Gdzie trzymać waluty obce

Data: 2020-02-23 17:10:16
Autor: Robert Sierant
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 2020-02-22 o 12:19, Grzexs pisze:
Takie pytanie, bo jestem zielony w tym temacie. Jaki bank oferuje możliwość ,,przechowywania" walut, coś a'la skarpeta (bo na oprocentowanie to nie liczę) i możliwość wpłaty/wypłaty walut? No i oczywiście niskie koszty się liczą, najlepiej, żeby ich nie było w ogóle.

które waluty chcesz przechowywać?
osłguga gotówkowa potrzebna?

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2020-02-23 22:39:15
Autor: Grzexs
Gdzie trzymać waluty obce
[...]

No, przynajmniej jeden na temat tu pisze! Właśnie o obsługę gotówkową mi chodzi, przynajmniej wpłaty. Waluty to USD, EUR, CHF, ew. AUD i CZK (ale to wątpię, czy gdzieś znajdę).

--
Grzexs

Data: 2020-02-23 23:22:53
Autor: Alf/red/
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 23.02.2020 o 22:39, Grzexs pisze:
Właśnie o obsługę gotówkową mi chodzi, przynajmniej wpłaty.

No to chyba każdy. Każdy 'większy' oczywiście, spółdzielczych nie podejrzewam.
Odpadają przez brak CHF: Nest ma dla EUR, USD, GBP. Getin - EUR i USD, ale oprocentowane.
Mają CHF: mBank, BNP, BOŚ.
Alior kantor (nie mylić z Aliorem) ma wszystkie wymienione, w tym AUD i CZK.

--
Alf/red/

Data: 2020-02-24 08:32:00
Autor: Miroo
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu 2020-02-23 o 23:22, Alf/red/ pisze:
[...]

Kantor Aliora ma gratis wpłaty/wypłaty walutowe w kilku podstawowych walutach.
"Większe" banki mają zwykle jakieś niemałe opłaty z tym związane, kiepskie kursy walut, drogie przelewy walutowe (nawet krajowe).

Pozdrawiam

Data: 2020-02-24 00:43:41
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 08:35:02 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

"Większe" banki mają zwykle jakieś niemałe opłaty z tym związane, kiepskie kursy walut, drogie przelewy walutowe (nawet krajowe).

Już wszędzie przelewy SEPA - czyli EUR - są darmowe.
Chyba że euro to nie "waluta", tak jak złotówki ;>

Data: 2020-02-24 10:28:32
Autor: Cezary
Gdzie trzymać waluty obce

Już wszędzie przelewy SEPA - czyli EUR - są darmowe.
Chyba że euro to nie "waluta", tak jak złotówki ;>

Nie wszędzie:
Przelew EURO z PKO SA do mBanku, prowizja 0,1Euro

CezaryT

Data: 2020-02-24 04:33:26
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 10:28:36 UTC+1 użytkownik Cezary napisał:

> Już wszędzie przelewy SEPA - czyli EUR - są darmowe.
> Chyba że euro to nie "waluta", tak jak złotówki ;>
> Nie wszędzie:
Przelew EURO z PKO SA do mBanku, prowizja 0,1Euro

No cóż poradzić jak ktoś chce być masochistą i ma kontakty ze skarbonką.
To na szczęście jeszcze (tfu, bo jak to mawiał Michnik: "nie ża-żartujcie tak, bo oni to na-naprawdę zrobią") nie jest obowiązkowe.
Skarbonka rzeczywiście powolnie implementuje PSD2 - a co, zrobi im co ktoś?
Ale co się odwlecze to nie uciecze.
Choć i tak 0,1 euro to 10 razy mniej niż poprzednio (standardowo kosztowało 5zł).

Data: 2020-02-24 10:47:56
Autor: Miroo
Gdzie trzymać waluty obce
[...]

EUR tak, na myśli miałem głównie USD i GPB (w kontekście dywersyfikacji oszczędności).

Pozdrawiam

Data: 2020-02-24 04:39:39
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 10:48:03 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

> Już wszędzie przelewy SEPA - czyli EUR - są darmowe.
> Chyba że euro to nie "waluta", tak jak złotówki ;>

EUR tak, na myśli miałem głównie USD i GPB (w kontekście dywersyfikacji oszczędności).

Jeśli mowa o oszczędzaniu, to raczej tylko euro wchodzi w grę - złoty jest do niego tak mocno przywiązany, że dopóki nie zabraknie walut i złota w NBP, to ryzyko kursowe jest minimalne - bujanie +/-5gr, od wielkiego dzwonu +/-10gr.

W kontekście ostatnich danych o inflacji - strefa euro 1,4%, PL 4,4% - nawet najlepsze oferty oszczędnościowe na 3% jedynie wyrównują straty - a na 3% to zawsze jest albo na kilka miesięcy albo np. do 20k.
Za to wysyłając swoje euro do niemieckiego banku zyskuje się święty spokój.

USD i GBP to już spekulacja - i pod względem ryzyka walutowego i kosztów okołospekulacyjnych, czyli np. przelewu. Więc jak się w to bawić to po prostu kupić w kantorze aliora, tam trzymać - i ew. tam sprzedać (albo wypłacić w kasie).

Data: 2020-02-24 00:33:01
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie trzymać waluty obce
W dniu niedziela, 23 lutego 2020 22:39:17 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:
> osłguga gotówkowa potrzebna?

No, przynajmniej jeden na temat tu pisze! Właśnie o obsługę gotówkową mi chodzi, przynajmniej wpłaty. Waluty to USD, EUR, CHF, ew. AUD i CZK (ale to wątpię, czy gdzieś znajdę).

Ktoś tu raczej na temat nie czyta ;P
Pisałem o kantorze aliora - konta bodajże w 23 walutach, debetówka pozwalająca wydawać każdą z tych walut bez prowizji oraz darmowa obsługa kasowa EUR, USD, GBP w oddziałach aliora..

Gdzie trzymać waluty obce