Gdzie się podział mój token GSM? (Eurobank)

Data: 2009-05-19 05:27:59
Autor: Jarek Andrzejewski
Gdzie się podział mój token GSM? (Eurobank)
Założyłem rachunek, SMS przyszedł, w nim link, połączyłem się (przy
pomocy Opery Mobile) , ściągnąłem JAD-a i JAR-a (po GPRS), token się
uruchomił, wpisałem magiczny kod aktywujący i ujrzałem menu.
Zakończyłem program (i tak zalogowanie możliwe dopiero jutro).

Teraz dotarłem do biurka i chciałem zobaczyć, gdzie ów token się
zainstalował i przyjrzeć mu się dokładniej.
I tu zonk: tokena brak! W grach nie ma, ikony "aplikacje" nie mam,
szukanie JARów w pamięci - bez efektów (był jeden, ale się nie
uruchomił a i nazwa podobna zupełnie do niczego).

Telefon to Samsung Omnia z Windows Mobile 6.1 professional.
Pomożecie? :-)

A z innej beczki: czy Eurobank może odmówic wypłaty gotówki z
rachunku, jeśli przyjdę z paszportem (który przecież jest dokumentem
tożsamości)? Pani w oddziale EB stwierdziła, że nie uznają paszportów
i już, a ja na to, że podrążę temat.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-05-19 14:30:31
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 19 May 2009 05:27:59 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):

Zakończyłem program (i tak zalogowanie możliwe dopiero jutro).

Dlaczego dopiero jutro?

--
Kojer

Data: 2009-05-19 06:05:41
Autor: Jarek Andrzejewski
On May 19, 2:30 pm, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:
Dnia Tue, 19 May 2009 05:27:59 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):

> Zakończyłem program (i tak zalogowanie możliwe dopiero jutro).

Dlaczego dopiero jutro?

Taką informację dostałem podczas zakładania rachunku.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-05-19 15:12:45
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 19 May 2009 06:05:41 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):

Zakończyłem program (i tak zalogowanie możliwe dopiero jutro).
Dlaczego dopiero jutro?
Taką informację dostałem podczas zakładania rachunku.

No to ja logowałem się po jakichś 15 minutach od założenia. Działało. Ale
to jakiś rok temu było. Ostatnio dodawałem pełnomocnika i też praktycznie
od razu mógł się logować. Sprawdź jak ci się już uda token uruchomić :).

--
Kojer

Data: 2009-05-19 19:05:43
Autor: kranu
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

A ja tydzień temu jeszcze w oddziale banku się logowałem od razu po załozeniu konta i zainstalowaniu tokena.

--
pozdrawiam,
Kranu

Data: 2009-05-19 14:38:07
Autor: Brzezi
wto, 19 maj 2009 o 14:27 GMT, Jarek Andrzejewski napisał(a):

[...]

Omnia ma windows mobile, w windowsie w programach, musisz gdzies znalesc
emulator java, tam bedziesz mial wtedy dostepny gmsToken

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-05-19 05:43:09
Autor: Jarek Andrzejewski
On May 19, 2:38 pm, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:
> [...]

Omnia ma windows mobile, w windowsie w programach, musisz gdzies znalesc
emulator java, tam bedziesz mial wtedy dostepny gmsToken

Bingo! A ja chyba miałem zaćmienie umysłu, że tę ikonę "Java"
przeoczyłem...
Ale żeby nie bylo za wesoło - uruchomienie kończy się komunikatem
"Wystąpił wyjątek aplikacji Java. Aplikacja zostanie zakończona."

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-05-19 06:39:58
Autor: Jarek Andrzejewski
On May 19, 2:43 pm, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:
On May 19, 2:38 pm, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:

Ale żeby nie bylo za wesoło - uruchomienie kończy się komunikatem
"Wystąpił wyjątek aplikacji Java. Aplikacja zostanie zakończona."

Omni (i Windows Mobile) co prawda nie ma na liście przetestowanych
telefonów (taka lista jest na stronie producenta programu
http://www.wheel.pl/resources/overview), ale mam nadzieję, że da się
uruchomić. Zgłosiłem do banku, zobaczymy...
Jak się nie uda, to pewnie wezmę "breloczek"... I tak na "belce" te 2
złote miesięcznie odzyskam :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-05-19 15:53:15
Autor: Brzezi
wto, 19 maj 2009 o 15:39 GMT, Jarek Andrzejewski napisał(a):

[...]

Ja mam WM, tyle ze mam wgrady zmodowany soft, gdzie zamiast standardowej
javy, jest jakas wersja Java Esmertec, w niej tokenGSM dziala mi bez
problemu, pewnie mozesz sobie doinstalowac tego Esmerteca

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-05-19 16:27:42
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 19 May 2009 15:53:15 +0200, Brzezi napisał(a):

[...]

Ale zgodnie z tym co pisał w pierwszym poście to token mu się raz
uruchomił. Dziwne, powinno działać. Może spróbować go uruchomić z poziomu
Opera Mobile tak jak za pierwszym razem?

--
Kojer

Data: 2009-05-19 07:36:07
Autor: Jarek Andrzejewski
On May 19, 4:27 pm, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

> [...]

uruchomił. Dziwne, powinno działać. Może spróbować go uruchomić z poziomu
Opera Mobile tak jak za pierwszym razem?

Czyli wejść na ten link i ponownie pobrać? Na razie poczekam na pomoc
z EB, bo nie chcę czegoś namieszać (nie wiem np. czy kod aktywacyjny
może zadziałać jeszcze raz).

A Esmertec - z tego co wyszperałem - niestety nie jest darmowy (to w
ogóle jakas tajemnicza rzecz, bo na www producenta nie ma nawet demo).
Na razie spróbuję oprzeć się na wbudowanej maszynie Java, a z wydaniem
$50 zaczekam...

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-05-19 17:22:55
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 19 May 2009 07:36:07 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):

[...]

Bardziej spróbować uruchomić to co już się ściągneło i zainstalowało. Może
Opera ma wbudowaną własną maszynę javy? Nie znam się na Windows Mobile, tak
strzelam. Na pomoc helpdesku eurobankowego za bardzo bym nie liczył.

--
Kojer

Data: 2009-05-19 13:33:39
Autor: Jarek Andrzejewski
On May 19, 5:22 pm, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

> [...]

Opera ma wbudowaną własną maszynę javy? Nie znam się na Windows Mobile, tak

nawet nie wiem, gdzie szukać apletu, żeby URLa jakoś skonstruować....
Nie wiem, jak "wydłubać" aplikację z komórki, bo wydłubaną może dałoby
się uruchomić na innej maszynie wirtualnej (np. emulatorze). W sumie
nie zależy mi na tokenie w telefonie, bo i tak na stronie będę się
logował przecież przy pomocy komputera, więc emulator, byle dawał się
zalogować i przelewać - wystarczy...

strzelam. Na pomoc helpdesku eurobankowego za bardzo bym nie liczył.

dlatego najpierw poszło tu, a do hell-desku chwilę później :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-05-19 07:38:41
Autor: Jarek Andrzejewski
[...]

jeszcze mi się przypomniało o javie: Sun miał hasło "write once, run
everywhere", ale życie dowodzi, że właściwsze jest "write once, debug
everywhere" :-)

Data: 2009-05-21 06:04:34
Autor: Jarek Andrzejewski
On May 19, 3:39 pm, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:
> [...]

uruchomić. Zgłosiłem do banku, zobaczymy...
Jak się nie uda, to pewnie wezmę "breloczek"... I tak na "belce" te 2

wziąłem na razie token RSA, ale jestem w kontakcie z "technicznymi",
więc pewnie jeszcze zrelacjonuję dalszy ciąg sprawy...

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-05-27 22:22:49
Autor: pawlak
Dnia Thu, 21 May 2009 06:04:34 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):

wziąłem na razie token RSA, ale jestem w kontakcie z "technicznymi",
więc pewnie jeszcze zrelacjonuję dalszy ciąg sprawy...

Udało się? Ciekawy jestem zaradności 'technicznych' ;)

pawlak

Data: 2009-05-28 10:29:46
Autor: Jarek Andrzejewski
On May 27, 10:22 pm, pawlak <s...@spam.net> wrote:
> [...]

> więc pewnie jeszcze zrelacjonuję dalszy ciąg sprawy...

Udało się?
Ciekawy jestem zaradności 'technicznych' ;)

"Techniczni" z Wheel (producent tokena programowego) dorwali Omnię i
zadziałało im. Jednak mają aparat z nieco nowszym softem, a ja wolę
nie upgrade'ować swojego telefonu bez współpracy z serwisem, bo dla
mojej wersji softu w Omni (i900SAHH7/CXHH7) nie ma upgrade (podałem na
www CXHH7 zgodnie z opisem na stronie). Co ciekawe jest dla SAHH7, ale
czy to na pewno to?

Poza tym Samsung przestrzega:
- "Podczas aktualizacji wszystkie dane użytkownika zapisane w
telefonie zostaną skasowane."
- "Aplikacja do aktualizacji oprogramowania przeznaczona jest tylko
dla telefonu Samsung Omnia oraz dla wybranych operatorów.
Aktualizacja może być niemożliwa lub działać niepoprawnie na innych
telefonach Samsung Omnia."

Wolę nie ryzykować, może w wolnej chwili przejadę się do serwisu....

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-06-30 02:29:47
Autor: Jarek Andrzejewski
On May 28, 7:29 pm, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:

> [...]

telefonach SamsungOmnia."

Wolę nie ryzykować, może w wolnej chwili przejadę się do serwisu...

Niechęć do ryzyka mi się okresowo zmniejszyła i zrobiłem upgrade
oprogramowania Omni. Ta wersja CXHH7 to "brandowany firmware" Plus
GSM, ale po zmianie ciągu CXHH7 na SAHH7 w odpowiednim miejscu
rejestru update ze strony Samsunga (SAHJ3) zadziałał. I token EB
też :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-05-22 22:00:30
Autor: pawlak
Token GSM na G1 (Eurobank) (was: Gdzie się podział mój token GSM? (Eurobank))
Dnia Tue, 19 May 2009 05:27:59 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):

Telefon to Samsung Omnia z Windows Mobile 6.1 professional.

Nie jest to odpowiedź na Twoje pytanie, aczkolwiek również dotyczy
'nietypowego' telefonu.

Token z eurobanku udało mi się zainstalować na G1 (Android OS) za pomocą
emulatora, który zwie się Java J2ME Runner (jest do pobrania w markecie).
Emulator dokonuje konwersji aplikacji j2me na format zrozumiały dla
Androida i token uruchamia się jak normalna aplikacja.
Do ściągnięcia samego tokena potrzebny był jeszcze program o nazwie Wappush
Ripper, bez tego G1 nie odbierało wiadomości wappush z eurobanku.
 Mam nadzieję, że powyższe info okaże się dla kogoś przydatne :-)

pawlak

Gdzie się podział mój token GSM? (Eurobank)