Gdzie zaparkować gotówkę?

Data: 2019-05-15 23:55:40
Autor: Bolko
Gdzie zaparkować gotówkę?
Poza Mille bo tam mam konto.
Macie jakiś pomysł?
Kwota <100k

Data: 2019-05-16 01:24:10
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie zaparkować gotówkę?
W dniu czwartek, 16 maja 2019 08:55:42 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
Poza Mille bo tam mam konto.
Macie jakiś pomysł?
Kwota <100k

żubr dawał ostatnio i może jeszcze daje 3% na KO do 30k.
Resztę na euro, póki jeszcze złotówka na pyska nie pada, i za granicę.

Data: 2019-05-16 02:13:52
Autor: Bolko
Gdzie zaparkować gotówkę?

Resztę na euro, póki jeszcze złotówka na pyska nie pada, i za granicę.

A dlaczego Euro?

Ja pomyślałem o dolarze australijskim 8 lat temu.
Bo daleko od wojen ale blisko marynarki USA
Bo ogromne zaplecze surowcowe a surowce dopóki bedzie istniała cywilizacja techniczna będą potrzebne.
I już nawet nie sprawdzam.

Z innej bajki Jak byłem w USA 10 lat temu to namawiali mnie na zakup irackiej waluty..
Że będzie jak z niemiecką marką. Po wojnie nic nie warta.
A potem wzrosła jej wartość.

Kiedyś myślałem o juanach chińskich ale chyba nie dostania tak w polskim kantorze.

Euro tak w dłuższej prespektywnie czyli nie patrzę co tydzień po ile kurs
nie uważam za stabilną walutę. Teoretycznie to taka niemiecka marka. Tylko że niemcy już wie wojny przegrali.

USD
Juan Chiński
Frank Szwajcarski
Ziemia Złoto i inne?

Data: 2019-05-16 04:30:40
Autor: Dawid Rutkowski
Gdzie zaparkować gotówkę?
W dniu czwartek, 16 maja 2019 11:13:54 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> Resztę na euro, póki jeszcze złotówka na pyska nie pada, i za granicę.

A dlaczego Euro?

Wg mnie to, co stracić miało, już straciło. Dodatkowo jest to też oficjalna waluta w naszym kraju. I ma najtańsze przelewy. Oraz możliwość założenia konta za granicą bez ruszania się z miejsca.

Ja pomyślałem o dolarze australijskim 8 lat temu.

Może być, ale gdzie je trzymasz? Można np. w kantorze aliora - ale wg mnie trzymanie waluty w polskim banku mija się z celem.

Bo daleko od wojen ale blisko marynarki USA

Co? Bliżej to do nas już mają - no chyba że liczymy z Hawajów, ale tam nie ma ropy.

Bo ogromne zaplecze surowcowe a surowce dopóki bedzie istniała cywilizacja techniczna będą potrzebne.
I już nawet nie sprawdzam.

Pomijając skok złotówki w 2008 rośnie - zależy, kiedy kupowałeś.

Kiedyś myślałem o juanach chińskich ale chyba nie dostania tak w polskim kantorze.

W gotówce?

Teoretycznie to taka niemiecka marka. Tylko że niemcy już wie wojny przegrali.

I dobrze na tym wyszli, szczególnie na drugiej. Tzn. oczywiście ci, co nie zginęli. Bo dostali plan marschalla. Hmmm, łącząc to z tymi bajkami o irackiej walucie - sądzisz, że plan marschalla promowali ludzie, którzy się obkupili w niemieckie marki?

USD

Jak ufasz Trumpowi - albo temu następnemu prezydentowi, co to każdy kandydat dziwniejszy - choć baby to chyba jeszcze długo nie wybiorą, ale blisko było...

Ziemia

Rolnej nie kupisz, musisz być rolnikiem.
A żeby zostać rolnikiem, trzeba być rolnikiem. To jak kamień filozoficzny ;>

Złoto i inne?

Drogie, pewnie nie bez powodu.

Data: 2019-05-18 14:39:16
Autor: Arek
Gdzie zaparkować gotówkę?
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości news:82e6e038-c35d-4c4f-af36-9eda2c0531dfgooglegroups.com...
W dniu czwartek, 16 maja 2019 11:13:54 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

[...]
[...]

E tam, od razu w bolivara :)

USD

Jak ufasz Trumpowi - albo temu następnemu prezydentowi, co to każdy kandydat dziwniejszy - choć baby to chyba jeszcze
długo nie wybiorą, ale blisko było...

Są lokaty wg LIBOR USD.

Ziemia

Rolnej nie kupisz, musisz być rolnikiem.
A żeby zostać rolnikiem, trzeba być rolnikiem. To jak kamień filozoficzny ;>

W Konstytucji 3 maja było, że mieszczanie mogą ziemię kupować. Cofnęliśmy się trochę...

Złoto i inne?

Drogie, pewnie nie bez powodu.

To raczej nie zysk, to ochrona. Nawet nie zawsze przed inflacją.
Kilka lat temu tani był pallad. Teraz drogi bo jest w katalizatorach benzyniaków a diesle od  pewnego czasu na
cenzurowanym (tam jest platyna i na tym ucierpiała). Rodu w katalizatorach nie da się podobno zastąpić.
Ostatnio widziałem oferty monet palladowych ZSRR/Rosji (roczniki z przełomu dziejów). Korzystają z górki
i się wyprzedają lub wymieniają na złoto? O rosyjskich zapasach palladu krążyły legendy.

Arek

Data: 2019-05-16 16:46:14
Autor: J.F.
Gdzie zaparkować gotówkę?
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:891c7055-8e93-40ec-b62c-fc55ecb19847@googlegroups.com...
Z innej bajki
Jak byłem w USA 10 lat temu to namawiali mnie na zakup irackiej waluty.
Że będzie jak z niemiecką marką. Po wojnie nic nie warta.
A potem wzrosła jej wartość.

To po drugiej, bo po pierwszej ... hiperinflacja.

A przyszlosc irackiej waluty po przegranej wojnie ... raczej bym nie liczyl.
W krajach o ugruntowanym kapitalizmie ... byc moze, w krajach na granicy socjalizmu - raczej sie nie umocni.

Tylko ze 10 lat temu to chyba wojny juz nie bylo ?
I w tym momencie ... moze i faktycznie dobrze kupic.

USD
Juan Chiński
Frank Szwajcarski
Ziemia
Złoto i inne?

Bitcoin.
Ponoc  znow rosnie, bo Chincycy inwestuja :-)

J.

Data: 2019-05-16 10:10:11
Autor: J.F.
Gdzie zaparkować gotówkę?
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6696caaf-8817-4cc0-aa0b-a2ab0514dd60@googlegroups.com...
Poza Mille bo tam mam konto.
Macie jakiś pomysł?
Kwota <100k

Idea, getin ... jesli wierzysz w BFG i demokracje :-)
Choc demokracja po 26 maja moze ulec zawieszeniu :-)

Aliora sprawdzic za pare dni ... bo moze mu sie promocja ruszy - ostatnia byla na 2.7%

BZ - konto systematyczne do 20k ... ale mozna ich miec 5 .. i promocyjka chyba jeszcze jest.

J.

Data: 2019-05-16 19:52:34
Autor: RobertS
Gdzie zaparkować gotówkę?