Gdzie wymieniacie olej?

Data: 2009-05-07 16:43:04
Autor: Maverick
Gdzie wymieniacie olej?
Marian PaÂździoch wrote:
Witam,
mam takie pytanko. Zastanawiam siê nad op³acalnoœci¹ firm, które zajmuj¹ siê wymian¹ oleju (no i pare innych pierdó³, ale g³ównie chodzi o zmianê oleju) w silnikach. Kalkulowa³em - jest ok. Ale zdziwi³ mnie znajomy, który stwierdzi³, ¿e u niego w mieœcie nie ma takich punktów specjalnie od oleju (s¹, ale on o tym nie wie ;) ) i on zawsze zmienia w typowym warsztacie. Mówi, ¿e w ¿yciu by nie zmieni³ oleju w takiej firmie tylko u "swojego" mechanika. Dla mnie to absurd bo wymiana oleju to ¿adne karko³omne zadanie, a u typowych mechaników trzeba siê wczeœniej zapisaÌ w kolejkê. W firmach które znam specjalizuj¹cych siê w³aœnie w olejach - jadê i mi wymieniaj¹. Chcia³bym sie dowiedzieÌ jakie jest Wasze podejscie do takich firm i czy korzystacie z ich us³ug?

Ja wymieniam u ojca w garazu na kanale, a olej oddajemy znajomemu mechanikowi, co sam oleje wymienia - on to skladuje i potem utylizuje.

Dlaczego tak? Bo najszybciej, najtaniej, a przy okazji przejrze sobie auto na kanale.
--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-07 17:12:35
Autor: gosmo
Gdzie wymieniacie olej?
Użytkownik "Maverick" <maveWYTNIJ_TO_I_TOrick_1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gtus1o$cch$2inews.gazeta.pl...
Marian Pa?dzioch wrote:
Witam,
mam takie pytanko. Zastanawiam sie nad op3acalno?ci? firm, które
zajmuj? sie  wymian? oleju (no i pare innych pierdó3, ale g3ównie
chodzi o zmiane oleju)  w silnikach. Kalkulowa3em - jest ok. Ale
zdziwi3 mnie znajomy, który  stwierdzi3, ?e u niego w mie?cie nie ma
takich punktów specjalnie od oleju  (s?, ale on o tym nie wie ;) ) i
on zawsze zmienia w typowym warsztacie.  Mówi, ?e w ?yciu by nie
zmieni3 oleju w takiej firmie tylko u "swojego"  mechanika. Dla mnie
to absurd bo wymiana oleju to ?adne karko3omne zadanie,  a u typowych
mechaników trzeba sie wcze?niej zapisaa w kolejke. W firmach  które
znam specjalizuj?cych sie w3a?nie w olejach - jade i mi wymieniaj?. Chcia3bym sie dowiedziea jakie jest Wasze podejscie do takich firm i
czy  korzystacie z ich us3ug?
[...]

Najtaniej to nie jest, bo trzeba sobie kanał wybudować ;)

Data: 2009-05-07 17:19:57
Autor: Maverick
Gdzie wymieniacie olej?
gosmo wrote:
  > Najtaniej to nie jest, bo trzeba sobie kanaÂł wybudowaĂŚ ;)

Kanal ma ojciec, do ojca jezdze w miare czesto - a wiec zawsze jesienia znajdzie sie chwila na wymiane oleju. A kanal wybudowany jakies 15 lat temu, bo skoro jest garaz, to czemu nie zrobic kanalu. Koszt praktycznie ten sam, a przydaje sie.

Data: 2009-05-07 08:34:07
Autor: Krupier
Gdzie wymieniacie olej?
Podepnę się i spytam. Mam już po wymianie oleju przejechane 10tys. km
i zastanawiam się czy wymieniać teraz czekać do jesieni/zimy gdy
zrobię jeszcze z 5 tys. ?

Data: 2009-05-07 17:39:42
Autor: Mikolaj Rydzewski
Gdzie wymieniacie olej?
Krupier wrote:
Podepnę się i spytam. Mam już po wymianie oleju przejechane 10tys. km
i zastanawiam się czy wymieniać teraz czekać do jesieni/zimy gdy
zrobię jeszcze z 5 tys. ?

Wymieniaj tak czesto jak zaleca producent.

Data: 2009-05-07 17:43:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
Gdzie wymieniacie olej?
On 2009-05-07, Krupier <krupier@gmail.com> wrote:
Podepnę się i spytam. Mam już po wymianie oleju przejechane 10tys. km
i zastanawiam się czy wymieniać teraz czekać do jesieni/zimy gdy
zrobię jeszcze z 5 tys. ?

A nie zastanowiłeś się, że przydałaby się informacja o silniku, czasie
wymiany, rodzaju paliwa?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-07 08:58:23
Autor: Krupier
Gdzie wymieniacie olej?
On 7 Maj, 17:43, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczew...@gmail.com>
wrote:
On 2009-05-07, Krupier <krup...@gmail.com> wrote:

> [...]
> zrobię jeszcze z 5 tys. ?

A nie zastanowiłeś się, że przydałaby się informacja o silniku, czasie

Honda Jazz 1.4 83 KM, benzyna, olej wymieniany w październiku przy
135tys. teraz jest + 10 rowno, styl jazdy spokojny i ekonomiczny (5.5l
spalania).

Dodatkowo zastanawiam się nad wymianą bo coś mi klekocze w silniku
przy niskich obrotach. Zawory regulowałem, w ASO rozkładają ręce i nie
wiedzą co to no i tak pomyślałem, że można by sprobować nowy olej wlać
skoro i tak już 10tys. walnęło. Producent zaleca co 20, ale to już nie
jest nowe auto więc wolę nie ryzykować i zmniejszyć ten zakres do
10-15. No, ale szkoda mi trochę teraz wymieniać bo do zimy już nieco
właściwości straci, a nie wiadomo też ile km zrobię (chociaż więcej
niż 5 tys. nie planuję).

Data: 2009-05-07 18:38:52
Autor: Pan Piskorz
Gdzie wymieniacie olej?
Dodatkowo zastanawiam się nad wymianą bo coś mi klekocze w silniku

tak, olej to inteligentna istota i domaga się zmiany  :-)

coś masz rozwalone w silniku, post powyżej sugeruje popychacze,
silnika hondy to też dotyczy?

nie znam się na tym specjalnie

P.

Data: 2009-05-07 11:13:50
Autor: Krupier
Gdzie wymieniacie olej?
On 7 Maj, 18:38, "Pan Piskorz" <pisko...@buziaczek.pl> wrote:
> [...]

tak, olej to inteligentna istota i domaga się zmiany  :-)

coś masz rozwalone w silniku, post powyżej sugeruje popychacze,

Nie ma popychaczy w hondzie właśnie.

Data: 2009-05-08 08:10:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
Gdzie wymieniacie olej?
On 2009-05-07, Krupier <krupier@gmail.com> wrote:

Honda Jazz 1.4 83 KM, benzyna, olej wymieniany w październiku przy
135tys. teraz jest + 10 rowno, styl jazdy spokojny i ekonomiczny (5.5l
spalania).

No to wymieniaj zgodnie z zaleceniami producenta, częściej nie ma sensu.

[...]

Lepiej poszukaj jakiegoś fachowca, który Ci naprawi usterkę.

[...]

No to jak tak mało jeździsz to po prostu wymieniaj raz na rok.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-07 17:47:01
Autor: Maverick
Gdzie wymieniacie olej?
Krupier wrote:
Podepnę się i spytam. Mam już po wymianie oleju przejechane 10tys. km
i zastanawiam się czy wymieniać teraz czekać do jesieni/zimy gdy
zrobię jeszcze z 5 tys. ?

Jesli nie szalejesz i silnik nie jest katowany - szczegolnie na zimnym silniku (wtedy jakosc oleju ma wieksze znaczenie) to IMHO mozesz poczekac, aby przed zima zalac nowy olej - ja tak zawsze robie - przed zima i 10-15kkm - zazwyczaj tyle mi rocznie wychodzi...

Data: 2009-05-07 20:17:56
Autor: zorby
Gdzie wymieniacie olej?
 Koszt praktycznie
ten sam, a przydaje sie.

nie do konca ten sam u mnie spoooooro by podrozył ( kanał) budowe garazu

Data: 2009-05-08 10:38:01
Autor: Maverick
Gdzie wymieniacie olej?
zorby wrote:
Koszt praktycznie
ten sam, a przydaje sie.

nie do konca ten sam u mnie spoooooro by podrozył ( kanał) budowe garazu

No wiesz - kilka desek na szalunek i z 50kg cementu na scianki. Do tego potem jakies grubsze deski (zeby sie nie wypaczaly i nie polamaly pod ciezarem auta) i kanal gotowy. Aha - i jakas stal na zbrojenia na rogach.

To mial byc tylko kanal, a nie super wypas z podnosnikami i oswietleniem. Sluzy glownie do zobaczenia co sie dzieje z podwoziem i wymian oleju. Jak cos jest do naprawy - to jedziemy do mechanika.

Data: 2009-05-08 15:20:20
Autor: zorby
Gdzie wymieniacie olej?

[...]

a wiesz co to zbrojenie krzyżowe? takie własnie mam w garazu, i zeby zrobic kanał to fundamenty musiałbym lac ponizej podłogi kanału

Data: 2009-05-08 15:46:03
Autor: Maverick
Gdzie wymieniacie olej?
zorby wrote:

[...]

A to juz twoja wina , ze źle (drogo i niewygodnie w kwestii kanalu) zaprojektowales (ty lub ktos) garaz. Widocznie byl w tym inny cel - nie kanal.