeba wyrobi─ç, by by┼éa darmowa. Nie powinno by─ç to problemem - chcesz p┼éaci─ç kart─ů to wyrobisz limit, nie chcesz - nie bierzesz karty do konta i masz reszt─Ö za darmo.

ÔÇô oferuje sensowne oprocentowanie,

Bardzo sensowne.

ÔÇô zapewnia wygod─Ö u┼╝ytkowania (przede wszystkim przez Internet, ale zupe┼énie nie zale┼╝y mi na aplikacjach mobilnych).

Jestem zadowolony z systemu transakcyjnego przez Internet. Ostatnio korzysta┼éem te┼╝ kilka razy z Idea Hub w Warszawie - genialne rozwi─ůzanie.

Do tej pory mam konto w Eurobanku, ale ich oferta w ogóle przestała być atrakcyjna.

Te┼╝ mam. Dla karty i programu "Rodzina i przyjaciele".

Pozdrawiam
Szymon

Data: 2015-08-24 20:11:21
Autor: WAM
Gdzie sensowne procenty z Âwiŕtym spokojem?
On Sun, 23 Aug 2015 09:55:40 +0200, Szymon <atman@wp.pl> wrote:

Ostatnio korzysta│em te┐ kilka razy z Idea Hub w Warszawie - genialne rozwi▒zanie.
Co to za rozwi▒zanie?

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w gˇrach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2015-08-25 15:50:22
Autor: Szymon
W dniu 2015-08-24 o 20:11, WAM pisze:
On Sun, 23 Aug 2015 09:55:40 +0200, Szymon <atman@wp.pl> wrote:

Ostatnio
korzysta│em te┐ kilka razy z Idea Hub w Warszawie - genialne rozwi▒zanie.
Co to za rozwi▒zanie?

https://www.ideabank.pl/idea-hub

Pierwszy raz siŕ spotykam z czym takim w polskich bankach.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-08-23 18:52:53
Autor: Waldek
[...]

W tej chwili to chyba tylko Idea i Meritum (Alior)
na 7/8 m-cy bez durnowatych limit├│w kwoty

Pozdro

Data: 2015-08-23 19:30:53
Autor: Szymon
W dniu 2015-08-23 o 18:52, Waldek pisze:

W tej chwili to chyba tylko Idea i Meritum (Alior)
na 7/8 m-cy bez durnowatych limit├│w kwoty

Mam wra┼╝enie, ┼╝e w Meritum "tylko dla nowych ┼Ťrodk├│w" jest sensowny procent z lokat. Nale┼╝y si─Ö te┼╝ spodziewa─ç post─Öpuj─ůcej integracji z Aliorem, a w ko┼äcu wch┼éoni─Öcia Meritum. Oferta Aliora jest zdecydowanie gorsza ni┼╝ Idei (w moim przekonaniu).

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-08-23 13:23:32
Autor: pasztab
Gdzie sensowne procenty z Âwiŕtym spokojem?
Czy oferta Idei jest taka dobra? Kiedys byla, ale dzis niewiele odbiega od przecietnej. Bez zadnych warunkow /konto, nowe srodki, min/max kwota/ to zaledwie 2,4 - 2,65 na 12M.

Data: 2015-08-24 07:33:59
Autor: Szymon
W dniu 2015-08-23 o 22:23, pasztab@gmail.com pisze:
Czy oferta Idei jest taka dobra? Kiedys byla, ale dzis niewiele odbiega od przecietnej. Bez zadnych warunkow /konto, nowe srodki, min/max kwota/ to zaledwie 2,4 - 2,65 na 12M.

Przeci─Ötna? A jest gdzie┼Ť wy┼╝ej?

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-08-24 01:50:45
Autor: pasztab
Den m├ąndag 24 augusti 2015 kl. 07:34:13 UTC+2 skrev Szymon:

Przeci─Ötna? A jest gdzie┼Ť wy┼╝ej?

-- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam
Szymon

Optima - bezkarna 3,2 i do 100 a nie 10K. Konto 2,8. Tyle, ze karty tu nie dostaniesz - bank typowo oszczednosciowy.

Data: 2015-08-24 13:01:00
Autor: Szymon
W dniu 2015-08-24 o 10:50, pasztab@gmail.com pisze:
Optima - bezkarna 3,2 i do 100 a nie 10K. Konto 2,8. Tyle, ze karty tu nie dostaniesz - bank typowo oszczednosciowy.

Bezkarna jest tylko dla nowych klient├│w.
2,8 konto tylko dla nowych ┼Ťrodk├│w.

O Idei dodam, i┼╝ je┼Ťli kto┼Ť korzysta z ping-ponga to w praktyce ma ROR oprocentowany na 2,5% (lub 2% je┼Ťli nie chce codziennie si─Ö logowa─ç i skorzysta z lokaty beztroskiej).

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-08-24 10:53:14
Autor: janek z pola
Szymon wrote:

[...]

Aliorem, a w końcu wchłonięcia Meritum. Oferta Aliora jest zdecydowanie
gorsza ni┼╝ Idei (w moim przekonaniu).

Marka Meritum rozes┼éa┼éa klientom maila z informacj─ů, ┼╝e 26 pa┼║dziernika 2015 jest po┼é─ůczenie operacyjne i mapuj─ů produkty Meritum na nowe produkty Alior. Jakby si─Ö nie uda┼éo 26 pa┼║dziernika to daj─ů sobie czas do 30 listopada - mo┼╝e maj─ů taki termin narzucony? W ka┼╝dym razie po 30 listopada ju┼╝ na pewno nie b─Ödzie czego┼Ť takiego jak Meritum, a nazwa zostanie tylko w produktach Alior - oczywi┼Ťcie wszystko wycofane z oferty. Swoj─ů drog─ů ciekawe, czy teraz mo┼╝na jeszcze kupowa─ç ofert─Ö Meritum?

--
Wysłane z pola.

Data: 2015-08-24 13:49:39
Autor: Waldek
W dniu 2015-08-23 o 19:30, Szymon pisze:
[...]

Nowe ┼Ťrodki to nie to samo co nowy klient  :]

Owszem w Optimie jest 2,8 ale tez dla "nowych" ┼Ťrodk├│w
i trzeba si─Ö ┼Ťrednio co 2 m-ce bawi─ç w ciuciubabke ;)

Pozdro

Data: 2015-08-24 19:44:48
Autor: Szymon
W dniu 2015-08-24 o 13:49, Waldek pisze:
[...]

Tak, tylko problem jest taki, i┼╝ je┼Ťli ko┼äcz─ů si─Ö lokaty i ┼Ťrodki trafiaj─ů na konto to nie s─ů "nowe", zatem nie za┼éo┼╝ysz lokaty na dobry procent w Meritum. W praktyce jak kto┼Ť jest nowym klientem to korzysta, bo wszelkie ┼Ťrodki s─ů "nowe", ale po jakim┼Ť czasie ju┼╝ nie jest tak kolorowo. Jedyna szansa - wycofa─ç wk┼éady na kilka miesi─Öcy i potem wr├│ci─ç. A to oznacza, ┼╝e trzeba mie─ç alternatyw─Ö... Koledze - z tego co rozumia┼éem - chodzi┼éo raczej o jeden bank i ┼Ťwi─Öty spok├│j, a nie kombinowanie.

Owszem w Optimie jest 2,8 ale tez dla "nowych" ┼Ťrodk├│w
i trzeba si─Ö ┼Ťrednio co 2 m-ce bawi─ç w ciuciubabke ;)

O tyle ┼éatwiej, ┼╝e to konto. W przypadku lokat zazwyczaj ko┼äcz─ů si─Ö w r├│┼╝nych terminach i sprawa si─Ö komplikuje. Niemniej specyfika Optimy chyba te┼╝ nie do ko┼äca pokrywa si─Ö z potrzebami autora w─ůtku.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-08-24 20:49:17
Autor: RobertS
Gdzie sensowne procenty z ┼Ťwi─Ötym spokojem ?
w GNB jest nowa promocja

lokata na 2 m-ce do 50kzł na jeden pesel, 4.5%* w skali roku

dost─Öpna tylko u po┼Ťrednik├│w (HB/OF)

*je┼╝eli kto┼Ť mia┼é ju┼╝ promocyjn─ů lokat─Ö na 4% (okr─ůg┼éa czw├│rka) to otrzyma 3,5% na ww.

RobertS

Data: 2015-08-24 20:57:05
Autor: bartek
Gdzie sensowne procenty z Âwiŕtym spokojem?
Dziŕkujŕ wszystkim za sugestie i odpowiedzi.

On Mon, 24 Aug 2015 19:44:48 +0200
Szymon <atman@wp.pl> wrote:
Koledze - z tego co rozumia│em - chodzi│o raczej
o jeden bank i Âwiŕty spokˇj, a nie kombinowanie.

Faktycznie chodzi mi o Âwiŕty spokˇj bez kombinacji i zabaw w ciuciubabkŕ. Wola│bym rzeczywiÂcie jeden bank, ale mo┐e i dwa bym od biedy zniˇs│. Czy podejÂcie "jeden bank do oszczŕdzania, drugi do czego innego (karty)" zdaje egzamin jako bezproblemowe rozwi▒zanie? Da siŕ skomponowaŠ taki w miarŕ bezobs│ugowy i nieupierdliwy duet?

Pozdrawiam
-- Bartek

Data: 2015-08-25 15:51:24
Autor: Szymon
W dniu 2015-08-24 o 20:57, bartek@hejzeho.pl pisze:
[...]

Ja tak w│aÂnie robiŕ - w Idei trzymam oszczŕdnoÂci i traktujŕ jako konto+lokaty, a kartŕ z darmowym kontem mam w innym banku.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-08-25 00:36:32
Autor: MK
Gdzie sensowne procenty z ?wi?tym spokojem ?
Waldek <mam@nie.dam> Wrote in message:
W dniu 2015-08-23 o 19:30, Szymon pisze:
W dniu 2015-08-23 o 18:52, Waldek pisze:

W tej chwili to chyba tylko Idea i Meritum (Alior)
na 7/8 m-cy bez durnowatych limitˇw kwoty

Mam wra?enie, ?e w Meritum "tylko dla nowych ?rodkˇw" jest sensowny
procent z lokat. Nale?y si? te? spodziewa? post?puj?cej integracji z
Aliorem, a w ko?cu wch?oni?cia Meritum. Oferta Aliora jest zdecydowanie
gorsza ni? Idei (w moim przekonaniu).

Nowe ?rodki to nie to samo co nowy klient  :]

Owszem w Optimie jest 2,8 ale tez dla "nowych" ?rodkˇw
i trzeba si? ?rednio co 2 m-ce bawi? w ciuciubabke ;)

Niekoniecznie.  Jak b?dziesz prˇbowa? przela? kas? na zewnatrz to
 wyskoczy komunikat o mozliwosci zalozenia lokaty 3 m-ce na 2,8%.
 Mo?na za?o?y? maksymalnie 5 takich lokat.

MK

--

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-08-25 01:20:51
Autor: Chris94
Gdzie sensowne procenty z ?wi?tym spokojem ?
Dnia Tue, 25 Aug 2015 00:36:32 +0200 (CEST), MK napisa│(a):

Niekoniecznie.  Jak b?dziesz prˇbowa? przela? kas? na zewnatrz to
 wyskoczy komunikat o mozliwosci zalozenia lokaty 3 m-ce na 2,8%.
 Mo?na za?o?y? maksymalnie 5 takich lokat.

Ale - tak jak pisa│ Szymon - gdy sko˝czy siŕ lokata, to zaczyna siŕ
problem, bo dla Optimy te Ârodki z lokaty ju┐ nie s▒ "nowe".

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-08-25 15:52:44
Autor: Szymon
W dniu 2015-08-25 o 01:20, Chris94 pisze:
Ale - tak jak pisa│ Szymon - gdy sko˝czy siŕ lokata, to zaczyna siŕ
problem, bo dla Optimy te Ârodki z lokaty ju┐ nie s▒ "nowe".

Ja pisa│em o Meritum. Nie mam Optimy. W Optimie jest konto oszczŕdnoÂciowe nie╝le oprocentowane i tu problemu pewnie nie bŕdzie. W Meritum KO nie porywa, a lokaty schodz▒ w rˇ┐nych terminach.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-08-25 23:21:30
Autor: Chris94
Gdzie sensowne procenty z ?wi?tym spokojem ?
Dnia Tue, 25 Aug 2015 15:52:44 +0200, Szymon napisa│(a):

[...]

Ale ja pisa│em o Optimie i tam po up│ywie terminu lokaty w│aÂnie jest
problem o ktˇrym pisa│em.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-08-24 01:41:26
Autor: Chris94
Dnia Sun, 23 Aug 2015 18:52:53 +0200, Waldek napisał(a):

[...]

W Meritum dobrze to już *było*.
W tej chwili op┼éaty za konto oraz za kart─Ö s─ů zawieszone "w ramach
promocji", ale promocja się kończy bodajże w listopadzie, więc
otwieranie tam nowego rachunku jest raczej bez sensu.
Sam si─Ö rozgl─ůdam, gdzie by stamt─ůd uciec.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2015-08-29 09:59:23
Autor: bartek
Gdzie sensowne procenty z ┼Ťwi─Ötym spokojem?
Dzi─Ökuj─Ö wszystkim za odpowiedzi.

Pozdrawiam
ÔÇô Bartek

Data: 2015-08-29 15:08:26
Autor: 666
Gdzie sensowne procenty z ┼Ťwi─Ötym spokojem?
SKOK im. Stefczyka oferuje 3% na lokacie rocznej.

Gdzie sensowne procenty z ┼Ťwi─Ötym spokojem?