Gdzie trzymać waluty obce

Data: 2020-02-22 06:27:55
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu sobota, 22 lutego 2020 12:19:57 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:
Takie pytanie, bo jestem zielony w tym temacie. Jaki bank oferuje możliwość ,,przechowywania" walut, coś a'la skarpeta (bo na oprocentowanie to nie liczę) i możliwość wpłaty/wypłaty walut? No i oczywiście niskie koszty się liczą, najlepiej, żeby ich nie było w ogóle.

Do euro polecam N26 - niemiecki bank (prawdziwy, pod niemieckim nadzorem, żaden "fintech"), zakładasz przez apkę, jeśli założysz z linku:
https://n26.com/r/dawidr0508
albo w apce podasz mój kod dawidr0508 - to będzie założone z mojego polecenia i jak zrobisz ich kartą transakcję na min. 15 euro to mi podziękują przelewem, a wtedy stawiam dobre niemieckie piwo ;)

Bo trzymanie euro w banku w PL mija się z celem.
Do tego dostajesz w N26 debetówkę - 5 wypłat w strefie euro na miesiąc za darmo, można też płacić w innych walutach, przeliczenie po kursie MC bez prowizji, więc koszt 0,2%.
Oczywiście żadnych opłat.

Do kompletu kantor aliora: https://kantor.aliorbank.pl/
Bezpłatne konta w wielu walutach, bezpłatne przelewy euro, bezpłatne (ze strony aliora, a dalej to już SWIFT) przelewy pozostałych walut do kwoty u nich wymienionej, dobre kursy, darmowa kasa dla PLN, EUR, USD i GBP w oddziałach aliora, które mają kasę.
Założyć można przelewem weryfikacyjnym.
Tutaj do zakupu/wpłaty/wypłaty waluty, przelania euro do N26.
Dodatkowo debetówka wielowalutowa.

Data: 2020-02-22 17:33:58
Autor: User
Gdzie trzymać waluty obce
[...]

Czy można w banku N26 założyć i używać konto bez korzystania ze smartfona, tylko przy użyciu laptopa?

Pozdrawiam

Data: 2020-02-22 13:23:56
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu sobota, 22 lutego 2020 17:33:59 UTC+1 użytkownik User napisał:
> [...]
> Dodatkowo debetówka wielowalutowa.

Czy można w banku N26 założyć i używać konto bez korzystania ze smartfona, tylko przy użyciu laptopa?

Niestety - do założenia konieczny, do używania nie w 100%.
Jeśli chce się robić przelewy wychodzące, to trzeba mieć "sparowaną" apkę (na raz "sparowana" może być tylko jedna na jednym telefonie).
Ale do podglądu z laptopa wystarczy możliwość odbioru SMS.
Do płacenia kartą też smartfon niekonieczny ;>
Nie wiem, bo nie testowałem, jak jest z 3D-secure do zakupów przez net.

Do zakładania emulator nie zadziała, trzeba robić fotki dowodu oraz selfie - ale może do potwierdzania przelewów wystarczy.

Data: 2020-02-22 23:12:13
Autor: User
Gdzie trzymać waluty obce
[...]

Dzięki za wyjaśnienia.
Domyślam się, że apka jest pod Androida.
Jakie warunki, poza Androidem, musi spełniać smartfon żeby wszystkie operacje
związane z bankiem N26 można było na nim wygodnie i bezpiecznie wykonywać?
Właśnie wybieram nowego smartfona.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-23 02:01:56
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu sobota, 22 lutego 2020 23:12:18 UTC+1 użytkownik User napisał:
> [...]

związane z bankiem N26 można było na nim wygodnie i bezpiecznie wykonywać?

Pod Androida jest na pewno, pod iOS pewnie też.
Nowy smartfon każdy będzie dobry - chyba że "nowy" ma być dla Ciebie, a kupiony z rynku wtórnego.
Ale i tak bez obaw - działa na moim nexusie 7 z 2013r. - Android 6.0.1..

Mały kłopot miałem z brakiem latarki - musiałem wziąć "zewnętrzną", wymagana była przy zakładaniu w czasie videorozmowy, żeby odpowiednio oświetlić dowód, żeby było widać hologram i inne zabezpieczenia.
Teraz robi się tylko zdjęcia, więc do założenia potrzebny jest tylny aparat i latarka (fotki dowodu - w tym pod kątem, żeby było widać zabezpieczenia) oraz przedni - do selfie.

Ale potem do potwierdzania przelewów wystarczy stary tablet, mający tylko wifi.

Data: 2020-02-23 12:31:04
Autor: User
Gdzie trzymać waluty obce
Ale potem do potwierdzania przelewów wystarczy stary tablet, mający tylko wifi.

Bardzo dziękuje.
Gdy "w końcu" kupię nowego smartfona, to po to, żeby móc na nim robić wszystko,
co będzie mi potrzebne, w tym pełną obsługę np. banku N26.

Przymierzam się do tej wymiany od jakiegoś czasu, bo mój obecny, stary smartfon ma
wszystko to co jest mi potrzebne z jednym "ale": system operacyjny Windows Phone 8.1.
Przyzwyczajenie w obsłudze też jest pewną wartością. Istnieje możliwość upgrade'u
do Windows Phone 10, ale to nie zlikwiduje problemu, że obecnie tworzone apki już
systemu Windows nie przewidują.
Na moje pytanie jaki smartfon wybrać ktoś na grupie pl.misc.telefonia.gsm radził,
żeby zwrócić uwagę na min.4GB RAM, baterię w okolicach 4000mAh i aparat odpowiadający
moim wymaganiom. Nie mam w sprawie aparatu doświadczenia, nie mam z czym porównać.
W moim obecnym smartfonie zarówno główna kamera, jak i kamera selfie mają po 5 MP.
Z selfie nie korzystam, zdjęcia robione główną kamerą mogłyby byś lepsze. Może za bardzo się
rozpisuję na temat kamery, ale zwróciłeś na to uwagę.
Dodam jeszcze tylko, że interesują mnie rozmowy, SMSy/MMSy, internet, w tym poczta,
www, komunikatory. Nie interesują mnie gry i fora społecznościowe. Jeśli chodzi o www,
to najważniejsze jest dla mnie szybkie łączenie i płynne przewijanie.
Wiem, że to nie jest grupa dotycząca wyboru smartfona, ale skoro możliwości smartfona
są w przypadku np. banku N26 takie ważne, to myślę, że będzie mi to tutaj wybaczone. :-)
Jeśli ktoś mógłby  tutaj podać przykład "w ogóle nowego" (nie tylko dla mnie) smartfona,
który spełnia wymienione powyżej warunki, szczególnie ze względu na bank N26,
ale nie nadmiernie drogiego z powodu innych, niepotrzebnych mi "bajerów", to z góry
wyrażam wielką  wdzięczność.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-23 06:03:22
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu niedziela, 23 lutego 2020 12:31:07 UTC+1 użytkownik User napisał:
> [...]

Gdy "w końcu" kupię nowego smartfona, to po to, żeby móc na nim robić wszystko,
co będzie mi potrzebne, w tym pełną obsługę np. banku N26.

Żeby nie wchodzić za bardzo w OT, to jeśli nie masz karty kredytowej w citi, możesz ją sobie założyć - karta simplicity jest całkowicie darmowa bez żadnych warunków - i jeszcze dostać za darmo telefon LG K30 dual sim.
Wart podobno 600zł - taki w miarę nowy ze średniej półki.
Do przeglądarki oraz apek bankowych spokojnie starczy - żona ma z citka LG K3 i wszystko działa, ze zdjęć też jest zadowolona - a to był taki z niskiej półki. W szufladzie leży też LG K8 (też od citka) - nieco większy i lepszy - a ten K30 jest jeszcze z tych nieco lepszych.
Do tego mogę Cię polecić, za co citek podziękuje mi przelewm na 200zł.
Jak masz ochotę to daj znać na priv.
Mi akurat te LG odpowiadają, nie udziwniają niepotrzebnie androida jak np. szajsung - choć i tak najlepsze są nexusy z wanilowym andkiem.

Data: 2020-02-23 15:28:40
Autor: User
Gdzie trzymać waluty obce
[...]

Podobno nie ma darmowych lunchy. ;-)
Rozważę to co napisałeś, może jeszcze o coś zapytam i zdecyduję.
Bardzo dziękuję za wszystkie informacje i wyjaśnienia.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-23 16:20:10
Autor: User
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 23.02.2020 o 15:28, User pisze:
Rozważę to co napisałeś, może jeszcze o coś zapytam i zdecyduję.
Wg Regulaminu oferty ,,Zostań posiadaczem Karty Kredytowej Citibank Citi Simplicity i otrzymaj smartfon
LG K30 Dual Sim LMX320EMW" oferta obowiązywała do 31.01.2020, więc chyba już jest "po ptakach".

Ponadto nie mogę znaleźć (z ciekawości) informacji na temat systemu Android Vanilla odnośnie Samsunga.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-23 18:01:42
Autor: User
Gdzie trzymać waluty obce
[...]
Mam następujące pytanie: jaki możliwie tani smartfon z Androidem, wyposażony w
- latarkę
- tylny aparat
- przedni aparat
warto specjalnie kupić żeby przy zakładaniu konta w Banku N26 można było zrobić zdjęcie dowodu, w tym pod kątem,
żeby było widać zabezpieczenia. Tylko nie pisz, że każdy.
Po co do tej operacji jest potrzebna kamera przednia do selfie?

Pozdrawiam

Data: 2020-02-23 13:19:55
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu niedziela, 23 lutego 2020 18:01:46 UTC+1 użytkownik User napisał:
> [...]
żeby było widać zabezpieczenia. Tylko nie pisz, że każdy.
Po co do tej operacji jest potrzebna kamera przednia do selfie?

Androidowej taniochy już od dawna nie śledzę (pamięta ktoś jeszcze produkty Prestigio?) - ale po spojrzeniu w net stwierdzam, że wystarczy taki za 150zł - jak pisałem, LG K3 żony z 1GB RAM i 8GB flash dał radę (mimo że nie ma latarki, świeciliśmy po prostu zwykłą latarką).
Więc LG K30 będzie aż nadto - promocja jest nadal, kolejna edycja.
Przednia kamera jest potrzebna właśnie do selfie, trzeba zrobić łącznje 5 zdjęć - obie strony dowodu od przodu i pod kątem - oraz zdjęcie japy, żeby pokazać, że się nikomu dowodu nie ukradło.

Telefony dają za darmo, wymagają jedynie 2000 obrotu kartą sumarycznie przez 3 miesiące.
Oczywiście liczą na to, że ludzie wydadzą cały kredyt i potem będą płacić odsetki - i podobno mają niezły uzysk.

Data: 2020-02-25 23:23:56
Autor: WAM
Gdzie trzymać waluty obce
On Sun, 23 Feb 2020 13:19:55 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> wrote:

Przednia kamera jest potrzebna właśnie do selfie, trzeba zrobić łącznje 5 zdjęć - obie strony dowodu od przodu i pod kątem - oraz zdjęcie japy, żeby pokazać, że się nikomu dowodu nie ukradło.
Wydaje mi się że tylko przód dowodu (2 zdjęcia) i selfie. Tyłu chyba
już nie chcą.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-02-23 22:39:32
Autor: User
Gdzie trzymać waluty obce
Telefony dają za darmo, wymagają jedynie 2000 obrotu kartą sumarycznie przez 3 miesiące.
Oczywiście liczą na to, że ludzie wydadzą cały kredyt i potem będą płacić odsetki - i podobno mają niezły uzysk.

Pisałeś poprzednio:
Żeby nie wchodzić za bardzo w OT, to jeśli nie masz karty kredytowej w citi, możesz ją sobie założyć - karta
simplicity jest całkowicie darmowa bez żadnych warunków - i jeszcze dostać za darmo telefon LG K30 dual sim.
A teraz:
Telefony dają za darmo, wymagają  jedynie 2000 obrotu kartą sumarycznie przez 3 miesiące.

**
Ile jeszcze takich sprzeczności jest w informacjach od Ciebie?

Zamykam dyskusję na temat "darmowego" telefonu z Citi z moim udziałem.

Data: 2020-02-24 00:41:45
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu niedziela, 23 lutego 2020 22:39:34 UTC+1 użytkownik User napisał:
> [...]

Ile jeszcze takich sprzeczności jest w informacjach od Ciebie?

Zamykam dyskusję na temat "darmowego" telefonu z Citi z moim udziałem.

Za darmo nie znaczy, że rozdają każdemu.
Ale nic to nie kosztuje, więc nie zmyślaj.
A jak nie chcesz nic robić, to "bez łaski, bobaski".
Jak nie używasz kart, to promocja pewnie nie dla Ciebie.
Ale jak używasz, to cały wysiłek polega na włożeniu drugiej karty do portfela.
Wydać nalezy w sumie 2k w ciagu 3 miesięcy od otrzymania karty.
Czyli np. 700+800+500.
A NIE 2k w każym miesiącu.
Chciałbym mieć taki problem, że tyle nie wydaję.
Kartę spłacasz w GP i nie płacisz ani grosza odsetek, innych opłat też nie ma.
Chyba że popłyniesz z wydatkami, ale to już na własne życzenie. A jak wydatki to problem to są inne promo tej KK, z jeszcze mniejszymi wymaganiami, gdzie można dostać np. bon na 400zł do biedronki i kupić sobie tsam telefon, do apek bankowych wystarczy.

Data: 2020-02-24 11:03:36
Autor: cef
Gdzie trzymać waluty obce
[...]

No nie, nie zgadzam się na takie uproszczenia.
Dla mnie akurat nie jest problemem zrobić obrót kartą,
ale za darmo czy bez żadnych wymagań, to znaczy dokładnie tyle,
że nic nie trzeba robić.
Faktem jest, że w zasadzie prawie wszystkie
drobiazgi bankowe są darmowe albo prawie darmowe na tej zasadzie,
że trzeba coś tam przelać, zapłacić za telefon czy mieszkanie, zrobić przelew wynagrodzenia, albo obrót kartą ileś tam złotych, ale to nie oznacza, że za darmo
czyli bez żadnych wymagań.

PS
Akurat citek miał wymaganie dotyczące identyfikacji mnie jako klienta
tylko przez skan dowodu słany mailem i nie byłem w stanie go spełnić.

Data: 2020-02-24 12:22:09
Autor: Piotr Gałka
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 2020-02-24 o 11:03, cef pisze:

[...]

Kartą SimpliCity nic nie trzeba zrobić aby była darmowa.

PS
Akurat citek miał wymaganie dotyczące identyfikacji mnie jako klienta
tylko przez skan dowodu słany mailem i nie byłem w stanie go spełnić.

Ja też, ale uzgodniłem z nimi, że jedyną opcją będzie, że pójdę do oddziału i dam im zeskanować dowód (zakładam, że wewnętrznie nie przesyłają tego niezaszyfrowanymi mailami) i tak zrobiłem.
P.G.

Data: 2020-02-24 12:41:29
Autor: cef
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 2020-02-24 o 12:22, Piotr Gałka pisze:
[...]

Pytanie usera o darmowość karty zawierała wszystkie wydatki i wymagania -
i jak też tak rozumiem to pytanie -odpowiedź była, że jest darmowa bez żadnych wymagań. Sam obok piszesz, że trzeba wydać ileś tam. Różnimy się
definiowaniem "nic nierobienia" czy też "oczywistej oczywistości".
"Darmowe, ale pod warunkiem" - to ja chyba jednak trąba jestem i tyle.

[...]

Też im to proponowałem, ale uznali, że nie spełni to ich regulaminowych
wymogów i się nie zgodzili. Widać trafiłeś na bardziej elastyczną obsługę.

Data: 2020-02-24 04:30:56
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 12:41:33 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> [...]

definiowaniem "nic nierobienia" czy też "oczywistej oczywistości".
"Darmowe, ale pod warunkiem" - to ja chyba jednak trąba jestem i tyle.

Naprawdę, "popowiększali się i w d4 się poprzewracało".
Sporo samozaparcia potrzeba, aby nie rozróżnić:
a) usług, które są darmowe po pewnymi warunkami - np. że trzeba coś zapłacić kartą - a jak się warunków nie spełni, to się płaci
b) usług, które są darmowe bez żadnych warunków - karta może leżeć w szufladzie, a i tak nic za jej posiadanie nie zapłacisz - a DODATKOWO, jeśli spełnisz warunki promocji, to bank Ci zapłaci - albo kasą albo prezentem.
Więc przeczytaj to w końcu i przestań robić sam z siebie trąbę ;P

Data: 2020-02-24 07:31:34
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 16:19:02 UTC+1 użytkownik cef napisał:

Ja po Waszych wyjaśnieniach odróżniam samą kartę od promocji związanej z telefonem  i w tym zakresie faktycznie jestem/byłem trąba.
Ale napisałeś jednak:  "jeśli nie masz karty kredytowej w citi, możesz ją sobie założyć - karta simplicity jest całkowicie darmowa bez żadnych warunków - i jeszcze dostać za darmo telefon LG K30 dual sim" - i w kolejnym zdaniu nic nie pisałeś o dodatkowych wymogach.
Nie rozumiem po co w takim razie trzeba zrobić obrót 2000zł tą kartą?

Hmmm, "za darmo" nie znaczy "za nic" - znaczy jedynie, że nic nie trzeba zapłacić.
Bo czy kosztuje cokolwiek płacenie jedną kartą zamiast drugiej?
No chyba że ta poprzednie stanie się przez to płatna, bo wymagany obrót przeniesiony będzie na promocyjną - ale na to już nic nie poradzę.

"Za nic" to tylko w pysk czasem można dostać.
Nawet po to, żeby dostać do spróbowania jakiś gruziński wynalazek (odbijał się podobnie jak kołduny ;) musiałem iść dzisiaj do piekarni po chlebek.
Tzn. i tak bym po ten chlebek poszedł - a degustacja była niespodziewanym bonusem. Dokładnie tak samo jest z telefonem dodanym do darmowej karty.

Data: 2020-02-24 20:12:39
Autor: cef
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 2020-02-24 o 16:19, cef pisze:

Nie rozumiem po co w takim razie trzeba zrobić obrót 2000zł tą kartą?

Gdzieś mi przed chwileczką znikł Twój post, w którym to wyjaśniasz.
Staraj się na przyszłość pisać konkretnie co jest wymagane, bo jak widać
nie tylko dla mnie jest to istotne. Akurat wyrobienie jakiegoś limitu kartą
nie stanowi dla mnie problemu, podobnie z jakimś "robieniem" wpływów,
ale jest dla mnie wyraźna różnica, kiedy nic nie trzeba robić a tym, że coś nie kosztuje,
ale trzeba wyrobic obrót kartą albo zrobić kilka przelewów nawet jeśli dodatkowo za to nie płacę. Bo nie tylko dla mnie nie jest to synonimem, że coś jest za darmo.
PS
Mam raptem cztery karty i tylko jedna z nich jest zupełnie za darmo,
za pozostałe 2 nie płacę, bo wystarczy trochę zakupów - nie muszę się jakoś
wysilać, żeby to osiągnąć a za czwartą kartę płacę i nie ma możliwości zwolnienia z opłat.

Data: 2020-02-24 11:37:16
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
To jakaś taka fajna ta czwarta karta, że warto płacić?
Ja mam obecnie 15 kart, żona 11 i nie płacimy za nic - przeciwnie, banki nam płacą moneyback i/lub wiśnie. A pozostałe leżą w szufladzie - nawet platyna z santiego, która daje wejścia priority pass oraz ubezpieczenie (lekarz, hydraulik, podróżne).

Data: 2020-02-24 21:55:50
Autor: cef
Gdzie trzymać waluty obce
[...]

Miałem kiedyś ze 20 kart, ale już z tego wyrosłem :-) - polikwidowałem
zachowując absolutne minimum, które mi wystarcza:
jedna kredytówka, dwie debetówki i walutowa.
A jakieś wiśnie, to interesują mnie jedynie jak rozdają coś jest mi akurat potrzebne
(tak jak ten telefon w citku) i nie wymaga zbyt wielkiego - ale jednak zachodu.

PS
Ta płatna karta to eurowy MC  - jeszcze ma logo Raifiego.
Nie chce mi się zakładać aliorowego konta, bo nie lubię tego banku
a N26 ostatnio opisałeś i wydaje mi się zbyt upierdliwe, więc zostałem przy
tym obecnie francuskim w sensie obsługi produkcie.

Data: 2020-02-25 06:06:20
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 21:56:37 UTC+1 użytkownik cef napisał:

Miałem kiedyś ze 20 kart, ale już z tego wyrosłem :-) - polikwidowałem
zachowując absolutne minimum, które mi wystarcza:
jedna kredytówka, dwie debetówki i walutowa.

Z 20 też wyrosłem, zresztą nie liczy się ilość lecz jakość.
Choć ilość też ma pewne znaczenie - jako redundancja na wypadek utraty kart używanych na codzień - jest czym zastąpić na ten tydzień (a czasem dłużej) aż przyjdą karty odnowione.
Te 15 też nie jest na stałe, niektóre są np. bezpłatne na rok, albo i krócej.
A niektóre się w ten czy inny sposób dublują.

A jakieś wiśnie, to interesują mnie jedynie jak rozdają coś jest mi akurat potrzebne
(tak jak ten telefon w citku) i nie wymaga zbyt wielkiego - ale jednak zachodu.

Cóż, może nie jest tak, że każdemu jest potrzebne 200zł, ale przydatne na pewno ;> Racją jest oczywiście, że należy wchodzić tylko w promo niezawracające zbytnio głowy - oraz unikać potencjalnie kłopotliwych instytucji (patrz wyżej) - zachłanność trzeba jakoś kontrolować, inaczej zawsze będą problemy.
Zgodzę się zaś w pełni z tym, że możliwość dostania telefonu od banku, oprócz niewątpliwej zalety darmowości, ma dodatkowy plus w tym, że nie trzeba tego telefonu wybierać z setek dostępnych modeli.
Choć akurat citek tutaj postępuje wyjątkowo głupio - z uporem maniaka na nagrody wybiera modele nieposiadające NFC (podobno w Chinach to niepopularne, stąd w ogóle produkcja takich modeli).

[...]

Aliora też nie lubię, mam tylko kantor - bo jakby cały bank był taki jak ten kantor to byłby naprawdę rewelacyjny.
Ale od "dużego" aliora czy różowego T też trzymam się z daleka, nawet jak są wiśnie do wyjedzenia - może nie jest to getout, ale odczucia mam podobne.

A z czym masz problem z N26? Nie żeby to było jakieś nie-wiadomo-jakie cudo, ale jedyną wadą, jaką zauważam, jest upieranie się przy posiadaniu telefonu a androidem do potwierdzania przelewów wychodzących.
Ale jako portmonetka dla karty - w sam raz, no, może jeszcze druga wada, że "zasilenie" trochę trwa, przelewy przychodzą niestety D+1 - ale z drugiej strony zakupów np. za tysiąc euro nie należy robić pod wpływem impulsu - a 100 można trzymać.
Do podglądu stanu konta i historii (w tym transakcji kartą) wystarczy przeglądarka i telefon zdolny do odbierania SMS.
A taki, który jest potrzebny do założenia konta, można sobie od kogoś na te 15 minut pożyczyć.

Data: 2020-02-25 16:49:38
Autor: Jacek Maciejewski
Gdzie trzymać waluty obce
Dnia Tue, 25 Feb 2020 06:06:20 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

A z czym masz problem z N26? Nie żeby to było jakieś nie-wiadomo-jakie cudo, ale jedyną wadą, jaką zauważam, jest upieranie się przy posiadaniu telefonu a androidem do potwierdzania przelewów wychodzących.

Nie zalogujesz się z kompa jeśli nie masz w garści telefonu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-25 09:45:31
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu wtorek, 25 lutego 2020 16:49:40 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

Nie zalogujesz się z kompa jeśli nie masz w garści telefonu.

Tak, ale nie musi być to tzw. smartfon z androidem/iOSem, tylko zwykły, potrafiący jedynie odbierać SMS.
Trzeba odpowiednio kliknąć w przegladarce (w "need help?").

Tak samo jest np. w bnp, a od czasu do czasu w każdym innym banku.

Data: 2020-02-25 19:27:30
Autor: Jacek Maciejewski
Gdzie trzymać waluty obce
Dnia Tue, 25 Feb 2020 09:45:31 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

Nieprawda. Musi być zainstalowana apka tego banku, w której musisz
wpisać hasło do konta by się zalogować przez nią, dopiero wtedy w apce
możesz potwierdzić chęć logowania na kompie.  I dopiero wtedy możesz
działać na kompie. Oczywiście, apki nie zainstalujesz na jakimś starym
andku, smartfon musi być z andkiem 8.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-25 11:18:24
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu wtorek, 25 lutego 2020 19:27:32 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]

możesz potwierdzić chęć logowania na kompie.  I dopiero wtedy możesz
działać na kompie. Oczywiście, apki nie zainstalujesz na jakimś starym

Ale zmyślasz.
Kto ma dłużej N26?
W ramach rekompensaty wydaj wreszcie te 15 euro (w JEDNEJ płatności kartą) ;>

Bierzesz stronę logowania w przegladarce, wpisujesz login i hasło, pojawia się info o potrzebie potwierdzenia w apce, klikasz "I didn't get a notfication" i pojawia się okienko z guzikiem "send SMS instead", wpisujesz kod z SMS i jesteś zalogowany.

Potwierdzenie w apce konieczne jest yylko do przelewów wychodzących.

A apka działa mi bez problemu na andku 6.0.1.

Data: 2020-02-25 20:37:07
Autor: Jacek Maciejewski
Gdzie trzymać waluty obce
Dnia Tue, 25 Feb 2020 11:18:24 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

Ale zmyślasz.
Kto ma dłużej N26?
No OK, tak też działa. Ale co do zasady, i tak musisz mieć telefon w
ręku. Paranoja jakaś na banki padła.

A apka działa mi bez problemu na andku 6.0.1.
Być może :) Ja mam andka 2.x i żadna bankowa apka na tym nie idzie.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-25 12:55:22
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu wtorek, 25 lutego 2020 20:37:13 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

> Ale zmyślasz.
> Kto ma dłużej N26?
No OK, tak też działa. Ale co do zasady, i tak musisz mieć telefon w

Jak napisał też Alf/red/ - nie paranoja, a PSD2.
W PL nie poddał się jeszcze tylko żubr - ciekawe, czy dostaną karę?
Ale stopnie paranoi rzeczywiście różne:
- podanie sms raz na 3 miesiące i możesz się logować z dowolnego komputera już bez sms - milek, citek
- podanie sms raz na 3 miesiące dla każdego komputera, z którego chcesz się logować - santi, mbank, kantor aliora dają taką możliwość - a jak nie chcesz "zaufać" urządzenia to podajesz za każdym razem
- podawanie za każdym razem - bnp, n26 (niestety)

Ale z drugiej strony na co komu logowanie przez przeglądarkę na kompie jak ma na telefonie apkę?
"Najlepsze" byłoby logowanie się przeglądarką w telefonie ;>

> A apka działa mi bez problemu na andku 6.0.1.
Być może :) Ja mam andka 2.x i żadna bankowa apka na tym nie idzie.

No takie wykopalisko to w ogóle dobrze, że się jeszcze uruchamia :)
Choć moja nokia e51 jeszcze starsza - a IKO w wetsji J2ME było, ale się skończyło :(

Porównanie andka 2.x do 6.x to jak windows 95 i win 7 - i to i to niby windows ;) A oba andki też na linuxie - i tyle mają wspólnego.
Granicą sensowności jest 4.4, 6.0 to jeszcze "nowe" jest - ale ciekawe, na jak długo starczy, mój nexus 7 2013 już nowszego nie dostanie, a ma 6 lat i nadal się dobrze sprawuje, nawet bateria (oczywiście sam bym tego nie kupił, naciągnęło się szefa na dobry sprzęt, ale warto było)

Data: 2020-02-28 17:23:09
Autor: Jacek Maciejewski
Gdzie trzymać waluty obce
Dnia Tue, 25 Feb 2020 12:55:22 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

Dawidzie, w strefie euro z konta można zrobić 5 darmowych wypłat. Ale o
jakie wypłaty chodzi? Tylko o wypłaty z bankomatów czy np. też o
transakcje kasowe w sklepie?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-28 08:29:49
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu piątek, 28 lutego 2020 17:23:10 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Dawidzie, w strefie euro z konta można zrobić 5 darmowych wypłat. Ale o
jakie wypłaty chodzi? Tylko o wypłaty z bankomatów czy np. też o
transakcje kasowe w sklepie?

Hmm, masz na myśli płatności kartą czy wypłaty gotówkowe typu "płać kartą i wypłacaj" (bo karta to MC, więc nie ma co tego nazywać "cashback" jak dla visa'y) przy okazji zakupów?
Płatności kartą oczywiście bez ograniczeń.
5 bezpłatnych wypłat na miesiąc w strefie euro na pewno dotyczy bankomatów.
Ale czy również tego "płać kartą i wypłacaj" to nie mam pojęcia.
Inna sprawa, czy w strefie euro w ogóle taki wynalazek funkcjonuje.
Można by zapytać w N26, ale nie mam pojęcia, jak się to "płać kartą i wypłacaj" nazywa po angielsku.

Data: 2020-02-28 18:11:22
Autor: Jacek Maciejewski
Gdzie trzymać waluty obce
Dnia Fri, 28 Feb 2020 08:29:49 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

Płatności kartą oczywiście bez ograniczeń.
5 bezpłatnych wypłat na miesiąc w strefie euro na pewno dotyczy bankomatów.
I to mi wystarczy.
Ale czy również tego "płać kartą i wypłacaj" to nie mam pojęcia.
To niekonieczne. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-28 09:57:37
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu piątek, 28 lutego 2020 18:11:23 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

> Płatności kartą oczywiście bez ograniczeń.
> 5 bezpłatnych wypłat na miesiąc w strefie euro na pewno dotyczy bankomatów.

Oczywiście przy wypłacie z bankomatu trzeba jeszcze uważać na ew. surcharge konkretnego operatora - na szczęście mają obowiązek wyraźnie powiadomić.

Ew. też na DCC - choć po pierwsze karta N26 zdaje się być na nie ogólnie odporna, a po drugie wypłata ma być przecież w strefie euro - jednak mimo wszystko jesteśmy rezydentami PL i kto wie, jak bankomat kartę zinterpretuje (mi np. N26 wysłało kartę jako "słoweńską", bo tak szybko się zapisałem, i potem nie mogłem używać jej w google pay - ale wymienili bezpłatnie, i to na taką fajnie nowoczesną bez paska do podpisu).

Płatności kartą - też uważać na DCC, nawet w strefie euro, z powodów jak wyżej.

Myślę, że ryzyka nie ma - ale lepiej na zimne dmuchać.

Data: 2020-02-25 21:28:57
Autor: Alf/red/
Gdzie trzymać waluty obce
Ale co do zasady, i tak musisz mieć telefon w
ręku. Paranoja jakaś na banki padła.

PSD2

--
Alf/red/

Data: 2020-02-25 17:11:45
Autor: cef
Gdzie trzymać waluty obce

[...]

Wystarczy to co opisałeś.
Nie są to jakieś ogromne pieniądze, jedynie na wydatki przy wyjazdach do DE,
więc dodawanie kolejnej karty  wydaje mi się zbędne, zwłaszcza, że do Niemców
ostatnio rzadziej jeżdżę.
Może jak będą coś dawać i będę spełniał warunki, to się skuszę.
Na razie wystarcza mi to co mam.

Data: 2020-02-25 09:52:55
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu wtorek, 25 lutego 2020 17:12:19 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]
ostatnio rzadziej jeżdżę.
Może jak będą coś dawać i będę spełniał warunki, to się skuszę.

To dam znać jak w programie poleceń będzie znów nagroda również dla poleconego. Póki co jest tylko 15 euro dla polecającego - z czego stawiam dobre niemieckie piwo ;)
A bywało również 10 euro dla polecanego - zaś warunek to zapłata kartą na sumę min. 15 euro.
Bo lepiej dostać 10 euro niż 10 euro co rok płacić ;>
Chyba że Cię francuz wcześniej w inny sposób wkurzy ;>

Aha, karta N26 ma dodatkową zaletę odporności na DCC - i to nie tylko w strefie euro, np. w PL również nie ma.

Data: 2020-02-25 12:55:46
Autor: J.F.
Gdzie trzymać waluty obce
Dnia Mon, 24 Feb 2020 11:37:16 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
napisał(a):
[...]

Wow, karta bezplatna sie zdarza ... ale znalezc ich 15 ?

Ja tez za karty nie place, ale w szufladzie lezec nie moga ...

J.

Data: 2020-02-25 21:58:05
Autor: Waldek
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 2020-02-25 o 12:55, J.F. pisze:

Wow, karta bezplatna sie zdarza ... ale znalezc ich 15 ?

Ja tez za karty nie place, ale w szufladzie lezec nie moga ...

Mogą ;) Curva sprawnie sobie z nimi sobie radzi :D

Pozdro

Data: 2020-02-25 13:47:01
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu wtorek, 25 lutego 2020 21:58:06 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
> Mogą ;) Curva sprawnie sobie z nimi sobie radzi :D

Ciekawie się to też załatwia przez "back on time" - nie tylko z powodu animacji ;)

Data: 2020-02-24 14:54:23
Autor: Piotr Gałka
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 2020-02-24 o 12:41, cef pisze:

[...]

1. Karta jest darmowa bez warunków.
2. Karta ma cenę ujemną (dają prezenty) pod pewnymi warunkami.

Albo uparcie nie rozróżniasz tych dwu przypadków albo masz rację co do tej trąby.

Też im to proponowałem, ale uznali, że nie spełni to ich regulaminowych
wymogów i się nie zgodzili. Widać trafiłeś na bardziej elastyczną obsługę.

Może tak, a może zmienili standardy przestrzegania regulaminu. W moim przypadku trochę go naciągnęli. Z tym, że ja nie odmawiałem na zasadzie 'Nie, bo nie'. Tylko jak chcieli abym to wysłał w zaszyfrowanym pdf to im napisałem, że znalazłem w sieci oferty programów pod hasłem "Zaszyfrowałeś swojego pdf-a i zapomniałeś hasła - nie ma problemu..." co każe mi wątpić w jakość tego zabezpieczenia.
P.G.

Data: 2020-02-25 13:59:24
Autor: Cezary
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 2020-02-24 o 11:03, cef pisze:

PS
Akurat citek miał wymaganie dotyczące identyfikacji mnie jako klienta
tylko przez skan dowodu słany mailem i nie byłem w stanie go spełnić.

Ja go spełniłem, wysyłając skan dowodu z zamalowanymi numerami CAN i dużym napisem w poprzek "Skanowany dla citi w dniu...." i został przyjęty bez zastrzeżeń.
CezaryT

Data: 2020-02-25 14:02:35
Autor: Kamil Jońca
Gdzie trzymać waluty obce
Cezary <cezarydom@poczta.fm> writes:

[...]

A u mnie nie.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-02-24 09:08:36
Autor: Cezary
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 2020-02-23 o 22:39, User pisze:
[...]

Przecież nie musisz zadłużać karty aż do płatności procentów, na mnie na tej karcie citek nie zarobił ani złotówki, a telefon mam od nich w pełni darmowy, ponieważ nie kosztował mnie nawet grosza.

Chyba, że dla ciebie darmowy oznacza, ze piszesz tylko na grupie, a do drzwi puka kurier z mikołajkowym prezentem, można i tak.

CezaryT

Data: 2020-02-24 12:14:11
Autor: Piotr Gałka
Gdzie trzymać waluty obce
[...]

Nie ma tu żadnej sprzeczności, może jedynie domniemanie, że czytający rozumie o czym się pisze - trudno za każdym razem tłumaczyć że 2*2=4.

Karta jest darmowa bez żadnych warunków. Koniec kropka. Kto nie zrozumiał ten trąba (jakby mogło być w jakiejś przedszkolnej wyliczance).
Ta cecha karty pozwala mieć ją jako drugą, nie używaną, trzymaną jako zapas jakby z jakiegoś powodu z podstawowej nie dało się skorzystać.

A jak się chce skorzystać z promocji to zawsze są jakieś warunki. Nie spotkałem jeszcze nigdy żadnej promocji bankowej bez warunków. Więc istnienie warunków w takim przypadku jest dla mnie (i zapewne wszystkich na grupie) tzw. oczywistą oczywistością.
W tym przypadku akurat warunki są łatwe do spełnienia i nie pociągające za sobą żadnych kosztów - jedynie trzeba (nie sprawdzałem, ale jak Dawid coś pisze to jest święta prawda) wydać kartą 2000 w ciągu 3 miesięcy. Jak spłacisz na czas to naliczą Ci odsetki 0%.
Uprzedzam (aby się nie narażać na zarzuty) - to nie jest precyzyjna wypowiedź bo oni naliczą odsetki zgodnie z aktualnym oprocentowaniem karty, i będą już naliczać za kolejny miesiąc tylko Ci je anulują (te z transakcji z poprzedniego miesiąca, bo te z bieżącego to anulują dopiero jak spłacisz te wydatki za miesiąc). No nie da się streścić regulaminu w kilku zdaniach :(

Nie był mi potrzebny jakiś stary telefon to poczekałem 2 lata i skorzystałem z promocji 400PLN na dowolne wydatki w morele.net (potem była promocja 400PLN do wydania gdziekolwiek, ale ja już kartę miałem).
A potem poczekałem rok i jak za założenie konta dawali 600PLN (ratami po 50 PLN miesięcznie pod warunkiem wydania 1000) to założyłem u nich też konto (darmowe, ale pod warunkami!).
Zysk banku (w moim przypadku) polega na tym, że nie chciało mi się, po spełnieniu warunków promocji, zrezygnować z ich karty i cały czas z niej korzystam, a oni pobierają za to opłaty od sklepów. Poza tym korzystają na tzw. 'osadzie' na nieoprocentowanym koncie, którego też nie zamknąłem po wybraniu tych 600PLN promocji (można by zamknąć i poczekać na kolejną promocję za jakiś czas).
Za kartę, i konto nie zapłaciłem ani złotówki. Raz jedynie nie dopilnowałem warunków promocji i za jeden miesiąc zamiast 50zł wypłacili mi 48 z groszami.
A prawdziwy zysk banku z takich promocji kart kredytowych polega na tym, że podobno 95% ludzi nie umie liczyć (a może czytać) i płacą odsetki.
P.G.

Data: 2020-02-23 08:50:22
Autor: Alf/red/
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 22.02.2020 o 23:12, User pisze:
Jakie warunki, poza Androidem, musi spełniać smartfon żeby wszystkie operacje
związane z bankiem N26 można było na nim wygodnie i bezpiecznie wykonywać?
Właśnie wybieram nowego smartfona.

Ale szukałeś przechowywania a'la skarpeta, dobrze pamiętam? Przypomina się dowcip o kliencie, który przyszedł po podpaski, a kupił jacht...

--
Alf/red/

Data: 2020-02-23 01:52:38
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu niedziela, 23 lutego 2020 08:50:24 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]

Ale szukałeś przechowywania a'la skarpeta, dobrze pamiętam? Przypomina się dowcip o kliencie, który przyszedł po podpaski, a kupił jacht...

Skarpety chciał Grzexs, a nie User.

Data: 2020-02-22 17:58:28
Autor: Jacek Maciejewski
Gdzie trzymać waluty obce
Dnia Sat, 22 Feb 2020 17:33:58 +0100, User napisał(a):

Czy można w banku N26 założyć i używać konto bez korzystania ze smartfona, tylko przy użyciu laptopa?

Nie.
--
Jacek
I hate haters.