Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Gdzie tu prewencja?

Gdzie tu prewencja?

Data: 2013-01-06 15:12:46
Autor: LEPEK
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-06 14:52, frank drebin pisze:

Chory kraj.

A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa.
Po dłuższej podróży autostradą bramki, czy wjazd na stację benzynową mogą okazać się "zdradzieckie", bo kierowca może nie doceniać prędkości, z jaką się porusza i ile potrzeba na jej wytracenie. Kiedyś mnie np. nauczono, że zjeżdżając na stację benzynową na wjeździe trzeba wbić dwójkę i jak nie stracę zębów na kierownicy, to prędkość jest OK ;)
IMO pilnowanie odpowiedniego wytracenia prędkości kawałek przed bramkami jest potrzebny, a fotoradar skutecznie dyscyplinuje kierowców.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

Data: 2013-01-06 14:21:30
Autor: tÎż
Gdzie tu prewencja?
LEPEK wrote:

A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa. Po dłuższej podróży
autostradą bramki, czy wjazd na stację benzynową mogą okazać się
"zdradzieckie"

Ile możesz przytoczyć przykładów wypadków spowodowanych "zdradzieckim" wjechaniem w bramki na autostradzie?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-01-06 16:31:17
Autor: LEPEK
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-06 15:21, tÎż pisze:

Ile możesz przytoczyć przykładów wypadków spowodowanych "zdradzieckim"
wjechaniem w bramki na autostradzie?

Przeczytaj jeszcze raz moją odpowiedź i zauważ, że nie piszę tam o wjeżdżaniu w bramki, a epitet nie odnosi się do bramek. Jeśli tego nie zauważyłeś, to możesz czynność powtórzyć. Do skutku.
A jeśli chodzi o niebezpieczne sytuacje spowodowane tym, że niektórzy zamiast po prostu wytracić prędkość na luzie (na co akurat w większości przypadków pozwalają znaki ograniczające prędkość) cisną do samego końca, po czym dają po heblach przed samymi bramkami - nie raz widziałem, jak taki szybki szukał drogi ucieczki, bo mu dystansu zabrakło do poprzednika, a i stłuczki przed bramkami widywałem.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

Data: 2013-01-06 18:31:22
Autor: tÎż
Gdzie tu prewencja?
LEPEK wrote:

Przeczytaj jeszcze raz moją odpowiedź i zauważ, że nie piszę tam o
wjeĹźdĹźaniu w bramki

A może po prostu przyznaj, że piłeś i wszyscy będą zadowoleni? :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-01-06 21:03:19
Autor: LEPEK
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-06 19:31, tÎż pisze:

A może po prostu przyznaj, że piłeś i wszyscy będą zadowoleni? :)

Nie - jeszcze nie :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

Data: 2013-01-06 18:47:22
Autor: frank drebin
Gdzie tu prewencja?
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości news:kcc5c2$a5i$1news.task.gda.pl...
W dniu 2013-01-06 15:21, tÎż pisze:
Ile możesz przytoczyć przykładów wypadków spowodowanych "zdradzieckim"
wjechaniem w bramki na autostradzie?
Przeczytaj jeszcze raz moją odpowiedź i zauważ, że nie piszę tam o wjeżdżaniu w bramki, a epitet nie odnosi się do bramek. Jeśli tego nie zauważyłeś, to możesz czynność powtórzyć. Do skutku.
A jeśli chodzi o niebezpieczne sytuacje spowodowane tym, że niektórzy zamiast po prostu wytracić prędkość na luzie (na co akurat w większości przypadków pozwalają znaki ograniczające prędkość) cisną do samego końca, po czym dają po heblach przed samymi bramkami - nie raz widziałem, jak taki szybki szukał drogi ucieczki, bo mu dystansu zabrakło do poprzednika, a i stłuczki przed bramkami widywałem.
Pozdr,

Nie wierzę w to, co piszesz.
Co ma do tego prędkość na luzie?
Przypominam, że bramka jest statyczna, widzialna z duuużych odległości. Nie
hamuje gwałtownie przed tobą, nie przesuwa się niespodziewanym manewrem.
Chyba nie jest problemem dobranie adekwatnej prędkości dojazdu do niej?

Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

--
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

Data: 2013-01-06 21:14:24
Autor: LEPEK
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-06 18:47, frank drebin pisze:

Nie wierzę w to, co piszesz.

Chyba się po prostu nie rozumiemy.

Co ma do tego prędkość na luzie?
Przypominam, że bramka jest statyczna, widzialna z duuużych odległości. Nie
hamuje gwałtownie przed tobą, nie przesuwa się niespodziewanym manewrem.
Chyba nie jest problemem dobranie adekwatnej prędkości dojazdu do niej?

Są dwie kwestie:
1. Wyhamowanie przed bramką
2. Uniknięcie uderzenia w innych, którzy wyhamowują.

Jedno i drugie w zasadzie nie jest trudne, ale jednak czasem niektórym sprawia problemy, szczególnie jeśli długo jechali z większą prędkością. I o ile do bramki wyhamuje większość, to już część ma problem z oceną różnicy prędkości do zwalniających wcześniej. Różnicy tych prędkości niektórzy nie doceniają i tworzą się niebezpieczne sytuacje. Dlatego najlepiej by było, aby wszyscy zwalniali podobnie (nie wyprzedzali się przed bramkami) i to dość łagodnie - przy pierwszym znaku ograniczenia prędkości (dajmy na to 110 km/h) mieli właśnie taką prędkość, a potem jadąc na luzie trafia się mniej więcej w następne ograniczenia - brak gwałtownego hamowania i wyprzedzania. Po to stoją tam te ograniczenia. Fotoradar niejako "wzmacnia przekaz" tych ograniczeń ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

Data: 2013-01-06 21:45:52
Autor: John Kołalsky
Gdzie tu prewencja?

UĹźytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl>


Nie wierzę w to, co piszesz.

Chyba się po prostu nie rozumiemy.

Co ma do tego prędkość na luzie?
Przypominam, że bramka jest statyczna, widzialna z duuużych odległości. Nie
hamuje gwałtownie przed tobą, nie przesuwa się niespodziewanym manewrem.
Chyba nie jest problemem dobranie adekwatnej prędkości dojazdu do niej?

Są dwie kwestie:
1. Wyhamowanie przed bramką
2. Uniknięcie uderzenia w innych, którzy wyhamowują.

Jedno i drugie w zasadzie nie jest trudne, ale jednak czasem niektórym sprawia problemy, szczególnie jeśli długo jechali z większą prędkością. I o ile do bramki wyhamuje większość, to już część ma problem z oceną różnicy prędkości do zwalniających wcześniej. Różnicy tych prędkości niektórzy nie doceniają i tworzą się niebezpieczne sytuacje.

Fantazjujesz.

Dlatego najlepiej by było, aby wszyscy zwalniali podobnie (nie wyprzedzali się przed bramkami) i to dość łagodnie - przy pierwszym znaku ograniczenia prędkości (dajmy na to 110 km/h) mieli właśnie taką prędkość, a potem jadąc na luzie trafia się mniej więcej w następne ograniczenia - brak gwałtownego hamowania i wyprzedzania.

Popieprzyło Cię :-)

Po to stoją tam te ograniczenia. Fotoradar niejako "wzmacnia przekaz" tych ograniczeń ;)

Jasne

Data: 2013-01-07 08:18:47
Autor: LEPEK
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-06 21:45, John Kołalsky pisze:

Fantazjujesz.

Popieprzyło Cię :-)

Jasne

Wobec takich argumentĂłw jestem bezsilny ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

Data: 2013-01-06 22:36:17
Autor: frank drebin
Gdzie tu prewencja?
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości news:kcclut$3am$1news.task.gda.pl...
W dniu 2013-01-06 18:47, frank drebin pisze:
Nie wierzę w to, co piszesz.
Chyba się po prostu nie rozumiemy.
Co ma do tego prędkość na luzie?
Przypominam, Ĺźe bramka jest statyczna, widzialna z duuuĹźych
odległości. Nie hamuje gwałtownie przed tobą, nie przesuwa się
niespodziewanym manewrem. Chyba nie jest problemem dobranie adekwatnej
prędkości dojazdu do niej?
Są dwie kwestie:
1. Wyhamowanie przed bramką
2. Uniknięcie uderzenia w innych, którzy wyhamowują.
Jedno i drugie w zasadzie nie jest trudne, ale jednak czasem niektórym sprawia problemy, szczególnie jeśli długo jechali z większą prędkością. I o ile do bramki wyhamuje większość, to już część ma problem z oceną różnicy prędkości do zwalniających wcześniej. Różnicy tych prędkości niektórzy nie doceniają i tworzą się niebezpieczne sytuacje. Dlatego najlepiej by było, aby wszyscy zwalniali podobnie (nie wyprzedzali się przed bramkami) i to dość łagodnie - przy pierwszym znaku ograniczenia prędkości (dajmy na to 110 km/h) mieli właśnie taką prędkość, a potem jadąc na luzie trafia się mniej więcej w następne ograniczenia - brak gwałtownego hamowania i wyprzedzania. Po to stoją tam te ograniczenia. Fotoradar niejako "wzmacnia przekaz" tych ograniczeń ;)
Pozdr,

Lepek ale tu nie o to chodzi. Ten fotoradar jest i tak pewnie nie zauważany przez jakiś procent nadjeżdżających.

UwaĹźam, Ĺźe skoro po zatłoczonym mieście, gdzie jest duĹźy ruch na skrzyĹźowaniach i setki pojazdĂłw robiących dziwne manewry mogę jeĹşdzić 50 km/h  i nie ma radarĂłw na kaĹźdym skrzyĹźowaniu to fakt, Ĺźe nadjechanie pod bramkę przez kierowcę jadącego z prędkością miejską + 1 km/h skutkuje mandatem uwaĹźam za zwykły, bezczelny skok na kasę.

--
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

Data: 2013-01-06 23:24:44
Autor: R2r
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-06 21:14, LEPEK pisze:
[...] przy pierwszym znaku ograniczenia
prędkości (dajmy na to 110 km/h) mieli właśnie taką prędkość, a potem
jadąc na luzie trafia się mniej więcej w następne ograniczenia - brak
gwałtownego hamowania i wyprzedzania. Po to stoją tam te ograniczenia.
Fotoradar niejako "wzmacnia przekaz" tych ograniczeń ;)
Nie masz racji. Postaram się przy najbliższej okazji w miarę dokładnie podać Ci jak to się nie zgadza.
Napiszę - póki co z pamięci - o bramkach na A2 z kierunku Poznań pod Strykowem (w obie strony sytuacja wygląda bardzo podobnie), przez które zdarza mi się przejeżdżać dość często. Zwykle przed pierwszym ograniczeniem (110) wyłączam tempomat i na miejscu tego znaku mam ok. 110. Samochód jedzie dalej nie na luzie ale na biegu i bez gazu czyli hamuje silnikiem. Później jest 70, do którego już muszę dohamować po czym już trzeba wrzucić sprzęgło i dotelepać się do miejsca gdzie stoi 40 i fotoradar na luzie, znowu dohamowując do tych 40. Od tego miejsca do bramki czy nawet końca kolejki z trzema, czterema samochodami nie ma mowy aby dojechać rozpędem - trzeba wrzucić bieg i dodać nieco siły pojazdowi.
Tak więc wybacz, ale fotoradar w tym miejscu (na szczęście do tej pory żaden na omawianych bramkach nie był czynny, ale to chyba tylko kwestia czasu, tym bardziej, że zdarzały się już za fotoradarem polowania policji z nieoznakowanego Passata) może być co najwyżej dobrym narzędziem do koszenia kasy ale z pewnością nie czymś, co poprawia bezpieczeństwo.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2013-01-06 21:42:07
Autor: jerzu
Gdzie tu prewencja?
On Sun, 6 Jan 2013 18:47:22 +0100, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl>
wrote:

Chyba nie jest problemem dobranie adekwatnej prędkości dojazdu do niej?

Dla niektórych jest.

http://imageshack.us/a/img267/7504/28745118848418141822225.jpg
http://imageshack.us/a/img248/4077/28745118848978141766691.jpg

Zdjęcia zrobione durszlakiem bez filtra UV.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2013-01-06 22:28:39
Autor: frank drebin
Gdzie tu prewencja?
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości news:evnje8hdgj24sudh6b9hu2bc324pivg6ud4ax.com...
On Sun, 6 Jan 2013 18:47:22 +0100, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl>
wrote:
Chyba nie jest problemem dobranie adekwatnej prędkości dojazdu do niej?
Dla niektórych jest.
http://imageshack.us/a/img267/7504/28745118848418141822225.jpg
http://imageshack.us/a/img248/4077/28745118848978141766691.jpg
Zdjęcia zrobione durszlakiem bez filtra UV.

ale takie zdjęcia to robią także na parkingach osiedlowych, przy minimalnych prędkościach pojazdów. Nie trzeba do tego dużych prędkości.
Dla mnie taka stłuczka jak na twoich fotkach może być wynikiem niezdecydowania do której bramki uderzyć i podjęcia decyzji bez upenienia się czy nikt z tyłu nie nadjeżdża..
Zupełnie jak koszykowcy w hipermarketach.

--
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

Data: 2013-01-09 21:44:45
Autor: jerzu
Gdzie tu prewencja?
On Sun, 6 Jan 2013 22:28:39 +0100, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl>
wrote:

ale takie zdjęcia to robią także na parkingach osiedlowych, przy minimalnych prędkościach pojazdów. Nie trzeba do tego dużych prędkości.

Takie też?
http://img835.imageshack.us/img835/2946/25433118717554821575298.jpg


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2013-01-09 22:26:17
Autor: frank drebin
Gdzie tu prewencja?
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości news:oklre8tskdoudujnk0dmbemgrfglbp6rdc4ax.com...
On Sun, 6 Jan 2013 22:28:39 +0100, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl>
wrote:
ale takie zdjęcia to robią także na parkingach osiedlowych, przy
minimalnych  prędkościach pojazdów. Nie trzeba do tego dużych prędkości.
Takie też?
http://img835.imageshack.us/img835/2946/25433118717554821575298.jpg

takie nie, ale daj więcej fotek bo parkingi w stosunku do bramej prowadzą 100 000 do 1.
Czy z tego powodu trzeba zakładać fotoradary na parkingach?

--
Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

Data: 2013-01-10 12:19:08
Autor: tᴏ
Gdzie tu prewencja?
frank drebin wrote:

Czy z tego powodu trzeba zakładać fotoradary na parkingach?

Wszędzie trzeba!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-01-07 16:15:27
Autor: T.
Gdzie tu prewencja?

Użytkownik <tÎż> napisał w wiadomości news:50e9886a$0$1311$65785112news.neostrada.pl...
LEPEK wrote:

A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa. Po dłuższej podróży
autostradą bramki, czy wjazd na stację benzynową mogą okazać się
"zdradzieckie"

Ile możesz przytoczyć przykładów wypadków spowodowanych "zdradzieckim"
wjechaniem w bramki na autostradzie?

W bramki to może nie, ale kilka tygodni na grupie ktoś pisał, że zjazd z autostrady (chyba chodziło o A2) jest źle zrobiony, bo już tam 2 wypadki były. Niektórym się wydaje, że na zjazdach też powinno się jechać 150 km/godz...
T.

Data: 2013-01-07 20:04:58
Autor: tᴏ
Gdzie tu prewencja?
T. wrote:

W bramki to może nie, ale kilka tygodni na grupie ktoś pisał, że zjazd z
autostrady (chyba chodziło o A2) jest źle zrobiony, bo już tam 2 wypadki
były. Niektórym się wydaje, że na zjazdach też powinno się jechać 150
km/godz...

No i najwyraźniej jest, skoro wypadki są akurat na jednym, konkretnym.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-01-06 15:30:08
Autor: szufla
Gdzie tu prewencja?
A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa.
Po dłuższej podróży autostradą bramki, czy wjazd na stację benzynową mogą okazać się "zdradzieckie", bo kierowca może nie doceniać prędkości, z jaką się porusza i ile potrzeba na jej wytracenie. Kiedyś mnie np. nauczono, że zjeżdżając na stację benzynową na wjeździe trzeba wbić dwójkę i jak nie stracę zębów na kierownicy, to prędkość jest OK ;)
IMO pilnowanie odpowiedniego wytracenia prędkości kawałek przed bramkami jest potrzebny, a fotoradar skutecznie dyscyplinuje kierowców.

Dawno takich glupot nie czytalem.

sz.

Data: 2013-01-07 16:30:41
Autor: Jakub Witkowski
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-06 15:30, szufla pisze:
A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa.
Po dłuższej podróży autostradą bramki, czy wjazd na stację benzynową mogą okazać się "zdradzieckie", bo kierowca może nie doceniać prędkości, z jaką się porusza

Dawno takich glupot nie czytalem.

A ja te głupoty z autoposji potwierdzam. Oczywiście, jestem debilem, który powinien natychniast oddać prawo jazdy itd.,
ale po dłuższej, jednostajnej i stosunkowo szybkiej jeździe mam skłonność do niedocenienia prędkości, i w konsekwencji
do zbyt szybkiego wchodzenia w zjazd, na stację beznynową, czy zbyt późnego hamowania. Staram się o tym pamiętać,
ale i tak od czasu do czasu podnosi mi to nieco włosy na głowie, a raz pokrzywiłem felgę o krawężnik.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2013-01-07 17:50:08
Autor: dddddd
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-07 16:30, Jakub Witkowski pisze:
A ja te głupoty z autoposji potwierdzam. Oczywiście, jestem debilem,
który powinien natychniast oddać prawo jazdy itd.,
ale po dłuższej, jednostajnej i stosunkowo szybkiej jeździe mam
skłonność do niedocenienia prędkości, i w konsekwencji
do zbyt szybkiego wchodzenia w zjazd, na stację beznynową, czy zbyt
późnego hamowania. Staram się o tym pamiętać,
ale i tak od czasu do czasu podnosi mi to nieco włosy na głowie, a raz
pokrzywiłem felgę o krawężnik.


prawie codziennie jeżdżę autostradą, czasem po kilka godzin dziennie, często między 140 a 200km/h.
Oczywistym jest że jak z 200km/h zwalniamy do 80km/h to wydaje się jakbyśmy się zatrzymali - ale nigdy przez to nie pogiąłem felgi ani nie stworzyłem żadnej niebezpiecznej sytuacji. Za to po całodniowej jeździe po mieście, ogólnym przemęczeniu organizmu i zajmowaniu się 'pięćdziesięcioma rzeczami na raz' wjechałem komuś w dupę przy prędkości ok 30km/h. Moja żona za to skrzywiła mi felgę na krawężniku przy 30km/h i nie potrzebowała do tego autostrady ;)
Jeśli taki gość ma wyłamać szlaban, to równie dobrze wpierdoli się w jakieś auto przed tym szlabanem - bo źle oceni prędkość...

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2013-01-07 18:26:52
Autor: AZ
Gdzie tu prewencja?
On 2013-01-07, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

A ja te głupoty z autoposji potwierdzam. Oczywiście, jestem debilem, który powinien natychniast oddać prawo jazdy itd.,
ale po dłuższej, jednostajnej i stosunkowo szybkiej jeździe mam skłonność do niedocenienia prędkości, i w konsekwencji
do zbyt szybkiego wchodzenia w zjazd, na stację beznynową, czy zbyt późnego hamowania. Staram się o tym pamiętać,
ale i tak od czasu do czasu podnosi mi to nieco włosy na głowie, a raz pokrzywiłem felgę o krawężnik.

A pomyslales choc raz co by bylo gdyby w przyszlosci tam za kraweznikiem od
zjazdu bylo przedszkole??

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-01-08 12:46:07
Autor: Jakub Witkowski
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-07 19:26, AZ pisze:

ale i tak od czasu do czasu podnosi mi to nieco włosy na głowie, a raz pokrzywiłem felgę o krawężnik.

A pomyslales choc raz co by bylo gdyby w przyszlosci tam za kraweznikiem od
zjazdu bylo przedszkole??

Oczywiście; dlatego właśnie te resztki włosów mi się raz czy dwa podniosły,
i solenne postanowienia, że następnym razem itd.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2013-01-07 19:05:08
Autor: Artur Maśląg
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-07 16:30, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2013-01-06 15:30, szufla pisze:
A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa.
Po dłuższej podróży autostradą bramki, czy wjazd na stację benzynową
mogą okazać się "zdradzieckie", bo kierowca może nie doceniać
prędkości, z jaką się porusza

Dawno takich glupot nie czytalem.

A ja te głupoty z autoposji potwierdzam. Oczywiście, jestem debilem,
który powinien natychniast oddać prawo jazdy itd.,
ale po dłuższej, jednostajnej i stosunkowo szybkiej jeździe mam
skłonność do niedocenienia prędkości, i w konsekwencji
do zbyt szybkiego wchodzenia w zjazd, na stację beznynową, czy zbyt
późnego hamowania. Staram się o tym pamiętać,
ale i tak od czasu do czasu podnosi mi to nieco włosy na głowie, a raz
pokrzywiłem felgę o krawężnik.

Podejrzewam, że każdy rozsądny kierowca który pojeździł z większymi
prędkościami ma świadomość, że po dłuższej jeździe w takich warunkach
zwolnienie do poniżej 100km/h może wygląda na tak wolną jazdę, że w
zasadzie to można w biegu wysiadać i potrafi przyznać to publicznie.
Mechanizm znany - stąd warto zerknąć czasem na licznik, a nie jechać
na "oko". Podobnie potrafi zadziałać przesiadka między samochodami
- w samochodach cichszych, o bardziej komfortowym zawieszeniu mniej
się czuje prędkość i można się pomylić, jak się czasem tych efektów
nie zweryfikuje - tutaj nawet autostrada nie jest potrzebna.
Co do samych FR przy bramkach - póki co nie mam jakiegoś konkretnego
zdania w tej materii, niemniej zgodzę się z opinią, że mogą zapobiec
niektórym zdarzeniom (w tym przed/na bramkach).

Data: 2013-01-06 17:55:19
Autor: Budzik
Gdzie tu prewencja?
Osobnik posiadający mail gdzies@wsi.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Chory kraj.

A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa.
Po dłuższej podróży autostradą bramki, czy wjazd na stację benzynową mogą okazać się "zdradzieckie", bo kierowca może nie doceniać prędkości, z jaką się porusza i ile potrzeba na jej wytracenie. Kiedyś mnie np. nauczono, że zjeżdżając na stację benzynową na wjeździe trzeba wbić dwójkę i jak nie stracę zębów na kierownicy, to prędkość jest OK ;)
IMO pilnowanie odpowiedniego wytracenia prędkości kawałek przed bramkami jest potrzebny, a fotoradar skutecznie dyscyplinuje kierowców.

potwierdzam.
Przerazające sa relacje z wypadkó zdarzające się na bramkach przy autostradzie.
Ofiary, krew, mordercy i inne takie demagogie ścielą się tam gęsto...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
że jego więzienna cela jest taka obszerna."  Anthony de Mello SJ

Data: 2013-01-06 20:56:42
Autor: John Kołalsky
Gdzie tu prewencja?

Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl>


Chory kraj.

A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa.
Po dłuższej podróży autostradą bramki, czy wjazd na stację benzynową mogą okazać się "zdradzieckie", bo kierowca może nie doceniać prędkości, z jaką się porusza i ile potrzeba na jej wytracenie. Kiedyś mnie np. nauczono, że zjeżdżając na stację benzynową na wjeździe trzeba wbić dwójkę i jak nie stracę zębów na kierownicy, to prędkość jest OK ;)
IMO pilnowanie odpowiedniego wytracenia prędkości kawałek przed bramkami jest potrzebny, a fotoradar skutecznie dyscyplinuje kierowców.

Po co konkretnie ma dyscyplinować ?

Data: 2013-01-07 08:24:35
Autor: LEPEK
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-06 20:56, John Kołalsky pisze:

Po co konkretnie ma dyscyplinować ?

Żeby kierowcy zwolnili na ograniczeniu prędkości, żeby uniknąć niebezpiecznych sytuacji związanych z dużymi różnicami prędkości w miejscu, gdzie to się może źle skończyć. Jestem trochę zasmucony tym pytaniem i koniecznością odpowiedzi na nie, ale służę uprzejmie ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

Data: 2013-01-07 09:48:01
Autor: Koleg
Gdzie tu prewencja?

Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości
news:kcdt7n$uen$1news.task.gda.pl...
W dniu 2013-01-06 20:56, John Kołalsky pisze:

Po co konkretnie ma dyscyplinować ?

Jestem trochę zasmucony tym pytaniem i koniecznością odpowiedzi na nie,
ale służę uprzejmie ;)

John Kołalsky to typowy troll (delikatnie mówiąc). Jego posty tylko
zaśmiecają grupę. Gdybyś przeczytał ze dwie jego odpowiedzi dla innych
 to od razu byś wiedział z kim masz do czynienia.
Więc twój smutek nie jest uzasadniony.

Data: 2013-01-07 19:24:13
Autor: John Kołalsky
Gdzie tu prewencja?

Użytkownik "Koleg" <er45csd@vrte.pl>


Po co konkretnie ma dyscyplinować ?

Jestem trochę zasmucony tym pytaniem i koniecznością odpowiedzi na nie,
ale służę uprzejmie ;)

John Kołalsky to typowy troll (delikatnie mówiąc). Jego posty tylko
zaśmiecają grupę. Gdybyś przeczytał ze dwie jego odpowiedzi dla innych
to od razu byś wiedział z kim masz do czynienia.
Więc twój smutek nie jest uzasadniony.


Pier...sz klonie

Data: 2013-01-07 19:23:14
Autor: John Kołalsky
Gdzie tu prewencja?

Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net>


Po co konkretnie ma dyscyplinować ?

Żeby kierowcy zwolnili na ograniczeniu prędkości,

Czyli po co ?

żeby uniknąć niebezpiecznych sytuacji związanych z dużymi różnicami prędkości w miejscu, gdzie to się może źle skończyć.

Przecież nie ma takiego problemu

Jestem trochę zasmucony tym pytaniem i koniecznością odpowiedzi na nie, ale służę uprzejmie ;)

Aha

Data: 2013-01-06 22:39:26
Autor: Krzysztof 45
Gdzie tu prewencja?
W dniu 2013-01-06 15:12, LEPEK pisze:
W dniu 2013-01-06 14:52, frank drebin pisze:

Chory kraj.

A moim zdaniem akurat tam fotoradar to dobra sprawa.

http://img2.demotywatoryfb.pl/uploads/201301/1357442192_lqhrwc_600.jpg

--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Gdzie tu prewencja?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona