Gdzie trzymacie DR?

Data: 2019-02-11 17:00:52
Autor: Queequeg
Gdzie trzymacie DR?
Hej,

Szybkie pytanie-ankieta. Jak pewnie wiecie, zmieniły się przepisy i nie trzeba już wozić ze sobą DR (choć warto, choćby w przypadku stłuczki). Gdzie trzymacie dowody rejestracyjne swoich samochodów?

a) w schowku w samochodzie
b) w portfelu
c) w domu
d) gdzie indziej

Data: 2019-02-11 11:37:59
Autor: Kris
Gdzie trzymacie DR?
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 18:00:55 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:
[...]

Od lat już trzymam dokumenty samochodów(dowód rejestracyjny+polisa) w schowku a właściwe zatknięte w osłonie przeciwsłonecznej.
Ponoć teraz już nie trzeba ich wozić ale przyzwyczajenie zostało i wożę dalej

Data: 2019-02-12 00:48:48
Autor: Adam
Gdzie trzymacie DR?
W dniu 2019-02-11 o 20:37, Kris pisze:
[...]

Czy masz wykupione AC?
Pytam, bo swego czasu w jakimś OWU przeczytałem, że w przypadku kradzieży auta należy okazać oryginały dokumentów. Bez tego AC nie działało.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-02-12 01:43:45
Autor: Kris
Gdzie trzymacie DR?
W dniu wtorek, 12 lutego 2019 00:48:48 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

Czy masz wykupione AC?

Nie

Data: 2019-02-11 17:23:40
Autor: Mateusz Viste
Gdzie trzymacie DR?
On Mon, 11 Feb 2019 17:00:52 +0000, Queequeg wrote:
[...]

Odpowiadam, choć moją sytuację znasz :)

a. (+cyfrowa kopia w domu)

Mateusz

Data: 2019-02-12 12:09:30
Autor: Queequeg
Gdzie trzymacie DR?
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:

a) w schowku w samochodzie b) w portfelu c) w domu d) gdzie indziej

Odpowiadam, choć moją sytuację znasz :)

Tak, to pytanie jest pod wpływem tamtego wątku :)

Data: 2019-02-11 19:33:27
Autor: LEPEK
Gdzie trzymacie DR?
W dniu 11.02.2019 o 18:00, Queequeg pisze:

c) w domu

Z resztą obok karty pojazdu, co pokazuje bezsens dublowania dokumentów pojazdu - powinna być tylko KP.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2019-02-11 20:11:01
Autor: Jacek
Gdzie trzymacie DR?
[...]

Po zmianie przepisów miałem c).
Po rozmowie ze znajomą prawniczką, której klient mając przy sobie tylko ksero DR spędził 3 godziny na komisariacie "do wyjaśnienia" bo coś tam nie działało wróciłem do b)
Jacek

Data: 2019-02-11 22:45:10
Autor: JDX
Gdzie trzymacie DR?
On 2019-02-11 20:11, Jacek wrote:
[...]
Po zmianie przepisów miałem c).
Po rozmowie ze znajomą prawniczką, której klient mając przy sobie tylko
ksero DR spędził 3 godziny na komisariacie "do wyjaśnienia" bo coś tam
nie działało wróciłem do b)
Gdzieś w listopadzie, przed wręczeniem mi kwitu na 200 zł za podwójną
ciągłą, policjant chciał tylko prawa jazdy i spytał, czy ja jestem
właścicielem pojazdu. Do tego, o dziwo, kazał otworzyć bagażnik. Czego
zupełnie nie rozumiem.

Data: 2019-02-11 21:51:37
Autor: Mateusz Viste
Gdzie trzymacie DR?
On Mon, 11 Feb 2019 22:45:10 +0100, JDX wrote:
[...]

Dość powszechna sprawa jeśli policjanta coś "tknęło" - różne rzeczy ludzie wożą :)
Sprawdzenie nic nie kosztuje, a głupio byłoby tak puścić kogoś ze zwłokami w bagażniku, albo jakimś AK-47.

Mateusz

Data: 2019-02-12 12:11:03
Autor: Queequeg
Gdzie trzymacie DR?
[...]

Oprócz tego, że nie ma prawa do takiego sprawdzenia bez uzasadnionej przyczyny, bo to już jest przeszukanie. Ma prawo oczywiście poprosić, ale my mamy prawo odmówić.

Jak to wygląda i jak się kończy w praktyce -- nie testowałem :)

Data: 2019-02-12 12:24:18
Autor: Mateusz Viste
Gdzie trzymacie DR?
On Tue, 12 Feb 2019 12:11:03 +0000, Queequeg wrote:
Oprócz tego, że nie ma prawa do takiego sprawdzenia bez uzasadnionej
przyczyny, bo to już jest przeszukanie. Ma prawo oczywiście poprosić,
ale my mamy prawo odmówić.

Odmawia - znaczy coś ukrywa - znaczy jest podejrzenie popełnienia przestępstwa. Poza tym mówimy tu o kimś kto przed chwilą przekroczył podwójną ciągłą, czyli już z góry wiadomo że wariat jakiś - więc tym bardziej ostrożności nigdy za wiele :)

Jak to wygląda i jak się kończy w praktyce -- nie testowałem :)

Koniecznie spróbuj.

Mateusz

Data: 2019-02-12 14:27:35
Autor: RadoslawF
Gdzie trzymacie DR?
W dniu 2019-02-12 o 13:11, Queequeg pisze:

Dość powszechna sprawa jeśli policjanta coś "tknęło" - różne rzeczy
ludzie wożą :)
Sprawdzenie nic nie kosztuje, a głupio byłoby tak puścić kogoś ze
zwłokami w bagażniku, albo jakimś AK-47.

https://autokult.pl/32224,przeszukanie-i-kontrola-samochodu-poznaj-swoje-prawa
"Jeśli funkcjonariusz chce dokonać kontroli zawartości bagażnika, nie musi mieć prokuratorskiego postanowienia. Policjant jest natomiast zobowiązany do podania podstawy prawnej kontroli (art 15 p. 5 Ustawy o policji) i jej przyczyny."

[...]

Jest wystarczająco dużo opisów tych którzy testowali.  :(

Pozdrawiam

Data: 2019-02-12 14:35:02
Autor: Michał Jankowski
Gdzie trzymacie DR?
W dniu 12.02.2019 o 14:27, RadoslawF pisze:
[...]

Przy czym kolega policjant z sąsiedniej grupy wyjaśniał, że podana przyczyna nie musi być prawdziwa.

   MJ

Data: 2019-02-12 15:59:54
Autor: Budzik
Gdzie trzymacie DR?
Użytkownik Michał Jankowski michalj@fuw.edu.pl ...

Przy czym kolega policjant z sąsiedniej grupy wyjaśniał, że podana przyczyna nie musi być prawdziwa.

Ale on jednoczesnie twierdzi ze policja zakonczyła niedawny strajk pomimo tego ze nie dostali dodatkowych podwyzek wiec...

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2019-02-12 18:52:36
Autor: radekp@konto.pl
Gdzie trzymacie DR?
12 Feb 2019 15:59:54 GMT, w <XnsA9F4A98D1A4B0budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> [...]

Ale on jednoczesnie twierdzi ze policja zakonczyła niedawny strajk pomimo tego ze nie dostali dodatkowych podwyzek wiec...

Nie dostali? No interesujące :)

Data: 2019-02-13 09:59:52
Autor: Budzik
Gdzie trzymacie DR?
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

> [...]

Ale on jednoczesnie twierdzi ze policja zakonczyła niedawny strajk
pomimo tego ze nie dostali dodatkowych podwyzek wiec...

Dodatkowych... Znaczy ze to co dostali to było juz wczesniej ustalone.
Informacje od znajomych policjantów mowia coś innego.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2019-02-12 16:13:55
Autor: RadoslawF
Gdzie trzymacie DR?
W dniu 2019-02-12 o 14:35, Michał Jankowski pisze:

[...]

A samo dociekanie przyczyny może zostać potraktowane jak utrudnianie
pracy policji.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-21 13:09:49
Autor: Queequeg
Gdzie trzymacie DR?
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

A samo dociekanie przyczyny może zostać potraktowane jak utrudnianie
pracy policji.

Poraktowane przez kogo? Przez policję? To nie ma znaczenia, znaczenie ma, co na to sąd.

Data: 2019-02-21 14:39:48
Autor: RadoslawF
Gdzie trzymacie DR?
W dniu 2019-02-21 o 14:09, Queequeg pisze:

A samo dociekanie przyczyny może zostać potraktowane jak utrudnianie
pracy policji.

Poraktowane przez kogo? Przez policję? To nie ma znaczenia, znaczenie ma,
co na to sąd.

Jak założenie kajdanek i przetransportowanie na komendę nie ma dla
ciebie znaczenia to gratuluje to gratuluje postawy.

Bo do sądu to sprawa trafi za rok a może i wcale, a pół dnia przez mundurowych stracisz. Więc dla normalnych ludzi ma to znaczenie.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-12 19:18:55
Autor: Shrek
Gdzie trzymacie DR?
W dniu 12.02.2019 o 14:35, Michał Jankowski pisze:

Przy czym kolega policjant z sąsiedniej grupy wyjaśniał, że podana przyczyna nie musi być prawdziwa.

Ponadto skoro masz bagaż i środek lokomocji to jesteś przewoźnikiem więc ma prawo ci grzebać w bagażu w obecności _przewoźnika_ .

Zresztą już sam fakt ze poruszasz się pojazdem jest podejrzany, bo skoro masz pojazd to jest oczywiste, że istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że go ukradłeś;)

Shrek

Data: 2019-02-12 15:18:56
Autor: J.F.
Gdzie trzymacie DR?
Użytkownik "Queequeg"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d8c9246f-e020-4e89-9d3a-4cea6f5edb95@trust.no1...
[...]

A kolega to sie oczywiscie amerykanskich filmow naogladal.

Polski policjant ma prawo do przeszukania, byc moze z ograniczeniami,
oraz osobne, do kontroli przewozonego bagazu ...

J.

Data: 2019-02-12 15:18:12
Autor: Queequeg
Gdzie trzymacie DR?
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Polski policjant ma prawo do przeszukania, byc moze z ograniczeniami,
oraz osobne, do kontroli przewozonego bagazu ...

No tak, ale to już jest przeszukanie, a nie kontrola drogowa. To skutkuje protokołem przeszukania i możliwością zażalenia.

Oczywiście w teorii, bo w praktyce wiadomo jak to z tymi bandytami jest.

Data: 2019-02-13 18:58:28
Autor: kk
Gdzie trzymacie DR?
On 2019-02-12 13:11, Queequeg wrote:
[...]

Kiedy właśnie nie ma prawa poprosić tak jak nie ma prawa zatrzymać do kontroli trzeźwości.

Data: 2019-02-21 11:09:11
Autor: LEPEK
Gdzie trzymacie DR?
W dniu 13.02.2019 o 18:58, kk pisze:

nie ma prawa zatrzymać do kontroli trzeźwości.

Ma prawo zatrzymać do kontroli trzeźwości i taką kontrolę przeprowadzić:
Art. 129.2.7) i 3) ustawy PORD.
A jeśli jakieś prawo stanowi inaczej, to podaj przepis.

Pozdr,

Data: 2019-02-21 23:41:36
Autor: kk
Gdzie trzymacie DR?
On 2019-02-21 11:09, LEPEK wrote:
W dniu 13.02.2019 o 18:58, kk pisze:

Ma prawo zatrzymać do kontroli trzeźwości i taką kontrolę przeprowadzić:
Art. 129.2.7)

129

"
1. Czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach, kierowanie ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań Policji.
2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest uprawniony do:
7) wydawania poleceń
"

Nic nie ma o kontroli trzeźwości więc na podstawie tego przepisu kontroli trzeźwości przeprowadzić nie może.

i 3) ustawy PORD.

"
3) żądania poddania się przez kierującego pojazdem lub przez inną osobę, w stosunku do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem, badaniu w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu;
"

Czyli nie ma również możliwości przeprowadzenia kontroli trzeźwości nie mając uzasadnionego podejrzenia.

A jeśli jakieś prawo stanowi inaczej, to podaj przepis.

Pozdr,

To prawo stanowi inaczej.

Data: 2019-02-22 08:24:21
Autor: Miroo
Gdzie trzymacie DR?
W dniu 2019-02-21 o 23:41, kk pisze:
[...]

No co ty, tu chodzi o podejrzenie "innej osoby" o kierowanie pojazdem, a nie podejrzenie bycia pod wpływem.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-12 21:47:48
Autor: Axel
Gdzie trzymacie DR?
"Queequeg"  wrote in message news:c52e1afe-e19b-4492-987d-e5baba10b55dtrust.no1...
[...]

A konkretnie - DR znajduje sie w torebce... żony ;-P Jakby były jakieś szopki z miśkami, to przywiezie...

--
Axel

Gdzie trzymacie DR?