Gdzie szukać inwestorów dla projektów internetowych?

Data: 2010-07-05 13:50:38
Autor: extroden
Gdzie szukać inwestorów dla projektów internetowych?
Witam,
Proszę Grupowiczów pl.biznes o sugestie. Sprawa jest następująca:
Mam przygotowany biznesplan, rozpisany projekt serwisu, bardzo atrakcyjną domenę a za tym wszystkim stoi oczywiście mój pomysł. Potrzebuję wsparcia inwestorskiego, z tym, że nie musi to być "czysta" gotówka. Zamiast tego wystarczy background techniczny (serwer, administrator, programista, grafik, tłumacz). Gdzie poszukiwać inwestora? Czy moglibyście podać namiary na jakieś fundusze / instytucje finansowe zajmujące się (współ)finansowaniem takich projektów? Czy pozyskanie inwestora może się łączyć z wystąpieniem o fundusze unijne na dany projekt? Jaka jest praktyka w takich sytuacjach? Czy trzeba posiadać własną działalność gospodarczą (aktualnie jestem zatrudniony na etacie w firmie zupełnie spoza branży internetowej i finansowej)? Jak zwykle wyglądają negocjacje a następnie ewentualna współpraca z inwestorem w takich przypadkach? Jak wyglądają te kwestie od strony formalnej - czy ja jestem właścicielem takiego serwisu a inwestor ma udziały itp.?
Dodam, że projekt nie zalicza się do tych z grupy wysokiego ryzyka. Oceniam, że potrzeba zainwestować jednorazowo około 50 tysięcy +  miesięczny koszt utrzymania przez rok (wtedy zacznie zarabiać na siebie) około 3 tysięcy.
Jeśli ktoś zechciałby mi podpowiedzieć coś sensownego, byłbym bardzo wdzięczny. Ewentualnie proszę o kontakt na maila: extroden(.at.)gazeta.pl Pozdrawiam.

Data: 2010-07-05 17:54:42
Autor: hiphophurra
Użytkownik "extroden" <extroden.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i0snvd$622$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Proszę Grupowiczów pl.biznes o sugestie.

Nie ma takich instytucji, ktoś naopowiadał Ci głupot.
Finansowane nie są projekty prywatne tylko gigantyczne
projekty korporacyjne od kilku milionów złotych w
górę.
hhh

Data: 2010-07-06 15:06:04
Autor: GB
W dniu 2010-07-05 17:54, hiphophurra pisze:
[...]

Bzdura. Są, tylko trzeba poszukać. Sam miałem co najmniej dwie poważne rozmowy w temacie, rozmyły się z uwagi na to że inwestor bardzo chciał pokryć wszystkie body costs ale nie chciał pokryć udziału.

GB

Data: 2010-07-06 17:16:58
Autor: hiphophurra
Użytkownik "GB" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości news:4c332a5a$0$19160$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To może zamiast nas tu obrażać i wyzywać, podałbyś
jakieś linki w temacie. Konkrety... Chyba, że to
instytucje ściśle tajne. Rotfl.
hhh

Data: 2010-07-07 10:04:11
Autor: GB
W dniu 2010-07-06 17:16, hiphophurra pisze:
[...]

Postukało Cię z tym wyzywaniem? ;-D co za wrażliwiec. Z takim podejściem to trzymaj sie od biznesu z daleka bo Cię pozbawi przywileju wolności ;-).

Anioły Biznesu, UE.

GB

Data: 2010-07-07 09:17:00
Autor: m
[...]

Osobie prywatnej ? Wolne żarty

Data: 2010-07-07 10:04:55
Autor: GB
W dniu 2010-07-07 09:17, m pisze:

[...]

Wolne czy szybkie, jak umiesz rozmawiać z ludźmi to załatwisz i dla psa, jak nie to i jako korporacja nie dostaniesz 10 zł.

Tak, dla osoby prywatnej.

GB.

Data: 2010-07-07 19:20:45
Autor: hiphophurra

Użytkownik "GB" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości news:4c343545$0$17102$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-07-07 09:17, m pisze:

[...]

A ja wciąż czekam na konkrety. Krytykujesz ludzi,
którzy wyśmiali Twoje urojenia, ale linków do tych
instytucji finansujących takie projekty nie raczysz
podać...

hhh

Data: 2010-07-08 08:56:43
Autor: Franc

W dniu 2010-07-07 09:17, m pisze:

[...]

Kolego, jakbyś czytał na spokojnie, to byś zauważył, że napisał.
-> Anioły Biznesu, UE. <-

--
Franc

Data: 2010-07-08 10:17:13
Autor: m

Użytkownik "Franc" <kanies@wytnijmyto.wp.pl> napisał w wiadomości news:16dlpen5ip3zw.3lpxkg2k4e1a$.dlg40tude.net...
Kolego, jakbyś czytał na spokojnie, to byś zauważył, że napisał.
-> Anioły Biznesu, UE. <-

To jest dla FIRM, nie dla najemnikow

"Anioł Biznesu (ang. Business Angel) to szczególny typ inwestora prywatnego, który własne nadwyżki finansowe lokuje w nowe, dobrze rokujące firmy (start-up). Spółki te dzięki zastrzykowi kapitałowemu mogą szybko (w ciągu 2-4 lat) rozwinąć skrzydła, dając wysoki przyrost wartości udziałów wszystkim swoim właścicielom.
"

Data: 2010-07-08 12:47:42
Autor: hiphophurra

Użytkownik "m" <m@no.pq> napisał w wiadomości news:i141if$cqd$1news.onet.pl...

[...]

Dokładnie! Przecież od samego początku naszej
rozmowy mowa jest o OSOBIE INDYWIDUALNEJ.
Pytający wyraźnie zaznaczył, że nie ma działalności
gospodarczej a jest na etacie gdzieś tam. I dlatego
chyba zapytał też czy potencjalny inwestor będzie
zainteresowany współpracą z osobą prywatną, czy
będzie chciał, żeby założył swoją DG.

To wręcz zaskakujące, że na tej - jakby nie było
dość poważnej - grupie wielu ludzi nie potrafi
czytać ze zrozumieniem. Smutne :(
hhh

Data: 2010-07-08 14:06:56
Autor: Franc
Dnia Thu, 8 Jul 2010 12:47:42 +0200, hiphophurra napisał(a):

[...]

Tak?
A tutaj to co jest?
http://infofirma.pl/aniolybiznesu/

--
Franc

Data: 2010-07-08 14:28:06
Autor: m

Użytkownik "Franc" <kanies@wytnijmyto.wp.pl> napisał w wiadomości news:1vpv79b0meo88$.hha3gdbhtzra$.dlg40tude.net...
Pytający wyraźnie zaznaczył, że nie ma działalności
Tak?
A tutaj to co jest?
http://infofirma.pl/aniolybiznesu/

Gdzie?
"
Kto może skorzystać z pomocy Aniołów:
szukasz kapitału w przedziale 50 do 500 tys. PLN (w wyjątkowych przypadkach do 1 mln PLN), w formie udziałowej
Twoje przedsięwzięcie jest innowacyjne - wyższe technologie (IT, biotechnologia, medycyna, Internet, elektronika, optyka, inżynieria...) lub Twom potencjałem jest kapitał intelektualny (pomysł i umiejętności jego realizacji)
projekt na etapie początkowym (nowe przedsiębiorstwo)
kadra ma przygotowany plan realizcji i mocno chce osiągnąć sukces
firma działa jako spółka kapitałowa (z o. o. lub S.A.), bądź jest gotowa jej założenia
firma jest gotowa do  uczestnictwa finansowego w przedsięwzięciu i ponoszenia ryzyka wspólnie z Business Angel
"

Pisze jak byk, chyba, że ktoś nalezy do grupy "80 procent gospodyń domowych nie widzi róznicy"
Pomogą załozyć FIRMĘ
Delikwent, który jest etatowcem i chce na boku dorobić, bez pełnego zaangażowania może spadać

Data: 2010-07-08 15:00:28
Autor: Franc
Gdzie szukać inwestorów dla projektów internetowych?
Dnia Thu, 8 Jul 2010 14:28:06 +0200, m napisał(a):

Gdzie?
[ciach...]

Pokulać myszką troszkę niżej to już za ciężko? Tytuł cyrlicą napisali?
Anioły i Aniołki Biznesu....

ANIOŁKI biznesu...

Anioły Biznesu zajmują się poważnymi projektami. Inwestują spore pieniądze,
by mieć z tego wysokie dochody, choć z dużym marginesem ryzyka.

Aniołki Biznesu zajmują się mniejszymi projektami, pomagają ludziom
aktywnym, którzy chcą realizować swoje pasje zawodowe, a nie mają na to
możliwości czy środków.

Co możesz zyskać dzięki Aniołkom Biznesu:

kursy i szkolenia (obsługa komputera, obsługa firmy)
pomoc przy realizacji swoich pomysłów
pomoc w znalezieniu pracu stałej i dorywczej
dostęp do literatury fachowej (książki, czasopisma)
kontakt z innymi osobami o podobnych potrzebach, by razem prowadzić projekt
Czy mnie mogą pomóc AB? TAK, jeśli:

jestem osobą aktywną, przedsiębiorczą
jestem pracowity
jestem uczciwy
potrafię się wydajnie uczyć i stosować zdobytą wiedzę w praktyce
mam silną motywację, by osiągnąć sukces
--
Franc

Data: 2010-07-08 17:48:01
Autor: hiphophurra

Użytkownik "Franc" <kanies@wytnijmyto.wp.pl> napisał w wiadomości news:18t1sozfm5tgh$.ilhdkiudez7l.dlg40tude.net...
[...]

Rzeczywiście coś takiego jest na tej stronie.
Jednak samo nazewnictwo jest w pewien sposób
uwłaczające. Bez urazy, ale słowo "aniołki" jest dobre
w przedszkolu a nie w takich sprawach. Poza tym
w sumie to skandal w jaki sposób podchodzi się do
ludzi w tego typu instytucjach.
hhh

Data: 2010-07-05 19:40:50
Autor: Slawek
Gdzie szukać inwestorów dla projektów internetowych?
Jeśli ciekawy projekt i bez parcia na terminy to mogę dać projektanta aplikacji, modelatora danych i programistę. Rozumiem, ze projektu jeszcze nie masz  i to wszystko trzeba zrobić a później oczywiście zaimplementować. Oczywiście wszystko to za udział w ewentualnych zyskach:) Jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam na priv. Pisz na slawek[at]netteria.net

pozdrawiam
Sławek

--
Sławomir Własik
www.netteria.net

Data: 2010-07-07 09:21:37
Autor: m
[...]

Skoro to ma być poważne, to ktoś to musi firmować. Albo Ty jako firma albo ktoś inny

Dodam, że projekt nie zalicza się do tych z grupy wysokiego ryzyka. Oceniam,
że potrzeba zainwestować jednorazowo około 50 tysięcy +  miesięczny koszt

Na takie drobne znajdź jakiegoś przedsiębiorcę. Jak uwierzy , że to ma sens, wyskoczy z kilkudziesięciu tysięcy i będzie to firmował.
Instytucja, to spróbuj FM Bank i podobne fundacje
O funduszach unijnych zapomnij, póki jesteś osoba prywatna bez historii.
Wsparcia na kilkanaście tysięcy dla bezrobotnych nie dostaniesz

Data: 2010-07-08 17:55:08
Autor: Inwestor Makler
[...]

Zadałeś bardzo ciekawe pytanie i zgodne z tematyką grupy. W ramach odpowiedzi miałeś wątpliwą przyjemność zapoznania się z bezprzykładną i obrzydliwą pyskówką oraz wyciąganiem sobie najgorszych brudów przez innych. Cała Polska. Nie inaczej jest w biznesie. Chamstwo, cwaniactwo, głupota, złodziejstwo generalnie jeden wielki syf. Niech to będzie dla Ciebie nauka. Nie masz co uderzać ze swoimi pomysłami do żadnych oficjalnych instytucji bo tam Cię zgnoją wyśmieją a nawet będziesz miał ciężkie kłopoty prawne.
Jedyne rozwiązanie to prywatni inwestorzy. Napisz do mnie na maila. Oferuję Ci pokrycie kosztów stworzenia i utrzymania serwisu do 100 tysięcy jedynie w zamian za zarejestrowanie na mnie tej domeny i przeniesienia wszelkich praw do serwisu. Ty natomiast pozostaniesz jego głównym kierownikiem. To oferta wstępna (i dość hojna jak na te warunki) a o szczegółach porozmawiamy jak zobaczę ten biznesplan, pomysł i domenę.
Od razu odpowiem na pytanie. Robię to dla frajdy a nie dla zysku. Chcę pomagać ludziom, bo mnie się kiedyś udało w biznesie i mnie pomogli. Czekam na wiadomość (to mój służbowy e-mail).

inwestor_makler@vp.pl

Data: 2010-07-09 17:52:50
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 08 Jul 2010 17:55:08 +0200, Inwestor Makler napisał(a):

[...]

 Nie ma to jak służbowa, darmowa skrzynka na Onecie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-12 05:56:35
Autor: NKAB -
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> napisał(a):

 Nie ma to jak służbowa, darmowa skrzynka na Onecie.

Zupełnie nie rozumiem tej uwagi.

Dla mnie dobry biznesmen właśnie ogranicza koszty,
co więcej w przypadku korespondencji, której w późniejszym
czasie nie będzie chciał podtrzymywać to bardzo dobry sposób
na pozbycie się upierdliwych klientów.

Wogóle ludzi coś pogięło z tą krytyką korzystania z darmowych
skrzynek mejlowych.

Andrzej.

Data: 2010-07-12 21:46:07
Autor: hiphophurra
Użytkownik "NKAB -" <nkab.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1eaqi$i9t$1inews.gazeta.pl...
[...]

Poważny biznesmen nigdy nie skrytykuje nikogo za
skrzynkę bezpłatną. Niestety takie post-bazarowe
bydełko co to uważa, że każdy musi mieć
własną domenę i wpasioną we flashu stronę, tego
nie zrozumie.

hhh

Data: 2010-07-13 21:29:36
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 12 Jul 2010 21:46:07 +0200, hiphophurra napisał(a):

[...]

 Nie martw się, wyjdziesz z bazaru, nabędziesz ogłady.
 Na razie ograniczaj koszty.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-13 21:24:55
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 12 Jul 2010 05:56:35 +0000 (UTC), NKAB - napisał(a):

 Nie ma to jak służbowa, darmowa skrzynka na Onecie.

Zupełnie nie rozumiem tej uwagi.
Dla mnie dobry biznesmen właśnie ogranicza koszty,

 To jest idiotyzm, a nie ograniczanie kosztów. Jak rozumiem brak
jakichkolwiek gwaracji na działanie takiej skrzynki w niczym Ci nie
przeszkadza? To, że może zniknąć z dnia na dzień? Że maile mogą wpaść do
czarnej dziury? I że możesz wtedy co najwyżej cienko zapłakać, bo sam sie
na to zgodziłeś akceptując regulamin?

co więcej w przypadku korespondencji, której w późniejszym
czasie nie będzie chciał podtrzymywać to bardzo dobry sposób
na pozbycie się upierdliwych klientów.

 Tchórzliwa zmiana adresu? Wot, standardy biznesu pierwszego sortu.

Wogóle ludzi coś pogięło z tą krytyką korzystania z darmowych
skrzynek mejlowych.

 A korzystaj sobie. Tylko nie licz na podziw z tego powodu.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-14 05:16:22
Autor: NKAB -
> [...]

> skrzynek mejlowych.

 A korzystaj sobie. Tylko nie licz na podziw z tego powodu.

Jakie masz uwagi do darmowego np gmaila, zniknie z dnia na dzień?
A produkt naprawde bardzo dorej jakości.

Pieniądz nie śmierdzi i czasami są zlecenia na www.xxx
i co mam dać swój firmowy adres.

Generalnie najpierw na darmowym przyjmuję pierwszy kontakt,
gdy kontrahent jest poważny to przechodzimy już na ten fimrowy
adres (nawet na darmowym gmailu czy ...vp.pl).

Andrzej.

--

Gdzie szukać inwestorów dla projektów internetowych?