Gdzie w Warszawie wyrównam brzegi rury supportu?

Data: 2012-09-11 07:04:37
Autor: PeJot
Gdzie w Warszawie wyrównam brzegi rury supportu?
W dniu 2012-09-10 18:26, mocniak pisze:

Narzędzie do "ukompatybilniania" starych ram do nowych supportów kosztuje krocie i nie spotkałem jeszcze serwisu w którym by je mieli.

A w ogóle coś takiego istnieje ? O ile splanowanie mufy da się zrobić, o tyle wyrównanie osi gwintów z obu stron, czy tolerancja jego wymiarów są nie do ruszenia.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-09-11 09:16:28
Autor: cytawa
PeJot pisze:

A w ogóle coś takiego istnieje ? O ile splanowanie mufy da się zrobić, o
tyle wyrównanie osi gwintów z obu stron, czy tolerancja jego wymiarów są
nie do ruszenia.

Na moje doswiadczenie planowanie mufy ma niewielkie znaczenie. Wazniejsza jest wspolosiowosc gwintow. Wystarczajaco dobrze jest poprawic gwint tym:

http://pro-bike.pl/produkty/item_68_gwintownik_do_suportu.html

Jan Cytawa

Data: 2012-09-11 10:33:33
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-11 09:16, cytawa pisze:

[...]

Złe splanowanie przekłada się bezpośrednio na nieosiowe ustawienie łożysk suportowych, a one tego nie lubią.

Wazniejsza jest wspolosiowosc gwintow. Wystarczajaco dobrze jest
poprawic gwint tym:

http://pro-bike.pl/produkty/item_68_gwintownik_do_suportu.html

Może i wyosiujesz gwinty, ale przy okazji je wymiarowo rozbijesz, i znowu adaptery łożysk będą siedziały byle jak.

MZ feler w tym, że mufy nie są robione w odpowiednio ciasnych tolerancjach, niezbędnych przy Hollowtech II.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-09-11 11:06:29
Autor: cytawa
PeJot pisze:

Złe splanowanie przekłada się bezpośrednio na nieosiowe ustawienie
łożysk suportowych, a one tego nie lubią.

Przy ciasnym gwincie nie ma to wplywu na osiowosc. Przez wiele lat ilestam temu nazad, jezdzilem bez problemu na recznie cietej mufie i to krzywo. Nie mialao to wiekszego wplywu. Suport chodzil lekko i bez luzow.

Może i wyosiujesz gwinty, ale przy okazji je wymiarowo rozbijesz, i
znowu adaptery łożysk będą siedziały byle jak.

Tyle teoria.
Jak do tej pory poprawianie dawalo mi pozytywne rezultaty.

Jan Cytawa

Data: 2012-09-11 15:46:34
Autor: PeJot
W dniu 2012-09-11 11:06, cytawa pisze:

Przy ciasnym gwincie nie ma to wplywu na osiowosc. Przez wiele lat
ilestam temu nazad, jezdzilem bez problemu na recznie cietej mufie i to
krzywo. Nie mialao to wiekszego wplywu. Suport chodzil lekko i bez luzow.

Dawno temu miałem Jaguara. Ten też miał krzywo nacięte gwinty i to było widać po ustawieniu prawej miski. Suport jakoś tam działał, ale luzy trzeba było regulować kilka razy w roku. Bieżnia ośki ( takiej wychudzonej ) padła po 2 latach.  Nie było co wsadzić w zamian.

Może i wyosiujesz gwinty, ale przy okazji je wymiarowo rozbijesz, i
znowu adaptery łożysk będą siedziały byle jak.

Tyle teoria.
Jak do tej pory poprawianie dawalo mi pozytywne rezultaty.

Ale mówimy o hollowtech II ? Bo klasyczny kwadrat krzywe gwinty znosi bez zająknięcia.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Gdzie w Warszawie wyrównam brzegi rury supportu?