Data: 2013-01-06 15:12:46 | |
Autor: LEPEK | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-06 14:52, frank drebin pisze:
Chory kraj. A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa. Po dłuższej podróży autostradą bramki, czy wjazd na stację benzynową mogą okazać się "zdradzieckie", bo kierowca może nie doceniać prędkości, z jaką się porusza i ile potrzeba na jej wytracenie. Kiedyś mnie np. nauczono, że zjeżdżając na stację benzynową na wjeździe trzeba wbić dwójkę i jak nie stracę zębów na kierownicy, to prędkość jest OK ;) IMO pilnowanie odpowiedniego wytracenia prędkości kawałek przed bramkami jest potrzebny, a fotoradar skutecznie dyscyplinuje kierowców. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2013-01-06 14:21:30 | |
Autor: tÎż | |
Gdzie tu prewencja? | |
LEPEK wrote:
A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa. Po dĹuĹźszej podróşy Ile moĹźesz przytoczyÄ przykĹadĂłw wypadkĂłw spowodowanych "zdradzieckim" wjechaniem w bramki na autostradzie? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-01-06 16:31:17 | |
Autor: LEPEK | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-06 15:21, tÎż pisze:
Ile moĹźesz przytoczyÄ przykĹadĂłw wypadkĂłw spowodowanych "zdradzieckim" Przeczytaj jeszcze raz mojÄ odpowiedĹş i zauwaĹź, Ĺźe nie piszÄ tam o wjeĹźdĹźaniu w bramki, a epitet nie odnosi siÄ do bramek. JeĹli tego nie zauwaĹźyĹeĹ, to moĹźesz czynnoĹÄ powtĂłrzyÄ. Do skutku. A jeĹli chodzi o niebezpieczne sytuacje spowodowane tym, Ĺźe niektĂłrzy zamiast po prostu wytraciÄ prÄdkoĹÄ na luzie (na co akurat w wiÄkszoĹci przypadkĂłw pozwalajÄ znaki ograniczajÄ ce prÄdkoĹÄ) cisnÄ do samego koĹca, po czym dajÄ po heblach przed samymi bramkami - nie raz widziaĹem, jak taki szybki szukaĹ drogi ucieczki, bo mu dystansu zabrakĹo do poprzednika, a i stĹuczki przed bramkami widywaĹem. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2013-01-06 18:31:22 | |
Autor: tÎż | |
Gdzie tu prewencja? | |
LEPEK wrote:
Przeczytaj jeszcze raz mojÄ odpowiedĹş i zauwaĹź, Ĺźe nie piszÄ tam o A moĹźe po prostu przyznaj, Ĺźe piĹeĹ i wszyscy bÄdÄ zadowoleni? :) -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-01-06 21:03:19 | |
Autor: LEPEK | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-06 19:31, tÎż pisze:
A moĹźe po prostu przyznaj, Ĺźe piĹeĹ i wszyscy bÄdÄ zadowoleni? :) Nie - jeszcze nie :) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2013-01-06 18:47:22 | |
Autor: frank drebin | |
Gdzie tu prewencja? | |
UĹźytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:kcc5c2$a5i$1news.task.gda.pl...
W dniu 2013-01-06 15:21, tÎż pisze: Nie wierzÄ w to, co piszesz. Co ma do tego prÄdkoĹÄ na luzie? Przypominam, Ĺźe bramka jest statyczna, widzialna z duuuĹźych odlegĹoĹci. Nie hamuje gwaĹtownie przed tobÄ , nie przesuwa siÄ niespodziewanym manewrem. Chyba nie jest problemem dobranie adekwatnej prÄdkoĹci dojazdu do niej? Nigdy nie kĹĂłÄ siÄ z gĹupcem, ludzie mogÄ nie dostrzec róşnicy. -- Nigdy nie kĹĂłÄ siÄ z gĹupcem, ludzie mogÄ nie dostrzec róşnicy. |
|
Data: 2013-01-06 21:14:24 | |
Autor: LEPEK | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-06 18:47, frank drebin pisze:
Nie wierzÄ w to, co piszesz. Chyba siÄ po prostu nie rozumiemy. Co ma do tego prÄdkoĹÄ na luzie? SÄ dwie kwestie: 1. Wyhamowanie przed bramkÄ 2. UnikniÄcie uderzenia w innych, ktĂłrzy wyhamowujÄ . Jedno i drugie w zasadzie nie jest trudne, ale jednak czasem niektĂłrym sprawia problemy, szczegĂłlnie jeĹli dĹugo jechali z wiÄkszÄ prÄdkoĹciÄ . I o ile do bramki wyhamuje wiÄkszoĹÄ, to juĹź czÄĹÄ ma problem z ocenÄ róşnicy prÄdkoĹci do zwalniajÄ cych wczeĹniej. Róşnicy tych prÄdkoĹci niektĂłrzy nie doceniajÄ i tworzÄ siÄ niebezpieczne sytuacje. Dlatego najlepiej by byĹo, aby wszyscy zwalniali podobnie (nie wyprzedzali siÄ przed bramkami) i to doĹÄ Ĺagodnie - przy pierwszym znaku ograniczenia prÄdkoĹci (dajmy na to 110 km/h) mieli wĹaĹnie takÄ prÄdkoĹÄ, a potem jadÄ c na luzie trafia siÄ mniej wiÄcej w nastÄpne ograniczenia - brak gwaĹtownego hamowania i wyprzedzania. Po to stojÄ tam te ograniczenia. Fotoradar niejako "wzmacnia przekaz" tych ograniczeĹ ;) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2013-01-06 21:45:52 | |
Autor: John KoĹalsky | |
Gdzie tu prewencja? | |
UĹźytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl>
Fantazjujesz. Dlatego najlepiej by byĹo, aby wszyscy zwalniali podobnie (nie wyprzedzali siÄ przed bramkami) i to doĹÄ Ĺagodnie - przy pierwszym znaku ograniczenia prÄdkoĹci (dajmy na to 110 km/h) mieli wĹaĹnie takÄ prÄdkoĹÄ, a potem jadÄ c na luzie trafia siÄ mniej wiÄcej w nastÄpne ograniczenia - brak gwaĹtownego hamowania i wyprzedzania. PopieprzyĹo CiÄ :-) Po to stojÄ tam te ograniczenia. Fotoradar niejako "wzmacnia przekaz" tych ograniczeĹ ;) Jasne |
|
Data: 2013-01-07 08:18:47 | |
Autor: LEPEK | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-06 21:45, John KoĹalsky pisze:
Fantazjujesz. PopieprzyĹo CiÄ :-) Jasne Wobec takich argumentĂłw jestem bezsilny ;) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2013-01-06 22:36:17 | |
Autor: frank drebin | |
Gdzie tu prewencja? | |
UĹźytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:kcclut$3am$1news.task.gda.pl...
W dniu 2013-01-06 18:47, frank drebin pisze: Lepek ale tu nie o to chodzi. Ten fotoradar jest i tak pewnie nie zauwaĹźany przez jakiĹ procent nadjeĹźdĹźajÄ cych. UwaĹźam, Ĺźe skoro po zatĹoczonym mieĹcie, gdzie jest duĹźy ruch na skrzyĹźowaniach i setki pojazdĂłw robiÄ cych dziwne manewry mogÄ jeĹşdziÄ 50 km/h i nie ma radarĂłw na kaĹźdym skrzyĹźowaniu to fakt, Ĺźe nadjechanie pod bramkÄ przez kierowcÄ jadÄ cego z prÄdkoĹciÄ miejskÄ + 1 km/h skutkuje mandatem uwaĹźam za zwykĹy, bezczelny skok na kasÄ. -- Nigdy nie kĹĂłÄ siÄ z gĹupcem, ludzie mogÄ nie dostrzec róşnicy. |
|
Data: 2013-01-06 23:24:44 | |
Autor: R2r | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-06 21:14, LEPEK pisze:
[...] przy pierwszym znaku ograniczeniaNie masz racji. Postaram siÄ przy najbliĹźszej okazji w miarÄ dokĹadnie podaÄ Ci jak to siÄ nie zgadza. NapiszÄ - pĂłki co z pamiÄci - o bramkach na A2 z kierunku PoznaĹ pod Strykowem (w obie strony sytuacja wyglÄ da bardzo podobnie), przez ktĂłre zdarza mi siÄ przejeĹźdĹźaÄ doĹÄ czÄsto. Zwykle przed pierwszym ograniczeniem (110) wyĹÄ czam tempomat i na miejscu tego znaku mam ok. 110. SamochĂłd jedzie dalej nie na luzie ale na biegu i bez gazu czyli hamuje silnikiem. Później jest 70, do ktĂłrego juĹź muszÄ dohamowaÄ po czym juĹź trzeba wrzuciÄ sprzÄgĹo i dotelepaÄ siÄ do miejsca gdzie stoi 40 i fotoradar na luzie, znowu dohamowujÄ c do tych 40. Od tego miejsca do bramki czy nawet koĹca kolejki z trzema, czterema samochodami nie ma mowy aby dojechaÄ rozpÄdem - trzeba wrzuciÄ bieg i dodaÄ nieco siĹy pojazdowi. Tak wiÄc wybacz, ale fotoradar w tym miejscu (na szczÄĹcie do tej pory Ĺźaden na omawianych bramkach nie byĹ czynny, ale to chyba tylko kwestia czasu, tym bardziej, Ĺźe zdarzaĹy siÄ juĹź za fotoradarem polowania policji z nieoznakowanego Passata) moĹźe byÄ co najwyĹźej dobrym narzÄdziem do koszenia kasy ale z pewnoĹciÄ nie czymĹ, co poprawia bezpieczeĹstwo. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2013-01-06 21:42:07 | |
Autor: jerzu | |
Gdzie tu prewencja? | |
On Sun, 6 Jan 2013 18:47:22 +0100, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl>
wrote: Chyba nie jest problemem dobranie adekwatnej prędkości dojazdu do niej? Dla niektórych jest. http://imageshack.us/a/img267/7504/28745118848418141822225.jpg http://imageshack.us/a/img248/4077/28745118848978141766691.jpg Zdjęcia zrobione durszlakiem bez filtra UV. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-01-06 22:28:39 | |
Autor: frank drebin | |
Gdzie tu prewencja? | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości news:evnje8hdgj24sudh6b9hu2bc324pivg6ud4ax.com...
On Sun, 6 Jan 2013 18:47:22 +0100, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> ale takie zdjęcia to robią także na parkingach osiedlowych, przy minimalnych prędkościach pojazdów. Nie trzeba do tego dużych prędkości. Dla mnie taka stłuczka jak na twoich fotkach może być wynikiem niezdecydowania do której bramki uderzyć i podjęcia decyzji bez upenienia się czy nikt z tyłu nie nadjeżdża.. Zupełnie jak koszykowcy w hipermarketach. -- Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy. |
|
Data: 2013-01-09 21:44:45 | |
Autor: jerzu | |
Gdzie tu prewencja? | |
On Sun, 6 Jan 2013 22:28:39 +0100, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl>
wrote: ale takie zdjęcia to robią także na parkingach osiedlowych, przy minimalnych prędkościach pojazdów. Nie trzeba do tego dużych prędkości. Takie też? http://img835.imageshack.us/img835/2946/25433118717554821575298.jpg -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-01-09 22:26:17 | |
Autor: frank drebin | |
Gdzie tu prewencja? | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości news:oklre8tskdoudujnk0dmbemgrfglbp6rdc4ax.com...
On Sun, 6 Jan 2013 22:28:39 +0100, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> takie nie, ale daj więcej fotek bo parkingi w stosunku do bramej prowadzą 100 000 do 1. Czy z tego powodu trzeba zakładać fotoradary na parkingach? -- Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy. |
|
Data: 2013-01-10 12:19:08 | |
Autor: tá´ | |
Gdzie tu prewencja? | |
frank drebin wrote:
Czy z tego powodu trzeba zakĹadaÄ fotoradary na parkingach? WszÄdzie trzeba! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-01-07 16:15:27 | |
Autor: T. | |
Gdzie tu prewencja? | |
UĹźytkownik <tĂĹź> napisaĹ w wiadomoĹci news:50e9886a$0$1311$65785112news.neostrada.pl... LEPEK wrote:W bramki to moĹźe nie, ale kilka tygodni na grupie ktoĹ pisaĹ, Ĺźe zjazd z autostrady (chyba chodziĹo o A2) jest Ĺşle zrobiony, bo juĹź tam 2 wypadki byĹy. NiektĂłrym siÄ wydaje, Ĺźe na zjazdach teĹź powinno siÄ jechaÄ 150 km/godz... T. |
|
Data: 2013-01-07 20:04:58 | |
Autor: tá´ | |
Gdzie tu prewencja? | |
T. wrote:
W bramki to moĹźe nie, ale kilka tygodni na grupie ktoĹ pisaĹ, Ĺźe zjazd z No i najwyraĹşniej jest, skoro wypadki sÄ akurat na jednym, konkretnym. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-01-06 15:30:08 | |
Autor: szufla | |
Gdzie tu prewencja? | |
A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa. Dawno takich glupot nie czytalem. sz. |
|
Data: 2013-01-07 16:30:41 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-06 15:30, szufla pisze:
A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa. A ja te głupoty z autoposji potwierdzam. Oczywiście, jestem debilem, który powinien natychniast oddać prawo jazdy itd., ale po dłuższej, jednostajnej i stosunkowo szybkiej jeździe mam skłonność do niedocenienia prędkości, i w konsekwencji do zbyt szybkiego wchodzenia w zjazd, na stację beznynową, czy zbyt późnego hamowania. Staram się o tym pamiętać, ale i tak od czasu do czasu podnosi mi to nieco włosy na głowie, a raz pokrzywiłem felgę o krawężnik. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-01-07 17:50:08 | |
Autor: dddddd | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-07 16:30, Jakub Witkowski pisze:
A ja te głupoty z autoposji potwierdzam. Oczywiście, jestem debilem, prawie codziennie jeżdżę autostradą, czasem po kilka godzin dziennie, często między 140 a 200km/h. Oczywistym jest że jak z 200km/h zwalniamy do 80km/h to wydaje się jakbyśmy się zatrzymali - ale nigdy przez to nie pogiąłem felgi ani nie stworzyłem żadnej niebezpiecznej sytuacji. Za to po całodniowej jeździe po mieście, ogólnym przemęczeniu organizmu i zajmowaniu się 'pięćdziesięcioma rzeczami na raz' wjechałem komuś w dupę przy prędkości ok 30km/h. Moja żona za to skrzywiła mi felgę na krawężniku przy 30km/h i nie potrzebowała do tego autostrady ;) Jeśli taki gość ma wyłamać szlaban, to równie dobrze wpierdoli się w jakieś auto przed tym szlabanem - bo źle oceni prędkość... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-01-07 18:26:52 | |
Autor: AZ | |
Gdzie tu prewencja? | |
On 2013-01-07, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
A pomyslales choc raz co by bylo gdyby w przyszlosci tam za kraweznikiem od zjazdu bylo przedszkole?? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-01-08 12:46:07 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-07 19:26, AZ pisze:
ale i tak od czasu do czasu podnosi mi to nieco wĹosy na gĹowie, a raz pokrzywiĹem felgÄ o krawÄĹźnik.A pomyslales choc raz co by bylo gdyby w przyszlosci tam za kraweznikiem od OczywiĹcie; dlatego wĹaĹnie te resztki wĹosĂłw mi siÄ raz czy dwa podniosĹy, i solenne postanowienia, Ĺźe nastÄpnym razem itd. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2013-01-07 19:05:08 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-07 16:30, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2013-01-06 15:30, szufla pisze: Podejrzewam, że każdy rozsądny kierowca który pojeździł z większymi prędkościami ma świadomość, że po dłuższej jeździe w takich warunkach zwolnienie do poniżej 100km/h może wygląda na tak wolną jazdę, że w zasadzie to można w biegu wysiadać i potrafi przyznać to publicznie. Mechanizm znany - stąd warto zerknąć czasem na licznik, a nie jechać na "oko". Podobnie potrafi zadziałać przesiadka między samochodami - w samochodach cichszych, o bardziej komfortowym zawieszeniu mniej się czuje prędkość i można się pomylić, jak się czasem tych efektów nie zweryfikuje - tutaj nawet autostrada nie jest potrzebna. Co do samych FR przy bramkach - póki co nie mam jakiegoś konkretnego zdania w tej materii, niemniej zgodzę się z opinią, że mogą zapobiec niektórym zdarzeniom (w tym przed/na bramkach). |
|
Data: 2013-01-06 17:55:19 | |
Autor: Budzik | |
Gdzie tu prewencja? | |
Osobnik posiadający mail gdzies@wsi.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
potwierdzam.Chory kraj. Przerazające sa relacje z wypadkó zdarzające się na bramkach przy autostradzie. Ofiary, krew, mordercy i inne takie demagogie ścielą się tam gęsto... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny, że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ |
|
Data: 2013-01-06 20:56:42 | |
Autor: John Kołalsky | |
Gdzie tu prewencja? | |
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl>
Po co konkretnie ma dyscyplinować ? |
|
Data: 2013-01-07 08:24:35 | |
Autor: LEPEK | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-06 20:56, John Kołalsky pisze:
Po co konkretnie ma dyscyplinować ? Żeby kierowcy zwolnili na ograniczeniu prędkości, żeby uniknąć niebezpiecznych sytuacji związanych z dużymi różnicami prędkości w miejscu, gdzie to się może źle skończyć. Jestem trochę zasmucony tym pytaniem i koniecznością odpowiedzi na nie, ale służę uprzejmie ;) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2013-01-07 09:48:01 | |
Autor: Koleg | |
Gdzie tu prewencja? | |
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:kcdt7n$uen$1news.task.gda.pl... W dniu 2013-01-06 20:56, John Kołalsky pisze: John Kołalsky to typowy troll (delikatnie mówiąc). Jego posty tylko zaśmiecają grupę. Gdybyś przeczytał ze dwie jego odpowiedzi dla innych to od razu byś wiedział z kim masz do czynienia. Więc twój smutek nie jest uzasadniony. |
|
Data: 2013-01-07 19:24:13 | |
Autor: John Kołalsky | |
Gdzie tu prewencja? | |
Użytkownik "Koleg" <er45csd@vrte.pl>
Pier...sz klonie |
|
Data: 2013-01-07 19:23:14 | |
Autor: John Kołalsky | |
Gdzie tu prewencja? | |
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net>
Czyli po co ? żeby uniknąć niebezpiecznych sytuacji związanych z dużymi różnicami prędkości w miejscu, gdzie to się może źle skończyć. Przecież nie ma takiego problemu Jestem trochę zasmucony tym pytaniem i koniecznością odpowiedzi na nie, ale służę uprzejmie ;) Aha |
|
Data: 2013-01-06 22:39:26 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Gdzie tu prewencja? | |
W dniu 2013-01-06 15:12, LEPEK pisze:
W dniu 2013-01-06 14:52, frank drebin pisze: http://img2.demotywatoryfb.pl/uploads/201301/1357442192_lqhrwc_600.jpg -- Krzysiek http://www.zmieleni.pl/ |