Data: 2012-11-19 14:54:04 | |
Autor: Myjk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
Mon, 19 Nov 2012 04:49:58 -0800 (PST), Dman666
Musze przejrzec/naprawic/wymienic jakis filtr ale moze jet jakis magik blizej co moglby obejrzec i powiedziec co niedomaga http://www.autowesola.pl/serwis-webasto.html Miałem tu rozbudować swoje webasto, ale chyba mieli bardzo dużo roboty, bo się nie odezwali. ;) google z kolei sporo podpowiada: http://www.psm.pl/wykazy/webasto.html http://webastoserwis.pl/ itd. BTW To było jednorazowe dymienie, czy cyklicznie tak daje? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-11-19 08:41:10 | |
Autor: Dman666 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
On Monday, November 19, 2012 2:59:32 PM UTC+1, Myjk wrote:
http://www.autowesola.pl/serwis-webasto.html OK...sprawdze ich. BTW To by³o jednorazowe dymienie, czy cyklicznie tak daje? Czasami po prostu nie wlacza dogrzewacza, ale dzisiaj 2x zalaczyl i jeszcze po wylaczeniu silnika dmuchal/kopcil. Generalnie nie za bardzo wiem jak to ustrojstwo dziala ;) -- Dman-666 |
|
Data: 2012-11-19 18:13:15 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
W dniu 2012-11-19 17:41, Dman666 pisze:
Czasami po prostu nie wlacza dogrzewacza, ale dzisiaj 2x zalaczyl i W gnie¼dzie na sztyft ¿arowy wsadzony jest koszyk. Sztyft rozgrzewa siê do czerwono¶ci razem z koszykiem. Potem podawane na ten koszyk jest paliwo z powietrzem. Po pojawieniu siê p³omienia, sztyft wy³±cza siê, a p³omieñ podtrzymywany jest przez ¿arz±cy siê koszyk. Sztyft ¿arowy http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/26/87/35/93/2687359342 Koszyk. Wypalona w nim dziura w miejscu natrysku paliwa z powietrzem powoduje ¿e podawana ropa leci bezpo¶rednio na roz¿arzony sztyft. Ropa na sztyfcie sma¿y siê i nie ma zap³onu. St±d ten bia³y intensywny dym, a piecyk nie odpala i siê wy³±cza. http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/26/79/70/19/2679701938 Sztyft pomimo ¿e jest sprawny lepiej wymieniæ. Jedna robota i masz pewno¶æ ¿e szybko do tematu nie wrócisz. Ale gdzie kupic/jak rozpoznac ori? Ja kupowa³em koszyk i sztyft u tego z fotek. Jego nr tel. to nick z allegro. Kupi³em i dzia³a wy¶mienicie, a gostek komunikatywny i uczciwy. Manele mia³em na drugi dzieñ. Tylko ¿e ja mam Eberspacher Hydronic. Do Webasto tez ma manele. -- Krzysiek http://www.zmieleni.pl/ |
|
Data: 2012-11-19 19:17:41 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
W dniu 2012-11-19 17:41, Dman666 pisze:
Generalnie nie za Dopóki nie naprawisz, znajd¼ i wyci±gnij bezpiecznik od webasto ze skrzynki bezpiecznikowej. Jak spadnie temperatura to nie bêdzie wstydu ;) A tak dzia³a obrazkowo. http://www.youtube.com/watch?v=ig5h46-jegc&feature=plcp -- Krzysiek http://www.zmieleni.pl/ |
|
Data: 2012-11-20 12:46:27 | |
Autor: Dman666 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
On Monday, November 19, 2012 7:17:42 PM UTC+1, Krzysztof 45 wrote:
W dniu 2012-11-19 17:41, Dman666 pisze: Dzisiaj nawet miejscowy gospodarz domu zaintonowal "sasiad! pali Ci sie!" ;) -- Dman-666 |
|
Data: 2012-11-20 07:42:11 | |
Autor: Myjk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
Mon, 19 Nov 2012 08:41:10 -0800 (PST), Dman666
Czasami po prostu nie wlacza dogrzewacza, ale dzisiaj 2x zalaczyl i jeszcze po wylaczeniu silnika dmuchal/kopcil. Czyli nie ma zapłonu. Kopcenie to efekt zbyt dużej ilości paliwa w kotle. Wiem, ze się nie tykasz i takie tam, ale czasem może po prostu wtyczka z prądem nie kontakcić i trzeba ją pomerdać. Druga przyczyna kopcenia, choć nie tak obfitego, to nagar w kotle, wtedy więcej roboty, ale starcza czyszczenie. Żarnik pada bardzo rzadko, ale się to czasem zdarza. Natomiast u Ciebie pewnie jest pierwsza opcja. Generalnie nie za bardzo wiem jak to ustrojstwo dziala ;) Prosto. ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-11-20 13:01:34 | |
Autor: Dman666 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
On Tuesday, November 20, 2012 7:47:38 AM UTC+1, Myjk wrote:
Czyli nie ma zap³onu. Kopcenie to efekt zbyt du¿ej ilo¶ci paliwa w kotle. Zazwyczaj tykam i sam dlubam na ile moge a w warsztacie patrze na mechanikow (wbrew opiniom w innym watku, ze nie warto), ale ostatni miesiac i nastepne pol roku jestem na "aucie" ;-) ale czasem mo¿e po prostu wtyczka z Sie zobaczy, sie napisze;-) > Generalnie nie za bardzo wiem jak to ustrojstwo dziala ;) ;) -- Dman-666 |
|
Data: 2012-11-20 17:20:58 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
W dniu 2012-11-20 07:42, Myjk pisze:
Mon, 19 Nov 2012 08:41:10 -0800 (PST), Dman666W dieslowskim wypala się siatka na któ~rą jest podawane paliwo - pomaga wymiana palnika. Potrafi wysypać się elektronika ;) itp itd. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-11-20 21:19:50 | |
Autor: Myjk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
Tue, 20 Nov 2012 17:20:58 +0100, Cezary Daniluk
W dieslowskim wypala się siatka na któ~rą jest podawane paliwo - pomaga wymiana palnika. Tylko ustalmy jedno. Jeśli się nie załącza, to ewidentie sztyft nie dostaje prądu, albo dostaje przerywany. Skoro załączyło się za drugim czy trzecim razem produkując dym, tzn. że w końcu sztyft dostał należytą ilość prądu i się rozgrzał. Kopcić zaczęło, bo palnik był zalany z poprzednich przerwanych uruchomień. Oczywiście niewykluczone, że palnik jest wyjarany, ale to nie jest reguła. Webasta w Mazdach takich jak moja, chodzą bez problemu po 8 lat, choć załączane są automatycznie poniżej 7 stopni na zewnątrz a sterownik zbyt "mądry" nie jest, potrafi załączyć, wyłączyć i ponownie załączyć piec w ciągu minuty (jeśli np. przypadkowo zgasi się motor). Jeśli to się stanie na zimnym piecu, to rezultatem jest kopcenie. W normalnych warunkach "kapeć" nie występuje. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-11-20 13:12:06 | |
Autor: Dman666 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
On Tuesday, November 20, 2012 9:19:52 PM UTC+1, Myjk wrote:
Tue, 20 Nov 2012 17:20:58 +0100, Cezary Daniluk Tylko ustalmy jedno. Je¶li siê nie za³±cza, to ewidentie sztyft nie dostajeNo i tym sposobem opisales logike tego Twojego "jak dziala?-prosto! ;-) Po grzyba zapala ponizej 7 stopni? Mialem taka temperature w czerwcu jak kupowalem trupa i szczeka mi zadzwonila jak przykopcil z letka przy testowej jezdzie przed zakupem... -- Dman-666 |
|
Data: 2012-11-20 22:27:35 | |
Autor: Myjk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
Tue, 20 Nov 2012 13:12:06 -0800 (PST), Dman666
No i tym sposobem opisales logike tego Twojego "jak dziala?-prosto! ;-) Jak jest sprawne, to działa prosto. ;) Po grzyba zapala ponizej 7 stopni? A jak ma się zapalać, powyżej? ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-11-20 13:43:36 | |
Autor: Dman666 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
On Tuesday, November 20, 2012 10:27:36 PM UTC+1, Myjk wrote:
> Po grzyba zapala ponizej 7 stopni? A jak ma siê zapalaæ, powy¿ej? ;) Chodzi mi o ta wartosc progowa 7st. Ja rozumiem, ze moja nagrzewnica jest do dupy a kubatura budy wielkosci oceanarium, ale moze moze niechcialbym o poranku czerwcowym sie ewentualnie zadymic (pomijam, ze sprawne inaczej) ;) -- Dman-666 |
|
Data: 2012-11-20 23:13:42 | |
Autor: Myjk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
Tue, 20 Nov 2012 13:43:36 -0800 (PST), Dman666
Chodzi mi o ta wartosc progowa 7st. Ja rozumiem, ze moja nagrzewnica jest do dupy a kubatura budy wielkosci oceanarium Automat ma za zadanie szybciej rozgrzewać _silnik_, czyt. szybciej doprowadzić do optymalnych warunków jego pracy. Wbrew pozorom nie jest uruchamiany dla komfortu w kabinie. :) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-11-20 21:49:30 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
W dniu 2012-11-20 21:19, Myjk pisze:
Tue, 20 Nov 2012 17:20:58 +0100, Cezary Daniluk Sterownik urządzenia które posiadałem - stary analogowy w starym jak świat DW50 właśnie podawał przerywane napięcie w przypadku jego spadku poniżej chyba 11V - w celu oszczędzania akumulatora. Sztyftowi wiele w rozgrzewaniu nie przeszkodzi jeśli dostanie przerywane napięcie powiedzmy 2Hz ;) U mnie kopciło tylko jak był skończony palnik - siatka była wyjarana. Po wymianie palnika, nie ruszeniu sztyftu paliło i grzało jak trzeba zawsze od 1 strzała ;) Sterownik w ciągu minuty po wyłączeniu nie włączy ponownie - gdyż: 1. musi przeprowadzić wygaszenie pieca 2. przedmuchać komorę spalania 3. przeprowadzić ponowną procedurę rozruchu. W przypadku takiego urządzenia jakie było w moim wynalazku - cała ta procedura potrafiła potrwać sporo czasu. Po włączeniu rozgrzaniu się pieca, wejściu na pełną moc - wygaszanie potrafiło potrwać nawet i ze 2 minuty. Procedura startu do pełnej mocy to też ze 2 minuty. Nie wiem jak to wygląda w przypadku pieca benzynowego bo nie miałem z takim do czynienia, ale myślę że bardzo podobnie. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-11-20 13:22:31 | |
Autor: Dman666 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
On Tuesday, November 20, 2012 9:49:30 PM UTC+1, Cezary Daniluk wrote:
Po w³±czeniu rozgrzaniu siê pieca, wej¶ciu na pe³n± moc - wygaszanie potrafi³o potrwaæ nawet i ze 2 minuty. U mnie podobnie to (prawie) dziala. Nie zalacza od razu po starcie motoru, po wylaczeniu tez jest taki wlasnie 2 minutowy lag. -- Dman-666 |
|
Data: 2012-11-20 22:17:07 | |
Autor: Myjk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
Tue, 20 Nov 2012 21:49:30 +0100, Cezary Daniluk
właśnie podawał przerywane napięcie w przypadku jego spadku poniżej chyba 11V - w celu oszczędzania akumulatora. O ile jest to zaplanowane... :) Sterownik w ciągu minuty po wyłączeniu Powiedz to mojemu sterownikowi. ;) Dwa razy miałem taką akcję. :P Zgasł mi silnik przy wyjeżdżaniu z garażu. Stoczyłem się przed drzwi, nie odpalałem już, tylko wyskoczyłem zamknąć wrota. Po chwili wsiadłem i odpaliłem ponownie auto. Jak zaczęło buchać, to wyglądało jakbym trafił do filmu "The Fog". Normalnie powinno być jak piszesz i ja o tym wiem. Ale jak to zwykle bywa, teoria sobie, a praktyka sobie. U mnie kopciło tylko jak był skończony palnik - siatka była wyjarana. U mnie jak wyżej. Wielu użytkownikom Mazdy kopci, bo mają nagar w komorze albo sztyft ufajdolony. Po czyszczeniu tych elementów kopcenie ustaje. Stąd nie sprowadzałbym tego problemu tylko i wyłącznie do skończonego palnika. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-11-21 20:10:04 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
W dniu 2012-11-20 22:17, Myjk pisze:
Tue, 20 Nov 2012 21:49:30 +0100, Cezary DanilukPalnik w dieslu się wypala i jest to fakt :) Jeśli zabierzesz mu zasilanie bez przedmuchania to rozpocznie normalną procedurę startową, ale z pozostałościami niespalonego paliwa i stąd będzie kopciło ;) Pozdro ! PS: Drugi fakt - standardowe webasto na estrze 100% ni kuta nie zapali - kopci tylko niemiłosiernie, a z wydechu leje się niespalone bio. Latem zawsze jeździłem na bio, na zimę musiałem lać czysty ON bo webasto odmawiało współpracy :) |
|
Data: 2012-11-22 08:49:19 | |
Autor: Myjk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
Wed, 21 Nov 2012 20:10:04 +0100, Cezary Daniluk
Palnik w dieslu się wypala i jest to fakt :) Nie ma rzeczy niezniszczalnych, to jest fakt. :) Jeśli zabierzesz mu zasilanie bez przedmuchania to rozpocznie normalną procedurę startową, ale z pozostałościami niespalonego paliwa i stąd będzie kopciło ;) Tak więc właśnie o tym piszę. :P Jeśli gdzieś (np. na wtyczce) jest zwarcie, to leje paliwo bez zapłonu albo z przerywanym, a potem się resetuje. Jak w końcu się zazębi poprawnie to zaczyna kadzić. Od początku o tym piszę. :P Często przyczyna jest prozaiczna, właśnie wtyczka, czy przepalony przewód robiący zwarcie. Dlatego na poczatku zapytałem o objawy, bo kopcenie nie zawsze oznacza uszkodzony palnik. :) PS: Tego nie testowałem, może dlatego jeszcze mam sprawny palnik. Ciekawe jednak jaki to ma wpływ na degradację palnika i zasyfienie komory spalania. Ja użytkuję webasto od nowości auta, tj. od 5 lat, od 3 lat jest na pilota i poza tymi dwoma razami ze stosunkiem przerywanym, nie kopci, nawet rzekłbym że mało śmierdzi. Wielu użytkowników Mazdy używa w autach 6-letnich i wszystko jest OK. Jeśli nie, to pomaga zazwyczaj czyszczenie komory i sztyftu (bo palnik jest jeszcze zazwyczaj zdatny na kolejne 2 lata min.). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-11-20 19:37:59 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
W dniu 2012-11-20 07:42, Myjk pisze:
Kopcenie to efekt zbyt dużej ilości paliwa w kotle.Bzdura ale czasem może po prostu wtyczka zBzdura. Druga przyczyna kopcenia, choćBzdura Tak prosto jak Twoje diagnozy LOLjak to ustrojstwo dziala ;)Prosto. ;) -- Krzysiek http://www.zmieleni.pl/ |
|
Data: 2012-11-20 13:16:01 | |
Autor: Dman666 | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
On Tuesday, November 20, 2012 7:38:00 PM UTC+1, Krzysztof 45 wrote:
W dniu 2012-11-20 07:42, Myjk pisze: Zbyt malej? ;) > ale czasem mo¿e po prostu wtyczka z ok...pod zadnym pozorem "NIE MERDAC WTYCZKAMI!" > Druga przyczyna kopcenia, choæ "Nagar w kotle nie jest przyczyna kopcenia - nie zagladac do kotla przy kopceniu!" ;) >> jak to ustrojstwo dziala ;) Jak macie antagonizjum to na priv ;) a Tu kultura przedewszystkiem i bez bicia piany... Panowie! -- Dman-666 |
|
Data: 2012-11-20 20:06:41 | |
Autor: Myjk | |
Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto? | |
Tue, 20 Nov 2012 19:37:59 +0100, Krzysztof 45
Bzdura Pogadaj se z dzidkiem. -- Pozdor Myjk |