Gdzie się podziały...

Data: 2020-06-09 07:19:17
Autor: Peter
Gdzie się podziały...
....tamte prywatki

Znaczy się w tym roku wymiotło wszystkie samochody 3 drzwiowe, jeszcze rok temu widziałem fieste, golfa, polo a w tym roku nic, naprawdę nic no może poza oczywistym fiatem 500

niech uj strzeli, za komuny chyba było więcej ładnych małych fajnych samochodów niż teraz, chwale sobie fiacika stilo 3d no rewelacja dzisiaj takiego nie uświadczysz

rodziny co raz mniejsze a samochody co raz większe ...byle większe od somsiada

następna prawilność to wielkość samochodów w środku, w co nie wsiadam to małe i ciasne, producenci podają wymiary samochodów zewnętrzne, pojemności bagażników a nikt nie podaj kubatury środka, samochody segmentu B są ciaśniejsze niż dawne A, jechałem 208 nowym i w środku ciaśniej jak w pandzie 3 masakra

Data: 2020-06-09 09:38:18
Autor: T.
Gdzie się podziały...
W dniu 2020-06-09 o 07:19, Peter pisze:
[...]

Auto-swiat.pl podaje wymiary wewnątrz.
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/btKk9kpTURBXy9hYzk5ODc0MmYzN2JmMzAyNzUyNzk4YmQ2ZDlkZjg5MS5wbmeSlQLNAxQAwsOVAgDNAvjCw4GhMAU

To ze strony https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/bmw-x6-m50i-ten-suv-uwielbia-prowokowac-test/x362703

T.

Data: 2020-06-09 10:10:04
Autor: heby
Gdzie się podziały...
On 09/06/2020 07:19, Peter wrote:
Znaczy się w tym roku wymiotło wszystkie samochody 3 drzwiowe

Zawsze zastanawiałem się jakie mają zalety poza tym że tańsze w produkcji?

Data: 2020-06-09 10:06:58
Autor: PiteR
Gdzie się podziały...
in <news:rbng53$um0$2dont-email.me>
user heby pisze tak:

Znaczy się w tym roku wymiotło wszystkie samochody 3 drzwiowe

Zawsze zastanawiałem się jakie mają zalety poza tym że tańsze w
produkcji?

i jakie wnioski?

mniej zamków do zepsucia?
mniej korbotroników do zepsucia?
mniej klamek do zepsucia?
mniej uszczelek do zepsucia?
mniej miejsc przecieków wody?
pasażer łatwo nie ucieknie?
złodziej łatwo nie buchnie laptopa w korku?
seryjny morderca łatwo nie wsiądzie za plecy?

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG
Costa Starbucks i BP

Data: 2020-06-09 11:11:51
Autor: K
Gdzie się podziały...
On 09/06/2020 10:27, heby wrote:

seryjny morderca łatwo nie wsiądzie za plecy?

Nie wiem jak w reszcie świata, ale moje samochody do tej pory automatycznie zamykały drzwi po ruszeniu. Nie żebym miał jakieś wypasy, ot, normalne, z ogłoszenia. Jeden był srebrny drugi czarny, nie wiem czy to ważne.

W wiekszosci aut da sie to wylaczyc z menu ustawien komputera pokladowego. W starszych trzeba bylo sie podlaczyc przez OBD2.

Data: 2020-06-09 12:15:23
Autor: Cavallino
Gdzie się podziały...
W dniu 09-06-2020 o 12:11, K pisze:
On 09/06/2020 10:27, heby wrote:

[...]

Względnie przytrzymać klawisz otwierania drzwi przez kilka sekund.
W autach młodszych niż 20 letnie (a mówimy o samochodach, a nie o zabytkach) i posiadających centralny zamek, powinno być w std.

Data: 2020-06-09 13:30:02
Autor: K
Gdzie się podziały...
On 09/06/2020 11:15, Cavallino wrote:

Względnie przytrzymać klawisz otwierania drzwi przez kilka sekund.
W autach młodszych niż 20 letnie (a mówimy o samochodach, a nie o zabytkach) i posiadających centralny zamek, powinno być w std.

Byc moze, nie sprawdzalem. W kazdym razie w Vectrze C/Signum nie dalo sie tego zrobic z poziomu menu bez modulu comfort ale zapytam brata z ciekawosci czy motyw z przytrzymaniem guzika u niego dziala. Natomiast w Insigni B moge tym sterowac z poziomu menu.

Data: 2020-06-09 15:46:35
Autor: Cavallino
Gdzie się podziały...
W dniu 09-06-2020 o 14:30, K pisze:
[...]

Nie lepiej przeczytać w instrukcji?

Data: 2020-06-09 15:21:56
Autor: K
Gdzie się podziały...
On 09/06/2020 14:46, Cavallino wrote:
[...]

Nie chce mi sie teraz szukac. Zapytac na Signalu latwiej/szybciej.

Data: 2020-06-10 10:07:22
Autor: kk
Gdzie się podziały...
On 2020-06-09 16:21, K wrote:
[...]

Jaki masz numer telefonu?

Data: 2020-06-09 18:09:46
Autor: Mirek Ptak
Gdzie się podziały...
[...]

U mnie to już się dało ustawić w Astrze G (II) Elegance z 2003 roku bodaj. Oczywiście następna w kolejce Vectra C tez to umożliwiała - wersja średnia z cennika.
Także Cavallino ma tu co najmniej 90% racji :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2020-06-09 17:41:37
Autor: K
Gdzie się podziały...
On 09/06/2020 17:09, Mirek Ptak wrote:

[...]

Brat potwierdzil, ze w Signum (Design) z 2007 tez mozna wlaczyc z guzika i sie drzwi rygluja przy 10-20km/h

Data: 2020-06-09 11:21:31
Autor: Liwiusz
Gdzie się podziały...
user heby pisze tak:

[...]

Obawiam się, że nie takie były motywy kupujących 3-drzwiowce.

--
Liwiusz

Data: 2020-06-09 16:38:11
Autor: ąćęłńóśźż
Gdzie się podziały...
Znam takich, dla których były (zbiegiem okoliczności Ople Corsa).
Dla starej panny (dwie lewe ręce do techniki) to jeszcze OK, ale dla dziadka z kilkorgiem wnucząt to pukaliśmy w głowę (wejdź w 3 osoby do tyłu), z tym że chyba spora różnica w cenie była (chodzi mi po głowie 4,5 tys. zł w końcówce lat 90-tych wobec 5-d, ze dwie pensje/emerytury).
"Dzieci z tyłu bezpieczniejsze" - g... prawda, weź wyciągnij/ucieknij z pożaru / wypadku (...zgasł na przejeździe kolejowym...).
BTW kolega miał Poloneza 3-drzwiowego, OIDP przerobiony na europejczyka z "anglika", kupił bez wielkiego powodu ("bo tak"), kawaler, traktował jak pickupa (rzemieślnik).

-- -- -
Obawiam się, że nie takie były motywy kupujących 3-drzwiowce.

Data: 2020-06-09 22:43:18
Autor: PiteR
Gdzie się podziały...
in <news:5edf549c$0$540$65785112news.neostrada.pl>
user Liwiusz pisze tak:

[...]

mniej przepustów i kabli do zepsucia? ;)

Data: 2020-06-09 11:27:18
Autor: heby
Gdzie się podziały...
On 09/06/2020 11:06, PiteR wrote:
Znaczy się w tym roku wymiotło wszystkie samochody 3 drzwiowe
Zawsze zastanawiałem się jakie mają zalety poza tym że tańsze w
produkcji?
i jakie wnioski?

No tylko taki: tańszy w produkacji. Poza tym nie widzę zalet.

mniej zamków do zepsucia?
mniej korbotroników do zepsucia?
mniej klamek do zepsucia?
mniej uszczelek do zepsucia?

Do 10 lat samochodu od nowości, nie słyszę o takich problemach. Jako tako ogarneliśmy takie detale jako ziemianie.

mniej miejsc przecieków wody?

To aż tak cieknie w samochodzie że trzeba uszczelniać dziury blachą :D? To może nie róbmy żadnych otworów po bokach tylko właz od spodu. A nie, kałuże, szlag.

Przyznaje, ciekł mi Lanos. Ale to z powodu *braku* uszczelki.

pasażer łatwo nie ucieknie?

To ważne. Przydają się też pasy bezpieczeństwa z zapadką i wilcze doły w podłodze.

złodziej łatwo nie buchnie laptopa w korku?

Czy ja wiem, jeśli ktoś jest na tyle głupi aby rzucać na tylną kanapę laptopa to myślę że żadna "technologia braku drzwi" niewiele mu pomoże.

Data: 2020-06-09 16:30:06
Autor: Shrek
Gdzie się podziały...
W dniu 09.06.2020 o 11:27, heby pisze:
[...]

Pewnie moniejsza konstrukcja i mniejsza masa. Ale słabe to zalety - myślałem o typeR ale trzydzwiowe nadwozie mnie wyleczyło.

Data: 2020-06-10 13:34:32
Autor: Budzik
Gdzie się podziały...
Użytkownik heby heby@poczta.onet.pl ...

mniej klamek do zepsucia?

Do 10 lat samochodu od nowości, nie słyszę o takich problemach. Jako tako ogarneliśmy takie detale jako ziemianie.

Kup renault mastera :)

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2020-06-10 15:37:09
Autor: Cavallino
Gdzie się podziały...
W dniu 10-06-2020 o 15:34, Budzik pisze:
[...]

Renault jakości czegokolwiek nie ogarnie nigdy.
To firma do zaorania, żeby zło się nie rozprzestrzeniało.
Oprócz Dacii teraz szkodzi też Nissanowi i Mitsubishi.

Data: 2020-06-10 14:27:02
Autor: Budzik
Gdzie się podziały...
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Nie zgodze sie.
Porównujac master/ducato to master ma wiele rzeczy lepszych.
Z najwazniejszych to oczywiście silnik - 2.3 125KM na łancuchu rozrzadu - milion km trzepniesz nim nie ruszajac niczego.
W ducato w miedzyczasie conajmniej raz wymienisz wtryski (minimum 5kpln a mozliwe ze 2x a mozliwe ze 3x bo w tych aktualnych rocznikach chodza słuchy ze znowu coś zmienili i nawet po 100kkm potrafią się sypnac), minimum 5 razy zmienisz rozrzad (8kpln) a tu lejesz olej i jezdzisz...

Za to z najwiekszych minusów tego auta - promien skretu... Dramat.

No i te klamki ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2020-06-10 16:14:22
Autor: heby
Gdzie się podziały...
On 10/06/2020 15:34, Budzik wrote:
mniej klamek do zepsucia?
Do 10 lat samochodu od nowości, nie słyszę o takich problemach. Jako
tako ogarneliśmy takie detale jako ziemianie.
Kup renault mastera :)

Miałem Lagune II. To chyba relatywnie blisko?

Klamki całe.

Data: 2020-06-10 14:41:36
Autor: Budzik
Gdzie się podziały...
[...]

Mniej wiecej tak jak maluchowi do mercedesa G .... w sensie wielkosci oczywiście ;)

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2020-06-10 16:44:30
Autor: heby
Gdzie się podziały...
On 10/06/2020 16:41, Budzik wrote:
Kup renault mastera :)
Miałem Lagune II. To chyba relatywnie blisko?
Klamki całe.
Mniej wiecej tak jak maluchowi do mercedesa G
... w sensie wielkosci oczywiście ;)

Silniki miały wspólne (2.2dci), sporo osprzętu kabiny *podobno* też, elektronika w duzym stopniu itd itp.

Zakładam że klamki od jednego i od drugiego pochodzą z tego samego okresu, być może nawet robione w jednej fabryce.

Data: 2020-06-11 20:59:49
Autor: Budzik
Gdzie się podziały...
[...]

Jakos sobie nie wyobrazam tych wielkich klamek z mastera w Lagunie...

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2020-06-12 21:49:31
Autor: heby
Gdzie się podziały...
On 6/11/2020 10:59 PM, Budzik wrote:
Zakładam że klamki od jednego i od drugiego pochodzą z tego samego
okresu, być może nawet robione w jednej fabryce.
Jakos sobie nie wyobrazam tych wielkich klamek z mastera w Lagunie...

Jakoś nie widzę abym napisał że pochodzą z tej samej formy ... może coś przeoczyłem.

Data: 2020-06-13 08:59:47
Autor: Budzik
Gdzie się podziały...
[...]

Producenci samochodów potrafią zepsuc to co dobrze działa zmieniajac jakies pierdoły w jednym modelu, wiec porownywanie roznych klamek z roznych modeli, nawet jak pochodza z tej samej fabryki nie ma sensu.

Ja ogolnie nie słyszałem o tym zeby dany model auta miał problem z orywajacymi sie klamkami wiec nie jest to chyba jakas bardzo trudna rzecz do wyproduwania. W masterze III udało im sie spierdolic choc trzeba przyznac ze w masterze II tez nie były idealne bo sie łamały zwłaszcza te od bocznych drzwi przesuwnych.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-06-10 15:10:17
Autor: PiteR
Gdzie się podziały...
in <news:rbnklu$rq1$1dont-email.me>
user heby pisze tak:

[...]

taa, bo nie ma zim.

mniej miejsc przecieków wody?

To aż tak cieknie w samochodzie że trzeba uszczelniać dziury
blachą :D? To może nie róbmy żadnych otworów po bokach tylko właz
od spodu. A nie, kałuże, szlag.

Zróbmy auto z plastiku. Zamiast zadławić wieloryba folią wykorzystajmy to co wy... produkowaliśmy. Ostatnio czlowiek staje sie jednorazowy (i nawet wielcy politycy tak mówią głośno że nie wszyscy muszą przeżyć wajrusa) to nie musi być strefa zgniotu droga i zbytnio wytrzymała. Carbon jak w F1 w nosie bolida to tu overkill. Trabi był wynalazkiem wizjonerskim.

pasażer łatwo nie ucieknie?

To ważne. Przydają się też pasy bezpieczeństwa z zapadką i wilcze
doły w podłodze.

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/7740972,dziecko-policja-
samochod-wypadek-wideo-film-tarnowskie-gory.html

złodziej łatwo nie buchnie laptopa w korku?

Czy ja wiem, jeśli ktoś jest na tyle głupi aby rzucać na tylną
kanapę laptopa to myślę że żadna "technologia braku drzwi"
niewiele mu pomoże.

ou to potwierdzasz, że w Polsce jeszcze tak kradną?
Czy za PIS znowu zaczeli tak kraść?

mniej siłowników do zepsucia :)

Data: 2020-06-10 16:33:58
Autor: heby
Gdzie się podziały...
On 10/06/2020 16:10, PiteR wrote:
Do 10 lat samochodu od nowości, nie słyszę o takich problemach.
Jako tako ogarneliśmy takie detale jako ziemianie.
taa, bo nie ma zim.

Na przestrzeni ostatnich 10 lat było co najmniej 30 dni z temperaturą poniżej -20 stopni, z czego, bodaj, w 2012, kilka z rzędu, poniżej -25.

I się nie rozsypało. Ba, nie rozsypało się nawet w jakimś starym maluchu który tych zim widział kilkadziesiat, z tego wiele solidnych.

Co robie źle że mam dobrze skoro reszta świada nie kupuje 5 drzwi z powodu klamek zamieniajacych się w proszek?

To aż tak cieknie w samochodzie że trzeba uszczelniać dziury
blachą :D? To może nie róbmy żadnych otworów po bokach tylko właz
od spodu. A nie, kałuże, szlag.
Zróbmy auto z plastiku.

To już było. Taka na ten przykład Laguna II w nowszej wersji miała dach z plastiku.

Nie wiem jakie są powody dla których z tego zrezygnowano, ale nie wykluczam że kilku Januszuf mogło wywołać negatywny oddzwięk medialny bredząc coś o bylejakości.

Mój może być cały z plastiku z recyklingu. Nie mam problemu ze zderzamami ze zmienlonych butelek. Jeśli ma wytrzymać to samo.

[...]

Zamyka się samoczynnie i uniemożliwia otwarcie od środka. Tak przynajmniej jest w srebrnych i czarnych smochodach, które miałem. Może ten był przemalowany.

A, no i trzeba to mieć właczone.

PS. Kiedyś dziecko otwarło drzwi u mnie, od środka, na tylnej kanapie, w obecnosci 2 dorosłych z tyłu.

Czy ja wiem, jeśli ktoś jest na tyle głupi aby rzucać na tylną
kanapę laptopa to myślę że żadna "technologia braku drzwi"
niewiele mu pomoże.
ou to potwierdzasz, że w Polsce jeszcze tak kradną?

Kradną tak plecaki i torby z *przedniego* siedzenia, metodą "na skuterek". Ostatni taki numer to nawet chyba w sąsiednim mieście czytałem kilka tyg temu. Czy z tylnego? Nie wiem. Co mnie to obchodzi, drzwi mam zablokowane.

Czy za PIS znowu zaczeli tak kraść?

Jest jakaś korelacja? Może to tylko kontynuacja, tylko częsciej przepra... a nie, jednak nie.

[...]

Kup autko bez, będzie nastepne mniej do zepsucia. Kilme też bym wyrzucił, spora część komory silnika też da się odciążyć bez większych strat względem jazdy.

Pomykam 17 lat. Samochody używane. Jeszcze nie padł ani jeden siłownik. Ja to mam pecha :/

Data: 2020-06-10 15:46:04
Autor: PiteR
Gdzie się podziały...
in <news:rbqr0u$cfu$1dont-email.me>

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dekalog_I

Kup autko bez, będzie nastepne mniej do zepsucia. Kilme też bym wyrzucił, spora część komory silnika też da się odciążyć bez
większych strat względem jazdy.

o dzięki za przypomnienie klimy. Idzie do sygnaturki
tak mnie męczyło o czym zapomniałem.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks

Data: 2020-06-10 17:10:52
Autor: Mateusz Viste
Gdzie się podziały...
2020-06-10 o 16:33 +0200, heby napisał:
To już było. Taka na ten przykład Laguna II w nowszej wersji miała
dach z plastiku.

Dach akurat nie rdzewieje. Problemem raczej podwozie, progi i dolne
elementy karoserii. Duroplast w Trabim był fajny, ale akurat tych
elementów nie zastępował. No i miał jednak swoje wady.

[...]

W moim aucie (białym) nie ma żadnego samoczynnego zamykania, ani
zresztą centralnego zamka. Jest za to taki mały wichajster w drzwiach,
który pozwala sprawić że nijak z wewnątrz dziecko nie otworzy drzwi.
Cokolwiek co nie jest dzieckiem zresztą też nie. Jakoś bardziej ufam
temu, niż opcji którą miałbym wyklikać w jakimś komputerku.

Kup autko bez, będzie nastepne mniej do zepsucia. Kilme też bym wyrzucił, spora część komory silnika też da się odciążyć bez
większych strat względem jazdy.

Dokładnie tak. W dupach się poprzewracało od tej całej technologii.

Mateusz

Data: 2020-06-11 14:47:47
Autor: ąćęłńóśźż
Gdzie się podziały...
Co mają do tego drzwi?
Kamieniem w szybę i nurek w otwór okna.

-- -- -
Co mnie to obchodzi, drzwi mam zablokowane.

Data: 2020-06-11 14:38:36
Autor: ąćęłńóśźż
Gdzie się podziały...
A z czego przydupasy P0 mają żyć po 8 latach postu bez koryta?

-- -- -

Data: 2020-06-09 12:05:34
Autor: Michal Jankowski
Gdzie się podziały...
[...]

Ja miałem srebrny i czarny i nie miały tego. Teraz mam niebieski i ma.
:)

Z takich różnic między modelami zawsze mnie zastanawiała duża różnica w cenie kombi/sedan. Tyle kasy za kawałek blachy i dwie szybki...

   MJ

Data: 2020-06-09 12:13:46
Autor: Cavallino
Gdzie się podziały...
W dniu 09-06-2020 o 12:05, Michal Jankowski pisze:
[...]

Skąd wiesz?
Nie było w instrukcji obsługi, czy nie próbowałeś jej przeczytać i włączyć tej funkcji?

Data: 2020-06-09 13:19:13
Autor: J.F.
Gdzie się podziały...
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5edf5ef0$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
Z takich różnic między modelami zawsze mnie zastanawiała duża różnica w cenie kombi/sedan. Tyle kasy za kawałek blachy i dwie szybki...

Blachy nawet malutki kawalek.

Ale naprawde taka roznica ?
Ja pamietam, ze raczej podobna cena.

J.

Data: 2020-06-09 17:12:06
Autor: Michal Jankowski
Gdzie się podziały...
W dniu 09.06.2020 o 13:19, J.F. pisze:
[...]

Podobna, ale te 4 tys. różnicy będzie. Może dla Ciebie to mało. :)

   MJ

Data: 2020-06-09 17:32:09
Autor: J.F.
Gdzie się podziały...
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5edfa6c8$0$17352$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wiesz, kupujac auto za 60, 80 czy 100 tys ... to juz niewielka roznica :-)
A doplacic i tak trzeba - za klime, za silnik itp.

Ostatnio jakos tak zawsze kombi mialem - ale na rynku uzywek roznicy w cenie nie widac :-)

J.

Data: 2020-06-09 18:50:46
Autor: Cavallino
Gdzie się podziały...
W dniu 09-06-2020 o 17:12, Michal Jankowski pisze:
[...]

Ale do htb, a nie do sedana....

Data: 2020-06-09 20:30:02
Autor: Michal Jankowski
Gdzie się podziały...
W dniu 09.06.2020 o 18:50, Cavallino pisze:
[...]

Przykładowo Octavia: kombi o 3650 droższe od sedana. Przy czym sedan jest 3 mm dłuższy od kombi.

   MJ

Data: 2020-06-09 22:46:00
Autor: Cavallino
Gdzie się podziały...
W dniu 09-06-2020 o 20:30, Michal Jankowski pisze:
[...]

Ciekawe od kiedy robią Octavie sedan?
Bo wczoraj jeszcze nie robili....

Data: 2020-06-13 22:51:44
Autor: Poldek
Gdzie się podziały...
W dniu 2020-06-09 o 20:30, Michal Jankowski pisze:
[...]

Kombi ma zwykle inne zawieszenie z tyłu.

Data: 2020-06-09 12:21:01
Autor: ąćęłńóśźż
Gdzie się podziały...
Jak mi plecy zesztywniały (jakiś upadek czy coś) to w 3-drzwiowym nie byłem w stanie sięgnąć po klamrę pasa - słupek za daleko z tyłu.

-- -- -
i jakie wnioski?

Data: 2020-06-09 18:21:25
Autor: z
Gdzie się podziały...
Szerokie drzwi na parkingu przy super markecie.
DADAMMMM ;-)

Data: 2020-06-09 19:06:56
Autor: heby
Gdzie się podziały...
On 09/06/2020 18:21, z wrote:
Szerokie drzwi na parkingu przy super markecie.
DADAMMMM ;-)

Już mi jeden mistrzu porysował złośliwie samochód. Zaparkował swoim pipierdułkiem 3 dzwiowym, przeznaczonym do parkowania przy pałacu, ma małym miejscu przy hipermarkecie. I zagotował się pewno że mu kamerdyner drzwi nie otworzył. Kupich chłop samochód do szpanu i okazało się że nie nadaje się do zakupów buraków. Co za złośliwość świata.

Data: 2020-06-10 08:01:58
Autor: Peter
Gdzie się podziały...
W dniu 2020-06-09 o 10:10, heby pisze:
On 09/06/2020 07:19, Peter wrote:
Znaczy się w tym roku wymiotło wszystkie samochody 3 drzwiowe

Zawsze zastanawiałem się jakie mają zalety poza tym że tańsze w produkcji?

a jakie zalety ma samochód 5 drzwiowy gdzie przez 10letni okres używania tylne drzwi nie były otwarte ani razu i tylko skleiły się z uszczelką? nawalił centralny i drzwi się nie zamykały itd

3D 200% ładniej wyglądają
3D mają szerokie drzwi w małym samochodzie nie czuję ciasnotny jak wsiadam
5D słupek B koło kierowcy czuje się jakby ktoś za mną stał

to tak jak kupowanie samochodu - pudła ogromnego tylko dlatego że raz w roku przyjedzie rodzinka i trzeba ją odwieźć a przez 99% roku jeździsz do pracy ogromnym pudłem i nigdy nie masz go gdzie zaparkować

Data: 2020-06-10 08:19:11
Autor: Cavallino
Gdzie się podziały...
W dniu 10-06-2020 o 08:01, Peter pisze:
[...]

Kwestia gustu.
Mnie np. płaszczaki nie interesują, a w suvach 3D wyglądają śmiesznie, a nie lepiej....

3D mają szerokie drzwi

To akurat źle, bo ciężko je otworzyć,a  przy parkowaniu np na chodniku otwierają się za szeroko - łatwiej kogoś nimi uszkodzić.
Nigdy węższe drzwi w 5D nie sprawiały problemu z wysiadaniem.

W sumie mogliby Ci zaproponować specjalną wersję 3d, w realnych jej kosztach, czyli za 10 tys więcej.
Ale pewnie i tak nie kupisz i oni to już policzyli....

Data: 2020-06-10 08:19:45
Autor: heby
Gdzie się podziały...
On 10/06/2020 08:01, Peter wrote:
a jakie zalety ma samochód 5 drzwiowy gdzie przez 10letni okres używania tylne drzwi nie były otwarte ani razu i tylko skleiły się z uszczelką?

Czyli tylna kanapa bez sensu. Trzeba było kupić smarta albo żuka.

nawalił centralny i drzwi się nie zamykały itd

Skoro nie naprawił, to zbędny.

Jakie to szczęscie że centralny nawala tylko w tylnych drzwiach, dzięki czemu to argument za zakupem 3-drzwiowego.

3D 200% ładniej wyglądają

Miałem Seicento i rozumiem, bro.

3D mają szerokie drzwi w małym samochodzie nie czuję ciasnotny jak wsiadam

Tak, szczególnie na parkingu przed hipermarketem.

5D słupek B koło kierowcy czuje się jakby ktoś za mną stał

A stoi?

to tak jak kupowanie samochodu - pudła ogromnego tylko dlatego że raz w roku przyjedzie rodzinka i trzeba ją odwieźć a przez 99% roku jeździsz do pracy ogromnym pudłem i nigdy nie masz go gdzie zaparkować

To wypożycz na ten 1 dzień coś a na codzień pomykaj jakimś elektrykiem.

Data: 2020-06-10 09:11:33
Autor: T.
Gdzie się podziały...
W dniu 2020-06-10 o 08:19, heby pisze:
[...]

To będzie ładne auto (trzydrzwiowe): https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/peugeot-1008-or-trzydrzwiowy-crossover/8thqw0l

Natomiast super były drzwi w peugeocie 1007 - odsuwane. niestety ponoć były z nimi problemy (były za ciężkie i wyrywało im mocowania).

https://autokult.pl/8469,peugeot-1007-awarieiproblemy

T.

Data: 2020-06-10 09:30:36
Autor: heby
Gdzie się podziały...
On 10/06/2020 09:11, T. wrote:
To będzie ładne auto (trzydrzwiowe): https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/peugeot-1008-or-trzydrzwiowy-crossover/8thqw0l

Zawsze uważałem że jak jesteś upierniczony błotem po dach przedzierajac się przez krzaki i bagna w centrum Warszawy w celu odchamienia się w teatrze (po coś te crossovery produkują chyba?), to elegancja jest podstawą. Tak że trzymam kciuki, czekam aż ktoś jeszcze porządnie zaprojektuje szambiarkę, wszystkie maja takie nudne kształty, może wystarczyło by złamać linię zbiornika jakimś ostrym zagięciem i już elegancji nie psuje?

Natomiast super były drzwi w peugeocie 1007 - odsuwane. niestety ponoć były z nimi problemy (były za ciężkie i wyrywało im mocowania).
https://autokult.pl/8469,peugeot-1007-awarieiproblemy

O mało nie kupiłem. Muszę jednak stwierdzić żed na tylną kanapę wchodziło się mniej więcej tak samo kijowo jak w Seicento.

Data: 2020-06-10 10:26:01
Autor: ąćęłńóśźż
Gdzie się podziały...
I to jest francuska definicja "Super".
Jak wszystko francuskie.

-- -- -
super były drzwi w peugeocie niestety były z nimi problemy (były za ciężkie i wyrywało im mocowania).

Data: 2020-06-10 08:23:39
Autor: K
Gdzie się podziały...
On 10/06/2020 07:01, Peter wrote:

[...]

Wszystko zalezy czego potrzebujesz. Jak bym nie mial dwojki dzieci w wieku szkolnym, psa i dwa razy do roku nie jezdzil po EU na wakacje to bym kupil Golfa R-ke, albo S3. Nie wiem jak Golf ale S3 juz w wersji 3D nie wystepuje.

Data: 2020-06-09 11:09:42
Autor: K
Gdzie się podziały...
On 09/06/2020 06:19, Peter wrote:
...tamte prywatki

Znaczy się w tym roku wymiotło wszystkie samochody 3 drzwiowe, jeszcze rok temu widziałem fieste, golfa, polo a w tym roku nic, naprawdę nic no może poza oczywistym fiatem 500

Nie wiem ale RS3 tez przestali robic w trzydrzwiowym.

Data: 2020-06-09 18:20:03
Autor: z
Gdzie się podziały...
Bo ludzie są coraz mądrzejsi.
Trzydrzwiowy jest niepraktyczny. Ciężko wsiadać. Producentom nawet nie chce się dobrze zaprojektować podnoszenia fotela...
Miałem Corsę A. I wystarczy.

Jak ktoś już ma za co poszaleć to kupuje sobie jaką wersję sportową albo całkiem sportowy samochód.

Normalny Kowalski kupuje jeden dla rodziny bo jest biedny.

Gdzie się podziały...